Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Water Injection
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Într-o cușcă de cimpanzei, pe tavan s-a atârnat o banană. S-a găsit unul să fie ispitit... și cum atenta la ea, cum luau toți un duș rece cu găleata...
Și iaca așa, când mai atenta câte unul, cum îl luau ceilalți la căpăceală...


apoi , unul cate unul , cimpanzeii initiali care au fost in lotul initial de la deschiderea experimentului au fost inlocuiti in cusca cu altii care copiau perfect comportamentul grupului dar grupul nu a mai fost pedepsit.Partea stranie ( foarte umana de altfel...) a fost cand TOTI cimpanzeii initiali au fost schimbati , niciunul din cei noi nu fusese vreodata pedepsit de realizatorii experimentului , dar comportamentul continua : cum incerca unul sa ia banana cum il capaceau ceilalti meticulosi ...

Ca sa revenim on-topic :
http://heucheland.blogspot.com/2008/05/pantone-g-25052008.html
daca eu nu-s chior si inteleg o bruma de franceza atunci tipul ala din filmulet chiar baga VAPORI de apa ( ABUR) in filtrul de aer.... si consumul de benzina scadea parca.... nu ? 17% economie , o fii rau , o fii bine ? mai baieti ... eu nu zic ca nu exista posibilitati pentru descoperiri noi. eu zic numai ca perpetum mobile de rangul 1 nu exista. este la fel de simplu ca si faptul ca tragand de propriul tau par, nu poti sa te scoti din mlastina. diferenta este ca exemplul cu mlastina e simplu de inteles, insa conceptia de "perpetum mobuile" mai greu Off-topic , pt Mobra : sunt chel de vreo 10ani , deci sigur nu ma trag afara din mlastina de par ! sper sa nu te superi : glumeam si eu.... as putea incerca de barba ca o am de fix 20ani si e zdravan prinsa de fata.... chiar daca s-a cam decolorat...

Totusi de

http://heucheland.blogspot.com/2008/05/pantone-g-25052008.html

ce zici ?

Hai sa recapitulam :
Pantone facea vapori supraincalziti de benzina sau benzina + apa .
Gillier facea vapori supraincalziti de apa...
Mihai Rusetel avea un motor care mergea cu jumate apa , jumate benzina...
in descrierea inventiei lui Rusetel apare "cazanul cu vaporizare instantanee Traian Vuia" ...

uite link-ul cu Mihai Rusetel :
http://www.roportal.ro/discutii/index.php?s=6cdc0133e92920cb05e82643eeada3d5&showtopic=3132&st=0 1. nu stiu franceza, deci nu sunt in stare sa spun nimic )
totousi raspund la frazele tale

2. "vapori supraincalziti" => deci am introdus energie termica in sistem. asa functioneaza locomotivele cu aburi de 100 de ani. se cheama generalizat "motor cu ardere externa" si are randamentul mai mic decat motoarele cu ardere interna.

3. jumatate benzina * .. da, este cunoscut de foarte mutl timp posibilitatea de a creste randamentul motoarelor cu ardere interna, introducand apa in camera de ardere, impreuna cu amestecul aer+combustibil. chiar si eu vreau sa fac asa ceva 9de aceea m-a atras topicul), inca nu l-am realizat din lipsa de timp, dar m-am gandit mult cum sa fac sa fie cat mai eficient. insa aceasta are la baza tot un combustibil (fosil in cazul nostru). nu se castiga nici o energie din apa, numai creste randamentul motorului clasic.

threadul de pe roportal l-am citit, vezi acolo si raspunsurile, n-am ce adauga.

* L.E.: Trebuie sa adaug ca ce am citit, nu prea prezinta scaderi de consum de benzina de 50%, ci numai intre 9-25%. Acum poate acest domn a realizat ceva mai bun decat altii si a ajuns la 50%. Totusi, prea mult nu se schimba, energia provine din arderea benzinei, numai randamentul este si mai bun. uite inca ceva interesant :
http://www.hypnow.fr/actions/page.php?id=73
acolo este de vanzare un kit pe care cel din link-ul urmator l-a instalat
http://quanthomme.free.fr:80/qhsuite/Moto1Honda350Herve.htm

