Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Motor 1.3 comprimat

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Exista diferente intre un motor 1.3 comprimat si un 1.3 stock.Sau doar uzez mai repede motoru pentru un plus de 10 cp max.Trage altfel cand pleci dupa loc mai nervos sau cand ii dai talpa se cunoaste?
Ma cam bate gandu sa fac un motor 1.3 comprimat cu chiuloase de 1.1 franta.Dar vreau intai sa stiu avantajele si dezavantajele inainte sa duc cilindri la stunjit. Depinde de fiecare ce isi doreste de la masina, la ce se asteapta si ce compromisuri e dispus sa faca.

Metoda de comprimare cu chiulase de 1.1 pe motor de 1.3 e o comprimare destul de "extrema". Trebuie sa modifici si capurile pistoanelor. Primul dezavantaj la marirea raportului de comprimare este ca cresti probabilitatea de detonatii (bataie avans) ceea ce e foarte nociv pentru motor mai ales daca esti ignorant. Mie personal mi se pare prea mult. Cu cat maresti raportul, cu atat cresc riscurile de detonatii. Avem pe forum exemple de motoare distruse prin comprimare cu chiulase 1.1.

Eu am ales o comprimare mai usoara. Set 1.3 cu chiulase 1.3 dar cu cilindri scurtati cu 0.65mm. Modificarile sunt minime, probleme cu detonatiile nu am avut niciodata nici daca ii cresteam avansul. (cu simt de raspundere evident) De fapt motorul 1.1 standard imi era mult mai predispus la detonatii decat 1.3 comprimat.

Vorba lui Lascu, caii nu cresc in plop... masina nu a devenit ferrari peste noapte. Cel putin la motorul meu a crescut cuplul simtitor. Pot sa las ambreiajul mult mai ciobaneste decat inainte fara sa turez motorul la fel de tare, pot sa merg la turatii mai mici fara sa fie prea lenesa.
Dupa ce am schimbat si cutia 4RO cu una 4FR, evident a devenit si mai vioaie. Trage excelent. Despre fiabilitate nu pot sa ma pronunt ca motorul l-am considerat experimental asa ca setul si chiulasele care le-am folosit la comprimare erau SH... acu trebuie sa refac motorul ca e betziv de ulei dar nu am de unde sa stiu daca setul are 50.000km sau 150.000km.

Parerile difera si subiectul poate fi dezbatut la infinit. Exista nenumarate discutii pe tema asta aici pe forum, poate vre-un modericios muta topicu asta unde ii e locul. Eu am facut un motor 1.3 de la zero.Ambielaju a ramas acelasi si chiuloasele in rest cuzineti noi,pompa de ulei,camasi,pistoane,segmenti si bolturi noi.Dar nu am umblat la supape si cred ca din cauza la compresie sa bulit o supapa si acum caut 2 chiuloase de 1.3 franta si ma gandeam sa il comprim.O sa incerc sa mai iau putin din inaltimea la camasi si o sa il fac cu chiuloase de 1.3. In viata castigi ceva, pierzi ceva !
Asa e cu motorul comprimat sau modificat "mai brutal" ! dupa multe modificari facute singura modificare care se cunoaste si te unge pe suflet este turbo, restul detalilor ............ Am gasit carburator de reno 5 gt,pompa de benzina electrica si regulator.Dar acum ramane sa ma gandesc ce turbo sa ii pun.Ma gandeam la unu electric ca sa nu mai stau cu intreculer si cu tevi dar ramane de vazut.Pana in primavara nu ii fac nimic. ala electric e varza ... si chiar daca ar avea randament sa iti bage minim 0.5 bari tot ai avea nevoie de intercooler ...deci turbo fara intercooler mai greu De ai nevoie de intercooler ?
Daca ai aeru rece nu-ti trebuie radiator ! la 0.5 bari tot se incalzeste din comprimare + ca si motorul ala cat de electrica ar fi turbina tot se incalzeste .. deci de intercooler tot ai nevoie pentru racire ... ca ai nevoie de un intercoller mai mic e altceva ... + ca presiunea pe care o baga moristile electrice si volumul de aer pe care il baga e cam deloc ..poate ajuta un pic in turatii joase apoi poate face mai mult rau .. Inafara de strunjit buza de la camasile pistoanelor ce trebuie sa fac?Daca mai este ceva de facut va rog sa imi scrieti etapele pe care trebuie sa le fac pentru a realiza un motor 1.3 comprimat. daca nu ai cu tine pe altcineva care a mai facut mai bine nu te mai apuci ... nu sti ce probleme poti intampina Motoare am mai facut pana acum dar acesta este primul meu motor comprimat pe care vreau sa il fac.Si vreau mai multe detali despre pasii pe care trebuie sa ii parcurg. pana la urma ce metoda de comprimare ai ales?

