Subiectul anterior :: Subiectul următor
Mesaj
EEK!
Am facu sambata operatiunea cu un vecin la oltcitul lui. Burdufele astea cam trebuie mereu verificate. Totul a decurs foarte usor.
In principiu trebuie dat jos capul planetarei.
Se desface roata. Se desface bieleta si pivotul superior, care se ciocane din lateral ca sa dea drumul la portfuzeta. Se lasa pivotul inferior cum e. Se desface piulita din capul planetarei.
Se taie burduful vechi si nasopa si i se scot colierele.
Scoaterea capului de palnetara se face simplu. Cu o mana trebuie planetara impinsa spre triposa, spre cutia de viteze, ca o contra, iar cu cealalta sa ciocane usor cu ciocanul. Capul va iesi afara, se prinde doar intr-o siguranta metalica flexibbila. Se sterge pe acolo, eventual se spala cu motorina daca e cazul si e nisip la planetara, apoi se greseaza cu vaselina. Se baga burduful, apoi capul de planetara prin ciocanire usoara. Siguranta nu se scoate de acolo de pe cap. Se umple burduful cu vaselina buna, apoi se prinde in coliere. Importanta este trangerea de pe cap, cea de pe brat mai putin.
Sper ca am facut bine treaba, nu am dat jos planetara sau altceva, doar capul, si a iesit superusor. In 30 de minute e gata totul pe indelete, daca ai cheia inelarea de planetara. Verificati periodic burdufele. E pacat ca din cauza unuia din ele - 92k - sa buliti capul planetarei - 1.500k. Vecinul meu a bulit una, a luat cap de planetara si a vazut cum au facut aia in service, de aia ne-am bagat. Oricum e foarte foarte simplu.
Laurentiu
EEK! a scris: Siguranta nu se scoate de acolo de pe cap.
Obligatoriu, acea siguranta se INLOCUIESTE la fiecare demontare a capului de planetara.
EEK!
Parea destul de solida, si nu a scos-o nici macar afara.
In plus sigur nu gasesti asa ceva de cumparat, am cautat piulita de planetara, ca pe cea veche a scos-o cu dalta, si nu am gasit.
mariuss
Laurentiu a scris: Obligatoriu, acea siguranta se INLOCUIESTE la fiecare demontare a capului de planetara.
Ce se poate intampla daca nu se mai monteaza siguranta?
radasous
EEK! a scris: ...sigur nu gasesti asa ceva de cumparat...
Daca se cumpara cap de planetara nou, TREBUIE sa fie in pachet siguranta si piulita.
EEK!
Da bre da daca se inlocuieste doar burduful? Tre sa astepti pana se strica planetara de tot, adica capul ?
sonty
hmmm... de dat jos eu scot ambii pivoti plus bieleta, piulita de planetara o dau jos cu ajutorul unui prelungitor de vreo 2 metri, planetara o scot cu extractorul inertial, iar daca se buleste siguranta... e la fel cu alea de boltz si sunt 50 de bani bucata.
EEK!
Ce dreaq e ala extractor inertial??? Laser frate
sonty
EEK! a scris: Ce dreaq e ala extractor inertial??? Laser frate
pai da, una bucata tzevushca pe care culiseaza un cilindru cilindric de vreun kil, se aliniaza cu laser cu planetara, se leaga de motzul ei si se pocneste cu cilindrul cilindric in partea opusa. prin deja mentionatul efect coanda iese si planetara si se tot duce...
EEK!
Deci trage egal din toate partile cum s-ar spune nu?
archaeus
EEK! a scris: Ce dreaq e ala extractor inertial??? Laser frate
esti tare motane
sonty
EEK! a scris: Deci trage egal din toate partile cum s-ar spune nu?
nu chiar. altfel cum s-ar mai inscrie pe orbita?
Laurentiu
mariuss a scris: Ce se poate intampla daca nu se mai monteaza siguranta?
