Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Instalare cablu inferior de km ???

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Doresc sa stiu si eu cum anume l-as putea schimba?

Se "infige" acolo ? sunt sigurante care trebuiesc scoase etc?

Eu am unul nou in casa si cat am reparat pe la evacuare am avut ocazia sa ma uit ce si ce. Normal fiind murdar pe acolo nu se vede totul bine.

Asa ca va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi. din cate stiu eu e o siguranta si e cam aiurea de pus ... eu stiu ca am schimbat unul acum cativa ani si m-am chinuit ceva la ea .... bafta Daca tin bine minte ca sa il scoti intreg trebuie sa ai ceasurile la indemana sa poti cracana colierul de plasitc ...Daca ai alt cablu km inferior cu tot cu mufa aia de plastic pe post de colier/siguranta scoate-l pe cel vechi cum poti si asta nou paremi-se ca doar se infige pana face click ....nu poc si aia e.Au trecut vreo 2 ani de cand amfacut operatiune asta ...imi aduc aminte vag...totusi mai astepta poate are cineva informatii mai proaspete.Bafta

P.s:Aaaaaa inferior adica ala de jos.....am incurcat ,nvm uita ce am explicat aici ,in caz ca nu te intereseaza Daca nu ai deloc cablu inferior pe cutie, asta nou intra fara sa fie nevoie sa scoti siguranta (in cazul in care siguranta e acolo si n-ai pierdut-o). Doar potrivesti sa intre putin "limba" aia de la cablu in orificiul din cutie (pipai cu degetul si vezi in ce poziie se afla orificiul), si impingi cablul pana se aude un clic. Si cam asta e tot... sa punem altfel problema... cum il scot de acolo? aceeasi problema o am si eu, cel inferior e rupt undeva pe drum si trebuie schimbat. Am desfacut surubul-siguranta, si nu reusesc sa scot cablul in sus, tras, prins cu mops si batut cu ciocanul in el... nimic, cum ar trebui sa iasa de acolo? e posibil sa fi fost batut acolo... si daca da, cum il mai scot?
rabbitdani a scris:
Am desfacut surubul-siguranta.


Cred ca n-ai umblat unde trebuie... Nu exista niciun surub-siguranta. Siguranta care tine cablul in cutie se afla chiar la baza cutiei unde intra cablul, si este confectionata dintr-o tabla oteloasa aproximativ in forma de U. Siguranta asta trebuie pur si simplu trasa afara(cu o surubelnita bagata intre "gatul" de plastic si siguranta) si ar trebui sa iasa fara prea mari eforturi. Dupa ce ai scos siguranta , cablul trebuie sa iasa in sus relativ usor (chiar daca nu s-a umblat in ultima vreme pe acolo), dar nicidecum sa fie nevoie sa folosesti mopsul... Prima intrebare este : despre ce cutie vorbim?
Daca e franta 4 trepte cablul e pe stanga cutiei montat,si are o siguranta de tabla,o scoti si tragi de cablu in sus iese imediat,
Daca e franta in 5,e intre etrieri,e si mai simplu de montat,scoti siguranta si il bagi pe cel nou.
Daca e 4 sau 5 made in rommanica,atunci e belea mare,cablul se prinde cu un surub care umfla putin piesa din antimoniu de la capatul cablului,si se lasa cu injuraturi,practic pe masina n-am schimbat niciodata,cu cutia data jos m-am chinuit ceva sa-l scot pe cel vechi.
Atentie la montaj,cablul are catare,si trebuie rotit usor pana intra pe pozitie,nu e ca la delcou excentric dar trebuie putina indemanare mda e made in romania, sa inteleg ca mai bine ghicesc viteza decat sa incerc sa-l scot pe masina...
mda e made in romania, sa inteleg ca mai bine ghicesc viteza decat sa incerc sa-l scot pe masina
Sau plantezi un gps ,e si util si nu mai umbli cu ghicitu in vitezometru altor masini pai alte dispozitive de masurat km care sunt???

ma intereseaza si din alea ordinare dar care sa-mi indice totusi.

cutia e 4 trepte franta. dar cablul l-am vazut ca vine pe sus nu in lateral. La vechea cutie 4RO am incercat sa schimb cablul inferior si nu am reusit, am tras de el pana s-a rupt si am renuntat pana la urma Am schimbat o singura data cablul la o cutie 4RO, cablul era rupt (lipsea) si in cutie ramasese acea bucata de antimoniu. Cu un tarod M8 sau M10 (nu mai retin exact, sa intamplat acum 7-8 ani) am reusit sa fac filet si sa bag un surub in care am batut cu o daltita. Toata operatiunea a durat 3-4 ore. Mentionez ca masina era pe o parte in vederea antifonarii. Sper ca am fost de folos... Numai bine. daca incerc sa rotesc acea bucata de antimoniu, pot strica ceva? nu ai ce strica

cablul iese pe sus printre cablul de acceleratie si aeroterma,mai putin la cele 5fr,eu ma refeream jos la cutie pe care parte este Daca e defect numai miezul cablului (rotunjit la capete dar NU rupt), camasa fiind perfecta, nu stiu de ce nu "rupeti" (desfaceti) cablul de la jumatate, extrageti miezul si il inlocuiti cu un miez nou ? Inlocuirea se face numai pe deasupra si se lucreaza destul de curat. Trebuie numai avut grija ca patratul sa intre pe locul lui in C.V. si asta se face prin tatonare cu rasucirea miezului. stai sa inteleg...se poate inlocuii doar cablul din interior???