set 1.3 pe chiulase 1.3 ?
set 1.3 pe chiulase 1.1? @atel: eu unul am ales sa comprim motorul frezand semicarterele acolo unde se aseaza cilindrii. E o frezare plana superbanala si, in plus, semicarterele se pot centra precis pe masa masinii, mult mai bine ca cilindrii. In modul asta, orice set ai pune, motorul ramane comprimat. Plus ca am redus numarul prelucrarilor de la 4 la 2, deci implicit si erorile de prelucrare inerente. A functionat solutia, pacat ca nu a tinut motorul prea mult. uite o idee noua de comprimare ... cristi la asta nu cred ca s-au gandit prea multi ... + ca are un mare avantaj ... atata timp cat nu ai probleme cu semicarterele adica daca nu cumva reusesti sa le spargi ... poti avea motor comprimat mult si bine indiferent de ce piesa s-ar uza ... in timp inclusiv inlocuire de ambielaj si set + ca nu se cunoaste nimic deosebit gen cilindrii de 1,3 pe chiulase de 1,1 ... + ceea ce spuneai si tu erorile de prelucrare ...

+ ca daca prelucrarea se face cu o doza de bun simt, nu comprimat la maxim se poate lucra la el ca la un motor obisnuit fara riscul de a lovi pistonul in supape

dezavantaj ... e o lucrare pe care o faci forever, odata comprimat nu prea mai poti da in spate ...+ ca trebuie mare grija la prelucrare .. daca se ia prea mult din carter nu prea mai ai de unde sa pui la loc Eu am luat 0,8mm (daca tin bine minte ) din semicartere si a fost OK. Din pacate motorul nu a tinut pentru ca am folosit set motor uzat, au mai fost niste probleme cu simeringurile, dar per ansamblu, cat a mers, a mers. Urma sa il refac, dar am trecut la alt motor si tot asa. Am un motor 1.3 la care i-am schimbat cuzineti,pompa de ulei,camasi,pistoane si segmenti goetze.Si am ales sa il comprim cu chiuloase de 1.1.As dori sa imi spuneti pasi pe care trebuie sa ii urmez. http://oltcitvl.tripod.com/id22.html in mare cam asta e ideea cu metoda de comprimare aleasa ... oricum ce a facut ala acolo e o comprimare foarte brutala ... Multumesc lancer pentru ajutor.Oricum tot ar trebui sa am tina motoru 30.000km oricum in alta ordine de idei ca sa iti faci o idee ...niste chestii de acolo sunt tampenii pure ... dar in mare cam aia e ... in rest cat de comprimat il vrei cati mm trebuie luati sau cati vrei sa iei fiecare isi alege ce vrea
atel10 a scris:Am un motor 1.3 la care i-am schimbat cuzineti,pompa de ulei,camasi,pistoane si segmenti goetze.Si am ales sa il comprim cu chiuloase de 1.1.As dori sa imi spuneti pasi pe care trebuie sa ii urmez.



- trebuie sa faci capul pistoanelor de 1.3 sa fie identice cu cele de 1.1 (ca si inaltime/forma a capului)
- trebuie sa iei din diametrul cilindrilor (dinspre chiulasa) astfel incat cilindrii sa incapa in chiulasa(cilindrii de 1.3 nu incap pe chiulasa de 1.1)
- trebuie sa iei din inaltimea cilindrilor (dinspre chiulasa, daca tot esti acolo), maxim 0,8mm
- trebuie cantarite pistoanele, sa aiba aceeasi greutate (la diferente de greutate, scobesti din interiorul pistonului)


Sau, poti sa nu mai iei din inaltimea cilindrilor....depinde cat de comprimat il vrei.