Se poate decupla planetara de capul ei. Din cauza vitezei de rotatie, aceasta va iesi si din tripoda (prinderea de CV) lasind masina fara tractiune pe roata respectiva si pierzind cei 3 rulmenti cu ace ai tripodei.
In concluzie , partea intermediara (legatura) dintre cap planetara si tripoda, se tine in acea siguranta elastica.
waterresistro
La orice oltcit se procedeaza la fel ? eu am RM RT, cu frana langa cutie .
danf
Bună,
Bogdane, RM și RT au planetarele de dacie și frânele pe roți...
Eu am înțeles de la tine că ai avea planetare de oltcit...
La cele RM și RT te-am lămurit că trebuie demontate pentru schimbarea burdufului, la cele normale de oltcit nu știu...
Cu stimă,
DanH
Din moment ce zici ca ai discurile de frina pe fata la cutie trebuie sa procadaezi cam asa:
-demontezi roata
-desfaci piulita aia mare cu cheia de 36
-desfaci si depresezi atit capatul de bara cit si pivotul superior
-salbesti piulitele care tin directorul cuplat de cutie
-culisezi fuzeta spre exterior si scoti caul de planetara din fuzeta
-scoti plenetara complet afara de pe masina
-prinzi planetara intr-o menghina
-descaci colierele care tin burduful de cap de planetara
-cu un dorn de bronz pe care il pui pe capul de planetara lovest cu un ciocan in dorn si iti va iesi capul de planetara
-daca ai de scimbat burduful de la director(cel de linga cutie) ai mare grija sa nu iti cada galetii pt ca in interiorul lor sunt niste role cilindrice
La montare mare atentie ca trebuie pusa o siguranta noua la capul de planetara(il vei vedea pe cel vechi la demontare,se afla pe planetera cam la mijolcul portiunii canelate)
Succes.
waterresistro
danf a scris: Bună,
Bogdane, RM și RT au planetarele de dacie și frânele pe roți...
Pai... franele sunt langa cutia de viteze si in talon scrie.... pardon RM TA. Mersi baieti, acum stiu exact ce am de facut
danf
Bună,
Ciudat RM TA este același lucru cu RM....
Probabil că la tine a fost un transplant de care nu știai...
Cu stimă,
cristi_s
Interesant de vazut etrierii spate S-ar putea sa nu-i fi schimbat si pe aia si atunci se vede imediat. Din ce an ziceai ca e masina ?
waterresistro
pai cu urmatoarea ocazie o sa dau jos o roata ca eu inca nu stiu ce masina am.
Da, frana de mana este pe rotile din fata, dar nu am specificat pentru ca am crezut ca daca discurile de frana sunt langa cutie, automat si frana de mana e pe fata
Laurentiu
waterresistro a scris: Pai... franele sunt langa cutia de viteze si in talon scrie.... pardon
RM TA.
Cred ca au facut o greshala. Normal ar fi trebuit sa scrie RT A => oltcit normal (frina da mina pe rotile fatza). Actionarea frinei de mina o poti repera foarte usor pe ce punte se executa si fara sa-i dai rotile jos .
danf
Laurentiu a scris: ...Normal ar fi trebuit sa scrie RT A ...
Bună,
Sau mai exact R TA...
Cu stimă,
waterresistro
si asta inseamna..... ? ca asa ar trebui sa fie planetarele, sau aia e o improvizatie ?
Laurentiu
waterresistro a scris: si asta inseamna..... ?
Ca ai planetare de oltcit Club sau TRS (normale). Legatura intre planetare si CV, se face prin discurile de frina.
mariuss
Cei de la RAR au scris gresit in talon.Si la mine este la fel,in loc de R TA au trecut RM TA.
waterresistro
DanH a scris: -scoti plenetara complet afara de pe masina
EEK! a scris: Sper ca am facut bine treaba, nu am dat jos planetara sau altceva, doar capul, si a iesit superusor.
