Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

reconditionare jante aluminiu

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
imi cer scuze daca mai exista vreun topic de genul asta eu am cautat si nu am gasit
ideea e urmatoarea as vrea sa curat de vopsea niste jante de aluminiu ... dar as vrea sa o fac chimic cu un decapant ... ce decapant recomandati ... decanolul de la policolor am inteles ca nu e prea stralucit ... decasol nu se mai gaseste ... am vorbit la romsud iasi si mi-au zis ca nu se mai fabrica deh normele ue ... si ca in cateva zile aduc alt decapant dar nu se stie cat de bun e + ca e cam scump 45 lei cutia de 500 ml ... si cu decasol din ce mi-a zis mergea destul de greu ... asa ca ce alt decapant testat pentru asa ceva mai exista Incearca totusi Decanolul de la Policolor.Dupa ce dai jos vopseaua si in cazul in care a mai ramas mai insista tot cu Decanol. mai primi acelasi sfat de la cineva azi ... pana la urma probabil ca ramane cea mai simplu de rezolvat problema ... e totusi cea mai la indemana Super Kromofag.
Se gaseste la magazinele Policolor-Ilkolor si nu numai.
Foarte bun. am auzit si de asta ... dar nu prea am gasit un pret ... dar ma interesez maine ...am vazut ca e la sticla de 1l ...

ca idee cam asta vreau sa fac din jante ... mai raman de stabilit niste detalii gen argintiu sau rosu ... si negrul va fi mat sa vad ce fac totusi cu capacul avand in vedere ca nu prea exista

Daca nu dai jantele cu un lac ca lumea, o sa sara vopseaua de pe ele imediat. pai normal ... oricum ..curatire ...vad eu cu ce ..primer, vopsea si lac ...am auzit ca ar fi si ceva lac mat ..dar nu stiu 20 sau 26lei era litrul de Kromofag ,dar mai bine cauta si o sa vezi pretul exact.
Mai ramane varianta sablari cu nisip,dar dupa aceea ai de frecat aluminiul de ti'e rau...
Niste poze cu jantele daca poti sa pui ar fi bine.
Si eu am un set care trebuie reconditionate,dar am mult de lucru la ele.Pe viitor o sa pozez cand ma apuc sa le rk. pai pe 2 e vopseaua originala ... si e buna totusi ...dezavantaj ca sunt albe .. celelte 2 au fost revopsite cu argintiu dar au cateva puncte in care a sarit vopseaua ... poze deocamdata nu am ... le am puse frumusel in magazie si pe vremea asta nu prea renteaza sa ma bag pe acolo Buzele la jantele mele sunt ca dupa razboi asa ca am pus pe 1janta pila in actiunea si a iesit cam asa: http://www.99poze.ro/amil_j_755829193/ alex??? si cum ai pus pila pe ele??? oricum dupa pila ar trebui si un smirghel ... defapt mai multe de granulatie diferita ... pana ajungi sa dai apoi cu polish ai rabdare.....buza respectiva mai are vreo 5lovituri micute,mai trebuie replicta janta incaodata.Apoi data cu alta pila buza respectiva ,cu una mai finsa si peurma smirghelt.Cocetez cu ideea de a sabla jantele fiinda au fost vopsit electrostatic foarte prost si gros.
Ridici masina pe ambele parti (sa stea rotile in aer)Dupa aceea demontez rotile si pui o partea dreapta (pasager) janta respectiva care vrei sa o pilesti si pe partea stanga lasi masina fara roata.Pornesti masina 1-2-3-4-5 cu cineva la volan si tu intr-e timp tii pila pe janta sau smirgheltu optional.Ai grija sa nu iti sara pila in dinti si sa nu apesi foarte tare pe janta ca altfel se opreste roata. Ca sa poti pili-smirghelti bine turatie constanta sau turatie de schimbat treptele undeva la 2500-3000 in fiecare treapta.
Spor la treaba si cum avansez revin cu detalii. credeam ca ai descoperit alta varianta ...vezi ca la un tutorial am vazut altceva ... si chiar e buna pentru economie ... adica masina suspendata ambele jante montate ... se lucreaza simultan pe ambele parti ...dar logic trebuie 2 persoane ... lucrul se face la turatie mica relati... pe treapta 1 sau 2 in fuctie de cata turatie ai nevoie ...fiind suspendata fara efort merge si pe treapta 2 la relanti ...+ ca efortul tau pe janta nu se compara cu efortul pe care trebuie sa il depuna motorul pentru a misca caroseria din loc

in felul acesta nici nu risti sa iti sara pila in gura ...

in alta ordine de idei voseua eloctrostatica nu se poate indeparta decat mecanic??? chimic nu merge??? La mine una din roti se invarte mai incet decat cealalta cauza nustiu care ar fi.La relantiu roata de abea se misca deci nu au cum sa pui pila pe ea caci se opreste chiar si asa la turatie mare daca apesi mai tare ai sanse sa se opreasca roata.
Ai nevoie de 2persoane (1cu pila si 1la volan si pedale) lancer, ai cumparat jantele lui claudiu? Lancer daca nu le`ai luat si tu acum cateva luni, puteam sa te ajut cu sablat nisip fin sau sticla...ieseau ca noi, dar ideea in sine este foarte buna de a sabla.

