Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

merge !

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
http://img831.imageshack.us/img831/1148/dscf2005b.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/2273/dscf1998y.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/1050/dscf1999d.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/9232/dscf2000c.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/724/dscf2001i.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/6116/dscf2003d.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/4307/dscf2004g.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/5728/dscf2024o.jpg asta e masina care te sperie cu consumul????

arata frumusel ... in sfarsit cu cateva lucruri care nu imi plac dar nimic care sa fie ostentativ... oricum mai multe date ar fi binevenite ... Arata bine masina!! acum vazui ... e la vanzare .. gata cu speritul.sunt ft multumit de consum 6% si 8 % Nu am vazut eu bine ,dar nu cred ca are injectie de benzina . Ori cum 6 + o caldare , mai cred . Sau ai calculat consumu cind cobori in Ias acolo la vale ,pina la Arabesquie , cred ca acolo ai facut consumu , sau pe panta de coborare de la Socola (spitalu de boli mintale) . Cu toti stim ca fabricanti de motoare da un consum sub cel real , pentru reclama . Ar insemna ca ai facut motoru acum si lai rodat pe bancu de rodaj , si lai testat in conditi de pista cu vint 0 frina dinamica 0 , sau ai avut vantu bin spate cu cel putin 50-60 km/h . sa fim seriosi , mai fa o data consumu , sau deca ai cumva pasibilitatea monteazi o instalatie FLAUMETRICA , cu aceasta poti masura corect consumu in 10-15 km , aceasta masoara ,tur-retur , diferenta este consumu , raportat la km ,tia esit consumu real . Am avut aceas problema cu un TIR , am chemat un prieten cu instalatie si am testato , eu la volan , am avut 37/100 , zicea patronu ca nu stiu eu sa merg , lam pus la volan , stupoare , 42/100 . Cred ca ati dai seama ce bascalie a esit . Este adevarat ca fiecare masina are consumu ei , si fiecare sofer are , la randu lui consumu lui . Dar nici o data sub consumu dat de fabricant . de vorbit toti vorbim,dar cine e meserias stie frate..eu am pe cineva care din 92 lucreaza numai cu oltcit, asa ca stiu ft bn ce consum mia facut si nu prin socola sau ce mai zici tu...prob ta ce crezi si daca citeai mai bine la topice vedeai ce se vb ! Consumul masini depinde foarte mult de stilul de mers,dar bine inteles este influentat si de reglajul carburatorului,aprinderi sau a cutiei de viteze.
Poti schimbat treptele atat la 1500rpm cat si la 5000rpm asta depinde de stilul de condus.Daca ai carburatorul-avansul reglat corect si cutie in 5trepte si schimbi vitezele la turatie mica (mers subturat) cat sa nu scuture masina o sa descoperi ca ai cu totul alt consum. haide s apunem punct totusi ..cu o cutie de special si cu, consumul ala care zici ca il ai ... e clar un oltcit de care te rogi sa merga in trafic ... tu si altii care isi ia injuraturi la greu ... unii ca au masini noi si habar nu au sa le foloseasca ..si altii ca tine care ii fac pe altii sa spuna ...schimba rabla ...nu vezi ca deabea se taraste ... si nu e vb numai de a sta ce te faci atunci cand chiar ai nevoie ca masina sa traga mai bine si sa te scoata dintr-o faza naspa ..si ea chiar nu poate lancer , are perfecta dreptate . Am facut multe teste de carburatie pana am ajuns la consumul de acum , am pierdut mult din putere si demaraj ,dar nu pleaca o bicicleta mai repede de pe loc ca mine , esti in trafic , am scos si consum de 5,5 cred (buziile erau albe ca si coala de hartie ) dar ma intindeam ca o rima pe sosea , pana la priza directe (treapta 4) imi trebuia aproape 1 km , cunoscatori stiu ce inseamna pentru motor acest lucru . Pe bancu de probe la motor , consumu dat de constructor este de 6,5 ,Atentie , si acesta este tras de par , Recomandal la cati va prieten pe meserias , si pe urma mai vorbim . Sau dane modalitatea de a-l contacta , multi cred ca lar cauta din toata tara . Nu ma dau destept , ca-ci cat traiesc invat si tot prost mor . Sant dispus cand revin in tara sa-l caut . Citesc si ma crucesc !
5,5 % pentru un oltcit ?
Ai dreacu de francezi !Daca era asa de bun consumu masina noastra draga, devenea din esec un mare succes !
Suntem oltcitisti vechi pe aici care au crescut cu oltcit luat de nou in batatura.Unii au oltcit si acum !Mai micsoram si noi consumul de dragul masinii,dar nici chiar asa !
Sunt motoare de cilindree mica (800-1000 cmc)racite cu apa,care au regimuri termice mult mai stabile,au injectie multipunct,avans calculat in permanenta de un calculator,senzori care masoara temperaturi ,nivel de oxigen in gazele de esapament,masoara depresiuni,intr-un cuvant motoare muuult mai performante,asezate pe caroserii de 800-900 de kg.Acelea se pot lauda cu un consum de 5,5% benzina ! Monteaza un carburator cu flansa 32IRM , cu jiglere de 1,1 (ce echipa masinile LASTUN ) si pe urma imi vei da dreptate , dar nu pe frigul asta , ca nu vei putea porni macar motoru . pe urma mai vorbim ! robertino....
alexandruteutisan da ce aveti fratilor cu carburatoarele astea 32IRM si carburatoare de dacie ?Sunt raiu pe pamant si nustiu eu? alex ... fiecare cu gargaunii lor .... daca 32 IRMA erau asa de bune le implementa ceausescu demult pe oltcit atunci cand a facut RM/RT ... sau daca cele de oltcit erau asa de proaste ...nu le mai foloseau pe dacia nova ...deci toti "specialistii" se plang de ele dar istoria si inginerii spun contrariul
Monteaza un carburator cu flansa 32IRM

