Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Turatia maxima pentru soc

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Problema: daca trag socul pornesc masina de la inceput nu sta la mai mult de 1500 ture oricat de tare il trag. Asta la carburatorul mou, la ala vechi se ridica la 3000 ture.
Care ar fi problema?? Sistemul de parghii este ok, cu socul tras la maxim , clapeta este inchisa complet . Turatia poti sa o reglezi cu ajutorul parghiei metalice care deschide clapeta treptei 1 cand tragi socul.

(Da' de ce vrei sa se tureze mai tare?)
muntean_dragos a scris:Problema: daca trag socul pornesc masina de la inceput nu sta la mai mult de 1500 ture oricat de tare il trag...


Hm, ceva asemenator se intampla si la mine, dar la mine merge inecat si se opreste dupa un timp. Si nu e de la capsula de dezinecare. Cred ca iar s-a infundat carbul. La tine merge rotund sau inecat? Incearca experimentul urmator: Cu socul tras si cu motorul pornit, ridica doar de clapeta de soc, fara a actiona parghia care actioneaza acceleratia. Daca dupa cateva secunde tinde sa se accelereze, atunci amestecul e prea bogat cu socul tras. Sau capsula de dezinecare nu e reglata ca lumea si iti ineaca motorul. Incearca sa reglezi conform site-ului uite ceva poze de acolo ca referinta:


In momentul in care clapeta de soc obtureaza complet prima camera a carburatorului trebuie sa ai ~ 3000 rpm. Daca se intampla sa ai sub 2500 rpm ai toate sansele sa ineci motorul din cauza amestecului prea bogat. La mine se intampla un lucru ciudat in ultima vreme, probabil din cauza mersului cu shocul timp de 15-20 de min, desi jonglez cu el, ba il trag la opriri, ba il imping la 1 km de mers cu viteza.

Senzatia este ca are nasul infundat masina trag shocul si abia daca sta la 1200-1400 de turatii ba mai mult porneste destul de greoi.
O fi vreun defect ? Sau sa astept vreme mai calda. De stat la ralanti, nici vorba, nici dupa 20 de min de mers. Bună,
Ori un gunoi ori ceva ace de gheață se plimbă prin carburatorul tău.
Sau mai poate fi electrovalva care poate fi fie defectă fie nealimentată...
Ținând cont că și la turații face nasoale eu aș merge pe prima variantă.
Deci capacul jos, suflat jigloarele, eventual metoda daniel (adică pus capacu fără jigloare și una două talpe) remontat totul și gata...
Cu stimă, Revin cu un update:

Ieri am facut un pic de sport extrem in sensul demontare - curatare - montare - reglare carburator in timp ultra scurt si pe lumina redusa. Dupa ce am curatat urmele vagi dar sesizabile de apa de pe fundul CNC, am trecul la demontare jicloare si suflat cu spray de curatat carburi. Suflat cu pompa de roti. Pus jicloare la loc, capac, etc. Duoa care am reglat deschiderea clapetei de acceleratie cand tragi socul. Asta se face la carbul 28CIC4 (pentru 1100cmc) din "U" ala orizontal, de pe tija din dreapta carbului (cum te uiti la el), pana am ajuns la un rezultat satisfacator. Am reglat si deschiderea data de capsula de dezinacare ("U" vertical din stanga, de pe tija capsulei de dezinecare). Efecte: sta turata la 3000rot/min, dar tot nu-mi place cum trage. Ramande de curatat/schimbat filtrul de benzina. Update la update :
Se pare ca s-a infundat carbul. Subit nu mai trage, consuma de rupe (ce consumam intr-o saptamana s-a dus in 3 zile ) si merge inecat. O sa fac din nou schimbul cu carbul de Carfil si o sa merg din nou la reglat si curatat carbul la service.

P.S: Eu nu mai merg la intalnirile clubului Brasov cu masina, ca de fiecare data patesc cate o belea. Mai dute pe-la biserica din cind in cind.


