Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Citroen AX B-03-HXB

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare la toata lumea
Avand in vedere ca nu mai am oltcit, ma vad nevoit sa prezint noua mea achizitie o mica fiara a soselelor .

Ii multumesc pe aceasta cale lui Iulicuta care a binevoit sa mearga cu mine pana la Cluj pentru a achizitiona fiara.Masina o vazusem cu o zi inainte de a pleca si am zis sa-mi incerc norocu, avand la activ inca o tentativa, tot pana la Cluj dar care a esuat pentru ca masina avea o problema la motor.Acestea fiind zise ne-am pus pe drum, am ajuns am vazut, testat, facut acte, luat masina de la proprietar, facut plinu si da-i batai inapoi spre bucale.Masina s-a comportat bine pentru o pestoica de 16 ani, mai nasol cu urcatul, cam greoi la deal, deh e cam lenes motoru, dar nu a schitat nici un semn de oboseala, si am ajuns cu bine ambele masini, adica a lui Iulicuta si fiara din poveste.

Acu ca v-am pus in tema sa va spun si ce specificatii tehnice are si niste poze de inceput.

Masina: Citroen AX
Motor: 1360 cmc
Cp: 50
Motorizare: tractor
Culoare: Gri
An fabricatie: 1993




Sper sa va placa.
De continuat o sa continui sa fiu alaturi de voi, si la intalniri o sa vin, deci nu o sa scapati asa curand de mine . Frumoasa masina, cam putini cai totusi....Ce greutate are? Sa o stapanesti sanatos. SDI? O să-ți vină a viola când venetual o să ai de centricubat pompa..... dar mă rog, felicitări. Greutatea masini dupa talon ar fi de 725kg, si motorul este un diesel simplu, cu pompa si injectoare daca nu gresesc.

Bre Zephirus, om trai si om si vedea ce se intampla, dar eu zic ca se gaseste cine sa o repare pe cumatra pompa . ma joi,ai uitat sa spui ca era sa fiu praf de un tir care depasea alt tir in panta,in curba
"trage joi?"
"ba iulica nu trage"
si pe ditamai dealu se ducea joiu cu a 3-a in fata mea de ziceai ca i-a pus turbo S-o stapanesti sanatos , Andrei ! Ai luat o masina reusita . Sa o folosesti sanatos Multam de urari.

Masina trage pana la un moment dat, dupa stacneaza, daca mergeai pe benzina Iulica, ma faceai la urcare, am avut momente cand urcam odata cu tine dealu si nu mai se ducea.
Oricum prinde viteza greu, si nu o mai opresti, se duce ca un bolvan . Sa o folosesti la fel ca si Kip... vorbeam cu el aseara de schimbat diverse pe la masina si concluzia a fost urmatoarea:
In 4 ani de zile a schimbat 1 set de bujii si de cateva ori uleiul.... ATAT !!!!

(Si da masina a fost inclusiv la Obarsia Lotrului...) Masina a primit acu ceva timp kit distributie (curea+rola intindere+rola ghidaj) si pompa apa.
Cu ocazia asta a fost inlocuit si lichidul de racire.
A fost schimbat si uleiul din cutie ( 75W-80 ) ceea ce a ajutat, adica nu mai maraie in treapta a II-a cum facea pana la schimbarea uleiului.
I-am inlocuit si niste becuri de pozitie fata+spate cu leduri, si becurile de la numarul de inmatriculare au fost inlocuite cu leduri.

Cam atatea a suferit buburuza
. Buburuza ieri a mai primit un set de discuri frana noi + schimbat ulei, filtrele de ulei, aer si motorina.
Mai trebuie motorina si la drum cu ea . De cand n-am mai scris pe acile masina s-a mai pricopsit cu 4 jante aliaj de pe un peugeot + cauciucuri de vara, iata si pozele cu ele pe masinuta:

Arata bine trocariciu!
Da vezi ce faci cu rugina aia de la aripa spate. De ieri m-am apucat sa-i fac si la buburuza articulatia, avand o a 2-a masina de piese intro stare mult mai buna decat a mea am zis sa iau tot de pe cea rosie si sa pun pe a mea, m-am pus pe defacut si am ajuns la concluzia ca o sa pun numai omortizoarele care sunt cu tot cu rulmenti, ai mai incepusera sa faca zgomote si tot ce tine de capete de bara, pivotii ii voi inlocuii cu unii noi.