Nici nu-mi trece prin cap sa reinventez motorul termic , vreau doar sa-l optimizez pe al meu (12TRS ) si poate pe cel de pe 1.5dCI de pe Loganul unui foarte bun prieten....
La rand sunt :
1- turbonatorul
2- dispozitivul Pantone , G+ , Retrokit sau orice altceva imi va iesi....
3- acetona din benzina pt mine cade pt ca am prea mult cauciuc pe traseul de benzina...
4- dispozitivul cu supermagneti (l-am facut dar n-am suruburi lungi sa-l pun... )
si lista ramane deschisa ...

cu intrebarea cu aburul ma invarteam in jurul pct. 2 din lista mea. bafta. asteptam rezultatele. "vapori supraincalziti" => deci am introdus energie termica in sistem. asa functioneaza locomotivele cu aburi de 100 de ani. se cheama generalizat "motor cu ardere externa" si are randamentul mai mic decat motoarele cu ardere interna.

motorul cu ardere externa are randament mai mare decat cel cu ardere interna,dar nu este practic.


primele motoare cu ardere interna functionau cu vapori de benzina.
apa in camera de ardere nu creste randamentul motorului,poate inbunatati performanta folosit doar ca factor antidetonant.

http://youtube.com/watch?v=AKyP19ky_W0

ma gandeam acum o luna cand am pus apa in camera de ardere dar am uitat sa scriu:ce spuneti de un EGR pe oltcit? Intrucat poporu' asta care cica vrea democratie sustine grohaitul si propaganda cretina unui popa prin boxe obligand pe toata lumea sa asculte(democratic, etic, constitutional si legal desigur ), mi-am propus sa acopar cu zgomotul motorului asa ca m-am apucat de niste experimente.
Multe din beneficiile injectiei cu apa "pe sistem turbo", se stieee la caransebes, le-as putea folosi mult mai usor doar pentru ca am motor aspirat... nu mai trebuie injectie, presiune, pompe, valve, electronica si alte chestii complicate. Isi "trage" singur tot ce ii dai... nu? Mai ales ca ale noastre boxeritze sunt predispuse extremelor termice din motive bine cunoscute.
Asa ca, am gandit repede o instalatie experimentala simpla, care in 10 minute era functionala pe motor si m-am apucat de niste experimente elementare.

Dupa cum ati mai citit prin forum, motorul meu fumega in draci la cald. La deal deja mi-e rusine sa circul cu el asa ca neavand instrumente de masura a temperaturii uleiului, cilindrilor & shit, cantitatea fumului este un indicator excelent despre ce se intampla in motor.

Instalatia:


Pentru cine nu intelege ce e acolo, am conectat furtunul bidonului de spalare parbriz cu furtunul capsulei de dezanecare.

Cu sarma aia de cupru pe care o vedeti, am fixat un jiclor cu care sa controlez debiltul de apa. Initial, pesimist fiind l-am pus de 100. Evident la turatii mici (sub aprox 2500) se balbaia, relanti ioc si scotea aburi ca locomotiva.
Am schimbat jiclorul cu unul de 50, la relanti tot nu ii placea deloc si pana prin 1500-2000rpm balbaia usor sesizabil.
Apoi am trecut la un jiclor de 30 (nici nu am mai mic ) cu care am obtinut suficiente rezultate sa observ beneficiile injectiei... perfuziei? cu apa. Initial vazul avea si catva alcool sanitar... apoi am umplut cu apa chioara.

Ce am observat:
1. Temperatura de afara 26grade, totusi teava de esapament scoate aburi ca si iarna, cu cantitatea in functie de jiclorul de debit al apei. Cu jicloarele mari chiar facea pata de condens pe beton.
2. Motorul suna mai frumos. Am asemanat modificarea sunetului cu cel din momentul in care reduci drastic avansul INSA, foarte important, fara pierdere de putere (asociata cu reducerea avansului) Motorul trage cel putin la fel de bine ca si fara apa.
3. Imi tzacane un boltz, sau fusta piston la mersul constant sau in putina sarcina. Cu perfuzia de apa, acest tzacanit s-a redus mult. Nu stiu sigur ce duce la asta, dar acelasi rezultat il pot obtine (sa reduc tzacanitul) si prin reducerea avansului.
4. FOARTE INTERESANT, s-a redus drastic cantitatea de fum albastru(ulei). Cred ca pana in aprox 90% Daca fara apa, trebuie sa merg cu cat mai putina acceleratie/sarcina si la turatii cat mai mici sa nu fac NOR ALBASTRU dupa mine, cu apa i-am dat in tr2 blana pana la 6000rpm ca fumul sa devina usor vizibil. In timpul testelor, s-a infundat jiclorul de apa. Cum a disparut acel abur de la teava de esapament, imediat a dat cu muuult fum albastru si miros specific de rabla Nu pot sa imi dau seama exact dece reduce atat de drastic fumul albastru, dar presupun ca are treaba cu temperatura pieselor vinovate. Pistoane, segmenti, cilindri. Evaporarea apei consuma energie termica. Totusi ciudat ca fumul apare instantaneu la oprirea apei. Ma gandesc ca temperatura pe acolo nu ar trebui sa urce instantaneu. Ciudat...