________________
Ban 3 zile pentru multimea de posturi fara nici o noima.
admin
cristi_s a scris:Am reglat si deschiderea data de capsula de dezinacare ("U" vertical din stanga, de pe tija capsulei de dezinecare). Efecte: sta turata la 3000rot/min...
Atentie si la arculetul care leaga mecanismul pirghiei "clapeta acceleratie-shoc" de pirghia comandata de capsula de dezinecare (shoc propriu-zis). Un arc puternic, va face ca motorul sa se inece si sa nu urce in turatie pina la 3000 rpm. Atentie si la bila aia mica...care face socul sa culiseze mai usor sau mai greu (cred ca m-am facut inteles ) parerea mea: ideal ar fi sa reusim sa tinem motorul la cea mai mica turatie posibila, dar in acelasi timp sa fie o turatie peste zic eu 1300-1500rpm depinde de la caz la caz...de ce zic asta...? radiatoarele de ulei se fac la calitati din ce in ce mai indoielnice si chiar daca avem 0w40 traim in romania unde si focu incheata...

a doua chesti eu nu cred ca daca tin motorul la 3000rpm se incalzeste mai repede decat daca il tin la 1500rpm cu 5 min mai mult in parcare pana dau jos zapada de pe ea...

Numai bine
dj05fmx a scris: eu nu cred ca daca tin motorul la 3000rpm se incalzeste mai repede decat daca il tin la 1500rpm cu 5 min mai mult in parcare pana dau jos zapada de pe ea...
Ceea ce am scris mai sus, este turatia maxima pe care o atinge motorul cu socul tras in momentul pornirii. Nimeni nu a spus ca se tine motorul in 3000 rpm pina la incalzirea lui. Turatia motorului se ajusteaza din butonul de soc pe masura ce acesta se incalzeste. Cit timp curat geamurile de zapada si gheata, motorul il tin la 1500 rpm. Al meu sta undeva la 2000rpm.Cind se incalzeste putin il cobor la 1200rpm. :lol: Laurentiu respekt!!

cand e rece tine si la 1200 dar dupa ce se incalzeste nu imi tine mai jos de 1500, am impresia ca se ineaca
dj05fmx a scris:cand e rece tine si la 1200 dar dupa ce se incalzeste nu imi tine mai jos de 1500, am impresia ca se ineaca
Nu prea inteleg ce vrei sa spui
Nu tine relantiul E in legatura cu shocul Se intimpla imediat dupa pornirea motorului scuze daca nu ma fac inteles...deci o pornesc si atunci cand e rece bag socu mai mult de jumate si sta cam la 1500rpm... in aprox 10 minute ajunge la 3000 rpm si atunci o incerc. daca bag socu de tot si vad ca inca se mai scutura motoru daca se mai scutura mai trag socu putin de tot si atunci apare fenomenu...cu motoreu relativ cald nu ami pot sa tin din soc la 1200 tre sa trag mai mult de soc ca sa nu se opreasca...desi rece merge la turatia asta! nu stiu daca m-=am facut inteles nici de data asta dar mi-e tare greu sa ma exprim acuma...
dj05fmx a scris:...cand e rece bag socu mai mult de jumate si sta cam la 1500rpm... in aprox 10 minute ajunge la 3000 rpm...cu motoreu relativ cald nu ami pot sa tin din soc la 1200 tre sa trag mai mult de soc ca sa nu se opreasca...
Cred ca ai probleme cu circuitul de relanti - jiglor relanti infundat, jiglor EV infundat sau EV defect (blocat pe inchis).
Pornirea la rece e OK, motorul cald moare la relanti cu shocul dezactivat iar la tragerea lui partiala (1200 rpm), motorul tinde din nou sa se opreasca => inecarea motorului = cantitate aer micsorata + deschiderea insuficienta a clapetei de acceleratie. stiam eu ca ma exprim aiurea...dupa ce mi s-a incalzit motoru sta la relanti dar nu mai sta daca trag socu putin, tre sa il trag mia mult asta ziceam! adica din momentu cand mi s-a incalzit motoru nu mai pot sa il tin turat foarte putin cu ajutoru socului, ori il turez peste 2000 ori il las la relanti!
dj05fmx a scris:...dupa ce mi s-a incalzit motoru sta la relanti dar nu mai sta daca trag socu putin...