Planetara de care vorbeste EEK! este de dacie sau se poate face si la mine shimbul fara sa o dau jos ? Sincer mi-ar fi mult mai usor.
DanH
Procedeul pe care l-am descris eu e valabil la planetarele de Club.Adica acelea la care frina pe fata are discurile linga cutie.In tradevar e ceva mai multa munca dar se face schimbul mult mai usor si nici nu se risca ca la tripoda sa cada cumva galetii in care sunt cam 30 role cilindrice de fiecare galet,ceea ce inseamna o munca in plus si care necesita multa rebdare si indeminare.
waterresistro
ok, mersi fain, o sa vad ce-mi iese am luat si sigurante in forma de "C", sper ca am luat ce trebuie.
DanH
Da acele sigurante sunt bune si mai merg si la bolturile de la pistoane.
costicamacovei
salut te rog spunemi si mie unde pot gasi burdufuri de planetare ptr oltcit club s-au vin de la dacia ?????
se schimba usor????
multumesc
email costicamacovei@yahoo.com
costicamacovei
costicamacovei a scris: salut te rog spunemi si mie unde pot gasi burdufuri de planetare ptr oltcit club s-au vin de la dacia ?????
se schimba usor????
multumesc
email
costicamacovei@yahoo.com
Cristip1970
costicamacovei a scris: salut te rog spunemi si mie unde pot gasi burdufuri de planetare ptr oltcit club s-au vin de la dacia ?????
se schimba usor????
multumesc
email
costicamacovei@yahoo.com
Pune de Oltcit daca ai Oltcit club . Numai cele de Oltcit RM care sunt spre partea de la cutie sunt de Dacie . Chiar daca se potrivesc cat de cat si cele de la roata iti zic ca nu rezista cauciucul . Pui doar daca nu gasesti originale si le schimbi din timp pana sa intrii in vreme geroasa .
sunday
Salut
Ce burdufe de planetara, partea dinspre roata se potrivesc pe Oltcit Club.
Stiu ca se potrivesc cele de Cielo, dar alea sunt 40 lei setul (2buc).
Stie cineva altceva mai ieftin ?
Zephirus
Altceva mai ieftin și mai bun? Adică ai 2 la 40 de lei și tot e scump?
văleuu...
jimmy92
Incearca sa cauti totusi de oltcit. Daca nu gasesti, poti face "manarii" si cu burdufe de dacie, dar nu garantez f mult pe metoda asta...depinde cum iti e norocul.
Dar totusi nu mi se pare exagerat de mult 40lei/set..
Laurentiu
sunday a scris: ...de Cielo, dar alea sunt 40 lei setul (2buc).
2 buc brdufuri; 2 buc coliere si 200 gr. vaselina grafitata (cite 100 gr. pt fiecare burduf).
Cauciucul din care e facut burduful de Cielo parca e mai bun ca cel de Dacia sau Oltcit.
sunday
Poate pentru unii pare putin 40 de lei pentru 2 burdufe de planetara, dar adunand cu pretul a inca 2 pivoti superiori, 2 pivoti inferiori, 2 capete de bara, 4 bucsi de telescop si plus manopera celui care imi va schimba aceste piese, se aduna vre-o 400 lei sau poate chiar mai mult.
Oricum in maxim 2 saptamani o sa schimb aceste piese, burdufele de la planetare sunt facute praf si bucsile de la telescope la fel, daca mai circul cu ea asa, cu burdufele de planetara sparte, probabil ca se va duce si planetara si nu vreau sa se intample asta.
Danutz Bratosin
Eu am pus o data burduf de dacie de la partea dinspre cutie. E o idee mai lung dar ca diametru e la fel.
sunday
Danutz Bratosin a scris: Eu am pus o data burduf de dacie de la partea dinspre cutie. E o idee mai lung dar ca diametru e la fel.
