Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ce releu pot folosi?
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Nu mai am demult releu original, si o perioada am folosit electronic de Dacie cel mic cu un fir ce pleacă din mijloc.
Acum am observat ca La relanti incarca 14 si ceva dar cum turez urca La 16 aproape , ce e drept nu am mai conectat firul din mijloc , ca nu știu unde, poate de asta.
Ce tip de releu bun pot cumpara La ora actuala din comerț ?
Va Multumesc ! Cumpara releu de Dacia,electronic care are 3 borne.De fapt a-3-a borna e un fir.Alea sunt cele mai bune. Multumesc DanH, poți sa-spui ce scrie pe el, La constanta am găsit 2 cu3 borne,unul mai mic si unul mai mare, cel mai mare, tot electronic, este aceeași firma cu cele de Dacia nova care am înțeles ca se potrivesc direct pe alternator La OLTCIT, unul costa 27 RON altul 25Ron , iar in RO prețul nu reflecta calitatea, deci nu neaparat cel mai scump e si mai bun.
Multumesc , astept.... Cumpara releu electronic pentru alternator de Oltcit RTA 2-7A,produs de S.C. IPEE-S.A. Curtea de Arges.Daca mai gasesti....
Zic sa nu te complici cu cel de Dacie ca n-ai control in bord asupra lui.Eventual montezi un voltmetru suplimentar dar deja capata aspect de improvizatie. gasesti si releu de oltcit / dacia nova

si nu te mai chinuiesti cu improvizatii
si e mult mai ok ca si cel de dacie. La cele de dacie, la 70% din ele obtii o variatie de incarcare in sarcina (motor turat). Mai pe romaneste...o sa iti clipeasca farurile mai tare si mai incet, alternand in functie de turatia motorului. Cel de NOVA se numeste RTA 3-7A.Releul e la fel ca cel de Oltcit,difera niste papuci.Se poate adapta prin modificarea papucilor. Multumesc tuturor, acum ca m-am edificat, voi pleca in căutare prin magazine, noi nu mai avem niciun magazin de Oltcit aici, credeți ca am șanse sa găsesc RTA 2-7A La magazine de Dacia ? ar trebui sa aiba, sau sa poata aduce.


uite aici site-ul producatorului. Si din cate vad au reprezentanta si in constanta

http://www.ipee.magazinarges.ro/index.php?route=product/category&path=36

(din pacate la ora asta, nu stiu releul de oltcit ce cod are.) mai bine incerci sa gasesti totusi de NOVA ... in ultima instanta sa apelezi la cel de dacie simpla ... oricum ai mari sanse sa gasesti relee proaste ... eu am schimbat vreo 5 acum vreo 5 ani pana sa gasesc unul bun ... 4 de dacie ..din care 2 de nova ...si ultimul de oltcit care merge si acum sunt pe fir cu regulatorul de oltcit:
Forumul asta are NIGHTlife!!! Are careva releu' de nova montat pe oltcit? care ar fii sansele sa cumpar unu si sa functioneze corect? am avut montat acum cativa ani ... piese luate de la un magazin dintg-jiu ...cam renumit pt calitatea proasta a pieselor ...ieftine dar proaste ... din 3 buc unul a mers acceptabil Cumpara cu cativa zeci de lei un alternator Ducellier si s-a terminat . Sau unul separat, cu fir suplimentar de IPEE , ca la dacie . Prima varianta e de preferat. si daca se strica peste cateva sute de km? ce faci?
tot acolo ajungi....
adrian_paul a scris:si daca se strica peste cateva sute de km? ce faci?
tot acolo ajungi....