Daca shocul este tras putin, clapeta lui se va inclina spre inchis dar fara a deschide si clapeta de acceleratie - exista o anomalie in reglajul dintre clapeta acceleratiei corp 1 si clapeta de shoc. Acest reglaj se efectueaza din tija (sirma) ce face legatura intre cxele doua clapete: la carburatorul de Club (1100 cmc), tija in forma de "3" iar la carburatoerele de TRS (1300 cmc) din tija in forma de "Z"
inecarea motorului = cantitate aer micsorata + deschiderea insuficienta a clapetei de acceleratie.

Intra pe site si la "reglajul carburatoarelor", vei gasi sectiunea cu reglajul respectiv (foto si explicatii). ca de obicei Laurentiu are un raspuns pentru toate... Mi de multumiri!
dj05fmx a scris:Mi de multumiri!
Cu placere si imi pare rau ca am inteles cam greu problema ta . Am cautat pe www.oltcit.ro dar nu am gasit detalii despre demontarea carburatorului de pe masina.
Vreau sa schimb carburatoarele intre ele, de pe Ghita mk I pe mk II. Ce chei imi trebuiesc, la ce trebuie sa fiu atent. Am mai citit despre antretoza dar despre restul, prea multe nu mi-au dat la cautare.
Multumesc 13 fixa, sau 12 fixa si 13 tubulara sau 12 tubulara + 2 chei fixe de 8 pentru cablul de soc. Ai grija sa il reglezi in asa fel incat cu socul impins maxim sa stea clapeta in pozitie perfect verticala, iar cu cablul tras, sa inchida complet. Mda, ori e cabluld e soc prost reglat, ori mai degraba cand am facut ITPul mi-a "reglat" nenea carburatorul sa iasa ceva noxe ca acum sta la relanti la 1500 rpm cu socul bagat la maxim. Daca schimb carburatoarele intre ele o sa scap de problema asta Incearca, totusi, sa insurubezi S de aer de pe capac (in cazul carb' de 1.1, sau S de aer din dreapta jos in cazul carb' de 1.3) si vezi cum se prezinta. ce e ala "S de aer"? e grele sa scrii surubul de aer ? Iulian, nu te mai ambala ca un Oltcit Turbo.
Eu doar am preluat notatiile de pe site (www.oltcit.ro). ce pana mea legatura are turboul cu asta?vorbe aiurea
si daca ai luat de pe site ce?
daca tot te dai in petec scrie macar corect,surub nu s,mai ales ca nu spui de la inceput ce prescurtari folosesti si mai ales de ce(cand nu e nevoie...)
hai pa Salut,

Probleme similare cu socul (din pricina socului) am avut si eu, dar la mine cauza era plasticul ce inveleste cablul de soc; se deteriorase intr-un loc, pana s-a rupt complet.
Abia dupa ce l-am remediat (cu un tip de banda izoliera) si-a revenit pornirea la rece etc.

LA MULTI ANI! Cine stie ce poa sa aiba butonu meu de soc de are un hop pe la mijlocul cursei.Cel mai tare se simte cand il bag.Cand ajunge la jumatate are hopu si ca sa trec de el trebuie sa apas tare si intra maxim pe urma desi eu nu vreau sa il bag maxim. e stramb cablul ?
bytzu1 a scris:Cine stie ce poa sa aiba butonu meu de soc de are un hop pe la mijlocul cursei.
Camasa cablului trebuie sa stea cit mai intinsa iar daca face un unghi de orientare, acesta trebuie sa fie cit mai MARE. asa din senin? desfa cablul de la carb si vezi cum merge ...in functie de rezultat poti cauta "vinovatii" printre pirghiile carburatorului sau cablu... Cablu strimb , tratia este 2500-3000 co socul tras . SARBATORII FERICITE si LA MULTI ANI TUTUROR PARTICIPANTILOR !
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community