E simplu doar sa ai un strungar bun.
Lasa site-ul ala in pace, comprimarea nu se face pe genunchi, la pila, masurand milimetrii cum iti taie capul. el a zis ca vrea pasii ... asa ca i-am dat site-ul din care poate trage unele concluzii privind ceea ce trebuie facut pentru comprimare ca operatiuni generale + ca i-am spus ca unele chestii de acolo sunt aberatii ...in privinta aberatiilor si a lucrului pe genunchi spus acolo ... sunt perfect de acord Pai sambata ma apuc de treaba.O sa dau saptamana asta camasile la strunjit si poate il fac sa meraga pana de craciun.Nu o sa iau din inaltimea la camasi si doar din buza pana o sa imi intre pe chiuloasa de 1.1. O sa muncesti degeaba !N-ai cum sa "bagi" pistoanele de 1300 in chiuloasele de 1100 asa usor.Trebuie alezate !Le vei dezechilibra(din fabrica sunt pereche stg /dr cu abateri foarte mici ).Va trebui sa iei material inclusiv din chiuloase.In plus iti va trebui o benzina cu cifraoctanica mare,iar motorul (in special chiuloasele) se va/vor supraancalzi.Sub nici o forma nu vei ajunge la 30.000 km rulati cu acel motor !Vei vedea ! si asa se ajunge la vorbele lui bogdanlascu. din chiulase de ce trebuie luat?


bla bla bla...
fiecare scoate putere din motor, in limita bugetului pe care il are.
Unii cu comprimat, altii cu turbo, si daca ar avea bani, altii ar fi cu ceva si mai tare.

Bani sa ai....posibilitatile depinde doar de ei! Maidanezu a mers cu motorul comprimat ca dracii de-i tacanea mereu avansul, si a facut vreo 40.000 cu el, fara sa mearga prea delicat.
Lascone si-a busit motorul comprimat, insa el a si mers cu acceleratia in podea.
Motorasul de Oltcit e rezistent, nu se duce asa usor. Are el alte probleme, circuit de ulei idiot, carburator cretin, insa motorasul merge saracul si supraincalzit, si fara ungere adecvata...
spooky a scris:
Motorasul de Oltcit e rezistent, nu se duce asa usor. Are el alte probleme, circuit de ulei idiot, carburator cretin, insa motorasul merge saracul si supraincalzit, si fara ungere adecvata...


la prima faza sunt de acord ... cu circuitul de ulei partial ai dreptate ...dar circuitul ala face ce trebuie sa faca pe un motor normal ...daca te apuci sa modifici clar iti trebuie si racire suplimentara pe care circuitul normal nu o asigura ... carburator idiot ??? scuze dar daca nu stii sa intretii o instalatie de alimentare de aia ai si probleme cu carburatorul ... cat despre motorasul merge si supraincalzit si fara ungere adecvata .. da merge ... dar cat timp???
lancer a scris:carburator idiot ??? scuze dar daca nu stii sa intretii o instalatie de alimentare de aia ai si probleme cu carburatorul ...

Da, idiot din fabricatie. M-am chinuit 20 de ani cu rahatu de carb din fabrica pana mi s-a acrit, infundat saptamanal/lunar, mers mereu cu amestec sarac, consumat mult si prost. Am inceput sa schimb carburi cate am gasit pana am ajuns la unul care raspunde la reglaje si nu se infunda CU ANII. Utilizatoru, meseriasu' tot eu, metodele de intretinere, masina, toate aceleasi. Din experienta mea, un procent important din carburile CIC Carfil sunt rebuturi. Un MARE MINUS in ce priveste imaginea generala al Oltcitului. Nu multi s-au chinuit 20 de ani sa se lamureasca.

