Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PLANETARE
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
da are doua ,e ax model englezesc ,asa am si eu ,dar vezi ca difera lungimea ,cred ca este mai scur decat model franta sau italia , astea au directorul[oala de la cutie]mai lung si la exterior e rotund . deci clar sunt foarte bine diferentiate daca difera lungimea la ele . Nu grosimea axului ar fi problema la ce cred ca se intampla la mine de se rup planetarele pe stanga .
Au fost mai scurte si asta ma gandesc ca poate ca din cauza directiei care nu a fost egalizata . Planetara din foto este englezeasca.Siguranta groasa nu permite articulatiei r'zeppa sa sara/alunece spre cv din siguranta mica.Planetara englezeasca este mai scurta si "capul "poate aluneca spre cv si la viraj,sare din tripoda.De aia i-au pus opritor!Cea frantuzeasca este mai lunga,(chiar daca capul sare din siguranta nu se intampla nimic)nu are siguranta mare ci numai pe cea mica(de bolt piston ). mai.. am o problema la planetara.. imi trancane croncane, caraie urat de tot in curbe mai stranse / manevre la viteza mica mai ales.. m-am uitat dedesubbt si are burduful taiat.. masina o conducea tata.. si am neglijat problema din pacate..
acum vreau sa schimb planetara de pe o alta masina..
ma ajuta cineva cu sfaturi/ ce si cum se face../ ce scule imi trebuie
sau un link despre problema.. pe forum
trebe scos capatul bieletei de directie?!..
am nevoie cat mai urgent s-o schimb, pt ca masina de pe care o schimb se da la rabla, probabil luni intra la presa.. scule
cheie de 14 inelara cu cot de preferinta,merge si o inelara dreapta

cheie de 17

cheie de 36

cheie de roti

O surubelnita sanatoasa sau un dorn care sa intre in disc


dat roata jos
scos siguranta de la piulita plentarei
infipt surubelnita in disc sa blocheze discul
slabesti planetara de la roata
slabesti piulitele planetarei de langa cutie
desfaci piulitele de la capatul de bara si pivoti(superior,inferior)
ciocane in fuzeta pana iese din toti pivotii
desfacuta complet piulita planetarei
scoasa fuzeta cu butuc lasand planetara pe masina
apoi daca planetara jos si se pun toate in ordinea in care au fost desfacute,si se strange planetara ultima Merge scoasa planetara si numai desfacand pivotii, fara capul de bara. eu scot fuzeta doar din pivotul superior, de restul nu ma ating.
desfaci piulitele de la capatul de bara si pivoti(superior,inferior)
ciocane in fuzeta pana iese din toti pivotii

vrei sa spui ca scot fuzeta afara cu totul?! pivotul superior ramane pe fuzeta.. presupun, il desfac doar din bratul superior... cel inferior ramane pe bratul inferior/ rotula?!
eu scot fuzeta doar din pivotul superior, de restul nu ma ating.
adica scoti bratul superior din pivot.. pivotul cred ca ramane pe fuzeta.. si cred ca e mai simplu daca scoti si rotula de directie/ ca sa manevrezi fuzeta mai usor afara din planetara.
am mai studiat in cartea lui canta.. da tot imi trebe cheie de 36 / parghii de 1 m iti dau eu, luni oricum o sa scot (schimb) si rotula din bieleta de directie.. am nevoie de ea la TRS, ca-i bushita (are joc) da ai inteles bine nu scoti pivotul scoti numai brasul superior apasandu-l in jos ,piulita planetarei trebuie desfacuta inainte de depivotare si nu-ti trebuie parghii numai o cheie inelara de 36 cotita si poti bate cu ciocanul in piulita dar sa nu o deformezi . spune-mi te rog,daca stii ce ai de facut,de ce mai intrebi,ca apoi sa faci misto ?normal ca nu scoti pivotul superior din fuzeta,nici pe cel inferior din brat,doar scoti tija pivotului sau cum ii zice,iar la directie ai tot pivot,care trebuie sa ramana pe bieleta de directie,rotule ai la bratul superior unde este incastrat pe lonjeron... ei ,ne testeaza si el sa vada cu cine are deaface . e vreo problema daca iese axul planetarei din cap(de la roata) la demontarea fuzetei?
eu am patit si la planetara franta si la anglia,ce am facut a fost sa le bag la loc,si nu aveau nici o siguranta de blocare
ambele au facut cativa km buni si nu au sarit... siguranta aia nu e pusa de proasta acolo... la mine a iesit capul planetarei fara efort, doar atunci cand siguranta era rupta in 2.

(se poate folosi siguranta boltului de piston, in loc de siguranta de planetara) No bun! am rezolvat-o si pe asta.. am fost duminica si am luat inca 2 planetare ok de pe "rable". Noroc cu un mecanic de la Ciclop, care m-o ajutat cu scule meseriashe Mai este ceva scula super meseriasa de "pop-up" la pivoti; se potriveste pe imbinare si prin strangere sar capetii conici din lacashuri.
Iulicutza draga, de ce zici tu c-as face misto.. pur si simplu nu eram in tema cu schimbatul planetarelor, n-am facut ever operatiunea asta.. si imi puneam probleme despre ce si cum se procedeaza, eventuale secrete' de meserie.. Sfatul tau mi-o fost de ajutor, doar cu partea cu scosul fuzetei din toti pivotii m-ai derutat unpic.. Cred ca mai potrivit era sa spui ca se elibereaza capetii pivotilor (tijele din bratul superior, inferior, cap fuzeta)
Nu eram in tema cu termenii tehnici (fuzeta, bieleta.. etc) si am consultat si cartea lui Canta.
Vali, ai dreptate, cred ca mecanicul la care merg eu face asa.. scoate doar pivotul superior din bratul superior. Eu am desfacut si rotula de directie din fuzeta. De pivotul inferior nu m-am atins.
Pe langa cheia cotita de 14, ideal ar fi sa ai o tubulara cu prelungire (+articulatie) care s-o poti manevra dinspre butuc, roata.. mecanicul meu procedeaza asa.. e mai rapid de desfiletat/ infiletat cele 6 piulite de la disc.
e vreo problema daca iese axul planetarei din cap(de la roata) la demontarea fuzetei?