cat de sigura e opreatia? ca nu vreau sa stric cablul de-l am acasa..ca e nou !!! e foarte sigura,problema apare cand cablul este rupt si trebuie sa scoti miezul
stuparu_mihairadu a scris:se poate inlocuii doar cablul din interior???
DA, se poate inlocui doar miezul cablului.

Desfaci mufa ce uneste cele doua jumatati de cablu (din spatele rotii de rezerva), apuci miezul si il tragi usor in sus pina il scoti complet (miezul trebuie sa fie intreg). Se ia apoi miezul nou, se introduce in camasa si cind se coboara complet, se roteste pina in momentul cind patratul ce intra in C.V. se blocheaza (nu mai poate fi rotit stinga-dreapata). Se mufeaza cele doua jumatati si operatia este incheiata. hmmm.... se pare ca am reusit sa scot miezu. partea proasta e ca nu am simitit nimic la mana cand l-am bagat inapoi (ca si cand ar intra intr-un soclu) ....cu toate ca se bloca si nu mai puteam sa-l invart.

concluzia...weekendul asta am iar treaba pe sub masina.... din pacate

pe langa schimbatul cablului astuia tre sa fac ceva pe la evacuare ca inca rasufla..si vine frigu deja in craiova )..si nu vreau sa fiu "how high" in masina
stuparu_mihairadu a scris:partea proasta e ca nu am simitit nimic la mana cand l-am bagat inapoi (ca si cand ar intra intr-un soclu)
Nici nu trebuie sa simti ceva. Totul e sa intre patratul in locasul lui. deeeeeci...

am schimbat cablul inferior...a intrat ala in lacas etc...

tot nu merge vitezometrul.

sugestii?? solutii?? In bord sigur e cuplat ? Daca da, verifica soclul din bord sa nu se fi rotunjit gaura aia patrata unde intra cablul, situatie in care n-ai decat sa schimbi kilometrajul... Ai verificat daca se invarte cablul inferior cand se invart rotile? Poate nu a intrat cum trebuie. ADa jos bordul si vezi daca se invarte cablul cand se invart rotile. Ocazie cu care poti vedea si starea patratului de la intrarea in ceas. De obicei cablul are o fixare destul de slaba la intrarea in ceas, e posibil sa nu stea ca lumea acolo. vezi si patratul de la cablu superior sa nu fie rotunjit ... de asemenea vezi ca poti verifica daca merge cablul superior cu o surubelnita subtire bagata pe diagonala patratului ... invarti de ea ..si vezi daca acul are tendinta sa se ridice ...daca nu o are ... ori cablul superior rupt ori cablul scapat din bord ori ceea ce au spus si colegii de mai sus o sa urc maine masina pe butuci si o sa o pornesc sa vad daca se invarte cablul atunci.

cablul e prins in bord ca l-am prins saptamana trecuta cand am umblat la martori/becuri/s.a. ....

in alta ordine de idei..la cablul superior, in partea de mijloc unde se imbina cu cel inferior..nu am nicio limba din aia gen cablu inferior pe care sa pot sa-l rotesc cu o surubelinta, cum indica lancer...e doar un filet patrat sa zic asa. pe ala pot sa-l invart cu surubelnita?? intreb ca nu prea vad cum s-ar realiza asta ..

oricum va tin la curent maine.
am si vitezometru de rezerva nou (multumita lu` doctor pneu )..solutii pt cateva experimente sunt

p.s.

nu ma asteptam sa dureze asa putin schimbatul cablului inferior... am ramas in patratul ala bagi o surubelnita pe masura si rotesti invers acelor de ceasornic si cineva sa se uite in bord,daca se misca foarte putin acul vitezometrului atunci buba e in tot in cutie/cablu inferior buuuun....

am constatat ca imi curge ulei din cutia de viteze pe la imbinarea cablului cu cutia de viteze....

e ceva grav? adica un strop 2-3 acolo nu ma deranjeaza...dar poate sa mi se scurga pe acolo tot uleiu din cutie???

in alta ordine de idei..siguranta aia am pus-o cu chiu cu vai..de ce !@#%% mea nu sta ca draga de lume ..la locul ei? Curge mult?N-ai asezat bine cablul in spatiul de fixare din CV.
O sa pierzi ulei continuu pe acolo.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community