Motorul romanesc oricum nu merge prea mult din principiu insa atat cat merge e incredibil la cate porcarii rezista. Masurat uleiu' cu termometru digital, la 132gr celsius motoru de oltcit functioneaza ok. Mi s-a spart ventilatoru fara sa stiu, s-a supraincalzit motorul de s-a blocat... dupa zece minute de pauza si-a continuat viata de parca nimic nu s-ar fi intamplat Oare un motor modern ce facea? cu toata ungerea calculata de nemti... Ba scuze dar cred ca stiu sa intretin o instalatie de alimentare cu benzina. In 6 ani de zile a pornit si a mers impecabil, si asta datorita carburatorului 32 IRM si a felului in care am avut grija la micile detalii, cum ar fi fise noi, bujii bune, capac delcou si lulea noi, separator de ulei nou, benzina multa in rezervor, filtru mare, de calitate, montat inaintea pompei de benzina.
Carburatoarele CIC 4 si 5 au fost niste aiureli. Jicloare mici, greu accesibile. Ca sa desfunzi jiclorul de relanti trebuia sa dai jos capacul carburatorului, sa ai grija la cablul de soc si la frana de relanti. In cazul in care era vorba de jiclorul tr 1 era si mai simpatic sa-l scoti din fundul carburatorului.
Carburatoarele astea au fost asa de nasoale ca pana si posesorii de Oltcit care lucrau la Carfil isi faceau flanse pentru carbul de Dacie. Stiu asta de la unul dintre ei.
Iar in privinta discutiilor de genul asta pe forum, mai bine ramaneti la problemele voastre legate de geamuri cu folie si turbina dubla. Noi discutam prin 2004 pe forum despre amestecuri miscibile si nemiscibile intre apa si benzina, despre alcool tehnis si izopropilic pus ca aditiv, despre cresterea cifrei octanice cu ajutorul naftalinei.
La fel s-a discutat si despre circuitul de ulei, ca doar stim cu totii ca iarna era sanatos sa umbli cu capacul 7I0 gaurit ca sa nu faca dop de gheata in reniflard si sa-ti sara semeringurile cand sarea rablamentul in 3500 rpm cu socul tras la -15 grade afara .
Si da, am mers cu becul palpaind la relanti, Ba chiar am patit sa prindem trafic de nu se mai stingea becul de presiune la 2500 rpm si atunci am urcat pe trotuar in Constanta cu Daniel.opr si am stat vreo ora sa se raceasca rablele.
Adevarul e ca noi stim ce inseamna Oltcit. Si masina, si spiritul ei. Imi amintesc de turneele cu Maidanezu prin tara, de tura cu uba duba, duba libre si parapanta in spate, de urcatul cu oltcitul in deal sus la Valea Calugareasca, de cand m-am imbracat pe plaja cu rochia prietenei mele si ma complimenta Tzoli ) . De felul cum parca Kingpin masina pe trotuar in drumul taberei, aia rosie cu DJ xx MAD. De drumul prin ceata spre Iasi de ziua lui Lenin... Usor cu istoria motane ca ma apuca melancolia.
In legatura cu CIC-u sunt partial deacord. Cum am spus mai sus, cred ca e problema de fabricatie. Ca si concept, scoate performante respectabile dintr-un motor de 1.3 chiar si dupa standardele de azi. DAR in 20 de ani am gasit un CIC 5 care nu se infunda si merge mereu la fel. "Deci" se poate... Culmea, condus pensionareste, cu sticla intre etriere consuma 5.9%. Probabil era fabricat in prima zi de post si Dorel nu era nici beat, nici mahmur

ONTOPIC: Orice modificare/comprimare e controversata si forumul e plin de informatii in sensu asta (mai ales in marirea raportului de comprimare). Dupa mesaje se vede ca ii e cam lene sa caute/citeasca. Pacat...

PS: Orice alt carburator am testat/vazut pe oltcit, care nu aveau nicio treaba cu oltcitu din principiu, mergea mult mai previzibil, constant si nu se infunda nici pe departe atat de des. Parca schimbai motorul cu totu. Chiar si 32 IRM de care vorbeste motanu e superior ca si fiabilitate si constanta... destul de rusinos ba scuze spooky ... o fi oltcitul meu mai deosebit decat altele ...si al lui taicame-o la fel ... om fi avut noi bafta de carburatoare bune ...

in ordine de idei ...eu de 2 ani nu am mai umblat la carburator deloc ... inainte mai aveam bunul obicei de a "ma deranja 20 min/an" pentru a-i demonta capacul, jigloarele si sufla cu aer, verificarea reglajului la plutitor si cam atat ... si am carb care cred ca are in momentul de fata mult peste 100.000 de km ... numai eu am facut cu el vreo 40.000 ... si nu am avut probleme ... filtre suplimentare de benzina nu am ...decat filtrul de sub aripa original ..schimbat la 5-7000 km ... si benzina da ..am avut perioade in care stateam numai cu rezervorul plin ... de vreun an jumate 2 ... nu a vazut mai mult de 30l o data pe luna .. benzina care se consuma in 2-3 saptamani si apoi stau cu cate 5-10 l pana la sfarsitul lunii... de multe ori am mers numai pe rosu vreo 2 saptamani ...bagam cate 5 litri si nu se stingea becul ... deci ce imi zici mie de carburator de dacie sunt frectii cu spirt ...de aia 75% din cei care au avut IRMA pe masina le-au dat jos si au revenit la carbul de oltcit ...de aia oltcitul a avut performantele care le-a avut cu carburator CIC ..de aia oltcitul a preferat carburatorul asta care apoi a fost pus si pe dacii ..ca a fost extrem de prost nu? ... orcum oi fi fost eu mai norocos cu carburatorul am nimerit unul care sa mearga ... taicame-o alt norocos ... a schimbat decat unul pe garantie din cauza unui "priceput" si a benzinei anilor "90 (i s-a infundat sita din capacul carburatorului si desteptul care a facut lucrarea a reusit sa faca varza filetul din capac si pe tema asta a schimbat carburatorul, mergea decat capacul dar nu se complicau erau piese destule)

