Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebãri frecvente   Cãutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cutie de aprindere electronicä la motor 652cmc

 
Creazã un topic nou, separat de acest topic   Rãspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul urmãtor  
Mesaj
Alo,
Scriu din Germania (dar am crescut pe la Timisoara).
Am citeva intrebäri la motoarele Oltcit bicilindrice , si la aprindere electronicä.
Ce fel tip de motor sint montate? Am citit odatä aici de Motor "V06/630" cu 36 CP. Asa este? Si motorul acesta era montat pinä la sfärsit? In Europa de Vest, motorul "V06/630" a fost montat in VIZA si in LNA pinä cel tirziu Julie 1882; dupä acea erau folosite motoarele cu putere redusä: "V06/644", "V06/664", si "V06/665". ... si in Oltcit?
La motor "V06/630" s-a folosit cutie de aprindere electronicä de tip "VA1-VD1". Celelalte Motoare au primit cutiile de tip "VA4-VD4" (ECO).
Si in Oltcit s-au folosit tot aceastea cutie de aprindere electronice? (eventual care, si in care prioadä?)
Acestea cutie de aprindere erau reglate cu douä sensoruri inductive, care erau montate in/pe cutie de viteze pe partea dreapta, care au luat impulsul de aprindere pe nasul de pe discul de ambreiaj. Mai se foloseste si o reglare de "sub-presiune", loat de la carburator. La Oltcit tot la fel? sau altä posibilitate?.
Sensoarele inductive fäcuserä problebe (mai ales la umiditate); si cutia de aprindere nu era absolut sigurä. Sensoare si cutie de aprindere, nu se mai gäsesc de loc, (numai uneori uzate, din masini VIZA demolate).
De acea firma "123 Ignition" au dezolvat o posibilitate cu adaptor pe arborele cu came. Posibilitatea aceaste este o alternativä fatä de aprinderea originalä, dar nici ea nu este färä probleme.
Mai existä si "Clipseo" de la firma "Multic" ( cu magnete pe ventilator; alte detalii nu cunosc, numai cä n-are contact de sub-presiune).
Unul din club a scris, cä in loc de sensorurile originale, a pus sensoruri industriale (adaptate cu reglaji de tensiune max 7V).
Pe o pacinä francezä (Citroen LNA-Club) am gäsit un articol, unde scrie cä existä si o cutie de aprindere electronicä de tip "VA1-VD4 Thomson", care este programabilä pe tipul "VA1-VD1", si pe "VA4-VD4".
Ce mä intereseazä pe mine: o posibilitate de aprindere electronicä ca la original VIZA, pe disc de ambreaj.
Cutia aceasta: "Aprinderea Tranzistorizatã AT 010", cred cä este doar o "Aprindere Tranzistorizatã"; pe mine mä intereseazä doar, cu "reglare automatä a avansului static"
Ce fel de posibilitäti stiti voi in cazul "aprindere electronicä" ?

Vä trimit uräri, Alfred motorul bicilindric montat pe oltcit la care faci referinta V 06/630 il mai gasesti si sub denumirea de M031 si are 34 CP ... din ce spune biblia oltcitului aprinderea electronica integrala (AEI) ar fi e formata din :

dispozitiv electronic ... si aici ai 3 variante Thompson (AEI 2MD) si Motorola (6 AE 2031 B sau 6 AE 2032 B)

captatoare de turatie realizate de Thompson (20.164.364) si Motorola (6 AP 2052 si Ducellier 52700) care detecteaza un plot aflat pe volanta si transmite impuls de declansare catre AEI

captator de depresiune tip Ducellier 527000 A si Femsa DPA -1 care preia depresiunea din tubulatura de admisie priza aflandu-se deasupra clapetei de acceleratie a carburatorului

cam asta ar fi in mare ce spune Canta ... daca el a spus prostii spun si eu ... pentru ca oltcit-uri cu motoare in 2 pistoane au fost putine majoritatea fiind dotate cu motoare in 4 pistoane cu cilindree de 1129 sau 1299 la care aprinderea se face prin ruptor-distribuitor

in alta ordine de idei AT 010 nu iti este de nici un folos e facuta pentru motoarele ce folosesc ruptor-distribuitor si pur si simplu are rolul de a inlocui platina aprinderii clasice ... si oricum in locul lui AT 010 e de preferat inlocuirea ruptor-distribuitorului clasic cu cel electronic existent pe motoarele de 1299 Alo,