Dezavantaje... multe rezultand din simplitatea instalatiei mele:
1. Cu jiclorul pentru apa de 30, dupa cateva minute de relanti, incepe sa mearga neregulat. E prea multa apa pentru relanti si turatii mici, pana in 1500rpm.
2. De cate ori porneam motorul, pornea greu, mergea neregulat si scotea mult aburpentru cateva secunde. Mi-am dat seama ca sursa de apa, adica bidonul cu apa e prea sus. Cu motorul oprit, apa se tot scurge in admisie (atentie la hydrolock!)
3. Nu am incercat, dar SIGUR nu ii poti da apa in motorul rece. Poti ineca motorul, poluezi uleiul si in cel mai rau caz, hydrolock.

Drept urmare, cred ca e o treaba interesanta. Avantajele par sa fie evidente iar pe motor aspirat nu trebuie sa fie complicat/scump. Important ar fi controlul in cateva etape. In primul rand sursa de apa sa fie mai jos decat carbu, reducerea debitului apei la relanti, Eventual suplimentarea debitului peste 4000-5000rpm. Pentru turatii medii, jiclorul de 30 pare sa fie OK. Foarte importanta e si oprirea completa a apei pana la incalzirea motorului. interesant mai Hofule ,deja miai dat idei ,incerc si eu dar ,ca trebuie sa fie si un dar se reduce consumul ,creste puterea ? deja ma gandesc la o chestie mecanica sau electrica pentru a inchide apa la turatii mici si motor rece si deschisa la turatii mari dupa ce se incalzeste dar oare nu se intampla nimic daca ii dai cu apa cand e fierbinte ?

mai facut curios ,astept rezultatele tale ,azi analizez problema si ma apuc de proiect .
rugam frumos INGINERII nostri sa-si dea cu parerea .accept si mustrari numai nu injurati mai bine dati cu bata .
Hofy a scris:1. Cu perfuzia de apa, acest tzacanit s-a redus mult.
2. Nu am incercat, dar SIGUR nu ii poti da apa in motorul rece. Poti ineca motorul, poluezi uleiul si in cel mai rau caz, hydrolock. ...Foarte importanta e si oprirea completa a apei pana la incalzirea motorului.
1. Cred ca temperatura apei joaca un rol important in functionarea motorului.
2. Incearca sa montezi inseriat in circuitul de apa o electrovalva pe care s-o poti porni manual (cind doresti) sau automat peste 1500-2000 rpm. 1. Te gandesti la temperatura apei inainte sa ajunga in admisie? Luand in vedere la ce temperaturi ajunge instantaneu in conditiile din admisie si camera de ardere, cred ca prea putin conteaza.
2. Pentru inceput cred ca ar fi suficienta o electrovalva care controleaza benzina la instalatiile GPL, legata la un buton pur si simplu. Mai ales ca este si probabil va fi mult timp o instalatie experimentala, controlul manual e foarte important.

Pana la urma cele mai importante avantaje in cazul nostru ar fi ca modifica dinamica arderii din cauza careia motorul merge mai rotund, lin fara sa scada performantele si faptul ca prin evaporare consuma energie termica si totul functioneaza mai rece. A... si reduce noxele.... ecooooo.

Am mai avut de facut niste drumuri prin oras, asa ca "experimental" am pornit instalatia direct cu motorul rece. Merge neregulat dar merge. Asta prea putin conteaza ca oricum asa ceva nu se face. Important e ca desi am fortat motorul intre statiuonarile dintre semafoare, nu am reusit sa-l fac sa scoata fum. Fara apa, in aceleasi conditii era ceatza albastra in urma mea. Cand am oprit apa, la prima accelerare si-a facut aparitia fumul albastru.

