Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme bec de la baterie si functionare stergator parbriz

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am si eu o problema in sensul ca de vreo 3 saptamani, dupa ce pornesc masina, imi sta usor aprins becul de la baterie, iar in momentul in care in incerc sa folosesc stergatorul de parbriz (in toate cele 3 pozitii), acesta nu functioneaza, iar becul de la baterie se aprinde puternic.
De asemenea pe pozitiile de la stergatorul de parbriz cand incerc sa dau, acele de la vitezometru, turometru si nivel benzina nu mai functioneaza. Cand revin pe pozitia oprit stergator, acele revin la normal, de asemenea lumina de la becul de la baterie, scade mult in intensitate, ramanand in continuare vag aprins.
Mentionez ca semnalizarile merg fara probleme.
Doar stergatorul nu merge si e lumina respectiva vag aprinsa continuu (becul de la baterie).
Ce ar putea fi? Am mai citit pe forum ceva, de la baterie cu probleme pana la releu de incarcare/stergator defect sau siguranta defecta.
Multumesc anticipat pt. raspuns. Prima data verifica siguranta si mufele sale, poate sunt coclite. Verifica in sensul masoara cu aparatul de masura, vizual s-ar putea sa para buna. Daca siguranta pe care e excitatia de la alternator nu face contact ca lumea, cam asa se manifesta, la mine aia a fost cauza. M-am interesat azi pe site, ce siguranta ar fi responsabila...si m-am dus prin oras sa caut sigurante fuzibile...de abia am gasit...si bineinteles ca in drum spre casa, unde urma sa schimb de fapt toate sigurantele, ca oricum nu au fost schimbate de cand am eu masina (2005) si erau semicoclite...s-a reparat singura problema...acum merge perfect, fara sa misc vreo siguranta de la locul ei sau sa curat ceva pe acolo. Ca-n filmele cu Stan si Bran...

Nu mai sta becul aprins si merge si stergatorul de parbriz...pfff... ...asa ca deocamdata nu imi bag labutele pe acolo pe la tabloul cu sigurante. frica pazeste via ...

oricum nu te ingrijora ..problema o sa apara ...probabil vreun contact imperfect cauzat de cocleala ... si ca sa fie tacamul complet mai e influentat si de umiditatea atmosferica (nu rade ca sa e)... in functie de umiditatea aerului poate fi mai ud (cocleala poate atrage umezeala) si sa faca contact mai bine iar la o atmosfera mai uscata si calda sa nu faca contact ... acelasi lucru valabil si la condens care se face in functie de anumite criterii climaterice Niste vaselina grafitata,pentru prevenirea coclelii,nu e buna? ....
deceneu32 a scris:
Niste vaselina grafitata,pentru prevenirea coclelii,nu e buna?


Dar de ce neaparat grafitata? Cea simpla nu tot acelasi lucru face? Din cate stiu, aia grafitata se foloseste pe la planetare, rulmenti...
Florian a scris:Exista solutii speciale pentru curatarea contactelor...
Cu apa se curata cel mai bine atit contactele cit si cablurile. Uleiuri, vaseline etc sint doar pt intretinerea si prevenirea oxidarii lor. chiar daca suntem offtopic

jimmy92 a scris:

Dar de ce neaparat grafitata? Cea simpla nu tot acelasi lucru face? Din cate stiu, aia grafitata se foloseste pe la planetare, rulmenti...


din ce stiu eu cea grafitata se foloseste mai mult in locuri supuse incalzirii, deoarece isi pastreaza proprietatile si la o temperatura mai ridicata

in privinta curatarii contactelor... mai nou (de ceva ani incoace) asa cum a spus florian mai sus exista solutii (spray-uri) care curata si asigura o conductivitate mai buna in zona contactelor ... de asemenea asigura si o oarecare protectie (se poate folosi cu succes si WD-40 care are o gramada de alte intrebuintari) .... sau varianta lui laurentiu ... mai empirica dar cu rezultate bune daca se face treaba buna dar e mult mai mult de munca Multumesc pt. raspunsuri...si ca sa stiu pe viitor...siguranta cu pricina este a doua de sus in jos din tabloul de sigurante, nu?...cea de 16A, "galbena"...vorba vine ca eu nu am nicio culoare pe acolo.