Partial corect . Tot acolo ,dar cu mai putini bani in buzunar ! Am alternator Paris Rhone dar incarca undeva pe la 16...si un releu pentru el e vreo 60-70 lei. alternator ducellier e imposibil sa nu am prin alea vreo 4-5 alternatoare care le am in boxa...nici unu nu incarca bine Am un prieten care a montat releu de nova facut de Malvina pe alternator de Oltcit. A tinut un timp dupa care a iesit fum din releu. Depinde ce releu gasesti, am pus unul de Oltcit nou si a tinut 5 minute,acum am unul de dacie care incarca ok. asta e ... mai jucam si la loterie ... loteria releelor .... Din pacate intru cam rar pe aici.Oricum sustin motarea releului electronic de Dacia,cel cu 3 borne.Am avut montat pe masina multa vreme si nu am avut probleme cu incarcarea.Dezavantaj nu mai merge becul din bord. dane parerea mea e alta ... am avut si de nova si electronic de dacie ... mai bun decat cel de oltcit nu e nici unul ... cand mi s-a ars cel de oltcit ...am schimbat la relee de dacie intr-o veselie ... ba cele de nova se ardeau ba nu incarcau bine ... cele electronice de dacie ... am mers cu unul vreun an si ceva (era al doilea sau al treilea cumparat ... anterioarele incarcau ca dracu ba prea mult, ba prea putin), nu am avut belele cu el dar am gasit de oltcit .. primul pus si merge si acum Cele de care vorbesc eu au capacitatea de a controla tensiunea de pe acumulator cit si tensiunea pe excitatie pt a se incadra in limitele de incarcare maxima si minima.La Oltcit am avut montat un voltmetru tot timpul.Vedeam tensiune tot timpul indiferent de releul folosit.Si nu am avut probleme niciodata.Cu releul de Dacie. Salut,

De cand am fost nevoit sa renunt la releul cu invelis metalic si sa-l pun iarasi pe cel romanesc (cu invelis de plastic negru), continui sa am o problema cu incarcarea. Nu-mi incarca la relanti, ci doar peste 1500 (turatie). Pentru ca-mi statea becul in bord mai tot timpul aprins, doar la turatie isi mai scadea putin din luminozitate, l-am scos din circuit (din ce-mi amintesc, cred c-am renuntat la unul din cele doua fire din borna de plastic negru de pe alternator, cea cu un papuc mai mare si altul mai mic).
Stiti ce as putea face sa-mi incarce si la relanti? (cu becul din bord la loc in circuit, adica asa cum functiona corect in trecut, becul stingandu-se repede/complet si la relanti).
Puntea mica de diode nu cred ca este arsa, fiind schimbata relativ recent (probabil contactele/lipiturile la fire sa nu fie toate ok). Bateria este romaneasca noua (aproximativ un an), dar de cateva luni a inceput sa-i curga ceva "lichid" care lasa o depunere, ca o pudra alba. Alternatorul este relativ nou (cumparat de la magazinul Oltcit din Bucuresti cu cativa ani in urma).
Zilele acestea voi incerca sa gasesc (sa cumpar) un voltmetru digital sa va pot spune exact valorile (pentru bateria necuplata si tensiunea de incarcare cu/fara consumatori).
Daca ati avut o problema similara (sa incarce doar in turatie peste 1500), va rog sa-mi spuneti cum ati rezolvat problema. Multumesc!

Multa sanatate si impliniri in 2012!
edistoav a scris:Stiti ce as putea face sa-mi incarce si la relanti?
Verificarea prin masurare a alternatorului se face relativ usor daca dispui de un aparat de masura (ohmetru) si de manualul lui T. Canta. Ai acolo toate valorile si felul cum trebuiesc masurate componentele. Singura componenta ce nu se poate masura este releul de incarcare. Functionarea acestuia se poate observa doar pe motor si numai atunci cind toate celelalte componente sint OK.

P.S. Inainte de a te apuca de demontare, masuratori etc, verifica intinderea curelei dintre arborele cotit (ventilator) si fulie alternator.
Din cite spui, e posibil sa ai puntea mica de diode dusa. ai puntea mica distrusa, sau lipiturile desfacute.
adrian_paul a scris:ai puntea mica distrusa, sau lipiturile desfacute.