Pai tu parca ai RM ? Ala nu are planetare de Dacia ?
iulicuta2000
Pai daca ti se pare mult 40 de lei,plus pivoti si ce mai trebuie,de ce nu iei alta masina?
sunday
Zephirus a scris: ... și mai bun?
Nu am scris nicaieri fraza si mai bun
iulicuta2000 a scris: Pai daca ti se pare mult 40 de lei,plus pivoti si ce mai trebuie,de ce nu iei alta masina?
No comment!
Gata am gasit, burdufe de planetara de Opel, sunt identice cu cele de la Oltcit. Pentru cine mai are nevoie gaseste aici http://www.cnjpower.ro/cos_cumparaturi.html
Sau KIT burduf planetara pentru Oltcit 12,20 lei gasiti aici: http://www.pieseautooe.ro/citroen-axel-11-mt2693-pag5.html
Problema rezolvata, topicul se poate inchide.
Cristii
de ce sa se inchida topicul?
topicul il inchide daca vrea cine l-a deschis
George Hermenean
http://www.pieseautooe.ro/citroen-axel-11-mt2693-pag5.html
Vad ca sunt ceva piese pe acest site Ai comandat ceva?
Danutz Bratosin
Vad ca au si piese echivalente...filtru de aer de golf 3 sau skoda felicia...si e doar 25 ron. merita incercat. multumim Sunday pentru site!
George Hermenean
Daca ar fi toate piesele de acolo disponibile ar fi super
lancer
sunday a scris: Poate pentru unii pare putin 40 de lei pentru 2 burdufe de planetara, dar adunand cu pretul a inca 2 pivoti superiori, 2 pivoti inferiori, 2 capete de bara, 4 bucsi de telescop si plus manopera celui care imi va schimba aceste piese, se aduna vre-o 400 lei sau poate chiar mai mult.
deci preturi maxime la ce gasesti ... 100 pivotii + 40 bucsele de telescop + inca vreo 50 capetele de bara + inca vreo 40 bucsele pentru rotule (daca umblii acolo e bine sa le schimbi pentru ca manopera tot aia e ... ca umbla acolo pentru inlocuirea bucsii telescopului) + 40 burdufele = 270 + maxim 100 manopera mai mult nu are cum fac 370 nu 400 ...si sunt mult supraevaluate preturile + ca ti-am pus si bucsele de rotule care tu nu le luasai in calcul ...deci sincer chiar e putin totusi ....stiu ca e oltcit si ca e aproape 20% din pretul unei masini cu totul dar intretinerea si schimbarea unor elemente e inca sub pretul multor masini noi ...
pe mine toata tarsenia pe care am facut-o zilele astea m-a dus cam 350 cu totul si in banii astia sunt si bucse de telescoape (toate 4) si burdufe de planetara (astea au picat bonus la telescoape) care au ramas ca piese de schimb ... si lucrarea a fost cam asa ... schimbat pivoti sup+ inf, inlocuit portfuzeta cu totul (second e adevarat), inlocuit bucse rotule, inlocuit amortizoare cu unele noi ... si a meritat toata tarasenia cel putin acuma a inceput sa ma deranjeze toba ...inainte nu ma deranja asa tare din cauza troncaniturilor de la trenul fata care erau mult prea sacaitoare + ca deh sta si ea altfel
Zephirus
Pai daca ti se pare mult 40 de lei,plus pivoti si ce mai trebuie,de ce nu iei alta masina?
AMIN!
Hah, auzi ce praștie de site a nimerit.... cît timp ai de cînd folosești internetul?
Îmi aduce a situri de alea de-ți arată să sexezi coreence care culmea bre, sunt chiar la tine în oraș la o stradă distanță!
Nu poți crea un topic nou în acest forumNu poți răspunde în mesajele din acest forumNu poți modifica mesajele proprii din acest forumNu poți șterge mesajele proprii din acest forumNu poți vota în chestionarele din acest forum