Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

La ce sa ma uit cand vreau sa cumpar un Oltcit ?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna seara tuturor !

La ce trebuie sa ma uit cand vreau sa achizitionez un Olcit ?
Care sunt cele mai importante lucruri ?

Astept raspuns , multumesc anticipat .

TimOne In primu' si primu' rand lonjeroanele sa nu fie ruginite!!! praguri...podea...tot ce tine de partea de sub masina. Aripile spate ruginesc des in partea de jos...la fel si usile..dar se pot schimba in caz de ceva
Motor, cutie, table, se gasesc...deci pot fii schimbate destul de usor Multumesc dl. Dan .

Mai astept raspunsuri ! pe langa ceea ce ti-a spus dan ... adica tot ce tine de partea de dedesubt si aripile spate ...vezi ca, la oltcituri mai e un loc in care apare rugina ...stalpul din fata in dreptul oglinzii se vede decat cu usa deschisa

+ ca vezi ca mi se pare ca mai e un topic deschis pe tema asta in care s-au discutat mai multe probleme din care unele generale la achizitionarea oricarei masini nu neaparat a unui oltcit +1 lancer, ai perfecta dreptate in ceea ce spui
din pacate, si evl-ul are rugina acolo Ai noțiuni de mecanică? Sau confunzi planetara cu luneta?

Păi să te uiți ce model e....
Ridici capota la motor și dacă pe cutie ai etrierii cu discurile printre ei, e un punct de plecare bun. Altfel, cobori capota, mulțumești și pleci....
Apoi te uiți în compartimentul motor în partea dreaptă pe lonjeron. Dacă vezi o cutiuță mică albastră, faci "oou!" și continui. Altminteri, faci "hm...." dar tot continui .
Și te uiți să nu fie motorul îngropat în ulei. Faci "cîh!" dar continui. Dacă e prea spălat, iar nu-i bun....
Și după asta, îl pornești. Dacă pornește prompt, e bun. Dacă țăcăne exagerat, nu-i bun. Dacă țăcăne acolo cît să îți dai seama că mai ai culbutori, e bun.

Te sui în mașină. Bagi a cincea. Apoi a șasea. Dacă intră amîndouă, e bun. Dacă a cincea nu dar a șasea da, iar e bun.

Te uiți prin parbriz. Dacă e întreg, e bun. Dacă nu... e bunicel. Se schimbă.

Bagi a-ntîia, pleci de pe loc mai lansat și calci ambreiajul. Dacă se oprește repejor, nu-i bun. Dacă alunecă, e bun.

Oprești motorul și analizezi tabla. Dacă are rugină evidentă, exagerată la stîlpi, la balamalele ușilor, partea inferioară a lonjeroanelor (va trebui să te apleci pe la pasajul roților față), în compartimentul motor pe unde trece prinderea casetei de direcție, sau a bucșăraiei superioare... nu-i bun. Dacă e doar de formă, e bun.

Restul, țin de mofturile tale și capacitatea financiară. Se fac.

Neapărat în ordinea cum le-am scris io. Ai înțeles logica?
Zephirus
Ai noțiuni de mecanică? Sau confunzi planetara cu luneta?

Mare bancomat mai esti! Sau cum io zice lu ala care face bancuri... Nu e banc deloc bre, că dacă vine și întreabă: "ce e ăla delco?" apăi mai bine se lasă de sportul de a cumpăra mașini de unul singur, mai ales Oltcit.... că dacă-i spui de reniflard, antretoasă sau limitator de sarcină..... si ca sa continui in stilul lui zeph ... ce atat graba sa cumperi o masina ... asteapta iarna ... dar cu temperaturi sub -20 de grade ... daca masina e inghetata bocna are puncte de gheata inclusiv pe la motor e un lucru bun ... porneste-o ...daca pleaca la prima cheie .. clar merita investitia ... Multumesc frumos de toate informatile comunicate,imediat am sa notez tot .
Mai am o intrebare daca imi permiteti :
-Eu dupa ce cumpar masina am sa o duc undeva la tara . Din pacate nu am garaju‘ terminat deci trebuie sa o parchez pe un teren . Cum o pot proteja partial de rugina
in tot acest timp ? Ii bagi ulei peste tot (aripi, usi, lonjeroane). Daca faci rost si de vreo prelata (din aia impermeabila) cu atat mai bine, dar s-o tii pe masina doar atunci cand ploua. Cand e frumos afara, o dezvelesti. Jimnyy...... STAI JOS, DOI !!!! (că UNU se dă pentru copiat) și mai ai de tras ca să nu te lăsăm corijent !