Din principiu nu fac adaptari la masina.Din principiu am intretinut si intretin oltcitul numai cu piese noi,exclus piese de imprumut.
Carburatorul pe care il lauzi asa de tare,este cel mai primitiv carburator poate cel de IMS sa fie inferior.Faptul ca are jiglere cu diametru interior al cuielor mici de tamplarie, ii permite sa nu se infunde si sa fie foarte popular in randul celor ca nu intretin masina periodic !Exista persoane cunoscute mie care nu au umblat la carburator cu anii.Dar ce-i drept se face intretinere periodicala sistemul de filtrare al aerului.
Credeam ca in acest topic a inventat cineva ceva si vroiam sa aflu cum "merge".
Consumuri d-astea 5.5% nu tin .Cel putin nu la mine !
Oare daca afara sunt -15 grade si tii motorul pornit cu socul tras 5 minute sa se "incinte" putin, aia doi litri de benzina haliti de motor,intra tot la 5,5 % ?
robertino a scris:
Oare daca afara sunt -15 grade si tii motorul pornit cu socul tras 5 minute sa se "incinte" putin, aia doi litri de benzina haliti de motor,intra tot la 5,5 % ?


o mica specificare ... la -15 grade alea 5 minute ca sa se incalzeasca un pic ... sunt esentiale pentru a te putea misca cu masina de pe loc ...))