cat despre circuitul de ulei... la oltcit da se stie ca iarna exista riscul sa sara simeringurile ca de altfel sa si se umfle radiatorul de ulei ... dar in mare parte din cauza proastei exploatari ... adica in speta forja la -15 grade cu motorul rece e normal totusi ... nu e tanc ... ca are motorul alte hibe ...in mare parte din partea pieselor de proasta calitate e altceva

cat despre faptul ca stii ce inseamna oltcit nimeni nu a contestat asta ... esti posesor vechi ... ai o mare experienta in spate... ai avut aventuri cu oltcitul ... complet de acord ... dar uite ca multi din cei ca tine nu mai au oltcitul chiar daca stiu ce inseamna masina, chiar daca dau informatii utile pe forum, chiar daca sunt persoane de nota 20 pe care le apreciez enorm ... nu cred ca e cazul sa se vorbeasca aici de spiritul oltcitului ... e cu totul altceva ....

cat despre problemele existentiale de care vorbeai ...folie pe geamuri si 2 turbine ori motor comprimat ... astea sunt frectii in momentul de fata ... dar asemenea probleme se puteau face cand era piata plina de piese noi ... acuma sa te apuci sa faci un motor modificat deja nu prea mai merita ... ca sa scoti totul din motorul ala pe care il faci iti trebuie in primul rand piese noi ..si mai greu ... cand gasesti piese noi cei care mai gandesc cat de cat ...o pun la conservare pentru a-si mentine motorul actual in stare de functionare asa cum l-a facut mama lui craiova ... nu sa ii reduca durata de viata la un sfert pentru performanta ... (aici sa nu mai intram in discutii care performanta? deja motorul e expirat ca tehnologie... la ora actuala dintr-un motor cat al oltcitului se scoate de 2 ori mai multa putere si consum la jumate + o andurata crescuta inca o data .. lucruri la care tu daca vrei sa ajungi trebuie sa renunti la altul ..vrei putere ..anduranta redusa, consum marit foarte mult chiar si asa mai departe ) Oltcitul are 61 de cai la 1299 cmc. As vrea sa vad si eu masina aia de 1300 care face 120 de cai. Motorul Otto are acelasi principiu de functionare si randament de 3 lei ca in ziua in care s-a inventat. Tot ce s-a facut ca progres a fost legat de modul de alimentare. Aprindere optimizata, deschidere electronica a supapelor, injectie multipunct, nspe supape pe cilindru, turbine si compresoare, totul tine doar de a doza amestecul cat mai bine si a-l arde cat mai complet. In plus, aparitia unor materiale mai bune a crescut fiabilitatea iar piesele pot rezista la tavaleala mult mai bine.

Carburatorul CIC a fost probabil proiectat la vreun chef de pomina, ca o gluma proasta. Cel mai mult au simtit asta cei cu Dacia Nova si papuc de 1,6, eu flansa am cumparat-o din magazin de Dacia, nu de Oltcit, si a venit in punguta si cu instructiuni de montare. Imi aduc aminte de Maidanezu care a venit la Lacul Rosu cu carburatorul spalat curatat si reglat, cu tulumba de la filtrul de aer imaculata, cu separator de ulei nou nout de TRS, ca sa poata merge cum trebuie, si evident ca Ruginica i s-a infundat. Ruginica aia era un Axel care avea istoria Frantei scrisa pe parbriz, usor comprimata, componentele de motor fusesera prelucrate de Titus si Liviu. De unde de neunde, rahatul ala de separator de ulei a reusit sa separe o sarmulita de la sita, care a ajuns evident fix unde trebuia sa ajunga, jiclorul principal tr1.

De la rahatul de CIC se trage si consumul ala enorm iarna, nu doar de la racirea cu aer. Carburatorul ala timpit cu etufoare, supape de dezanecare, arculete ca de pix pe la supapa din clapeta socului, membrane triunghiulare cu bila antagonista in cap ) . O mie si una de chestii care ar putea sa nu mearga bine. Am pus 32 IRM, care e o teava, o pompa de spritz si o gaura, si 6 ani de zile am pornit la prima cheie ca la carte masina, iar intr-un minut plecam de pe loc cu ea mergand normal, reglata din soc sa stea la nitel peste 1000 rpm, de zici ca era pe injectie. Nu ca la CIC cu slujba e exorcizare. E drept, carburatorul meu de cacao a functionat la Laurentiu pe masina foarte bine, insa Laur s-a muncit ceva la el sa-l desfaca, curete si bibileasca, eu unul eram satul sa-mi inghete mainile pe el si sa-mi miroasa hainele a decarburol. nu e 1,3 e 1,4 ... nu are 120 CP, are 140 ...deci se poate
http://www.auto-bild.ro/articole/teste/drive-test/test-opel-meriva---masina-flexibila.html?id=1785