Poze

http://img442.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dsc00010we.jpg

I-am inlocuit si alternatorul de pe cea rosie, cel de pe cea gri era de 45 Ah, iar cel de pe cea rosie de 70 Ah + cablurile aferente din instalatia electrica nefiind la fel, plus fulia ( sper sa functioneze ) .

Am facut si o adaptare la oglizi (geamuri), acuma cea de pe stanga este de mercedes iar cea de pe dreapta este de BMW, ambele fiind heliomate.



Acum trebuie sa astept sa vina piesele pentru a montat toata articulatia la loc. Ce s-a mai facut la tractoras:
- am reusit sa-i montez alterantorul de 70 de Ah si sa si functioneze, din ce am observat cu farurile aprinse acum tensiunea sta undeva la 14,1 - 14,2 fata de cel de 45 de Ah cand statea pe la 13,3 - 13,4.
- am mai inlocuit si caloriferul de caldura, avea o mica pierdere de lichid.
- mi-au venit si piesele pentru articulatie, acu doar trebuiesc montate pe cumatra.

o poza cu piesele din articulatie
Sa mai scriu si eu pe acile cate ceva .
De sambata trecuta m-am apucat si am defacut fuzetele de pe masina si basculele, asa ca i-am schimbat cu aceasta ocazie rulmentii din fuzete care incepusera sa huruie, si cate 2 bucsi pentru fiecare bascula.A primit si 4 buscsi pe bara stabilizatoare.
Mai le am de suit pe masina si vazut cum se comporta in stagiul de fata.Sper sa mearga mai bine ca inainte.
Cam atata pentru moment, mai vedem pe parcurs ce mai trebuie inlocuit. Sa mai facem o scurta descriere la ce s-a mai intamplat cu masina.
A primit discuri frana + placute frana noi, plus schimbat garniturile la ambii etrieri si airisitorii, montat pe masina si facut teste.
In prima faza nu mai franeaza asa bine cum frana inainte, deh pana se mai cunosc discurile si placutele intre ele, plus ca i-am facut o aerisire totala la frane.Ceea ce ma bucura este faptul ca am scapat de tremuratul la franare care era din cauza discurilor de frana care le mai schimbasem odata anul trecut dar unul dintre ele a inceput sa faca figuri.
Una peste alta masina merge bine nu bocane nu troncane, franeaza si inaiteaza lin .

Cam atata pana acum, om mai vedea pe viitor ce mai ma gandesc sa-i mai imbunatatesc. Am apucat de i-am inlocuit bujiile incandescente, i-am luat niste Beru facute in Germania.De pornit pornea si inainte dar am zis sa fie schimbate.Buburuza porneste la prima chei si merge destul de bine pe zapada. Acu de sarbatori pentru ca a fost cuminte a primit un kit H4 bi-xenon 6000k, alfel acu cu noua lumina, se vede mai bine. Niste poze cu buburuza de weekend'u care tocmai ce s-a terminat.

Trasfragrasan - Cabana Capra

http://img190.imageshack.us/i/dsc00128jk.jpg/
http://img197.imageshack.us/i/dsc00119kk.jpg/
http://img823.imageshack.us/i/dsc00123x.jpg/ Octavian , a fost deschis drumul pana la cabana Capra , sau te-ai strecurat ?
scorpion a scris:Octavian , a fost deschis drumul pana la cabana Capra , sau te-ai strecurat ?