in alta ordine de idei ce conteaza aia 2 litri ... o nimica toata fata de un consum de 5,5 ... de altfel ce mai conteaza ca treci saptamanal sa faci plinul cu toate ca nu ai facut mai putin de 250 km de la ultima alimentare si ai si ramas fara benzina ..daca masina consuma 5,5 aia e ... .... Daca afara sant -5grade cu carburator de LASTUN (dacia 500) nu vei reusi nici macar sa-l pornesti pe bietu OLTCIT , si sa-l faci sa mearga la relanti , iti ingheata carburatoru . carburatoru de IMS era WEBAR 211. Am vazut la multi ca pun carburator de DACIE pe OLTCIT , avansu vacumatic la DACIE lucreza la relanti , pe cand la OLTCIT lucreza in turati , adica vice-versa . Pana la 1500 r/min la Oltcit lucreza avansu vacumatic si de la 1500r/ minut intra si avansu centrifugal in funtiume , la 3000r/ min trebue sa ai avans de 27grade , la relanti sant 5 grade avans aprindere si de la carburator nu vine vid pentru avansu vacumatic la carburator de oltcit , pe cand la carburator 32 IRM-IRMA1-4 la relanti se produce vid , atunci cand actionezi clapeta de acceleratie la 32 IRM-IRMA1-4 acel vid dispare ,sau este foarte mic , deci nuti va da putere la motor , la unele broscute sau muntat 2 carburatoare , si aceasta pentru a reduce distanta de la carburator la piston . Cel mai bine ne poate explica Cristi_s , de ce are 2 carburatoare pe masina de curse , si de ce nu a pus un webar 211 sau 214 , care la debitu de amestec carburant sar incadra ,la consum de 14-15 l/100. clapetele lucreaza simetric ambele , deci un difuzor pentru 2 pistoane . Dece a ales varianta cu carburatie cat mai aproape de piston ! In concluzie ( parerea imi apartine mie si alti care au mai concurat in raliuri) , consumu mare la oltcit se datoreaza distantei mari dintre carburator si piston , band posibilitatea vaporilor de benzina sa se solidifice .
consumu mare la oltcit se datoreaza distantei mari dintre carburator si piston

Te inseli !Scrie undeva printr-o carte(Canta) ce e cu distanta intre supape si carburator,ceva legat de optimizarea amestecului.
Consumul mare la oltcit se datoreaza exclusiv instabilitatii termice a motorului.Ba e prea fierbinte,ba e prea rece !
La masinile vechi de curse se puneau doua ,trei, noua carburatoare pentru a da motorului aer si benzina in cantitati mari.Acolo nu interesa consumul, doar puterea !
Doua carburatoare cu admisii de 38-40 sunt mai bune decat unul cu doua camere de 20 Ai dreptate , daca nu ma insel , temperatura aer la intrare in carburator 10grade si la esire , sub clapeta scade la -5 grade . in cea ce priveste consumul mare la curse , mi-a spus cineva , un copilot de a lui BALINT , ca amestecu marit la motoarele de curse cu carburator mai si raceste capu pustonului la turati mari . Si la Broscuta de ce au pus si 2 carburatoare ,si au redus distanta galeriei de atmisie , tot o data sa redus si consumu , asta practic . Mno, daca tot o dam in teorii, pe scurt:

traseu lung de admisie
=> amestec omogen foarte bun => ardere foarte buna => consum relativ decent
=> inertie foarte mare a amestecului => performante mediocre la regimuri tranzitorii => consum satisfacator
=> distributie neomogena a amestecului

traseu scurt de admise
=> amestec neomogen => ardere nu foarte buna => consum decent spre mai mare
=> inertie mica a amestecului => performante foarte bune la regimuri tranzitorii => consum decent
=> daca sunt mai multe carburatoare, rezulta o distributie omogena a amestecului pe cilindri (cu conditia sa fie reglate la fel si sincronizate.

De mentionat ar mai fi ca pe Oxidul de curse sunt 4 carburatoare, nu 2, cite 2 in fiecare corp comun. De asemenea, cu 4 carburatoare si reglaje + jicloare normale se pot obtine consumuri mai mici decat cu un carburator normal reglat normal cu jicloare normale, tocmai pentru ca motorul in general functioneaza mai mult pe regimuri tranzitorii (accelerari) si sarcini partiale (pedala de acceleratie partial apasata) decat pe regimuri constante. In fine, in 99% din cazuri lumea pune mai multe carburatoare pentru a mari performantele, deci reglajele si jicloarele nu urmaresc consum mic, de aceea ideea de mai multe carburatoare e automat asociata cu consumul mare. Si ca sa nu ma intrebati de ce nu se folosesc atunci in serie, singurul argument sunt costurile mari, care se resimt infiorator la nivelul productiei de serie.

Si cam asta ar fi cu off topicul.

P.S: broscanul, desi are motor racit cu aer, are un sistem ingenios de termostatare a motorului, ceea ce ii reduce consumul.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community