Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme semnalizare partea dreapta

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
De vreo 2 luni, atunci cand apas pedala de frana, nu mai imi merge semnalizarea pe partea dreapta (nu se aude nici ticaitul acela specific functionarii semnalizarii si nici nu se aprind becurile pe partea dreapta-toate 3-din far fata, de pe aripa si din tripla spate). Cum ridic piciorul de pe pedala de frana, cum isi reia functionarea corecta, semnalizarea pe partea dreapta (ticait+semnalizare).
De asemenea in momentul cand apasa pedala de frana se aprinde si martorul portocaliu (indicatorul de lumini ceata spate) din satelitul de lumini, care se stinge sau mai ramane aprins cateva secunde dupa ce ridic piciorul de pe pedala de frana.
Mentionez ca pe partea stanga nu am niciun fel de problema cu semnalizarea atunci cand folosesc pedala de frana.
Am curatat toate sigurantele din panoul cu sigurante, de la releu nu cred sa fie vreo probleme, pt. ca restul instalatiei electrice merge corespunzator, ce ar putea fi? Vreun scurt? verifica masa triplelor in special si conexiunile de la triplele spate, curata contactele prizei... in timp oxideaza e problema cunoscuta la fenomenul asta de pom de iarna Eu ma gandesc ca s-ar putea sa nu fie respectata ordinea corecta de mufare de la butoanele din bord. Ar fi bine sa dai jos tabloul de bord si sa le verifici.



P.S.: Sper sa va fie de ajutor. Mie mi-a luat o zi intreaga cu cartea in fata sa le descifrez. Aceasta este ordinea corecta de mufare. Am incercat-o personal. Pai ideea e ca nu a umblat nimeni prin bord pe la mufe...de 8 ani cel putin de cand o am eu...doar am umblat acu vreo 6 luni...sa dau bordul jos...ca sa pot schimba bucsele la volan...dar nu am umblat la mufele din bord...iar problema asta mi-a aparut acu vreo 2 luni...nu e de mult timp...
Daca e sa fie din multitudinea aia de mufe, e belea, ca nu as sti ce sa fac...nu am veleitati de electrician, chiar daca ai postat acele poze...m-as bloca pe acolo printre firele alea...

@lancer: Merg sa verific mai pe seara, acush sunt 40 grade afara la umbra, cred...ma topesc la soare... Contaxte . Dacă înțelegi ideea.
ScanBlu a scris:..sa dau bordul jos...ca sa pot schimba bucsele la volan...


chiar daca sunt offtopic ... de ce sa umblii la bord cand schimbi bucsele la volan ? ... eu stiu ca se demonteaza doar volanul si pentru asta nu e nevoie sa umblii la bord ...
lancer a scris:
ScanBlu a scris:..sa dau bordul jos...ca sa pot schimba bucsele la volan...


chiar daca sunt offtopic ... de ce sa umblii la bord cand schimbi bucsele la volan ? ... eu stiu ca se demonteaza doar volanul si pentru asta nu e nevoie sa umblii la bord ...


Vorba vine...am demontat partea aia de pastic care vine sub volan si se intinde de o parte si de alta a bordului...ca sa am acces facil la volan. pai de prost o fi prevazut constructorul capac devizitar in bordul inferior in dreptul volanului?
se lucreaza chiar ok si prin acel capac trebuie doar sa iei un pic de volan ca sa ai loc sa bagi cheile si sa iti si permita sa desfaci ... dar ca sa dai tot bordul inferior jos nu renteaza nici ca volum de munca si de timp sa nu mai vorbesc ... asta ca sa nu mai spun ca sigur ai spart-o in partea superioara in dreptul axului volanului pentru ca altfel nu reuseai sa o dai jos cu volanul pus Gata lancer, am rezolvat problema, am dat tripla spate jos si am curatat oxidarea aceea verzulie ce se face pe cupru, atat de pe placa cu circuitul si becurile, cat si de pe mufa ce intra in acea placa si acum e totul ok.
Era belea daca era vorba de altceva...gen contaxte....
Multumesc pt. pont.
ScanBlu a scris:Gata lancer, am rezolvat problema, am dat tripla spate jos si am curatat oxidarea aceea verzulie ce se face pe cupru, atat de pe placa cu circuitul si becurile, cat si de pe mufa ce intra in acea placa si acum e totul ok.



