Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cum recunoastem axele came franta?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am gasit doar ca ar avea doua cerculete pe ele.Alte date de identificare mai cunoaste cineva? Trebuie sa aiba chevronul dublu pe paliere. un cerc au cele de 1.1 si doua cercuri cele de 1.3 Si cateva buline! De care buline?Rosii sau albe.?Mari sau mici>?
Si daca nu are paliere ? Am scris eu undeva pe forum cateva repere de axe "frantuzesti".Si poze sunt! Nu sunt buline,stantari ci au coduri in functie de producatori! Rog frumos sa ma lamuriti ! Am analizat comparativ doua axe cu came de motor de 1100, de la delcou, una noua, neechipata si alta veche, la care am incercat sa scot palierul ei (piesa in care e montata, spre delcou) prin lovire si pentru ca nu am reusit, l-am spart. Am observat ca NU SUNT IDENTICE ! Adica aia veche are in plus, spre delcou, un soi de inel in relief, ceva crescut ! Sau e o piesa introdusa prin presare ? Ca nu prea pare introdusa, pare strunjita din axa !
Si pentru ca sunem la capitol: stie cineva cum se scoate axele din palierele lor ? Ca eu am incercat prin lovire cu ciocan de lemn la ambele si la ambele am spart palierele. Axele erau uzate, dar eu am vrut sa vad cum se face operatiunea pentru ca aveam ambele axe neechipate, deci fara paliere, si as fi vrut sa folosesc palierele de la alea vechi. Scuze, am scris gresit, dezacordat ! Deci "cum se scot...".
M-am mai gandit si cred ca piesa aia de pa axa, un soi de inel, care nu apare la cea noua, neechipata, e indrodusa presat, dupa ce se introduce palierul pe axa, ca s-o tina, sa nu iasa de pe palier ! Asa-i ? Eiiii, dragii mosului, ma lasati in neagra nestiinta !
Uite axa neechipata: http://oltcit.com.ro/popup_image.php?pID=108
Pai daca iti cumperi d-asta, trebuie sa o introduci in palierul ei, sigur !
Si acum intrebarea: trebuie sa montezi, prin presare pe axa, inelul ala buclucas de care va tot intreb ? Ca daca nu, nu prea vad cum nu ar iesi axa din palier ! Si totusi trebuie sa stie cineva... Neco,ai rezolvat problema? Eeeee, uite ca ma mai baga si pe mine cineva in seama ! Nu, nu stiu cum e ! Nu cred ca cineva a cumparat axa cu came fara palierul ei ! M-am gasit eu !
Acc3l3ratoR a scris:mie mi-a iesit treaba cu schimbatul axei din palier....
secretul e atentia si un pic de iscusie in domeniul mecanicii...

Spune-ne , te rog, cum ai facut efectiv. Cu presa, cu ciocan, altfel...
Eu am folosit ciocan de lemn dar m-am enervat ca nu ieseau si am dat cu sete. Asta si pentru ca mai aveam exact acele axe si cu palier. vino pana la mine si-ti schimb eu palierele si gata cu cearta Ca sa nu avem discutii la proces, am sters absolut tot ce era pe langa si mai mult ca sigur au cazut victime colaterale si ceva mesaje sau idei la subiect, dar chiar nu se putea face altfel curatenie. C'est la vie, cum zice neamtul.
Poate o sa inteleaga toata lumea (desi ma indoiesc) ca nu prea conteaza care e mai pasionat, care are mai mare (garajul) si care are mai multi bani si mai multe cunostinte, ci conteaza subiectul topicului. Vreti sa ajutati, bine, nu vreti, nu se supara nimeni, dar pastrati linia discutiei.

Multumesc pentru atentie si intelegere.
Poate ar trebui deshis un topic nou, la subiect, si repus acolo mesajul lui robertino in care spunea cum se face scoaterea/punerea axelor din/in palier. Dincolo de sterilitatea mesajeor sterse, acela era chiar valoros ! axa cu came se scoate numai prin lovirea palierului
Daca le-ai spart ai exagerat daca vrei sa refolosesti axa cu came lovesti palierul,daca vrei sa refolosesti palierul lovesti axa, simplu Revenind la titlul topicului:''Cum se identifica arborii cu came frantuzesti?''
Palierul frantuzesc prezinta chevronul dublu Citroen.
Palierul romanesc prezinta un R(=Romania) si OT(=Oltcit)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community