nu e 1,3 e 1,0 ...puteri intre 80 si 130 CP
http://0-100.hotnews.ro/2011/06/02/primele-detalii-oficiale-despre-motorul-pe-care-ford-il-va-produce-la-craiova-capacitate-de-1-litru-si-putere-similara-unuia-de-16-litri
http://autolatest.com/ro/detalii-stire/3203-ford-prezinta-un-motor-ecoboost-de-un-litru-si-120-cp

deci se poate ...

in alta ordine de idei nu are rost sa ma contrazic cu tine in privinta carburatorului ... tu ai fost si inca esti prea inrait pe IRMA ... si asta impotriva CIC-ului ...ai motivele tale ... dar daca carbul tau a mers la alti asta nu inseamna ca sunt carburatoarele proaste ci doar ceea ce am spus ...prima data proasta exploatare a sistemului de alimentare... te deranjeaza nu te deranjeaza astea sunt concluziile faptelor recunoscute chiar de tine Lancere, invata sa accepti si parerea altora mai ales daca isi argumenteaza rational ideile. Probabil atat tu cat si tatal tau ati avut mai mult noroc la carburi decat altii, cum am si eu noroc la CIC-ul actual. Imaginea proasta a CIC-ului isi are radacinile undeva. Carbu asta nu se blameaza degeaba. A mers prea prost pe prea multe masini fatza de orice alt carburator. Aici se argumenteaza pe baza unor experiente. Accept ca tu cu tatal tau ati avut noroc la carburi dar si tu trebuie sa accepti ca prea multora nu le-a mers. Nu are rost sa ai idei fixe in cazuri discutabile.

lancer a scris:la ora actuala dintr-un motor cat al oltcitului se scoate de 2 ori mai multa putere si consum la jumate

Basme. Am un Ibiza 1.4 16V euro 4 de 101hp crescuti in plop 0-100kmh in 11.2sec fatza de 13.1 TRS. jumate din cai or fi in portbagaj? Consum afara intre 5 si 7%. In oras intre 8 si 14% in functie de conditii si talpa. Consuma jumate fata de oltcit si are putere dubla? Depinde cat sunt de onest sau frustrat Ce naiba omule, Oltcitul a fost intotdeauna renumit pentru faptul ca nu porneste si se ineaca imediat si toti care au avut vreun vecin cu Oltcit se amuzau cand ii vedeau cu capota sus. Toti stiau ca nu-i tine relantiul si masina da in nas tot timpul. Asa a fost mereu perceputa masina asta de-a lungul timpului

A, da, si au mai fost cunoscute si pentru faptul ca se aprind usor... la propriu . Si asta tot din cauza carburatorului mirific, din cauza caruia fiecare isi punea 5 decantoare intre pompa si carburator sau se infunda returul, evident, si sarea furtunul.

Faptul ca Oltcitul tau merge bine... probabil ca au fost unele cu defecte de fabricatie la carburatie , si de aia e al tau asa, probabil ca unele se intampla sa mai si mearga. Daca merge asa bine asa cum spui tu asta e singura explicatie, ai carburatorul defect . hofy ... nu neg performantele ibizei tale ... asta e ... am spus la ora actuala adica motoare de ultima generatie ... am si dat cateva exemple se vede ca asta e tendinta pe piata ... cat despre acceleratie prefer sa nu discut ... oricum caii in plus se cunosc mai mult de la treapta a-III-a in sus (am mers cu o fabia de 1,6 vreo 105 cai... pe treptele 1 si 2 puturoasa rau net sub oltcit ..de la a III insa se cunostea si manca nori)decat in trepte inferioare ... nu neg performantele oltcitului ...am oltcit imi place il tin, am crescut de mic cu oltcitul.. .nici nu am alta masina momentan dar orice masina mi-as lua un oltcit cred ca o sa pot sa il tin ... + ca la 0-60 plecare de la semafor e inca mult peste unele masini din generatia noua ... + ca nu conteaza numai puterea mai conteaza si etajarile cutiilor e viteza ...

