Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme Aprindere!!!!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut!
Am si eu o problema sacaitoare cu pistoanele 3-4 care refuza sa mearga. Ideea e ca i-am inlocuit fise,capac delcou,bujii,am verificat distributia si tot nu merge nu stiu ce sa ii mai fac. Cand scot bujia este uda si nu are nici un semn ca ar fi dat scanteie(sau ca ar fi ars ceva acolo). Nu stiu ce sa ii mai fac. compresia pe cilindrii respectivi ai verificat-o? Da am verificat compresia cu ceva timp in urma si era ok , adica 10-10.5.
Ce altceva ar putea fi? eu am intrebat daca ai verificat compresia de cand iti face probleme ... asa cu ceva timp in urma poate iti si mergea masina ...

in alta ordine de idei ... esti sigur de capacul de delcou pe care l-ai schimbat ca e ok??? vezi ca au prostul obicei de a se fisura si sa nu se vada nimic ...dar in functionare sa faca probleme ... cel mai corect ar fi sa iei o aprindere cu totul de pe o masina care merge ok ... si sa vezi rezultatul ... daca tot asa face cauta rezultatul pe la supape ...

chiar rateuri nu iti da??? in mod normal ar fi sa ai si din alea Deci problemele mele au inceput mai demult cu supapa de admisie pistonul 1 care era arsa (atunci am verificat si compresia) ,am rezolvat-o si cand am pornit motorul nu vrea sa mai mearga pistoanele 3-4. Ca sa-ti dai seama de unde provine problema:
- Incearca sa salti scanteia intre fisa si galeria de admisie. 5-10mm. Se recomanda omulet cu experienta. Pericol electrocutare!!! Asta pentru a exclude sau nu instalatia de aprindere din ecuatie. Daca ai scanteie nu inseamna 100% ca face scanteie si in conditiile din cilindru. (aer comrimat, densitate mai mare, mai greu de strapuns electric) Se recomanda tester scanteie de aia pe fisha.
- Verifica (inca odata?) jocul culbutorilor. Cu joc prea mic, posibil sa tina supapele deschise/intredeschise cand nu e cazul. Multumesc pt ponturi hofi!
maine sau cel tarziu luni verific si ce mi-ai spus tu!
Hofy a scris:
- Verifica (inca odata?) jocul culbutorilor. Cu joc prea mic, posibil sa tina supapele deschise/intredeschise cand nu e cazul.


Mie mi s-a intamplat odata sa fac jocul culbutorilor prea mic, dar asta se vedea doar in sarcina... La relanti si in gol, motorul mergea ok, pornea ok, mergeau toti cilindrii, in schimb nu puteam sa trec de treapta a 3a, si se auzea clar ca motorul nu mai merge rotund.
Totusi la el s-ar putea sa fie problema din aprindere... Verifica si bobina, pt ca am intalnit un caz similar cu al tau, si s-a dovedit a fi bobina de vina.
Bafta! cu joc prea mic ... la rece nu ar trebui sa puna mari probleme ... influenta jocului e la cald cand se dilata supapele ...

pana la urma tind sa cred ca tot din aprindere e problema ...
lancer a scris:cu joc prea mic ... la rece nu ar trebui sa puna mari probleme ... influenta jocului e la cald cand se dilata supapele ...

S-a mai discutat asta pe forum iar daca te documentezi de unde trebuie vei observa ca e invers. Ecuatia include mai multe componente, nu doar supapele.
Dupa logica mea (si a multora) mi-a fost greu sa cred asa ca am experimentat pe CATEVA motoare. Chiar daca nici azi nu inteleg exact mecanica problemei, au dreptate. Totusi am citit despre motoare la care e invers... cred ca tine de arhitectula motorului cumva...
Vlad_2007 a scris:...problemele mele au inceput mai demult cu supapa de admisie pistonul 1 care era arsa ...am rezolvat-o si cand am pornit motorul nu vrea sa mai mearga pistoanele 3-4.