Am ajuns la concluzia ca jiclorul de 30 e mult prea mare.
- Motorul merge usor neregulat atat la relanti cat si la viteza constanta chiar daca in sarcina suna si trage bine.
- Dupa ce o las la relanti cateva minute cu apa conectata, dupa oprire porneste foarte greu. Probabil se ineaca cu apa.
- Dupa calcule, consumat mai multa apa decat benzina dupa datele de pe net, trebuie sa primeasca muuuuult mai putina apa decat benzina Cica ar trebui sa ii dau 3l de apa la 40l de benzina
Hofy a scris:Dupa calcule, consumat mai multa apa decat benzina dupa datele de pe net, trebuie sa primeasca muuuuult mai putina apa decat benzina Cica ar trebui sa ii dau 3l de apa la 40l de benzina
Pe timpul lui Ceusescu, erau dacii care foloseau sistemul asta de "injectie" numai ca apa era in amestec cu alcool.
Ca jigler in instalatia de injectare a apei in benzina era folosit un ac de seringa. Da, injectia/perfuzia cu apa merge foarte bine cu alcool insa alcoolul nu curge la robinet inca. In plus, beneficiile importante mi le da apa. Am vazut prin alte proiecte de pe net in care controlul debitului se facea cu ace de seringa si mi se parea absurd. Acu, cand am vazut cat poate sa bea printr-un jiclor de 30, am inteles. miam facut rost de electroventil ,filtru pentru apa acuma urmeaza sa caut jigler de 30 sau mai mic intrebarea mea e? nu ar fi mai bine sa -i bag apa numai la deschiderea treptei a2a a carburatorului?
am procurat umatoarele:electroventil,,T"sa pun pe furtunul de la capsula si furtune . mai trebuie sa caut un recipient sa -l pun pe aripa undeva sub baterie .
Hofy a scris:Da, injectia/perfuzia cu apa merge foarte bine cu alcool insa alcoolul nu curge la robinet inca.


vezi ca se gaseste prin magazine alcool tehnic la litru gata am facut montajul am taiat furtunul de la capsula si am pus un T in care am filetat jiglerul de 30 am pus un furtun intre T si electrovalva si am alimentato provizoriu . .urmeza testele . Urmarisem si eu filmele de pe youtube legat de injectia apei la admisie . Cum vaporarea se face numai peste temperatura de fierbere este normal sa aibe loc injectia cand e motorul cald .
Si totusi daca s-ar injecta abur cred ca ar fi mai eficient .
Eu ma gandisem la varianta admisie abur in acelasi timp cu aerul trecut prin filtrul de aer . Ca sa fie abureala sa am montat pe galeriile de evacuare recipienti care se incalzesc de la galerie . Ceva asemanator cu ceainicele alea cu fluiere de avertizare .
N-am avut timp de aplicat si testat .
Cine vrea sa incerce cu un fierbator tip cana auto modificat ?
Daca se poate adapta si ar functiona sistemul ar bine ca apoi sa se puna niste patrunjel sa aibe aroma gazul de esapament si sa zica cineva ca n-ar fi ecologic . sau in loc de ceainicul de care zici pe evacuare ..poate ar fi mai comod altceva ... serpentina ca in cazul gazului ....si recipient separat sub nivelul carburatorului ... apa va intra pe serpentina pe princiul vaselor comunicante .... avantaj un volum mai mic de apa de incalzit ...un timp mai mic de vaporizare... asa pana se incalzeste recipientul tau mai dureaza ...

in alta ordine de idei ... ideea e buna pacat ca functioneaza doar la cald si daca e sa rezulte un consum mai scazut ...acesta sigur nu va fi iarna ... din pacate iarna tot asa consumam...mai ales la drumuri scurte:), poate reuseste cineva sa o bage si pe un analizor de gaze la vreo statie itp ... macar stim daca putem scoate noxe mai reduse ... oricum hofy felicitari ...barutu asteptam rezultate referitor la experimentul lui hofy: nu e mai bine sa faci un T la stutul pentru avansul vacuumatic? din cate stiu, in conditii ideale, el comunica cu admisia direct doar la apasarea acceleratiei, nu si la relanti, deci de aici ai scapa de problema innecari motorului la relanti, e doar o parere
rabbitdani a scris:referitor la experimentul lui hofy: nu e mai bine sa faci un T la stutul pentru avansul vacuumatic? din cate stiu, in conditii ideale, el comunica cu admisia direct doar la apasarea acceleratiei, nu si la relanti, deci de aici ai scapa de problema innecari motorului la relanti, e doar o parere


ce legatura are capsula de deznecare cu delcoul (mai bine zis cu capsula delcoului)? adica ce legatura are avansul vacumatic cu vacumul creat pentru actionarea clapetei de soc ?

