Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

INJECTIE MEGASQUIRT PE OLTCIT

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare tuturor!

Revin pe acest forum dupa o perioada lunga de absenta. Se pare ca microbul OLTCIT nu ma paraseste. Dupa ce am vandut masina unui vecin, bun prieten, un domn mai in varsta, cu care ma vad aproape saptamanal si pe care il mai ajut cu mentenanta masinii, i-am propus acestuia sa incepem un nou proiect legat de Oltcit, si anume implementarea unei injectii multipunct megasquirt 1 (versiunea 2.2). Cum acesta a fost de acord si datorita faptului ca circula rar cu masina (mai mult in weekend), am demarat proiectul. Despre ce este vorba cred ca cunoasteti.
Cu ce am inceput? Fireste, cu achizitia celor necesare, dupa cum urmeaza:

1. Placa de montaj de pe http://www.epsicom.com/docdown/ep0142.pdf (pret 40 RON)
2. Instructiunile de montaj si lista de piese electronice de pe http://www.msextra.com/doc/index.html#ms1 si http://www.megasquirt.info/. Piesele au fost achizitinate in mare parte de pe http://www.adelaida.ro/ (pret 150 RON)
3. Scrierea codului in procesorul ECU a facut-o prietenul meu Bogdan de pe aircooled forum.
4. Am cumparat de pe okazii.ro 4 injectoare Bosch 0280156262 (debit 166 cc/min) de pe o toyota corolla 2007 (pret 4 buc 150 RON)
5. Bricolat pe freza bosaje pentru injectoare si stuturi de montaj+coliere+furtun de combustibil (2m)
6. Cumparat regulator de benzina de Ford (presiune 2.2 - 3 bar reglabil) de la dezmembrari (pret 25 RON)
7. Senzori necesari:
-senzor MAP (pentru masurarea depresiunii din galeria de admisie) (de la dezmembrari de Opel sau Ford)(pret 30 RON)
-sonda lamda (o aveam de la monopunct)
-senzor pozitie clapeta acceleratie (pret 20 RON dezmembrari)
-supapa PWM relanti (pret 15 RON dezmembrari)
-senzor temperatura aer (NTC 2,5K merge de Dacie pentru ceas temp apa la care se ia la strung corpul pana se vede NTC-ul)(pret 12 RON)
-senzor temperatura ulei(NTC 2,5K merge de Dacie pentru ceas temp apa care se foloseste asa cum este imersat in ulei cu adaptare pentru montaj) (pret 12 RON)
-delco sensor Hall+modul aprindere Bosch (la aveam de la monopunct)
-pompa de benzina electrica imersata in rezervor (o aveam de la monopunct)
8. Cablu RS232-USB necesar conectarii la ECU si efecturarii setarilor in programul MEGA TUNE(pret 35RON de la un magazin local Shortcut Electronics din Brasov).
Cam acestea sunt materialele necesare.

In clipa de fata am modificat galeria de admisie prin gaurirea acesteia in dreptul supapei de admisie a fiecarui cilindru si am alamit cate un bosaj de injector pentru fiecare cilindru in care am montat injectorul aferent si am construit rampa comuna de alimentare cu benzina pentru cele 4 injectoare. Am facut proba introducand benzina in sistem si am fost bucuros ca nu am nici o scurgere si am masurat presiunea in rampa cu un manometru. Am undeva in jur la 2.8 bar cu injectoarele inchise ceea ce este corect conform celor precizate in manualul megasquirt)
O sa pun poze in curand. Inca nu le-am descarcat de pe telefon.

Zilele urmatoare voi trece la etapa de cablare a sistemului si realizarea tabloului de distributie electrica si a blocului de relee. (voi pune si schema electrica de cablare).

Partea frumoasa urmeaza dupa finalizarea partii de montaj si anume realizarea setarilor din laptop pentru ECU. O sa detaliez in mesajele urmatoare.