CEA MAI MARE PROSTIE E SĂ ACOPERI O MAȘINĂ. Inclusiv garajul trebuie să fie astfel construit încît să nu fie ermetic, să respire foarte bine. Scînduri distanțate, geamuri deschide etc.
Excepție fac garajele de subsol încălzite (că altfel îmi sare Bulan în cap.... )

O mașină trebuie lăsată în mediu deschis, ideal e un parasolar pus PE INTERIOR. Se ventilează cel mai bine. Nu se îngroapă cu roțile în nisip, nu se acoperă cu coceni și alte minuni, CRIMINAL ESTE S-O PUI SUB FOLIE DE PLASTIC.

Ce preferați, să se mătuiască/decoloreze vopseaua de la soare, (orice vopsea are o durată de viață) sau să ruginească tabla în structura ei, de la simplul condens noapte/zi ?

TimOne, în cazul tău va trebui să dai cu coasa unde o așezi și să pui un parasolar. ATÎT. Sal'tare ,

Astazi am fost si am vazut Oltcit-ul . Arata destul de bine nu are problemele enumerate de Zaphirus. Acum sa vad ce si cum !

Numai bine, TimOne ! da si tu mai multe detalii despre oltcit
ce an de fabricatie e, ce model e, cati kilometrii are
eventual, fa-i un topic la sectiunea masina mea Salut,

Este vorba despre un Oltcit Club , model 86‘ , 15.000 de km.
In ziua in care o cumpar am si deschis topic.
Numai bine,
TimOne. ai grija ce faci cu el si ce piese ii bagi ca e oltcit frantuzesc
ce culoare are interiorul?
cognac, verde, albastru? Nu-l rata ca sunt rare astea frantuzesti, daca are si kilometri reali, e bijuterie Salut,

Stiu, este rar si arata bine ! Interiorul este un cognac iar vopseaua crem 486 .

Numai bine , TimOne ! Dacă a stat la umbră - ești boier, mare boier.

Oricum intră fără discuție patru anvelope noi. În orice condiție ar fi stat.

Ca să-l pornești îți trebuie un carburator curat. Împrumutat sau îl cureți pe ăla de pe mașină. Sau cumperi unul bun, e mai bine să ai unul de erzervă de ăsta.
Și o baterie bună. Nu musai nouă.
Verifici integritatea siguranțelor din tabloul de pe contraaripă de lîngă baterie. (aparat de măsură - dat pe continuitate - ansele pe capete - țipă ? e bun).

Apoi un schimb de ulei, iar fără discuție. Mai întîi verifici dacă mai are ulei, (știi unde-i joja?), bagi fără probleme un kil de motorină în motor, îl pornești, îl încălzești bine, îl lași 15 minute să se scurgă, dai o gaură cu un cui+ciocan în filtrul de ulei (la care sper să-l scoți cît mai întreg să ne pui poze cu el cel puțin, mie, mulțuimesc!) și îi dai drumul la ulei pe sub motor. Schimbi garnitura de cupru de la bușon, îl strîngi înapoi cu bun-simț, umpli filtrul nou cu ulei noui și îl montezi strîngînd doar cu mîna și restul de 3 kile și cam 600 grame de ulei în motor.

Acu' ai mașină funcțională, bună de scos în probe.
Spor! Salut baieti ,

Imi cer scuze ca nu am mai scris dar am avut ceva probleme cu internetu' .
Desigur Zaphirus , asa am sa fac.

Acum , mai am o intrebare daca se poate :
Masina are acte dar nu are ITP si asigurare. Eu vreau sa o duc la tara si sa o reconditionez usor - usor.
In tot acest timp nu am chef sa platesc taxe si impozite. Ce pot face sa tin masina pe tot timpul reconditionarii fara taxe , unde si cand sa fac "formalitatile" ?
Astept raspuns ,
TimOne.
TimOne a scris:Salut baieti ,

Imi cer scuze ca nu am mai scris dar am avut ceva probleme cu internetu' .
Desigur Zaphirus , asa am sa fac.

Acum , mai am o intrebare daca se poate :
Masina are acte dar nu are ITP si asigurare. Eu vreau sa o duc la tara si sa o reconditionez usor - usor.
In tot acest timp nu am chef sa platesc taxe si impozite. Ce pot face sa tin masina pe tot timpul reconditionarii fara taxe , unde si cand sa fac "formalitatile" ?
Astept raspuns ,
TimOne.


Recomandabil ar fi sa o cumperi cu ITP valabil, daca te prinde Politia circuland cu ITP-ul expirat, o sa iti ia certificatul si vei fi obligat sa faci ITP-ul la R.A.R.