Esti cumva vrajitoarea Vanessa ?
Vad ca faci diagnosticare de la distanta, incepi sa o iei pe urmele lui Lancer.
Ce spuneti voi e 100% corect, tu si cu Lancer, stiti ce are sau ce nu are o masina doar prin telepatie cu masina respectiva.

Puteai sa ii spui omului ca tu crezi ca are puntea mica distrusa sau lipiturile desfacute.
Oricum o lipitura se poate dezlipi, in nici un caz nu se poate desface.
Nici macar mecanicul/electricianul in service nu iti spune ca defectul e 100% asta, inainte sa verifice cativa parametri.
Tu, ai mai spus ca Oltcitul consuma mai putin daca mergi cu turatie de peste 2500, asta in ce carte ai mai citit ? Prietene, despre functionarea si utilizarea oltcitului, ai la dispozitie manualul lui Traian Canta, unde scrie cam tot ce vrei sa afli despre Oltcit.

Referitor la alternator, permite-mi ca dupa 30-40 alternatoare reparate/diagnosticate, sa pot sa pun un diagnostic cat de cat aproape de adevar.
As pune chiar pariu ca e puntea mica, sau lipituri reci la puntea mica.
Asta pentru ca, atunci cand e statorul sau rotorul defect, nu incarca deloc, iar atunci cand e puntea mare, nu incarca in sarcina.


Daca te plictisesti, si vrei sa cauti nod in papura, apuca-te de citit o carte despre Oltcit.
edistoav a scris:Pentru ca-mi statea becul in bord mai tot timpul aprins, doar la turatie isi mai scadea putin din luminozitate, l-am scos din circuit (din ce-mi amintesc, cred c-am renuntat la unul din cele doua fire din borna de plastic negru de pe alternator, cea cu un papuc mai mare si altul mai mic).


Si mai exact la care dintre cele doua fire ai renuntat?Ca e foarte important!!

Cel cu papuc mic alimenteaza cu curent releul de la siguranta nr.2,pe cheia de contact.
Cel cu papuc lat duce la becul-indicator de incarcare din bord.

Sper ca n-ai renuntat la primul fir.....
Adrian20 a scris:
Esti cumva vrajitoarea Vanessa ?
Vad ca faci diagnosticare de la distanta, incepi sa o iei pe urmele lui Lancer.
Ce spuneti voi e 100% corect, tu si cu Lancer, stiti ce are sau ce nu are o masina doar prin telepatie cu masina respectiva.

Puteai sa ii spui omului ca tu crezi ca are puntea mica distrusa sau lipiturile desfacute.
Nici macar mecanicul/electricianul in service nu iti spune ca defectul e 100% asta, inainte sa verifice cativa parametri.


sincer se vede ca nu ti-a ajuns masa de craciun si cea de anul nou de vreme ce ma tot musti de partea dorsala ... in alta ordine de idei ..mai baiatule mai baga-ti mintile in cap mai citeste cate ceva ... eventual pune mana oe un manual de reparatii (sau orice e scris cu tus la tine e ziar de scandal) si poate o sa vezi ceva de genul ... defect (modul de manifestare al defectului), cauze probabile (din ce cauza poate fi defectul respectiv, piesa sau piesele defecte), precum si modul de remediere al problemei(ce piese se schimba si modul cum se schimba)...
+ ca aici pe site inca mai suntem cativa care totusi ne-am mai lovit de unele probleme la oltcit (si poate am fost la mecanic/electrician dar macar am avut bunul simt sa il intrebam ce a avut sau am sta langa el cat a durat reparatia si poate de aia acum unele probleme le rezolvam singuri)... mai des sau mai rar si cauza a fost aia ... de aia exista acest site sa ne ajutam cu sfaturi unul pe altul ...dar daca tu nu vrei sa intelegi asta e problema ta Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Voi verifica intinderea curelei, puntea mica de diode si lipiturile (am una noua daca va fi nevoie s-o schimb), apoi voi conecta la loc si firul pentru becul din bord.
Imediat ce o rezolv am sa explic aici in detaliu care a fost problema (astazi o sa-mi cumpar si aparatul de masura digital).
Multumesc inca o data!
Danutz Bratosin a scris:Are careva releu' de nova montat pe oltcit? care ar fii sansele sa cumpar unu si sa functioneze corect?
Eu am montat un releu de Nova, am facut aproape 1000de km cu el, incarca, dar peste ~1300 de ture. Pana la urma m-am resemnat cu asta si nu-l mai bag in seama. Aparatul de masura digital m-a mai linistit in privinta incarcarii (am masurat cu motorul cald).
Bateria, cu motorul oprit arata in jur de 12.85 V
Fara consumatori:
- la relanti (1000 turatie, i-am mai dat aer, ca aveam relantiul sub 1000), incarca in jur de 13 V;
- in turatie, creste pana in jur de 14V.