in alta ordine de idei din care stiu comunica permanent doar ca nu se creea suficienta depresiune pentru actionare ... + ca din cate vad eu problema in cazul t-ului s-ar putea ca apa sa ajunga si in capsula nu ambele vacuumuri ajung in acelasi loc? adic sub clapetele de acceleratie? doar ca in cazul celei pt avans stiu ca ajunge intr-unul din orificiile de la clapeta 1 care in mod normal, la relanti, cu motorul cald, este obturata de clapeta (sunt pe site imagini). Cat despre treaba cu apa la delcou, nu m-am gandit prea bine la asta.. nu e problema cu apa la delcou ... din punctul meu de vedere ... in ambele situatii apa o sa ajunga si in capsula ... care oricum nu va mai functiona la parametrii + ca va avea o uzura mai rapida ... hofy din cate am inteles a renuntat la capsula ....

o solutie poate mai viabila ar fi totusi nu perfuzia cu apa ci cu abur cel mai probabil dupa filtrul de aer (probabil nici raportul consumului apa/benzina nu ar mai fi asa de mare si ar iesi pe undeva aproape de valoarile date pe net) acuma ca idee pentru comanda electrovalvei poate ar merge un contact pus pe comanda acceleratiei ceva gen cum era comanda pentru becul pe treapta 2 a carburatorului ... cu alte reglaje bineinteles ca sa deschida la o anumita turatie ... O alternativa: http://power-tuning.ro/listare/listare/Economizor%20combustibil/Econokit_Standard_pentru_autoturisme/70.html?gclid=CICww8vR8bECFYa-zAodfXYA6w

Nu fac sub nici o forma reclama acestui produs neavand nici o legatura cu ei. la pretul ala nu se justifica investitia .... il amortizezi deabea in vreo 25000 de km deci la cum mergem noi in vreo 2 ani ... N-am mai intrat pe forum de ceva timp, dar intre timp am adaptat pe 2 din masinile mele un montaj simplu de barbotator. Am luat initial un borcan de 0,7l si i-am dat 2 gauri in capac prin care am trecut 2 T-uri de plastic de la instalatia de spalat parbrizul. T-urile le-am etansat cu banda de teflon pt gaze si le-am fixat cu cate o piulita in exteriorul capacului. De la un T am dus in interior 2 furtunele (gen cele din instalatia de spalare parbriz) la capatul carora am fixat cate o "piatra de acvariu" cilindrica. Acelasi T are la partea superioara un filtru de benzina pe post de filtru de aer. De la celalalt T am tras un furtun conectat IN SPATELE CLAPETEI DE ACCELERATIE, la un port de vacuum. In borcan am pus cam 0,3 ->0,4l de apa distilata, iar cand motorul merge suge in admisie vapori de aer umeziti. Consumul de apa este variabil, in functie de tipul de drum. In Bucuresti, la 100km de mers chinuit la Xantia bag cam 0,4l de apa . Pt ca sa nu alimentez des cu apa, i-am pus un borcan de 1,7l, l-am gradat din 50ml in 50ml pana la 0,8l si-l tin constant cam cu peste 0,5l de apa in el.
Ei, si acum despre efecte:
1. putere clar marita a motorului, care trage bestial
2. se pare ca-mi reduce putin poluarea, dar aici mai trebuie investigat putin
3. nu cred ca mi-a redus consumul semnificativ, poate cateva procente...
4. motorul suna mai bine si este mai silentios
Mi-ar fi placut sa-mi scada si consumul, dar la o adica ma multumesc si cu cresterea de putere
Am sa incerc sa pun si poze, eventual un filmulet mic.
Il am instalat pe Xantia din 15 august si-am facut deja 4.000km cu el.
Pe Nova cred c-am facut vreo 500km cu el si efectele sunt similare, in plus pe Nova l-am testat si pe benzina si pe GPL.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community