Daca o sa duci masina "la tara" pe o platforma, nu ai nevoie de ITP si asigurare.

Taxe la masina ai: impozit la Primarie 60 de lei pe 1 an, asigurare 250 lei pe 1 an, si rovigneta 120 lei pe 1 an.
Daca nu circului cu masina nu ai nevoie de asigurare si rovigneta. Multumesc !

Deci din cate inteleg trebuie sa platesc doar 60 de lei ?
TimOne a scris:Multumesc !

Deci din cate inteleg trebuie sa platesc doar 60 de lei ?

Da.
Am citit pe aici, pe forum ca te poti scade si cu acest impozit la Primarie, dar nu stiu exact care e procedura, poate o sa iti explice cineva care stie mai bine, la mine nu a fost cazul sa ma scad cu acest impozit la Primarie.
Oricum eu zic ca 60 lei / an, nu este o suma mare. sunday, te cam grăbești cu sfaturile....

Impozitul variază. De exemplu la mine e 43 de lei pe an.
Dacă o duci la recondiționat și nu știi cînd o termini, banii pe care îi bagi în ITP și asigurare îi bagi în platformă (bine, depinde de distanță). Apoi cînd e gata și o duci la ITP pleci la ora 5 de acas, iar în caz că totuși.... nu ai actele la tine.
Cu puțină, foarte puțin îndrăzneală, și nu mai mult, a fost descoperită și America...

ATENȚIE! acest sfat al meu duce la o ilegalitate și reprezintă doar o observație personală.

Cît despre impozit, faci un act de vînzare-cumpărare la o persoană/birou autorizat împreună cu care îți face și fișa de înmatriculare. Cu un exemplar din acesta mergi la Fiscalul proprietarului vechi și obții cele două ștampile pe fișă (asta în caz că e cu impozitul la zi). Dar menționezi că nu o transcrii imediat, așa că îți va da doar una din ștampile. P-ailaltă o vei obține cînd faci actele fără probleme. zeph ... toti am facut o data si o data ilegalitati ... eu am facut craiova tg-jiu fara itp ...dar stiam orele si traseele potrivite ... si in caz ca .... uitasem actele la craiova + ca am mai circulat si prin tg-jiu vreo cateva zile pana sa fac itp-ul Impozitul nu variaza, la Club 1129 este 45.16 lei, la 12 TRS este 51.96 lei.

Daca faci act vanzare-cumparare, in 30 zile tre' s-o inscrii la tine la taxe si impozite. Daca depasesti 30 zile, iti dau aia o amenda (trecut prin asta).
Apoi, nu trebuie s-o inscrii pe numele tau,o lasi in pace. Faci ce ai de facut la masina, apoi ii faci ITP-ul (daca esti din Bucuresti, te pot ajuta cu ITP). La ITP nu te intreaba daca esti proprietar, vecin, sau hot, asa ca nu-ti faci griji. Abia dupa ce ai luat ITP-ul mergi la RAR pt Certificat de Autenticitate.
Daca faci gresala sa circuli fara ITP valabil si ai "noroc" sa te opreasca "nenea cu sapca si pulan, care te bate daca-l intrebi cat fac 5x5", vei lua o amenda maricica, vei ramane fara certificatul de inmatriculare si vei fi obligat sa faci ITP-ul la RAR, unde va trebui sa faci o "donatie" substantiala in buzunarele unui porc cu diploma de inginer.

Nu uita sa schimbi si distributia! Nu stii ce e p-acolo, cele 2 curele costa in jur de 150 lei. Daca se rupe vreo curea, te vei alege cu supape indoite, posibil un piston fisurat si nu cred ca vrei asta.
Succes cu masinuta. nu costa atat de mult 2 curele, mai putin circa 60-70 de lei
uite un magazin unde cred ca gasesti curele de calitate:
http://oltcit.com.ro/product_info.php?products_id=229
inca ceva, daca schimbi curelele, schimba si rulmentii intinzatori Inca un sfat: ignora absolut tot ce scrie userul Cristii, cu timpul vei intelege de ce. Sal'tare baieti,

Deci, impozitul este tot ce trebuie sa platesc ca sa am masina in curte ceva timp pana am sa termin reconditionarea ? Asta e tot ?

[Imi cer scuze ca in unele cazuri pun intrebari mai ''de inceput '' dar se poate justifica deoarece sunt pasionat de aceasta masina nu de foarte mult timp si incerc sa ma documentez foarte bine in privinta ei] .

Astept raspuns ! Impozitul e primul pas. Restul ti-am scris mai sus.
Lasa-mi un ID pe privat si te mai ajut cu una-alta
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community