Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Motorul meu
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Deceneu are dreptate cu Loctite.Cine nu crede sa experimenteze.....Pe buzunarul propriu !
Cum doamne iarta-ma sa distanteze cuzinetii? Gandeste putin inainte de a scoate porumbelu pe gura !!!

Cred ca tu ar trebui sa te gandesti.Sunt substante cu vascozitati diferite,sunt anaerobe.Sunt pentru aplicatii diferite si au comupsi diferiti.
Nu se distanteaza propriu zis cuzinetii,dar nu poti strange blocul.Drept urmare cuzinetii raman "distantati".Experimenteaza !
Este bun si 548 in lipsa de 516 insa trebuie aplicat cu o racleta in strat foarte foarte subtire
Cosma a scris:
Cum doamne iarta-ma sa distanteze cuzinetii? Gandeste putin inainte de a scoate porumbelu pe gura !!!
Odata ce ii faci cuplu cu dinamometrica surplusu iese si ramane cat trebuie...

Cosma,inainte de a deschide topicuri noi,citeste-le pe cele mai vechi.Foloseste functia ''Cautare''.
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=55557&highlight=#55557
Si aici:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=309561&highlight=loctite#309561
Si aici:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=254451&highlight=loctite#254451
Si dincoace:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=7017&highlight=loctite nu contest ca exista o diferenta dar sunt atat de mici incat se pot neglija... deci nu inteleg de ce va tot agitati atat... si "deceneu32" din cate vezi e acelas topic... Diferenta dintre presiune ulei si lipsa presiune, sau dintre "cu bataie de arbore la rece" si fara este I N F I M A ! Mai faci un compromis cand montezi un spoiler, un lucas, o oglinda... dar nu la motor. Si mai ales la linia de arbore!
Ma intreb cati dintre voi ati asamblat semicarterele, ati rotit vibrochenul, apoi ati desfacut iar semicarterele pt a vedea urmele de frictiune si a pasui corespunzator cuzinetii? De fapt, prima intrebare ar fi: cati dintre voi ati asamblat un motor de la zero?
dj53zfb a scris:Diferenta dintre presiune ulei si lipsa presiune, sau dintre "cu bataie de arbore la rece" si fara este I N F I M A ! Mai faci un compromis cand montezi un spoiler, un lucas, o oglinda... dar nu la motor. Si mai ales la linia de arbore!
Ma intreb cati dintre voi ati asamblat semicarterele, ati rotit vibrochenul, apoi ati desfacut iar semicarterele pt a vedea urmele de frictiune si a pasui corespunzator cuzinetii? De fapt, prima intrebare ar fi: cati dintre voi ati asamblat un motor de la zero?

Diferenta este infima dintre motoarele cu "bataie" si cele fara ?Este infima dintre presiune si lipsa presiune? Cum vine asta ?

Bravo !
Cu siguranta nu multi am asamblat motoare de la 0 spre deosebire de multi altii.Dar stim ca nu trebuie sa existe urme de frictiune pe cuzineti in prezenta uleiului.Cu siguranta cand montezi un arbore nou,cuzinetii ii ungi cu ulei si strangi.La cote normale arborele nu trebuie sa lase nici o urma pe cuzineti la o rotire completa.Cuzinetii se numesc si elemente antifrictiune.Daca observi frictiunea....este clar !
Chestia cu pasuirea cuzinetilor este o inutilitate.Exact cum pasuiesti cuzinetii la arborii uzati montand foite de tabla sub ei.
Conform unor reguli scrise de stimabili inaintasi care au inventat motoare,arborele nu trebuie sa atinga fizic cuzinetii in prezenta peliculei de ulei.Daca ii atinge viata lor este extrem de scurta ! de ce nu este mutat acest topic la ,, masina mea '' ? nu vreau sa intru in polemica cu cineva ,am facut motoare si diferite agregate cu arbori si cuzineti ,unele ni-au reusit altele nu prea dar motorul meu e asamblat de Robertino si se cunoaste . robertino ... chestia cu pasuirea apare in diverse manuale de mecanica pentru diverse tipuri de motoare ... dar din cate stiu eu nu e valabila la oltcit din motive constructive ale motorului si practic mai greu de realizat in asa fel incat sa nu faci mai mult rau

in privinta faptului ca arborele si cuzinetii nu se ating in prezenta peliculei de ulei ... ai dreptate dar trebuie sa ai si o presiune ulei acolo pentru ca sa se intample acest lucru ... la presiune 0 oricat ai vrea in partea inferioara tot or sa apara urme de frictiune Da la ims se folosea pasuirea unde cuzinetii se turnau din babit,se alezau cu sabarul si se pasuiau dupa arbore.Asta in anii 60.
Era vorba de rotire la rece nu de functionare.Este cu totul altceva si la ims ... si la raba si la saviem (acolo barem se facea fara arbore montat..., cuzineti montati, capace stranse la moment, comparatorul si sabar)si la batrana dacie ... oricum se cam aplicau datorita unelor erori de prelucrare pe cote de reparatie si asta prin ani mult mai incoace ... chiar si prin 2002 la unele baze de reparatii

pai e normal sa fie vorba de rotire la rece .. si oricat ai vrea datorita greutatii arborelui pe anumite abateri de prelucrare (varfuri) ...pelicula de ulei se cam rupe si mai apar urme in plus aceiasi chestie apare si la pornirea motorului de fiecare data 1-2 secunde pana baga pompa ..pana la urma de aici intervine in timp si uzura cuzinetilor si a arborelui ... altfel la cum spui tu ar fi vesnic la un motor care ar merge in parametrii
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community