Multumesc. Lancer, pentru räspuns.
Iarä am invätat ceva: denumirea de M031 nu cunoscusem pentru motorul V06/630.
Dupä cum scrii denumirea aprinderii electronice, sint cum am bänuit, cutiile VA1-VD1 (le cunoastem numai sub acest nume).
Captatoare de turatie aveti atunci cu douä contacte (sint functional compatibil cu cele cu trei contacte, numai cä cele cu trei au masa si pe steker, si nu numai pe carcasä: --> calitate mai bunä).
Pe cine interesseazä, pagina de forum VISA-LNA (frantuzeste):
http://ln-lnaclubdefrance.forumactif.biz/t266-lna-visa-allumage-electronique-integral-aei
Cum am bänuit: AT 010 e numai "Aprindere Transistorizatä", care lucreazä numai ca releu electronic, reglat de ruptor (deci reduce curentul pe ruptor). Motorul de 2CV6 mai are ruptorul pe arborele cu came; eu al instalat Aprindere Transistorizatä de marca "NOSSO" din Argentina.
Dupä cum aratä blocul de motor VISA, a fost si acest tip de motor plänuit pe ruptur (doza goalä sub ventilator). Or fi fost un inginer destept la CITROEN, care: "am aici ceva nou, revulotionar: reglare de aprindere electronicä".

Dupä cum inteleg: voi indcä folositi la motorul de 652cmc numai piesele originale de aprindere ?!

Seara bunä,
Alfred Alfred, nu prea mai sunt oltcituri special, au devenit foarte rare, si in acelasi timp, le-a crescut valoarea, iar de folosinta, nu se gasesc nici contrafacute, dar mite originale, iar daca se gasesc, se gasesc foarte greu si la preturi mari
Cristii a scris:Alfred, nu prea mai sunt oltcituri special, au devenit foarte rare, si in acelasi timp, le-a crescut valoarea, iar de folosinta, nu se gasesc nici contrafacute, dar mite originale, iar daca se gasesc, se gasesc foarte greu si la preturi mari


Esti prost informat. le-a crescut valoarea? de unde? contrafacute??? pe ce lume traiesti omule? Burton dupa cum spuneam mai sus ... noi folosim alte variante de motorizare pentru oltcit ... motorizarea de 652 a fost doar pe un anumit tip de oltcit (oltcit special)si dupa ce ca nu au fost fabricate multe nu mai sunt multe in uz ... ...la multe din ele s-au schimbat motoarele ...trecandu-se la motorizarea de 1,1 sau 1,3, motoare cu 4 cilindrii, racire cu aer, care au aprindere clasica cu delcou ... oricum putinii detinatori de special merg inca pe aprinderile originale ...au avut rezerve , sunt masini care nu circula mult ...si din putinul pe care il stiu despre motoarele de 652 ...AEI nu e o piesa care sa se defecteze prea repede

cristii ...ce parere ai daca iti spun ca in ultimul timp am avut parte sa cunosc 2 persoane proprietare de special ... o tipa care are un special rosu, masina frumusica aranjata ... pe care a dat imensa suma de vreo 12-13 milioane suma in care a primit si motor de schimb ... si inca un tip caruia prin 2000 i s-a pus o pata ciudata a strans cateva luni piese noi de special si si-a transformat trs-ul in special ... inclusiv motorul reconstruit cap coada (motorul a fost facut de cel la care imi reparam si eu principalele probleme ...dar din pacate omul nu mai lucreaza si nu prea mai are timp in plus s-a retras pe undeva pe la tara, dar am ramas prieteni si mai apelez la el cateodata cu sfaturi) Alo,

Dupä ce scrieti aici aproape numai de Oltcituri cu 4 cilindri, am bänuit cä sint mai multe din ele, decit Oltcit Special. Desi bänuiam, cä o fi altcum, cä Oltcitul cu motorul mai mic, o fi fost mai ieftin. ... Aveti grijä de ele!
Pentru cazul cä la cinava i-ar trebuie cindva in viitor o aprindere electronicä nouä, si originalä bunä nu o sä se mai gäseste: un tip, la noi se folosesc urmätoarele piese:

Intäi se pune adaptorul pe arborele cu came:
Adaptorul din belgia: "Perfect Products" (versiune mai bunä):
http://www.pp-2cv.be/FR/News/adaptateur%20visa%20allumage.htm
(numai 123 Ignition EVO are cu reglare cu subpresiune!)

sau Adaptor olandez (nu asa de bunä ca versiunea belgicä):
http://www.leenapk.nl/product_details.php?category_id=48&item_id=53&language_code=en
cutia aprinderii electronice:
http://www.leenapk.nl/product_details.php?category_id=48&item_id=25&language_code=en
Se monteazä in acest fel:
http://burtonkitcar.de.tl/Umbau-Visa-auf-1_2_3.htm

Mai existä si functioneazä cäteva si cu Clipseo (färä subpresiune!)
http://www.citroenchen.de/2007/06/VISA.htm
http://multicsas.com/shop/rubrique.php?id_rubrique=11
Dar nu am mai multe informatii!

Vä trimit uräri, Alfred
Format forum: Optimizat | LentAfiºeazã mesajele:   
Creazã un topic nou, separat de acest topic   Rãspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poþi crea un topic nou în acest forum
Nu poþi rãspunde în mesajele din acest forum
Nu poþi modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poþi ºterge mesajele proprii din acest forum
Nu poþi vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba românã: Romanian phpBB online community