Ai "corcit" cumva delcoul (delco RO si lulea Fr sau invers) ? Laurentiu sa stii ca ai dreptate cu luleaua si capacul dar nici nu stiu care este diferenta dintre cele ro si franta. Te rog explica-mi putin! delcoul

ro - scrie pe el electriprecizia ... si are degajarea pentru pintenul capacului in dreptul capsulei de avas vacumatic cam intre suruburile de prindere
fr -scrie pe el ducellier acea degajare e un pic decalata fata de ro cam in dreptul unuia din suruburile de prindere

pipa

ro - nu scrie nimic pe ea ... are pintenul care vine pe ax in dreptul lamelei ce face contactul pe ploturi
fr - scrie ducellier pe ea ...are pintenul care vine pe ax in partea opusa lamelei (deci decalat 180 de grade fata de ro)

capacul

ro scrie pe el made in romania (de obicei e negru la culoare) ... si are pintenul de centratre pe margine in dreptul fisei centrale
fr - nu scrie nimic (de obicei e maro) si are acel pinten decalat cam in dreptul uneia din fisele bujiilor lancer, pe capacul de delco fr scrie ducellier pe spatele acestuia asta de il am eu nu scrie nimic de ducellier ... sunt scrise doar niste cifre ... si acum ma uitai la interior de deabea vezi scrie made in italy ... oricum nu conteaza daca e ducellier sau nu ... astfel de capace s-au fabricat si in ro pentru delcourile electronice dar tot merg pe delcourile fr clasice fara probleme multumesc lancer!
maine ma uit la prima ora sa vad ce si cum. App:Mai trebuie sa spun ca aprinderea e una electronica? cam da ... trebuia sa spui si asta ... ceea ce am scris mai sus e valabil pentru aprinderea clasica pe platina

in rest la delcoul electronic de trs nu stiu cum e cu pozitia pintenului lulelei ...in rest capacul delcoului e ca la cel fr la toate modelele de delcou electronic ...

acuma ca sa revenim la problemele tale ... tu delcoul l-ai schimbat? ca nu ai mentionat decat capacul ... si delcourile electronice sunt bune dar au un mare neajuns ... nu tin nici ele la infinit si cand se duc nu prea mai ai ce sa le faci ... deci verifica si acest aspect
Vlad_2007 a scris:Laurentiu sa stii ca ai dreptate cu luleaua si capacul dar nici nu stiu care este diferenta dintre cele ro si franta.

Pune pe delco distribuitorul (luleaua) si capacul original.
Luleaua Fr. fata de luleaua RO este decalata cu 180 grade -de ex. in loc ca scinteia sa fie data pe cilindrul 1 in faza de compresie, ea va fi distribuita pe cilindrul 3 in faza de evacuare.

Nu mai corciti delcoul ca de aici apar cam toate problemele. Daca aveti delco Fr, folositi piese de schimb Fr. La fel si pt delco RO.
lancer a scris:asta de il am eu nu scrie nimic de ducellier ... sunt scrise doar niste cifre ... si acum ma uitai la interior de deabea vezi scrie made in italy ... oricum nu conteaza daca e ducellier sau nu ... astfel de capace s-au fabricat si in ro pentru delcourile electronice dar tot merg pe delcourile fr clasice fara probleme

lancer, asta de il ai tu e produs de Facet special pentru delco-urile frantuzesti
si inca ceva, capacele de la delco-urile electronice fr merg la delco-urile clasice fr, practic sunt aceleasi capace am scris mai sus ... capacele pentru delcourile fr merg la toate delcourile electronice ... indiferent de productie [quote="lancer"
]am scris mai sus ... capacele pentru delcourile fr merg la toate delcourile electronice ... indiferent de productie
[/quote]

Eu am vazut ca nu merge capacul de fr pe delco electronic ro. Dar in schimb e corect cum a zis Cristii: delcourile fr (indiferent daca e clasic sau electronic) au acelasi capac. [/URL]