Plus...pt viitor...poate fi schimbata siguranta de 16 A cu una de 15 A?...ca de 16 nu am gasit...doar de 15. eu zic ca merge si una de 15 A in locul celei de 16 A
la mine toate is inversate pentru ca nu le stiu ordinea, dar culmea e ca merg
mai patesc cateodata faze de genu sa nu mai mearga ceata, sau luminile din ceasurile de bord
se poate sa fie din cauza asta? in principiu da ar trebui sa tina si de 15A desi motorasul de la stergator consuma cam mult doar ca ideea e sa nu mai legi alti consumatori suplimentari pe siguranta aia Ok...thx...nu am consumatori suplimentari in masina (ceas, radio, etc.)...e blana. Ia "curata" motorul stergatorului cu altul mai bun.Parca vad ca este blocat si trage tot curentul din baterie.Sau testeaza motorul stergator pe masina direct de la baterie..e si aproape.
Cristii a scris:eu zic ca merge si una de 15 A in locul celei de 16 A
la mine toate is inversate pentru ca nu le stiu ordinea, dar culmea e ca merg
mai patesc cateodata faze de genu sa nu mai mearga ceata, sau luminile din ceasurile de bord
se poate sa fie din cauza asta?

ma ajuta si pe mine cineva? cristii cu sigurantele ori e alba ori e neagra ... adica ori crapa ori merg ... ce zici tu acolo e un contact imperfect pe undeva care isi aduce aminte cand si cand sa faca pe nebunul aia da, ai dreptate ca si bunica-miu a zis ca e un contact imperfect pe undeva pe acolo dar eu suspectam si sigurantele aceeasi chestie cu motorul de stergator o am eu la haion.... merge greu si se aprinde becul de la baterie ...cand merge ....
ScanBlu a scris:poate fi schimbata siguranta de 16 A cu una de 15 A?
Am eu de 15 amperi și n-am nici o treabă. Poți pune liniștit!
Acc3l3ratoR a scris:merge greu si se aprinde becul de la baterie ...cand merge ....
Ar cam trebui inlocuita puntea mica de diode.
Acc3l3ratoR a scris:aceeasi chestie cu motorul de stergator o am eu la haion.... merge greu si se aprinde becul de la baterie ...cand merge ....


La ala din spate are prostul obicei sa se gripeze axul pe lagare, din cauza ca e mai rar folosit si a pozitiei in care sta (intra usor apa si mizerie acolo). De aia merge greu. Desfa-l, scoate axul si curata cu spray degripant pe acolo, apoi unge cu ceva vaselina ca lumea si nu o sa mai ai problema.
Cristii a scris:
mai patesc cateodata faze de genu sa nu mai mearga ceata, sau luminile din ceasurile de bord


TU nu ai cum sa patesti asa ceva, pt ca nu ai nici masina, nici permis de conducere.
Contactele cutiei de sigurante se curata perfect prin inlocuirea cu o cutie de sigurante de tip nou. Nu e scumpa, incercati cu incredere.
Cristii a scris:
Cristii a scris:eu zic ca merge si una de 15 A in locul celei de 16 A
la mine toate is inversate pentru ca nu le stiu ordinea, dar culmea e ca merg
mai patesc cateodata faze de genu sa nu mai mearga ceata, sau luminile din ceasurile de bord
se poate sa fie din cauza asta?

ma ajuta si pe mine cineva?


Indicatoarele luminoase din bord si lampile de ceata functioneaza cu intermitenta nu din cauza amperajului sigurantelor contrar celui prescris,ci din cauza contactelor imperfecte.Verifica-le,curata contactele cu smirghel,strange-le cu un patent pentru a asigura un contact ferm.

Valoarea amperajului sigurantelor este urmatoarea(citite de sus in jos in caseta):
1-10 A
2-16 A
3-10 A
4-10 A
5-10 A
6-16 A

Nu are nici o importanta faptul ca ai folosit sigurante de 15 A in locul celor de 16 A.
Multumit? da, mersii
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community