Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Problema cu socul

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
deci socu actioneaza adica clapeta cand socu e tras inchide cand bag socu deschide dar nu are nici o relevanta motoru nu se tureaza nu face nimic. dece? nu am inteles nimic, sau aproape nimic. deci tu nu ai relanti decat cu socul tras? A vrut sa spuna ca indiferent daca trage socul sau nu turaia motorului ramane neschimbata.
Dar daca misti clapeta de la carburator cu mana se schimba turatia?Poate nu ai reglat bine cabul de soc. sau poate nu ai conectata parghia dintre clapeta de soc si clapeta de acceleratie. pai de asta am intrebat daca se schimba ceva cand misca clapeta manual
sau poate nu ai conectata parghia dintre clapeta de soc si clapeta de acceleratie.
Beju, ai rezolvat cu socul? Ca eram curios, si mie mi-a aparut aceeasi problema, asa brusc, pe 30 decembrie. A fost destul de frig atunci, o avea vreo legatura? Si la mine socul parca e pus de forma acolo, Oricat as trage sau nu de el, turatia nu se modifica. De fapt scade daca nu tin turatia din acceleratie. De pornit si azi incercai, porneste chiar foarte usor, dar nu sta in relanti, ca nu se socheaza deloc. Cablul socului e la locul lui, daca trag socul de sub capota se trage si in masina. Stie cineva care e problema, please? De tras se trage, dar deschide putin si clapeta de acceleratie? E o parghie acolo care apasa si pe clapeta de acceleratie. O alta cauza poate sa fie capsula de dezinecare, care deschide prea mult si atunci se opreste motorul imediat, sau nu deschide deloc si atunci se inneaca motorul. multumesc pt raspuns.. parghia apasa si pe acceleratie, asa ca poate e capsula cum zici. Alea se schimba cu totul? Sau se pot repara? ...sau s-a bulit arculețul de la clapetă...
danco72 a scris:multumesc pt raspuns.. parghia apasa si pe acceleratie, asa ca poate e capsula cum zici. Alea se schimba cu totul? Sau se pot repara?

Intai se verifica, apoi se regleaza. Verificarea: cu motorul oprit, demontezi capsula de pe carburator, scoti furtunul care intra in capsula din partea din spate jos a carburatorului si tragi aer cu gura, trebuie sa se deplaseze tija capsulei si sa faca vid daca astupi cu limba si sa stea trasa. Cand ii dai drumul, trebuie sa revina in pozitia initiala
Reglarea: cu capsula montata si socul tras la maxim (clapeta de soc inchisa complet), atunci cand faci vid, clapeta de soc trebuie sa se deschida vreo 2-3mm. Daca e prea mult, mai cracanezi U ul tijei. Daca e prea putin il mai strang. Atentie: dupa ce ai umblat la U ul ala, trebuie sa verifici ca atunci cand este clapeta de soc deschisa complet, tija sa nu apese pe clapeta si sa o tina partial inchisa, ca va consuma mult motorul si nu vei sti de ce.
Daca nu trage sau nu sta trasa cand face vid, trebuie sa schimbi capsula. Cea noua va trebui reglata, evident. Multam frumos pentru raspuns, o sa incerc pe lumina zilele astea. parghia dintre clapeta de soc si clapeta de acceleratie asta a fost problema ms mult Spuneti-mi si mie,cum reglez cablul de soc?Am incercat toate posibilitatile:merge greu la impingere.
Care e pozitia cablului in compartimentul motor?Trebuie fixat pe suportul rotii de rezerva,de-a lungul acestuia?Sau trebuie sa faca o bucla in partea frontala a motorului,in zona carbului?
Sper ca m-am exprimat bine si m-ati inteles.
va multumes! daca te ajuta uite asa are o bucla foarte mare


Uploaded with ImageShack.us
deceneu32 a scris:Spuneti-mi si mie,cum reglez cablul de soc?Am incercat toate posibilitatile:merge greu la impingere.
Care e pozitia cablului in compartimentul motor?Trebuie fixat pe suportul rotii de rezerva,de-a lungul acestuia?Sau trebuie sa faca o bucla in partea frontala a motorului,in zona carbului?
Sper ca m-am exprimat bine si m-ati inteles.
va multumes!


