Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme "Electrice"...

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
nu mergea tripla stanga, am umblat pe la ea (mufat demufat etc), si cand am pus-o inapoi am constatat ca imi face scurt undeva si imi arde prima siguranta.

dupa am pornit motorul am dat o tura cu ea prin parcare (mai bibilisem si prin alte locuri si vroiam sa vad cum merge) si a mers bine, fara probleme majore.

tatal meu .... ca sa vad exact ce are ..a decis sa schimbe sigurantele intre ele in timp ce mai umblam pe la tripa...fiind e 10 A, mai erau 3 in panou de aceiasi valoare.

acum eu nu mai stiu sigur daca a montat si siguranta de 16 A tot in vederea "testului" ....siguranta pe care am gasit-o arsa (dar la locul ei)...

NU MAI MERGE NIMIC...NU SE APRINDE BORDUL, NU DA SCANTEIE NU FACE ABSOLUT NIMIC.E CA SI CAND BATERIA NU AR FI MONTATA PE EA

SFATURI SOLUTII???? cam ce piese s-ar fi putut arde mai departe pe circuit daca a fost montata siguranta mai mare de 16 a si a permis sa treaca scurtul mai departe?
stuparu_mihairadu a scris:1. nu mergea tripla stanga, am umblat pe la ea (mufat demufat etc), si cand am pus-o inapoi am constatat ca imi face scurt undeva si imi arde prima siguranta.

2. NU MAI MERGE NIMIC...NU SE APRINDE BORDUL, NU DA SCANTEIE NU FACE ABSOLUT NIMIC.E CA SI CAND BATERIA NU AR FI MONTATA PE EA

3. daca a fost montata siguranta mai mare de 16 a si a permis sa treaca scurtul mai departe?

1. Fara tripla cuplata in circuit, siguranta tot se arde ? Daca raspunsul e pozitiv, scurtul trebuie cautat din bord spre tripla. Daca raspunsul e negativ, scurtul e in interiorul triplei.

2. Verifica circuitul electric incepind de la bornele bateriei. Posibil sa ai firul de masa [-] decuplat, rupt sau oxidat in papuc sau in camasa cablului.

3. Scurtul nu trece; el ARDE siguranta instantaneu indiferent de valoare ei. surubul acela din spatele triplei care e prins in tabla..si care practic e minusul este rupt..in sensul ca e ruginit pe langa si nu mai sta in tabla..sta in aer cum ar venii....

posibil sa fie de la astA?

p.s.

scurt face si cu tripla si fara tripla etc

o sa incerc sa prind acum surubul acela in tabla iar fara masa tripla nu functioneaza ... cu contact imperfect la masa triplei pe spate ai instalatie de pom de iarna ... adica se aprind haotic ..
daca iti face scurt si cu tripla si fara cauta defectul pe instalatie ...
in alta ordine de idei daca nu ai curent deloc ... mai umbla la tabloul de sigurante ... curata contactele vezi sa faca bine contact firele care intra in el ... si vezi iar bornele sa nu fie oxidate + contactul cablurilor cu bornele ... idem verifica si contactele mufei de langa electromotor .....n
de asemenea verifica si bateria ... sa nu cumva sa o fi descarcat scurtul am rezolvat-o cu curentul....primeste curent porneste etc..

singura chestie e ca-mi face scurt pe prima siguranta. care este de la blocul de lumini banuiesc...(fiind notata cu BL in schema..)

in rest nu are treaba..merge tot mai putin instalatia de lumini

am conectat si masa..am refacut-o practic tot in tabla in alta parte.....

in schimb tot face scurtul


tre sa ma uit la comutatoare?sa "desfac" satelitii de la volan?

masina a mers fara probleme si fara scurt inainte. doar ca nu se aprindea tripa pe spate.am dat-o jos am umblat pe la ea...mufat demufat etc si cand am pus-o a inceput distractia asta cu scurtul