Cu pozitiile se comporta acceptabil, incarcand peste 13V, dar cu farurile parca nu prea mai incarca (oare e posibil ca un far care are condens sa-mi faca un fel de scurt si sa consume mai mult?).

Dar ce am observat, dupa ce opresc motorul, bateria scade de la 12.95 spre 12.85 si poate putin mai jos. Este normal? Doar alarma functioneaza tot timpul (consumator permanent). O voi masura si maine dimineata sa vad cat s-a mai descarcat peste noapte ... mai bine ai da valorile exacte la incarcare daca tot ti-ai luat aparat
incarcarea ar trebui sa fie de 13,6 - 14,2 la relanti fara consumatori ...

la cat consuma un bec de far ... e normal sa nu incarce ... daca tu ai incarcare 13.1 la relanti fara consumatori de exemplu ... dara daca tot e sezonul ...ia da drumul la faruri, porneste aeroterma + stergatorul ...si vezi ce iese ... cred ca mergi numai pe bateria indiferent de turatie
edistoav a scris:O voi masura si maine dimineata sa vad cat s-a mai descarcat peste noapte ...

Bateria, citi ani are si in ce stare este ?
Ar fi indicat sa incarci bateria pe redresor vreo 10-12 ore cu un curent de 10% din capacitatea ei si apoi s-o masori dupa 2-3 ore de stat in repaus. Daca scade sub 12,5, ai o problema cu bateria.
Laurentiu a scris:
edistoav a scris:O voi masura si maine dimineata sa vad cat s-a mai descarcat peste noapte ...

Bateria, citi ani are si in ce stare este ?
Ar fi indicat sa incarci bateria pe redresor vreo 10-12 ore cu un curent de 10% din capacitatea ei si apoi s-o masori dupa 2-3 ore de stat in repaus. Daca scade sub 12,5, ai o problema cu bateria.


Am masurat bateria azi de dimineata si avea 12.57V. Am mai incarcat-o pe redresor cu ceva timp in urma (este destul de noua, in jur de un an, dar romaneasca). O voi mai da jos pentru incarcare completa imediat ce vine gerul (mai am una romaneasca, mai veche, care-i tine locul cand o pun pe redresor).
Momentan folosesc mai mult pozitiile (fara sa aprind farurile, cand nu este obligatoriu), la fel si stergatoarele, folosite mai cu masura, pana-mi gasesc timpul necesar sa rezolv problema.
Primul lucru pe care-l voi face va fi sa ma asigur ca n-am probleme la contactele intre cabluri si bornele care "se leaga" la baterie (pe interior; voi aplica si metoda cu scufundare in apa timp de o ora etc.).
Toate sfaturile de pe acest forum sunt de mare ajutor, mai ales daca avem rabdare sa citim cat mai multe mesaje/postari in legatura cu problema respectiva. Multe multumiri tuturor care-si impartasesc experienta aici! Lasa scufundatul in apa, pentru ca nu mai suntem in epoca de piatra.
Ia o bucata de smirghel, curata bine interiorul bornelor, si unge-le cu ulei (chiar si de pe joja motorului).