Pai drumul este inchis teoretic, dar zapada era data pana la Cabana Capra, era semnul de interzis dar am zis sa urc daca tot am mers pana acolo. Lamurit , multumesc frumos ! Sa mai trecem in revista ce sa mai facut pe la rabloanta.
Jurnal de bord: 163.066 Km
De saptamana trecuta m-am apucat sa-i fac franele pe spate, si au fost inlocuite urmatoarele:
- saboti frana
- cabluri frana
- cilindri receptori ( cei care imping saboti )
- lichid frana
- racorduri flexibile fata etrieri stanga + dreapta
- amortizoare spate
Treaba a decurs cam greori din cauza ca nu puteam sa scot tamburi spate, am avut nevoie de o presa/extractor ca sa-i scot, este rulment cum este la oltcit dar mai mic in diametru.
Am aerisit franele, mai trebuie reglate cablurile de la frana de mana.
Cam astea s-au mai efectuat pe la ea. Jurnal de bord: 164.550 km
S-a efectuat schimbarea pompei de frana cu una nou nouta si aerisirea traseului de franare.
Si unele mici retusuri pe la partea de rugina a masini + vopsit spoilerele in negru mat si pragurile.
Poze in editia urmatoare . peste 1 an? merge bine cazanul...
iulicuta2000 a scris:peste 1 an? merge bine cazanul...


daca ma supara nu mai apuca anu . Pune poze cu noile achizitii hai , hai Jurnal de bord: 164.880 km
Am purces la inlocuirea urmatoarelor componente ale suspensiei fata:
- amortizoare Bilstine
- flanse amortizoare
- rulmenti flanse amortizoare
- 2 bucsi la bara stabilizatoare
Cam atata pentru moment.
Poze n-am facut dar sper sa fac in viitorul apropriat. Ce consum are? Cam o sticla de 0,25 cu motorina la 100 km (daca ii dai talpa ca nesimtitul ) Nici chiar asa de putin cum zice Cristi dar consumul ar fi de 4 afara si 6 oras, depinde de mers. Jurnal de bord: 165.012 Km
De vreo aproximativ o luna jumate masina a stat pe bara, a suferit o operatie pe cord deschis.Masinuta a avut probleme cu garnitura de chiulasa, se facea presiune in instalatia de racire si scotea antigelul din vasul de expansiune, asa ca am decis sa-i remediez problema.

S-a purces la cumparat:
-Garnitura chiulasa Payen
-Garnitura culbutori
-Suruburi noi pentru chiulasa Payen ( 10 bucati )
-Diverse chei pentru desfacut/strans
-Ulei Motul 10W-40
-Toate filtrele
-Simeringuri supape

Am dat chiulasa jos, am dus-o la planat+schimb simeringuri supape+cele necesare, am curatat intre timp blocul motor cu motorina, scurs uleiul, bagat si in circuitul de ulei din blocul motor, motorina cu un mic pulverizator cu presiune.

A venit chiulasa, am montat-o, strans suruburile la cuplu+cheie ungiulara ( pe aceasta cale ii multumesc lui Cristi_s pentru sfaturi si indrumari ), pus capacul de la culbutori, monat diverse anexe ale motorului, pus ulei, antigel, si cea din urma a ramas curea de la distribuitie care am zis ca nu ma bag sa o pun, si am sta dupa cineva sa vina sa o puna, a pus-o dar nu avea chei sa intinda rola, asa ca am strans-o eu, si surpriza masina nu vroia sa porneasca, ma rog a pornit cu multe pedale si tinut constat la o turatie mai mare decat a relantiului.Am lasat-o asa si a 2-a zi a sunat si eu in stanga si indreapta sa aflu una alta, am venit acasa si m-am apucat sa vad de unde este buba, am pus distributia la punc invartind de vibrochen si ce sa vezi, axa cu came si pompa de injectie erau decalate cu un dinte, m-am chiunuit cred ca vreo ora pana am pus curea la semne, plus intins, dar a meritat efortul din plin, a pornit la prima cheie.Am facut aerisirea instalatie de racire si purces la drum.Si merge foarte bine.

Niste poze cu motoru si chiulasa vor urma.



Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us Jurnal de bord : 170.350 km
Poze cu buburuza pe Trasfragrasan pe la inceputul saptamanii.


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


http://imageshack.us/g/853/dsc01746jz.jpg/

Enjoy Jurnal de bord: 173.000 km
Masina a primit etrieri noi stanga + dreapta fata.
Astazi i-am schimbat fuzeta pe partea stanga.
Din cauza fuzetei imi mergea masina putin infranata, la partea de prindere a etrierului stanga cred ca a fost lovita fuzeta sau ceva de genu.

Urmeaza cat de curand schimbul de ulei si filtru. Masina a plecat.

Se poate inchide.

Multumesc.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community