Numai bine tuturor! Ideea e tare.
O sa necesite ceva mai multe teste si mare atentie la setarile de la Ecu.
Un proiect interesant ar fi comutarea unui motor pe turbo&shit si combinata o aprindere programabila+o injectie. Sau toata partea de aprindere-injectie preluata si facute cele necesare pentru a functiona in parametri pe oltcit. O sa tratez problema pas cu pas pana obtin rezultatele dorite. Turbo nu ma intereseaza, nu vreau sa maresc semnificativ puterea, vreau o functionare corecta si eficienta a motorului original si mai ales optimizarea consumului. Dar sunt deschis la studierea problemei in ceea ce priveste combinatia: aprindere programabila+injectie+turbo. ECU stie sa lucreze si cu Generic Whell si se poate seta punctul de avans intial 10 grade de exemplu si curba de avans pana la 27 de grade la 3000 rpm. Totul este posibil inclusiv boost turbo. Eu m-am bazat pe o configuratie de componente pe care partial le-am avut si am pastrat delco-ul Hall deocamdata ca sa nu fac cheltuieli suplimentare. am vazut pe undeva si mi se pare ca e si postat pe aici o asemenea conversie .. intial injectie multi punct ...ulterior injectie multi punct + turbo ... doar ca masina respectiva era un citroen gsa ... si din filmari chiar tragea de rupea ... nu stiu cum statea la capitolul consum dar clar trebuia sa stea mai bine ca un gsa normal ... oricum masina si conversia nu erau facute in ro Da. Ai dreptate s-a facut pe un GS. Cel care a implementat are un atelier specializat pe masini clasice Citroen si nu numai. E un film pe youtube cu implementarea acestuia http://www.youtube.com/watch?v=zIhnxPdLsVA. Site-ul este http://www.eddinsmoto.com/id131.htm. Aici este vorba de Megasquirt 2. E am ecu de megasquirt 1 Versiunea 2.2. Chiar i-am trimis un coment pe youtube acestui domn pentru ca studiam problema si aveam nevoie de niste setari. ei deja aici intri in unele amanunte tehnice ... si sincer ... e chiar ok ca cineva s-a mai hotarat inca o data si in ro sa faca ceva pentru motorul de oltcit si mai mult decat atat sa expuna cap coada munca lui Pacat ca, dupa atata munca si studiu, nu se poate omologa, sau daca se poate, se va face contra unei sume ce depaseste cu mult valoarea oltcitului... jimmy ... mai in gluma mai in serios crezi ca intereseaza pe cineva omologarea ... munca ..cercetarea ...posibilitatea de a se face e una si se face cu pasiune ... omologarea e alta mancare de peste si sincer chiar nu are rost avand in vedere ca piese importante noi ale motorului nu se mai gasesc de ani buni ... in plus investitia in ceea ce face stecit e destul de mare ca sa o iei de la zero gandeste-te ca a bagat aproape 5 milioane numai ca sa treaca de la injectia monopunct la cea multipunct si foloste o mare parte din piesele pe care le avea deja si care costasera destul si ele .... daca tragi o linie la sfarsit cu cat costa totul ajungi la concluzia ca nu se merita sa bagi atatia bani si ca e o cheltuiala cam fara posibilitate de amortizare Aveti dreptate. Aceste modificari nu se pot omologa. E foarte greoaie procedura la noi. Eu m-am gandit sa fac o galerie de admisie adaptata pentru megasquirt si pe care sa o pot demonta relativ usor si sa pot trece la configuratia intiala cu carburator avind si galeria originala, in special pentru prezentarea la ITP din 2 in 2 ani.

Iata cateva poze cu ceea ce am facut pana acum. Este vorba de circuitul de benzina care acum este gata.
http://imageshack.us/a/img17/4190/img186r.jpg
http://imageshack.us/a/img441/8409/img185l.jpg
http://imageshack.us/a/img843/2059/img184me.jpg
http://imageshack.us/a/img705/1859/img183v.jpg
http://imageshack.us/a/img222/6492/img182x.jpg
http://imageshack.us/a/img515/6753/img181p.jpg
http://imageshack.us/a/img18/8035/img180ur.jpg
http://imageshack.us/a/img515/6753/img181p.jpg
http://imageshack.us/a/img31/7062/img179q.jpg Bravo Stecit!
Succes!
Respect! Intotdeauna ma simt mic si neputincios cand citesc "ispravile" lui Stecit.
Urarea "Felicitari!" pare prea seaca...
Jos palaria! Azi am continuat munca la Oltcit. Am montat senzorul TPS, cel care citeste pozitia clapetei de acceleratie. Mi-a dat putin de furca dar pana la urma a iesit ok. Am luat un carburator pe care l-am golit de jiglere si i-am obturat toate orificiile de benzina si l-am montat pe post de corp de clateta pentru a aduce aerul in motor. Practic carburatorul original joaca doar rol de a aduce aerul in motor. Iata ce a iesit:

http://imageshack.us/a/img69/8859/img192pf.jpg
http://imageshack.us/a/img210/199/img189t.jpg
http://imageshack.us/a/img442/5502/img188.jpg
http://imageshack.us/a/img88/9213/img187l.jpg
http://imageshack.us/a/img710/251/img190e.jpg
http://imageshack.us/a/img109/5730/img191j.jpg felicitari pentru munca depusa, astept cu nerabdare rezultate, pareri, probleme. Multumesc de aprecieri. Mai am ceva de lucru pana va fi gata dat merg pas cu pas inainte. Am mai avansat un pic cu implementarea. Am pus pe masina si senzorul MAP si supapa PWM de relanti si partea de aprindere(modul Bosch+delco Hall).Iata cateva imagini. Acum urmeaza partea de cablare a acestor senzori pe care sper sa o finalizez sapamana aceasta.

http://imageshack.us/a/img715/2024/img195h.jpg
http://imageshack.us/a/img109/685/img193t.jpg
http://imageshack.us/a/img705/6951/img194s.jpg Vorba unui co-forumist,
Urarea "Felicitari!" pare prea seaca...
Jos palaria!
. Am ramas fara cuvinte. Felicitari!!!!!!!!!!!!!!!! Azi am avut o zi libera si am profitat. Am continuat cu partea de cablare a senzorilor si injectoarelor. Am tras toate firele in masina si am pregatit totul pentru conectarea la ECU. Iata si cateva poze cu ceea ce am facut azi:

http://imageshack.us/a/img696/5679/img200v.jpg
http://imageshack.us/a/img687/4614/img199e.jpg
http://imageshack.us/a/img546/6274/img201g.jpg
http://imageshack.us/a/img11/5228/img198c.jpg
http://imageshack.us/a/img443/9468/img197p.jpg
http://imageshack.us/a/img14/7643/img196w.jpg Foarte frumos si ambitios proiect...respect!

Mult succes pe mai departe! Iata si primele rezultate. Sa spunem un bun punct de plecare. Sper sa va placa.


http://www.youtube.com/watch?v=ETT1NEXrjSU&feature=plcp .... sa inteleg ca ai avans automat de cand era monopunct. dar la corpul clapeta pt reglarea relanti-ului in functie de diferiti factori cum ai facut-o daca nu ai motoras pas cu pas? Relantiul este reglat prin intermediul unie supape comandata de semnalul PWM dat de ECU si care preia aerul curat si il introduce in talpa fostului carburator, direct in galeria de admisie imediat sub clapeta. In acest fel nu mai e nevoie de celebrul motoras pas cu pas. Clapeta este initial deschisa de limitatorul mecanic insa foarte putin. Restul de aer intra prin supapa de relanti in mod dinamic.

Avansul este calculat de ECU astfel:

-semnalul captat de senzorul HALL de pe delco este transmis la ECU
-semnalul este prelucrat in ecu si transmis pe alt fir catre modulul de aprindere in functie de setarile prestabilite prin programarea ECU. Asa se face avansul. Felicitari pentru eforturile depuse! pana la urma ai reusit? Am demarat si eu incetisor munca la injectie
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 

Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 

Click pentru a vedea imaginea 


Eu o sa merg pe varianta eliminarii delcoului(un loc pe unde se pierde ulei mai putin,la fel si cu eliminarea pompei de benzina
)
Sper ca in curand sa pot porni un motor de oltcit fara delcou,folosind un senzor si o roata dintata,cu o bobina de inductie dubla si modul de aprindere de ford...daca merge asta,adio pericolul intrarii cu oltcitul prin baltoace M-am gândit eu că îți trec ție oarece idei...
Bravo! Succes! Merci,din pacate treaba merge incet in draci,tot ce am lucrat pana acum este facut inainte sa inceapa programul la munca... http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=2691863&d=1361031418
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=2691864&d=1361031418
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=2691865&d=1361031418
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=2691862&d=1361031418

Galeria de admisie cam e gata ,urmeaza partea mai delicata,aprinderea delcou-less Sa ne spui cum functioneaza!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community