Totodata, primul pas, ar trebui sa dai jos alternatorul. Dupa aia sa desfaci protectia de plastic de la puntea redresoare, si sa vezi daca nu ai lipituri desfacute. Dupa aia ar trebui sa desfaci lipiturile(eu folosesc letcon din aia de il incalzesti pe aragaz, pentru ca pistoalele de lipit din magazine nu au puterea necesara pentru dezlipit/lipit), si sa masori pe rand puntea mica, si puntea mare.
adrian_paul a scris:Lasa scufundatul in apa, pentru ca nu mai suntem in epoca de piatra.
Pe unde intra apa, nu poate intra smirghelul. Ce faci cu oxidul ce se afla intre toroane in interiorul cablului (sub invelisul protector) ? Cum il poti scoate daca nu cu apa ? laurentiu , are dreptate oxidu nul poti elmina mai bine de cum a-l dizolva apa , Eu personal verific incarcarea prin decuplarea bateriei cind motoru funtioneaza cu faruri aprinse pe faza lunga ,daca nu se opreste motoru atunci incarcarea este buna , daca am aparat de masura 4-5 am la relanti si 10 la turatimai mare de 1500r/min . Dupa cum ai spus valorile ( parerea i-mi apartine) ai o dioda inpuscata .
alexandruteutisan a scris: daca am aparat de masura 4-5 am la relanti si 10 la turatimai mare de 1500r/min .
Aici chiar m-ai bagat rau in ceata. Ce reprezinta 4; 5 si 10 ?
alexandruteutisan a scris:laurentiu , are dreptate oxidu nul poti elmina mai bine de cum a-l dizolva apa , Eu personal verific incarcarea prin decuplarea bateriei cind motoru funtioneaza cu faruri aprinse pe faza lunga ,daca nu se opreste motoru atunci incarcarea este buna , daca am aparat de masura 4-5 am la relanti si 10 la turatimai mare de 1500r/min . Dupa cum ai spus valorile ( parerea i-mi apartine) ai o dioda inpuscata .


da ... decupleaza tu bateria cu motorul pornit si ai mari sanse sa arzi releul ... ca fapt divers print toate cartile si pe la toate masinile scrie clar ca bateria nu se decupleaza in timpul functionarii motorului ... ce sunt aia 4-5??? ce sunt aia 10???

incarcarea se verifica la bornele bateriei cu motortul mergand ...fara consumatori daca ai intre 13,6V - 14,2V se considera ca incarcarea e ok ...

scurtul se verifica cu ampermetru legat in serie cu bateria, cu motorul oprit ... de obicei se considera valori bune consumurile sub 1A ... in functie de masina si sistemele pe care le ai pe ea (bineinteles conteaza mult si de gica de la garantiile pentru baterii ... dar multe firme maoara doar incarcarea)... ca fapt divers memoria ceasului ma oltcit iti da consum cam de 0,1-02 A ... daca mai pui si casetofonul ... mie a mea imi consuma cam 0.3 - 0.4 A lancer , Scuzama dar eu personal cred ca am incercat de 100chiar 1000 ori si nu am reusit sa ard nici un releu de incarcare , in legatura de cei 4-5 si respectiv 10 , m-am referit la Amperi , logic ,incarcarea nu se masoara in mA . Daca nu decuplezi bateria , cum masoti incarcarea in Anperi . ma refer la aparat DIGITAL MULTIMETER ,cu motoru pornit se masoara . si incerc sa ma explic: se porneste motoru . se regleaza distribuitoru de la aparatul de masura pe 10A (cel cu rosu). Se desface borna de la + si se pune un fir de la aparat pe borna de la baterie si celalant fir care vine de la aparatu de masura din din 10ADC pe papucu de la cablu ( se in seriaza) si atunci iti indica cati amperi trce prin instalatie catre baterie , daca pe aparet apare un - inaintea cifrei indicata , atunci inverseaza firele de la aparat . Atentie nu inseria aparatu si pe urma sa dai la automat .FOARTE SIGUR VEI ARDE APARATU DE MARURA . Daca pui aparatu pe masurare V (DCV) si masori bateria iti va indica doar volti nu si intensitatea . PS Am masurat incarcari la 6v, 12v, 24v, si nu am reusit sa ard nici un releu ,conjuctor-dinjuctor,releu de incarcare mecanic, releu de incarcare electronic fara fir de asistare a incarcari ,releu de incarcare cu fir de asistare a incarcari , sau releu de incarcare cu integrat . Daca in momentu in care decuplezi bateria pentru a face masuratorile se opreste motoru inseamna ca alternatoru debiteaza putin curent continu . alexandru daca nu ti s-a intamplat tie nu inseamna ca nu se arde ... e aceiasi chestie ca si cu schimbarea bateriei cu motorul pornit? depinde cum ai bafta ... daca releul e mai imbatranit un pic risti sa il arzi ... aparatul tau cati amperi masoara maxim ca din cate inteleg de la tine masoara 10A?.... partea a doua cu automatul depinde de aparatul de masura ...dar normal daca iti trece consumul peste scara ampermetrului se arde ...tot asa de bine majoritatea aparatelor de un nivel mediu existe in oras ...scrie clar pe ele ca la masurarea amperajului nu se tine legat mai mult de 10 secunde la valoarea maxima (10A) ... altfel se arde suntul aparatului...