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


asa...revenim dupa ce am consultat si eu manualul, instalatia electrica etc etc

se arde prima siguranta ..INCA..

am vazut ca nu are treaba cu triplele prima siguranta care se arde...si are legatura cu multe alte chestii...numai cu iluminatul nu.

printre altele cu frana de mana, la care am umblat cat si cu recipientul lichidului de frana...la care am umblat si acolo.

frana de mana vreau sa o scot in principiu din circuit (sa vad daca face sau nu sa-mi dau seama daca de acolo e)

in alta ordine de idei....avand in vedere ca bornele de la rezervorul cu lichid de frana se invart fara probleme....are importanta ordinea lor?sau nu conteaza cum le cuplezi??in sensul ca e strict + si -.
stuparu_mihairadu a scris:masina a mers fara probleme si fara scurt inainte. doar ca nu se aprindea tripa pe spate.am dat-o jos am umblat pe la ea...mufat demufat etc si cand am pus-o a inceput distractia asta cu scurtul

Poate ai inversat mufa sau fac atingere firele in mufa (un [+] cu masa).

Decupleaza bornele de pe baterie, scoate tripla si masoara (cu ohmetrul) pe mufa fiecare fir in raport cu firul de masa (blocul de lumini sa fie pozitionat pe "0" (ZERO). Pe nici un fir nu trebuie sa ai continuitate. am aflat ce am facut..maine verific...

am inversat cablurile la bricheta electrica.

ca asa pozitii am pe spate (si fata normal).

dar fiind arsa siguranta care se ocupa de marsarier-avarii-faza lunga/sucrta...SI IMPLICIT BRICHETA..nu am cum sa verific restul. 1-inversarea firelor la bricheta nu duce la prajirea sigurantei decat cand bricheta e folosita...sau la arderea aparatului alimentat de la ea,daca nu are protectie
2-cand ai umblat la tripla ai pus becul de la pozitie/stop frana bine?
3-BL nu inseamna bloc lumini...
stuparu_mihairadu a scris:dar fiind arsa siguranta care se ocupa de marsarier-avarii-faza lunga/sucrta...SI IMPLICIT BRICHETA..nu am cum sa verific restul.

Daca ai siguranta arsa pe "mers inapoi", ar trebui ca ralantiul sa nu tina - electroventilul e alimentat electric in paralel pe acelasi circuit. deci...

acum ca am scos bricheta din circuit si frana de mana

am constatat (din lipsa de cunostiinte) ca atunci cand le-am conectat...legasem firele de bricheta la ea..plus tot pe bricheta si firul de la frana de mana...

deci firele de bricheta la locul lor + pe sasiul brichetei si frana de mana

asa ca uite scurtul intr-un fel.

am pus bateria la incarcat ca am una buna de nu tine mai mult de 5 minute...sa vedem acum daca se repeta scurtul.

am eliminat firele de la rezervorul de lichid de frana, pozitiile merg...sa vedem acum restul cand ma duc la test
stuparu_mihairadu a scris:deci...

...legasem firele de bricheta la ea..plus tot pe bricheta si firul de la frana de mana...


La bricheta, [+] e pe centrul brichetei iar [-] e pe margine (masa ei). Bricheta va merge oricum ca nu conteaza polaritatatea ei insa daca vei alimenta un telefon sau orice alt consumator la care polaritatea conteaza, daca plusul nu-i pe centru (surub), risti sa prajesti consumatorul. pai da...dar daca pe masa brichetei eu pusesem cablul de la frana de mana ? ...si pe plus-ul brichetei aveam atata plusul cat si minusul..

cam de aici era si scurtul a ? si ia vezi ...lasasi cumva capota deschisa ??? ca mie asa mi se paru .. nu nu..e strategic..

pe acolo trag turbinele aer..ca sa nu mai dau jos farul problema rezolvata..

multumesc de ajutor ! Ma bucur ca ai rezolvat!
Care a fost problema?Fire inversate?Contacte oxidate?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community