Bravos! Bine ca a fost de acolo. ,,Ai avut noroc!"

Cand cuprul oxideaza se spune ca a coclit. Acesta este termenul corect.
gyorgyoda a scris:Cand cuprul oxideaza se spune ca a coclit. Acesta este termenul corect.

Termenul popular este "cocleala" cel stiintific este OXIDARE si ca sa nu se ajunga acolo, un strat subtire de ulei de motor sau vaselina pura, va impiedica fenomenul. Sa-mi fie cu iertare, dar eu asa am invatat la orele de chimie din scoala/liceu. Fierul in contact cu apa oxideaza (FeO), iar cuprul in contact cu apa cocleste sau oxideaza (CuO).

Cu+H2O -> CuO+H2
Fe+H2o-> FeO+H2

Ca exemplu alternativ, profa de istorie din generala pronunta numele lui Oliver Cromwell -> Oliver Cromuiel, iar noua asa ne-a ramas in minte.
lancer a scris:pai de prost o fi prevazut constructorul capac devizitar in bordul inferior in dreptul volanului?
se lucreaza chiar ok si prin acel capac trebuie doar sa iei un pic de volan ca sa ai loc sa bagi cheile si sa iti si permita sa desfaci ... dar ca sa dai tot bordul inferior jos nu renteaza nici ca volum de munca si de timp sa nu mai vorbesc ... asta ca sa nu mai spun ca sigur ai spart-o in partea superioara in dreptul axului volanului pentru ca altfel nu reuseai sa o dai jos cu volanul pus


Mi-am dat seama ca menirea acelei deschizaturi in plansa de bord inferioara pt. asa ceva ar fi...dar chiar nu am reusit in pozitia aia...oricum nu mai dadusem in viata mea jos, o plansa de bord sau un volan, la care trebuia sa-i schimb bucsele...dar am bunghit-o pana la urma, dar numai dand toata plansa inferioara jos...si da, am fisurat-o in timpul acestei operatiuni...dar nu e bai...
gyorgyoda a scris:cuprul in contact cu apa cocleste sau oxideaza (CuO).
Si eu ce-am spus ? Este vreo deosebire intre ce-am spus eu si ceea ce zici tu ? De fapt o deosebire exista: unul e termen POPULAR si altul e termen STIINTIFIC. Acum cand ma gandesc ca profa ne spunea ca fierul rugineste iar cuprul cocleste in contact cu apa, imi dau seama ca tinea sa faca distinctia asta ca sa priceapa capul nostru de clasa a VII-a ca amandoua se oxideaza dar procesul acesta poarta denumiri diferite.
Asa este. Nu exista vreo deosebire. Cocleala de cupru e foarte bună.... dacă vrei să scapi de cineva. bine ca ai rezolvat .... tot contaxte sunt si alea de la tripla ... si tot imperfecte cand oxideaza

PS
gyorgyoda referitor la oxidarea cuprului ... vezi ca te cam inseli ia baga o bara de cupru complet in apa si vezi ce oxid rezulta... apoi ia alta bara curat-o si las-o la aer de preferabil in atmosfera umeda ca fenomenul sa fie mai amplu ... vor rezulta 2 oxizi diferiti .... din care unul oxidul negru de cupru (oxid ce nu este toxic si care nu se dizolva la contactul cu apa) in primul caz ... iar in al doilea oxidul verde sau asa-zisa cocleala (oxid toxic care se dizolva la contactul cu apa) .... deci nu mai are rost sa mai discut mai departe asa profesori asa elevi

last edit ... plumbere ....cine face tuica stie
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community