de-a lungul suportului ...vezi ca suportul are pe el un fel de cleme din tabla sudate ... de la cea mai din fata clema vine liber la carburator ... daca cablul nu a fost folosit demult incearca sa ii bagi niste ulei ... intre cablu si camasa cu o siringa ..sau picurat cu ceva ... bafta Prinzi cablul de soc, cu ajutorul unor "soricei" de suportul rotii de rezerva. Problema apare in capatul dinspre carburator, pentru ca, marea majoritate a cablurilor de soc nu mai au manson metalic de protectie acolo unde se termina camasa protectoare, si se preseaza cablul. (marea majoritate au doar un fel de capac mic, presat de manson). Ca sa functioneze impecabil, trebuie neaparat sa aibe un capac mai mare, bagat peste manson. (gen cum e siguranta din capatul cablului de la frana de mana, la etrierele fata). Fara chestia aia pe capatul mansonului, o sa strivesti mereu cablul, atunci cand il prinzi in suportul carburatorului. De aici si problema cu mersul greu al cablului.
Ar mai putea fi cablul montat in pozitie gresita. Pentru o buna functionare, trebuie sa fie prins in suportul carburatorului, in pozitie orizontala.
Si ar mai putea fi blocat suportul cu surub, dinspre clapeta de soc. (unde prinzi cablul de clapeta de soc). Acel suport trebuie sa se invarta, sa se poata misca, pentru ca face transformarea de la o miscare rectilinie la una curbata. (tragi drept de cablul de soc, dar partea clapetei de soc nu face aceeasi miscare dreapta, pentru ca nu are cum). Va multumesc!
-am cele doua cleme de tabla de pe suportul rotii de rezerva
-am fixat cablul cu doi soricei pe acest suport
-cablul face bucla din imaginea de mai sus
-cablul are acel manson metalic in capat,unde se fixeaza pe carburator,deci nu e presat
-bucsa aia rotunda de la comanda clapetei de soc a carburatorului se invarte usor,nu e blocata

Si cu toate acestea,merge GREU
Ce sa-i mai fac?Nu-mi ramane decat sa-l dau jos si sa-l gresez.Ce sa bag?Lichid de frana?WD? ulei....

Acuma mai depinde si cat de greu merge...poate asa e normal....
merge greu la impingere.
Asa imi merge si mie ,de fapt la mine are doar un hop la impingere unde tre sa apas mai tare si daca nu sunt atent se duce de tot si la rece moare motoru si mai bag o injuratura.
Ca in poza il am si eu,ne resemnam si gata bytzu ..la tine se poate sa fi fost cablul indoit ...sau inca sa mai fie mai mult decat e normal ... si cand ajunge in dreptul indoiturii trebuie fortat un pic ca sa treaca ....asta daca nu cumva e din cauza parghiei clapetei de soc ... care agata undeva apoi trece
deceneu32 a scris:Si cu toate acestea,merge GREU
Camasa cablului care se fixeaza de carburator, adu-o cit ma aproape POSIBIL de pirghia clapetei de soc cind aceasta este trasa.
Laurentiu a scris: adu-o cit ma aproape POSIBIL de pirghia clapetei de soc cind aceasta este trasa.


Cat mai aproape posibil este reglat.Merge greu la impingere.
Nu-mi ramane decat sa-l dau jos si sa-l gresez. pai nu trebuie dat tot jos ... decat desfacut de la carb... si gresat cu ulei ... prin picurare ... dupa aia actionat de cateva ori pe liber ...fara a fi montat Din cite stiu, exista 2 feluri de cablu de soc: unul cu sirma groasa la interior (miez) si altul cu sirma subtire. Cele cu sirma subtire creaza acest inconvenient prin indoirea mai mult decit trebuie in interiorul camasii. Masina a avut cablu frantuzesc SEIMA fara bec martor.
L-am schimbat cu unul romanesc de UAMT,cu bec martor.A mers bine asta dar nefolosind masina vreo patru ani s-a blocat,nu stiu cum dracu' s-a intamplat,am reusit sa-l rup.
Am revenit la batranul cablu frantuzesc din 1983 dar nici asta nu-mi place cum se comporta:merge greu la impingere.O sa-l gresez.
Daca nici pe asta nu reusesc sa-l fac sa mearga usor,mai am o solutie:un alt cablu,cu bec martor,frantuzesc,SEIMA,recuperat de pe un AXEL.
Va tin la curent.
deceneu32 a scris:Va tin la curent.
Daca un cablu merge usor in pozitia "intins" dar face figuri cind este montat, problema este din montarea incorecta a cablului. Cauta un cablu cu "miezul" cit mai gros ce nu se poate indoi in manta. Cu intarziere si cu mare bucurie va anunt ca am rezolvat si eu problema cablului de soc.
Merge de parca ar fi uns!!!

Operatiuni:
-demontat de pe masina
-scos miezul de sarma din camasa
-indreptat usor sarma cu un patent in zona unde este stransa de surub pe parghia clapetei de soc
-indreptat usor sarma in mana pe toata lungimea acesteia pentru a elimina eventualele indoituri
-trecut sarma prin glace-papier fin,dintr-ala pentru matuit vopseaua,deoarece am vazut niste puncte de rugina pe lungimea acesteia
-gresat sarma din abundenta cu vaselina de rulmenti
-turnat ulei de mecanisme fine in camasa cablului
-introdus sarma in camasa
-montat cablul si reglat

Merge foarte usor.Va multumesc pentru sfaturi!
deceneu32 a scris:-gresat sarma din abundenta cu vaselina de rulmenti
-turnat ulei de mecanisme fine in camasa cablului
Pe frigurile astea sa nu ai probleme iar cu mersul greoi al miezului prin camasa. Merge usor,l-am verificat. daca mai patesti pulverizeaza-i niste wd40 pe canalul din interiorul mansonului. Multumesc pentru sfat!Voi tine cont!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community