in alta ordine de idei ca o parere pesonala daca masori voltajul la bornele bateriei si e ok adica incarca ...fi sigur ca si amperajul e ok .... + ca amperajul masurat poate diferii in functie de cat de goala sau de plina e bateria ... o baterie goala va trage mai mult curent decat una plina ... daca mai mai multi consumatori clar va trage si mai mult curent ..si oricum din cate stiu alternatorul de oltcit baga maxim 25-30 A ..deci ai grija ca masurand asa cum faci tu ai mari sanse sa arzi aparatul ... Adevaru este ca am ars vreo 3 aparate in ultimi 8-10 ani dar din neatentia mea , il mai scapam pe omi si gata cu el , ma refer la aparat de masura clasa ,b, din ce le gasesti la kg prin toate targurile , eu am mai furat putina meserie de la electriceni auto adevarati , din cei care nu au incaruntit facind umbra pamintului . Daca releu se arde cind faci proba atunci fi sigur ca mult nu mai avea de trait acel releu .Aparatu pe care-l folosesc eu este DT830D cu indicator audio la continuitate , cand indica peste 10A nul tin mult ,imediat intrerup legatura , am mai ars altu , dar la 10-12 lei cu cat il ei din targ , sub 10A lam folosit si 1 minut nu sau ars , cel mai mult mia indicat unu 17A pe timp de 5-6 secunde , dupa care BAU la gunoi cu el . Adevar ca un aparat de masura adevarat au cei care lucreaza la garanti de baterii , dar pentru mine este prea scump , si nu lucrez cu el in fiecare zi de mai multe ori , eu cu cel pe care i-l am acum ma descurc si-l am de vre-o 2 ani , sa-l tina d-zeu cat mai mult , cape criza asta !!!! Dar nu mosori imediat ce ai pornit motoru , il lasi sa mearga cel putin 3-5 minute , am uitat sa mentionez acest lucru si prima data masori cu faruri aprinse , daca spun cum verifica la Bistrita bateri ile din garentie returnate , pote te si unfla rasu , dadea busoanele jos sa vada nivelu de electrolit , pe urma punea o bara de cositor (LP 40) pe borne si vedea cat de repede fierbe electrolitu , si atunci meseriasu spunea verdictu ,sulfatata , intrerupta , si cu mica atentie ,toate erau cu defect de fabricatie , chiar si cele sparte care erau in garantie , cele mai proaste sant cele cu ochi magic . in cea ce ai scris despre voltaj AI PERFECTA DREPTATE ,si densitatea de 1,28 la electrolit , cand bateria este ful incarcata densitatea atinge 1,32 . Hai ca ma amuzasi cu baietii de la bistrita ... pai sa imi puna mie unu mie bara de cositor pe baterie ...si pe urma sa imi zica ca e sulfatata din vina mea ... cred ca i-o pun in cap .. scurt si la obiect ..poate prinde la prosti ... dar nu la unii care mai stiu cat de cat..