Bafta cu ele! bobocule pai jantele sunt de vreo luna la mine ... si pana atunci au fost la bailesti ...deh ... si acum 2-3 luni cand zici tu nu erau in plan ... apropo tu unde le sablai??? sau cel putin mai exista firma ? in mare am experimentat decanolul pe o portiune de janta ... si in mare functioneaza ... doar ca dureaza cam mult ... adevarul ca am testat si mai spre seara ... dar intr-o ora nu dizolvase decat vopseaua cu care fusese revopsita peste vopseaua originala si incepuse sa o inmoaie superficial si pe cea orignala ... asta pe la 9 seara ... am lasat-o in continuare la decapat si a doua zi dimineata la ora 8 inflorise frumos ... iar dedesubt aluminiul curat ... deci functioneaza dar o sa mai trebuiasca sa mai iau o sticla de Decanol Eu am incercat pe roti de tabla cu decanol...a curatat tot mai putin ultimul strat de grund.Pe jantele de aluminiu a curatat doar superficial.Jantele tale au cumva o vopsea asa mai dura-zgrunturoasa?ca si cum ar fi vopsite in camp electrostatic? janta pe care am incercat a avut 2 straturi de vopsea (poate chiar 3 nu am reusit sa imi dau seama) unul a fost aplicat de catre fostii proprietari clar ..unul argintiu (aplicat ori cu pistolul ori la spray), unul alb (un pic metalizat daca e janta curatata bine asa pare) ..iar sub el parea inca un stat de ceva poate gen grund dar cauciucat un pic si care facea o priza foarte buna cu acel strat alb ... si care s-a gofrat cu totul .dar asta am vazut-o a doua zi

oricum avand in vedere ca janta a fost revopsita o data probabil ca vopseaua a fost aplicata dupa o prelucrare mecanica care a spart in anumite locuri staratul acela de vopsea vechea sau cel putin lacul facilitand actiunea decanolului

in alta ordine de idei avand in vedere ca mi-au trecut 2 seturi de jante amil prin mana ... una asta si inca una inainte (alt model dar tot de amil facute) nu stiu cat de vopsite in camp electrostatic au fost pentru ca mi se pare mai de curand o vopsea cauciucata sau plastifiata cu aderenta buna la aluminiu decat vopsea in camp electrostatic (setul anterior avea inca vreo 2 straturi peste cel de baza si prin unele parti incepuse sa se exfolieze singur datorita vechimii vopselei si primul strat aplicat era tot un fel de grund mai putin zonele lacuite asupra carora nu se intervenise deloc) Jantele mele au vopseaua ca o crusta de plastic sau un teroson mai fin asa.
Am incercat sa le curat cu decanol,dar nici o sansa.Sa vedem daca cu kromofag o sa rezolv ceva daca las sa actioneze de pe o zi pe alta.. pai exact ce spuneam si eu ... deci nu cred sa fie vopsite electrostatic ... si de pe o zi pe alta a mers cu decanol in portiunea pe care am incercat ... dar dupa cum spuneam actiunea decanolului se poate sa fi fost ajutata de prelucrarea mecanica anterioara ... vad eu cum se comporta cand o sa ma apuc de ele cu adevarat dar deocamdata nu ma lasa timpul ...poate dupa pasti gasesc ceva weekend liber
Alex.Pap a scris:Am incercat sa le curat cu decanol,dar nici o sansa.

E foarte prost DECANOL-ul.L-am incercat si eu pe jante:nici un rezultat.
Voi posta imagini pe topicul meu cu reconditionarea si revopsirea unor jante.Momentan probleme cu ca;lculatorul.Nu pot urca poze.Sper sa rezolv. Astazi am dat o tura la ceva magazine.M-am inarmat de acolo cu 2pile si am lasat la magazin 6lei.Maine cel mai probabil daca nu sapt viitoare intru in actiune. deocamdata asta e rezultatul dupa prima mana de decanol ... au stat la "dospit" vreo peste 22 de ore ... li s-a aplicat o curatare cu apa si o perie de plastic ...dupa care un jet de apa la presiunea pe care o am si eu pe conducta ... poate rezultatul era mai bun daca le duceam la spalatorie la un jet puternic

si runda 2 de decanol ....o sa mai urmeze probabil si o runda 3 dar sa mai cumpar o sticla de decanol + celelte 2 jante
deci etapa de curatare s-a terminat ...cam asa a iesit ...dar am lasat decanolul sa actioneze aproape 24 de ore inainte de a curata

before



dupa prima aplicare a decanolului si curatire



dupa a doua aplicare si curatire (de fapt aici deja au aplicat deja a treia oara decanol)



si rezultatul ... dupa aplicarea a treia a decanolului si curatire

deci jantele au fost duse la verificare si indreptare apoi ...grunduire, vopsire ... si iar vopsire

2 sunt aproape terminate ...mai trebuie mici finisaje ... celelalte 2 mai au nevoie de o vopsire

Dupa ce ai curatat jantele de vechea vopsea, cu ce ai dat pe ele, inainte sa aplici vopseaua neagra? Ai folosit vreun grund special, sau spritchit? dupa curatare am aplicat grund la spray ... apoi a venit sprayul argintiu pentru jante ... aratau bine si asa dar am zis sa fie mai mult asa ca am venit cu negrul peste ... Am inteles. Si o ultima intrebare, daca nu sunt prea cicalitor: cam cate flacoane de grund, vopsea ti-au trebuit pt toate cele 4 jante? Intreb asta pt ca si eu vrea sa reconditionez niste jante, si sa-mi iau tot ce-mi trebuie de la inceput, ca sa nu fac n drumuri pana la policolor si inapoi, fiindca e cam departe de mine.
Mersi! cate 1 din fiecare ... adica 1 de grund si a ajuns si fata si spate cate 2 straturi subtiri si a iesit uniform ... tub mare ... unul mic argintiu ... dar am mai avut ceva in altul de il aveam acasa ... si unul mare de negru ... argintiu si negru doar pe fata ... totusi poate era mai bine si un Lac ... eu unul nu am folosit dar 1 tub ar trebui sa fie suficient
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community