Am facut poze pentru fiecare element in parte al delcoului acum sa imi spuneti care si cum sunt. Nu cred ca se vede pe capac dar in interior scrie mic Made in italy. jimmy singura aprindere electronica pe care am avut-o era ro si mi-a mers capacul de franta fara probleme si apoi toate pe care le-am vazut erau cu capac fr

vlad spune ce scrie pe delcou ca nu se intelege ... e ro sau fr (daca e ro am dreptate cu mersul capacului ... daca e fr inseamna ca trebuie sa schimbi pipa cu una fr)

dar pana acum capacul e pentru franta ... luleaua e ro ... de fapt si scrie pe ea ... jimmy, eu nu am vazut sa mearga capacele fr de pe delco-urile fr indiferent ca sunt electronice sau clasice pe delco-urile electronice ro
si inca un amanunt care l-am uitat, la fel ca si la delco-urile fr indiferent de care sunt( adica electronice sau clasice ), la delco-urile ro tot la fel, chiar daca sunt electronice sau clasice, capacul ro e acelasi pentru amandoua
lancer, daca spui ca ai avut pe aprindere electronica ro, capac fr inseamna ca o fii fost modificat delco-ul la prinderea capacului, sau poate ti-o fii mers pur si simplu, nu zic ca nu te cred, dar eu nu am vazut
vlad, al tau este delco electronic fabricat de electroprecizia, se vede in ultima poza mai greu dar se vede semnul ala a lui electroprecizia in care scrie in el ep
dupa cate vad, rotorul este originalul, deci e bine
capacul pare sa fie facut de facet, in italia si daca ma uit mai bine, observ ca este model de capac copiat dupa capacul duucellier facut pentru delco-urile franta , desi nu stiu cum ti-a intrat pe soclul delco-ului ro
poate lancer are dreptate in ceea ce a spus ca a pus capac fr pe delco electronic ro pe delco scrie ca e romanesc ca si pipa iar capacul made in italy. Deci se potrivesc pana la urma? Sau poate fi din modulul ala da aprindere sau din bobina? deci e bine ... la capitolul delcou ... inseamna ca nu e delcoul corcit deci in principiu daca delcoul functioneaza si nu are probleme ... ar trebui sa mearga ... dar tu esti sigur ca delcoul functioneaza ?? vezi ca nici cele electronice nu tin o vesnicie si se pot defecta ...si in cazul asta nu prea le mai ai ce le face ...

acuma poate fi si din modul .... si ala in timp poate avea probleme ...se poate chiar si arde ... si bobina poate fi si ea vinovata

deci cel mai simplu ca sa te lamuresti daca problema e din aprindere sau nu ... imprumuta de la cineva de pe o masina care functioneaza un delcou cu capac, bobina modul sau un delcou clasic cu bobina cu tot si pune-le pe a ta ...daca merge inlocuiesti pe rand pana dai de piesa defecta

si offtopic referitor la delcouri

deci eu unul stiu ca singurul capac diferit e cel de aprindere clasica ro .... pe restul adica fr clasic si electronica (fr si ro) merge acelasi tip de capac tipul frantuzesc ..indiferent de cine e facut (delcoul ro electronic a aparut mai tarziu si s-or fi desteptat romanii nostrii ca e mai bine cu un singur tip de capac)

acuma referitor la pipa romanii probabil din considerente pur economice au pastrat aceiasi varianta de pipa Daca zici ca nu merg 2 cilindri, e posibil sa fie din modul. Nu mai gasesc acum schema cu fiecare pin al modului, ca sa verifici semnalul. Sigur sunt pe forum pe undeva.
Capacele de la "delcourile" Franta merg la cele electronice romanesti. Am vreo 3 bucati de Electroprecizia cu capace Ducellier. Nu uitati
pipa franta e inversa fata de pipa romaneasca
Astazi am remontat delcoul pe masina cu un capac romanesc si ca prin minune a pornit si dupa 400-500 de metri deja isi tinea relantiul nu mi-a venit sa cred.Sa speram ca nu mai face figuri pe viitor.Mai am de strans la culbutori si va fi gata de drum. Multumesc tuturor pentru ajutor! atunci inseamna ca, capacul ala fr e fisurat ...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community