Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Trebuie lipite semeringurile de supape?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sal baieti!!!
trebuie neaparat lipite semeringurile de supapae ca sa nu le scuipe afara atunci cand sant schimbate? Da, ar fi bine sa le lipesti, sau sa iti montezi opritoare pentru simeringurile de supape. Asta pentru ca nu o sa iti convina sa desfaci iar motorul peste cateva saptamani, ca au sarit simeringurile de la loc, pentru ca nu ai mai investit 50-60ron in motor.
adrian_paul a scris:Da, ar fi bine sa le lipesti

Cu ce solutie? Nu stiu. Eu mereu am folosit opritoare. (am vazut si aici pe forum cateva modele) Exista si o solutie pentru lipirea lor,o sa ma interesez. evident, exista...dar probabil un tub te costa cat niste opritoare. Iar, opritoarele le poti refolosi la nesfarsit, si in plus, ai garantie ca nu vor iesi de la loc simeringurile de supape. Nu stiu daca merita efortul de a cumpara un lipici de 40-50ron, si dupa 4000km sa ti se dezlipeasca 1-2 simeringuri de supape, si sa desfaci iar tot motorul pentru ca iti mananca ulei si scoate fum mult.


Cauta la cei de la Loctite, sigur au lipici pentru asa ceva. Am cautat in manualul frantuzesc dar nu am gasit indicata nici o solutie pentru fixarea simeringurilor. si nici nu o sa gasesti pentru ca nu s-a folosit asa ceva in fabrica, nici macar opritoarele nu erau montate.totul depinde de calitatea simeringurilor.eu am pus si nu am folosit nimic si am tinut motorul 20 000km si nu a scos gram de fum.erau din teflon si atata.deci in mod normal nu se foloseste nimic. Semeringurile la montaj trebuie rodate,fiecare in parte cu supapa lui. Nu au cum sa sara.La mine nu au sarit niciodata !! initial la simeringurile de supape nu s-au folosit nici opritoare nici soluti de lipire ... si de aia e logic sa nu apara in nici un manual ...ulterior odata cu aparitia pieselor proaste au aparut problemele si a aparut si rezolvarea ...lipire si ulterior au aparut si opritoarele

robertino ... aici te inseli ... aparusera unele prin 92-93 ... romanesti ... nu mai tin minte exact care cum erau pe admisie sau evacuare ... dare erau negre si verzi cu inelul ala argintiu, (nu albe si negre cu inel auriu cum fusesera cele frantuzesti)..cert e ca erau proaste de nu se poate se decalibrau si sareau de la locul lor in primele 2-3000 de km ... da daca folosesti piese de calitate nu au cum sa sara ..dar cand niste loturi din piese sunt proate calitativ ai probleme Semeringurile romanesti de teflon au aceleasi culori ale arcurilor ca cele frantuzesti.Intreaba-l pe valib, el vindea asa ceva !Am cateva seturi pe acasa.Pe semeringurile frantuzesti era inscriptionat AC
Semeringurile de care spui nu au fost de oltcit.Era normal sa nu se potriveasca.Au fost multe tentative de a adapta piese la motorul de oltcit.Daca stii cum sa pui semenringurile,supapele nu sunt deformate(zgariate sau uzate)nu vor sari niciodata ! nu stiu nu mai vreu sa intru in polemici ... cert e ca acele simeringuri de care iti spun aparusera inainte sa aiba vali-b de vanzare ... poate mult inainte ca el sa viseze la oltcit ... si poate tu stii mai bine ...dar ce stiu eu ca ca acele simeringuri de culoare verde erau la vanzare in magazinele acsa ... si le vindeau pentru oltcit ... ulterior cand au constat ca seturile respective sunt proaste calitativ, ca nu se potrivesc (stiu mecanici care pur si simplu refuzau sa monteze asa ceva) le-au inlocuit probabil cu cele romanesti cum sunt cele le avea vali-b la vanzare ... albe de fabricatie ro