cat despre aparatele de masura ... nu prea e mare diferenta intre cele de 12 lei si cele de 50 .. poate doar la masurarea voltajului ...dar mai mult la masurarea rezistentei alea mai scumpe avad plaja mai mare ... + continuitate cu buzer la cele de 50 si nu doar vizuala ca la cele cu 12 lei ...

in privinta masurari amperajului ...toate duc pana la 10 A ... cele care duc mai mult sunt si mai scumpe ... pai daca e sub valoarea maxima il poti tine si mai mult de 10 sec aparatul ...indicatiile sunt date de fapt de fabricantii aparatelor de masura ..si ei zic ca nu e recomandat sa fie tinute mai mult de 10 sec la valoarea maxima ... sau cum ai dat tu peste scala ..fi multumit ca a tinut 6 sec la 17A... a fost un aparat bun totusi ...si dupa ce am mai citit pe niste forumuri de electronisti cam singurul lucru care se arde la aparate e un șunt...
alexandruteutisan a scris: densitatea de 1,28 la electrolit , cand bateria este ful incarcata densitatea atinge 1,32 .
1.28 baterie 100% incarcata iar 1.24 baterie incarcata 50%. Densitatea electrolitului se masoara cu densimetrul.

In nici un manual auto si nici in practica nu este indicat faptul a se masoara curentul de incarcare (amperajul) a bateriei cu motorul functionind. Cine face asa ceva, a "invatat" meserie dupa ureche. Tensiunea unei baterii se masoara, dupa decuplarea ei din instalatie, montind intre borna [+] si [-] un voltmetru cu sunt. In cazul in care pe un oltcit ai si o instalatie de alarma, curentul consumat in stare de repaus este de maxim 0.2A (200 mA). Eu stiam ca consumul se masoara instant pe consumator...
puiu_pinzaru a scris:...consumul se masoara instant pe consumator...
Si cind ai mai multi consumatori la care vrei sa le cumulezi consumul, cum faci ? Te apuci sa-i masori pe fiecare in parte ? Ar insemna pierdere de vreme. Masori toti consumatorii la bornele sursei de energie (bateria). consumul nu se masoara neaparat constant pe consumator ... poti considera toata masina de fapt toti consumatorii masini ca unul singur
laurentiu EU stiu ca, consumul de curent ... amperajul se masoara cu ampermetrul inseriat in circuit ... din ce explici tu nu prea masori nimic cu bateria decuplata si cu ampermetrul legat direct in paralel cu bateria ... sincer amperajul unei baterii nu il poti masura ... in cel mai fericit caz il poti calcula montand un consumator al carui consum il cunosti ... de exemplu pui un bec care masurat iti da un consum de 1A si vezi in cate ore iti descarca complet bateria ...sa zicem ca in 1 ora. deci bateria are 1Ah
lancer a scris:laurentiu ... din ce explici tu nu prea masori nimic cu bateria decuplata si cu ampermetrul legat direct in paralel cu bateria ...


Curentul unei baterii se masoara, dupa decuplarea ei din instalatie, [b]montind intre borna [+] si [-] un ampermetru cu sunt.

Cred ca nu m-am facut inteles.
UPS, acum am vazut greseala pe care am facut-o. In loc de "tensiune", am scris "curent". Scuze. Masurind cu un voltmetru cu sunt, se poate observa tensiunea in sarcina a bateriei.

Uite mai jos aparatul de masura la care m-am referit:

http://img188.imageshack.us/img188/1894/dsc02821a.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/8774/dsc02820.jpg vecine lamureste-ne cu boroblemurile astea ca multe e buruieni
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community