cat despre carburatoare ...am zis si nu mai discut ... pe care ii cunosteam si aveau probleme cu inecatul & stuff ..mare lor majoritate erau dacioti care habar nu aveau sa porneasca oltcitul cum scrie la carte ...nu stiau decat sprituri inclusiv la - 15 grade ... + ceva probleme legate de aprindere ...bujii slabe calitativ in special si aia era cu inecatul ... la cald iar la fel voiau sa dea la cheie si sa porneasca cand scrie clar ca se porneste cu acceleratia in podea... referitor la datul in nas e normal ca pe timp rece cu motor rece sa dea in nas mai ales la o apasare brusca a acceleratiei (CIC-ul din cate stiu parca ii mai zicea si carburator congelator tocmai ca avea tentinta sa inghete datorita fluxului de amestec in difuzoare) + ca niciodata multi nu au stiut s afaca diferenta intre motor rece si motor cald ... niciodata nu au inteles ca si vara la 40 de grade afara si 50-60 sub capota ...motorul oltcitului e considerat motor rece... nu am zis ca si toate carburatoarele au fost super ...stiu si cazuri cand cu ele noi luate din fabrica au avut probleme legate de consum... dar peste 75% din problemele cauzate de asa zisele carburatoare defecte au fost cauzate de exploatare incorecta ... atat la pornire cat si ulterior in sarcina ... restul au fost si unii ghinionisti care chiar daca stiau sa exploateze masina au avut nesansa sa dea peste unele carburatoare cu probleme + benzina proasta din perioada aia... Da, asa e, la Fabia de 1,6 nu se vede pana in tr III, pentru ca are alt fel de cai, fake horses le zice sau donkeys, in termeni tehnici.

La Seatul ungurului e alta treaba, aia sint cai unguresti cu traditie de la Attila, cu 30 de cai prinzi 200 la ora prin Campia Panoniei, iar restul ii tine in portbagaj, a recunoscut si el asta .
lancer a scris:nu e 1,3 e 1,4 ... nu are 120 CP, are 140 ...deci se poate
http://www.auto-bild.ro/articole/teste/drive-test/test-opel-meriva---masina-flexibila.html?id=1785

nu e 1,3 e 1,0 ...puteri intre 80 si 130 CP
http://0-100.hotnews.ro/2011/06/02/primele-detalii-oficiale-despre-motorul-pe-care-ford-il-va-produce-la-craiova-capacitate-de-1-litru-si-putere-similara-unuia-de-16-litri
http://autolatest.com/ro/detalii-stire/3203-ford-prezinta-un-motor-ecoboost-de-un-litru-si-120-cp

deci se poate ...

in alta ordine de idei nu are rost sa ma contrazic cu tine in privinta carburatorului ... tu ai fost si inca esti prea inrait pe IRMA ... si asta impotriva CIC-ului ...ai motivele tale ... dar daca carbul tau a mers la alti asta nu inseamna ca sunt carburatoarele proaste ci doar ceea ce am spus ...prima data proasta exploatare a sistemului de alimentare... te deranjeaza nu te deranjeaza astea sunt concluziile faptelor recunoscute chiar de tine


motorul de oltcit/citroen axel are 8 supape ....deci nu e aceaasi tehnologie pt ca motoarele alea pe care le-ai enumerat au 16 supape .... deci .... Bai , acum daca are 16 supape e altfel de motor? Nu mai e motor in ciclu Otto pe benzina?
Daca are 2 supape de admisie si inca 2 de evacuare nu inseamna ca e alta tehnologie. Inseamna ca incearca sa omogenizeze cumva mai bine amestecul in cilindru.
De-a lungul vremii au fost o gramada de inovatii, cilindri hemisferici, mai multe supape pe cilindru, aprinderi electronice, astea au incercat sa optimizeze motorul. De alta tehnologie vorbim mai degraba la folosirea altor aliaje si materialelor plastice. Totusi motorul e acelasi, functioneaza la fel, cu compromisurile de rigoare. mai multe supape inseamna mai multe piese in miscare care se pot strica. Electronica inseamna ca ceva neinsemnat poate merge prost si ai ramas in drum. Pe ansamblu sint evolutii, pentru ca si materialele au evoluat si piesele sunt mai fiabile.
Materialele de astazi sint mai fiabile, dar au o limita probabil fixata de producatori. Am observat ca in vreo 5-6 ani incep sa pice incet-incet ba un radiator, ba un electromotor, si la un moment dat lumea prefera s-o vanda iar banii ii pune avans la o alta rabla noua, daca considera ca-si permite ratele. E cam ca vorba din filmul ala cu becurile, cand un obiect se strica pana ajunge sa fie al tau .
Faptul ca Oltcitul tau merge bine... probabil ca au fost unele cu defecte de fabricatie la carburatie , si de aia e al tau asa, probabil ca unele se intampla sa mai si mearga. Daca merge asa bine asa cum spui tu asta e singura explicatie, ai carburatorul defect

