Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

adaptare abs
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
lord_wader a scris:In cati metri aproximativ franeaza un oltcit de la 100km/h->0km/h, suta pe ceas(unul care arata real cat de cat +/-5km/h).


Raspunsul il gasesti intr-un tabel din cartea lui Traian Canta,la pagina 278:

-Un Oltcit Club gol aflat la o viteza de 80 km/ora decelereaza in 6,6 m/s,pe un spatiu de franare de 45,9 m,cu o forta la pedala de 45 Nm
-Un Oltcit Club plin aflat la o viteza de 80 km/ora decelereaza in 7,4 m/s,pe un spatiu de franare de 41,9 m,cu o forta la pedala de 48 Nm

Te intereseaza valorile si cu frana de mana?

-gol(viteza 80 km/ora,deceleratia 5,2 m/s,distanta 56,8 m,efort levier 38 Nm)
-plin(viteza 80 km/ora,deceleratia 4,3 m/s,distanta 61,2 m,efort levier 38 NM)

Sper ca ti-am fost de folos! Deci care este raspunsul la prima intrebare,este posibil sa se monteze ABS pe Oltcit si daca da,cum? Este posibil (aproape) orice. lancer, crede-na pe cuvant, Dacia 1100 franeaza exceptional, nu ca 1300! Poate fi comparata cu Oltcitul.
Cat priveste ABS-ul, Fiatu' meu a zis ca franeaza mai in scurt cu siguranta scoasa la ABS - am franat progresiv, n-am blocat rotile ca retardatu'.
dj53zfb a scris:lancer, crede-na pe cuvant, Dacia 1100 franeaza exceptional, nu ca 1300! Poate fi comparata cu Oltcitul.


am zis ca nu stiu cat de bine franeaza ... si sincer nici acuma nu stiu ... de franat e normal sa franeze mai bine decat 1300 ... numai daca te uiti la solutia tehnica aleasa ...daca poate fi comparata cu oltcitul sau nu comparatia asta o poate face cineva care a avut ambele masini

in privinta ABS-ului intotdeauna parerea mea a fost contra ... singurul avantaj pe care il are e ca pastreaza directia pe franare si impiedica derapajul ...in rest numai dezavantaje ...inclusiv cresterea distantei de franare ... deci pana la urma ABS-ul a fost inventat ca toti ciobanii sa poata conduce o masina in niste conditii de aderenta scazuta fara sa sara de pe drum ... daca esti sofer si iti cunosti masina nu ai nevoie de abs

iar in privinta montarii ABS-ului pe oltcit ... totul e posibil daca ai ceva bani ... dar din punctul meu de vedere e o investitie care pe langa ca nu merita ... mai trebuie si omologata si nu stiu daca rar-ul omologheaza asa ceva sau si daca o face o sa coste alta gramada de bani Cine crezi ca-ti omologheaza modificari majore pe instalatia de frinare ? Si daca o omologheaza, oare va merita TOATA investitia ?

Si D 1100 si 1300 si oltcitul frineaza foarte bine cind instalatia de frinare e intretinuta si mentinuta in limitele normale de functionare. intrebarile astea ar trebui sa si le puna cei care vor abs pe oltcit ... desi eu stiam ca majoritatea oltcit-istilor sunt soferi nu conducatori auto ...
dj53zfb a scris:lancer, crede-na pe cuvant, Dacia 1100 franeaza exceptional, nu ca 1300! Poate fi comparata cu Oltcitul.


Am toate 3 tipurile de masini la dispozitie. Fiecare din ele este intr-o stare f buna.

Ca incredere in frane, dupa mine ar fi cam asa:

1) Oltcit
2) Cam egale D1100 si D1300. Are 1100 discuri pe toate rotile, dar efortul la pedala e cam mare fata de 1300. E ceva "putred" cu acel 1100. Am mers recent cu un Renault 10 Major reconditionat cap coada- aceeasi masina practic, are botul ceva mai lung, mecanica e 100% aceeasi, franele sunt mult peste 1300. Eu ma gandesc la urmatorul lucru,atunci cand esti pe autostrada si mergi cu 120-140 km/h,in situatii neprevazute trebyuie sa te bazezi pe un sistem de franare sigur ,de-asta ,nu stiu cat de "bun" e sistemul de franare normal al Oltcit-ului...
suporteru a scris:...nu stiu cat de "bun" e sistemul de franare normal al Oltcit-ului...
Si crezi ca un sistem facut artizanal va fi mai bun ca cel original ?
suporteru a scris:Eu ma gandesc la urmatorul lucru,atunci cand esti pe autostrada si mergi cu 120-140 km/h,in situatii neprevazute trebuie sa te bazezi pe un sistem de franare sigur ,de-asta ,nu stiu cat de "bun" e sistemul de franare normal al Oltcit-ului...



la viteza aia in situatii neprevazute ... nici un sistem de franare nu e destul de eficient ... poti sa ai si mama masinilor

ca fapt divers uite ca ma uitai acum pe net Mercedes-Benz SLK55 AMG 2013 are dat spatiu de franare de la 100km la 0 de vreo 107 ft adica vreo 32,6 m iar oltcitul club ... are de la 80km vreo 46 de m ... deci ca idee diferenta de frane dintre un supercar si o rabla cam asta e (si de multe ori poate fi diferenta dintre viata si moarte) ...la viteze de 120-140 deja spatiul de franare aproape se dubleaza in ambele cazuri si in 50-60 de m cu toate ca e masina de zeci de mi de euro tot zbori cu ea ...

iar cat de bun e sistemul de franare al oltcitului ...daca e bine intretinut e de multe ori mai bun decat al altor masini cu pretentii
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community