dar daca tu stii ca cele verzi nu erau de oltcit asa o fi .. Alea verzi nu erau de teflon, erau cu ceva cauciuc siliconic si erau aftermarket de ceva VW Broasca, daca nu ma insel. Dar s-ar putea sa ma insel, nu mai tin minte prea bine detalii, dar stiu simeringurile alea super naspa. cristi ca sa termin discutia ... eu unul stiu ca se vindeau in magazinele acsa pentru oltcit ...ca erau aftermarket ... complet de acord ... ca erau din cauciuc siliconic ... aici ai dreptate din ce stiu clar nu erau din teflon ... eram totusi destul de mic dar stiu ca am avut in mana asa ceva ... si stiu ca au fost cele mai proaste simeringuri existente ... si robertino daca nu a avut belele cu simeringurile de supapa probabil ca a folosit de buna calitate si nu aftermarket-uri ... Am si eu un set de simeringuri despre care se vorbeste aici.Scrie pe cutiuta(ambalaj) GIEFE.Cred ca despre astea e vorba!
Le-am cumparat cu multi ani in urma de la ACSA.Erau comercializate ca piese de OLTCIT dar vanzatorul nu mi le-a recomandat! am si eu un set gieffe,e chiar complet:D erau de vw.de aceea nu mergea la oltcit si sareau ca nebunele.cele de la valib erau 100% bune,eu de la el am luat si eu am tot un set de GIEFE din astea pe masina. tin minte ca pe cutiuta scria oltcit, s-au potrivit fara probleme, si sincer sa fiu, nu am avut probleme cu ele pana acum... Si sunt bune sau nu sunt bune astea,GIEFE? Eu am spus ce se intampla in cazul meu...La vremea respectiva alta marca de simeringuri n-am gasit, si pana acum astea Giefe isi cam fac treaba destul de bine (mentionez ca am facut decat 5000 km!!), si motorul a vazut si zona rosie de cateva ori, si nu s-a intamplat nimic.
Asa ca, cel putin pana acum, eu unul le recomand!

P.S: Chiar discutam cu tatal meu asta seara despre problema asta cu saritul simeringurlor de la supape, si mi-a spus ca niciodata nu i s-a intamplat chestia asta cu niciun motor pe care l-a reparat... Parerea mea:atata timp cat ai ulei in baie,si popma baga macar 75% din capacitate,nu exista varianta sa iasa semeringul din lacasul sau. nu sar asa usor semeringurile, mai degraba o sa le gasiti decalibrate (largite pe coada supapelor) intradevar se gaseau unele de cauciuc negre sau verzi si erau de la vw broasca, acelea se uzau rapid. cel ce a spus ca presiunea uleiului este cea mai importanta problema vis-a-vis de uzura supapelor sa stiti ca are dreptate 100%. fara presiune la ulei un motor de oltcit moare foarte repede, asa ca cel putin vara aditivati-va uleiurile cu agenti de marire a viscozitatii uleiului si eventual si unii de reducere a gradului de frictiune.

FUGITI DE DURALUBE? E CEA MAI MARE PORCARIE? VA STRICA MOTOARELE INSTANTANEU!
Octavian a scris:
FUGITI DE DURALUBE? E CEA MAI MARE PORCARIE? VA STRICA MOTOARELE INSTANTANEU!

De unde stii? simeringurile de supape nu se lipesc ,in niciun manual de mecanica nu am vazut o asemenea solutie tehnica , nici nu am practicat-o ,alea se fixeaza mecanic nu chimic,deci presate.
deceneu32 a scris:
Octavian a scris:
FUGITI DE DURALUBE? E CEA MAI MARE PORCARIE? VA STRICA MOTOARELE INSTANTANEU!

De unde stii?



cu 15 ani in urma am distrus un motor 1.3 franta ce avea doar 50.000 km punindu-i repetat la fiecare schimb de ulei duralube (schimb ce il fac la 4000 km). nu este numai parerea mea, cunosc si alti posesori de alte marci de masini care au patit la fel. in ce mod mi-a distrus motorul? simplu! duralube este mai fluid decit un ulei 15W40, in momentul in care il puneam in motor, in principal vara, acesta imi scadea viscozitatea uleiului si colaborat cu temperatura mare a verii, imi scadea presiunea. mu am luat in seama acest fapt, bazindu-ma pe falsa reclama ce o faceau la televizor, iar dupa 2 schimburi de ulei deja pe linga presiunea scazuta mi-au aparut batai la ambielaj. si totusi daca va mai amintiti reclama exacta, aceasta facea o demonstratie cu o masina ce reusea sa porneasca la primul sfert de cheie la o temperatura deparca -25°C, deci, in acest caz era nevoie de un ulei foarte fluid pt ca motorul sa se invirta foarte usor, exact inversul nevoii unui motor de oltcit vara. un motor de oltcit ne avind probleme cu presiunea uleiului la rece! Am inteles!Nu e bun,facatura,advertising! eu am folosit duralube ..la fostul motor de 1.1 ...si chiar l-a facut sa meaga mai silentios ...(de ii dadeam chei la relanti ...crezand ca s-a oprit )
cred ca daca il pun inapoi pe masina merge la fel de bine ...
numai ca duralubeul se pune o data la 3 schimburi de ulei ....nu la fiecare schimb ...as scria pe ambalaj atunci cand am pus eu prin 2005... eu la bunica-miu am bagat aditiv 2+2 crezand ca o sa reduca din bataia motorului, dar m-am inselat
acum bate mai tare Baga DURALUBE!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community