Mai sunt defecte din astea muuulte !
Spre ex. in cei peste 15 ani de posesie ,nu am avut probleme mari cu carburatorul.Ca se mai infunda o data de doua ori pe an,este corect !Dar in anul respectiv masina facea 50.000 km
Esential pentru carburatorul de oltcit a fost si este intretinerea periodica a carcasei filtrului de aer.Din cauza separatorului,se formeaza pe peretii interiori ai carcasei o coaja de calamina din care se desprind in timp bucatele si gata ai infundat scula !
Comaprat cu motorul de dacie 1300 motorul de oltcit este rezistent !Comparativ cu motorul de renault de 1,4 are doar cateva procente din fiabilitatea acestuia.Nici motorul de renault nu este vreo inventie deosebita,dar...aproape 180.000 km rulati de mine(300-400.000 rulati alti posesori) fara sa schimbi absolut nimic la motor(ma refer la interne,nu auxiliare) spune ceva !
Nu mai putem vorbi de fiabilitate in ziua de astazi a motorului de oltcit !!
robertino a scris:
Esential pentru carburatorul de oltcit a fost si este intretinerea periodica a carcasei filtrului de aer.Din cauza separatorului,se formeaza pe peretii interiori ai carcasei o coaja de calamina din care se desprind in timp bucatele si gata ai infundat scula !

Pai da, trebuia sa freci tulumba toata ziua daca voiai sa fie scula desfundata, cam asta era regula la Oltcit.
Cu motorul ala de Renault de 1,4 nu stiu ce voiai sa spui dar te sfatuiesc sa nu scri pe forum cuvantul "Logan" ca ai pus-o rau de tot. Respecta si tu regulile: Oltcitul are cel mai bun demaraj, Loganul e caruta, Loganul e ca sa cari damigene, dar tot in Oltcit incap mai multe. Amandoi stim ca din toata productia de Logane cam 60% ajung in primii 10.000 km in service cu probleme grave la injectoare si distributie iar in 6 luni sint partial cuprinse de rugina, deoarece nu li s-a facut cataforeza ca la Oltcituri . De ce mai trebuie sa iau si din pistoane?Am carb de reno 5 cu pompa electrica dar nu cred ca ma apuc acum de modificari pentru ai pune turbo. Pai pune unul langa altul 2 pistoane, unul de 1.1 si unul de 1.3 si o sa iti dai seama de ce: difera calota, astfel incat un piston de 1.3 nu o sa se potriveasca cu camera de ardere din chiulasa de 1.1. Pai daca ar fii sa ii fac calota ca la cel de 1.1 ar insemna ca trebuie sa umblu la cimentare si nu am facut nimic.Pana la urma o sa ii iau din inaltimea cilindrului si ii fac o comprimare usoara iar pe primavara o sa primeasca un turbo.
atel10 a scris:Pai daca ar fii sa ii fac calota ca la cel de 1.1 ar insemna ca trebuie sa umblu la cimentare si nu am facut nimic.Pana la urma o sa ii iau din inaltimea cilindrului si ii fac o comprimare usoara iar pe primavara o sa primeasca un turbo.


concluzia ... mai CITESTE ... nu ai invatat nimic sau cel putin nu ai citit nimic ... nici de aici nici de pe alte site-uri ... pe motor COMPRIMAT NU se pune TURBO ... daca nu crezi incearca ... si o sa ai niste detonatii de toata frumusetea

Acc3l3ratoR a scris:
motorul de oltcit/citroen axel are 8 supape ....deci nu e aceaasi tehnologie pt ca motoarele alea pe care le-ai enumerat au 16 supape .... deci ....


citeste cu atentie dialogul de mai sus de asta ...am zis ca motorul de oltcit e depasit ca tehnologie si ca cele actuale scot enspe mii de cai ... mi s-a raspuns ca nu are cum ca cele actuae sa scoata acei cai si am dat exemple de masini de serie cu enspe mii de cai ... atata tot .. nu a vb nimeni ca trebuie sa aiba sau nu turbo, ca trebuie sa aiba 8 supape pe cilindru ca trebuie sa fie obligatoriu pe carburatie ... era vb doar de tehnologiile aplicate acum enspe mii de ani si cele din ziua de azi si performantele scoase Atunci ma las de sportu cu comprimarea si o sa ma apuc de turbo dar dupa ce ii fac 2 chiuloase de 1.3 bune. Daca ai de gand sa bagi turbina nu comprima motorul.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community