Mariane nustiu cum ai reusit tu sa scoti capul planetarei.. eu am tras de el, dar mai degraba era sa-mi iasa axul de la tripoda (capatul dinspre discuri).

Intrebare: planetara care am inlocuit-o pe club, avea joc cam tot cat cea care am pus-o in loc, poate o idee mai mare, doar ca facea urat de tot in viraje (pocnea),
avea burduful taiat la capul planetarei (roata).. S-ar putea repara, remedia problema prin ungere cu vaselina/ inlocuire burduf, sau e compromisa?!.. care problema vrei sa o remediezi prin ungere cu vaselina/schimb burduf? problema zgomotului: pocnituri, ccaraiit in viraje, manevre la viteza mica...
zgomot provenit din capul de planetara.. la asta ma refeream.. la ce altceva
nu cred ca se auzea din tripoda.. totul parea ok acolo.
ce tratament se recomanda pt asa ceva dl doctor Valib ziceti schimb de cap planetara, sau planetara intreaga.

daca a inceput sa bata in viraje...s-a dus se mai aud pocnituri si din tripoda..spre exemplu am mers 1000 de km fara un rulment tripoda(adica numai cu 2 );cand am demontat motorul am dat un ochi la tripoda careia ii era varza burduful si am gasit camasa exterioara a unuia din rulment pe lonjeron infipta in vaselina cu praf intarita si ,acele, istorie
ps:pe vremea aia nu mi-am dat seama de bataie la planetara ca bateau absolut toate bucsele si pivotii plus galeriile sparte poti schimba numai capul dar trebuie facut o analiza si la director spalat cu petrol verificat uzura si pus vaselina [nu mult ] ,coliere etc. Stie cineva ce lungime au planetarele de TRS, respectiv RM/RT?
Stie cineva daca capul de planetara de trs/rm e identic ca si nr de caneluri?
A montat cineva planetara de club/trs pe RM, cu tot cu cutie de club/trs, pastrand franele de RM? Sa-mi bag *** in ele tipuri de planetare Ma mancat in cur sa schimb schimb burduful de la tripoda de la planetara de pe dreapta, pe care o cumparat-o tata mai demult noua din magazin.Am dat planetara jos m-am uitat la tripoda, am compart-o cu planetara originala cu care a venit Oltcit-ul meu din fabrica(planetara franta) si era la fel.Am dat burduful la o parte sa scot capul planetara si nu m-am mai uitat la cap sa vad de ce natie e, am zis ca daca tripoda e de planetara franta e la fel si capul.Am batut in cap sa-l scot afara dar nu vroia sa iasa, pana m-am enervat si i-am dat un ciocan de a sarit un capat exterior de tine bila sa nu iasa afara .Cand am vazut ce am facut mi-am tras o plama peste frunte si am intrat in casa suparat si ma tot gandeam de ce nu a iesit capul de planetara ca la service cand am facut practica le dedeai un ciocan si iesea capul afara(era la fel ca planetara franta pozitia sigurantei)Astazi cand m-am dus in garaj sa-mi admir opera am observat ca capul de planetara e anglia Planetara a fost cumparata noua si nu a mai umblat nimeni la ea pana acum. Sunt "doar" 5 tipuri de planetare: un tip frantuzesc, un tip englezesc, un tip de corcitura pt RT / RM si 2 tipuri italiene, Metelli. Cele Metelli cum arata? Are cineva o poza? Metelli au tija mai groasa, aproape dubla. Si alea englezesti parca la fel au ,nu mai tin bine minte Am reusit sa repar planetara pe care am stricat-o(am sudat bucatica care a sarit) .Dupa ce am spalat capul de planetara de vaselina, am observat sigla Ford pe axul de la planetara, deci planetara mea e de alta masina nu de Oltcit De era sa fiu baiat destept sa desfac prima data tripoda(ca burduful de la tripoda a trebuit sa-l schimb) observam ca planetara e de alta masina si ca se poate demonta crucea unde vin rolele si poti sa bagi burduful fara sa scoti capul de planetara afara Dar la exterior planetara e identica cu una franta si nu mi-am dat seama si am pus ciocanu pe ea
http://imgbox.com/g/EkobCyBDCv si ultima poza e partea care intra in tripoda Ai reusit sa ansamblezi planetara? Am ansamblat-o, imi mai trebuie niste coliere si e gata de pus pe masina.
Din ce am cautat pe net planetara pare a fi de Ford ka sau fiesta si are oala de la tripoda de Oltcit Sa ne spui cum functioneaza dupa ce ai sudat-o.Practic ce sa s-a spart?Un fragment din carcasa articulatiei?
iulicuta2000 a scris:Si alea englezesti parca la fel au ,nu mai tin bine minte


alea au si oala de la tripoda mai mica in diametru si rotunda perfect ...
George Hermenean a scris:Din ce am cautat pe net planetara pare a fi de Ford ka sau fiesta si are oala de la tripoda de Oltcit


Ha...?!? I'auzi ce interesant... poate sa mai verifice cineva cum e cu planetarele astea? Ar fi mult prea frumos sa se potriveasca pe oala o planetara de Ford... Din ce am cautat pe net si m-am uitat la poze pare a fi de Ford Fiesta.Oala de la tripoda e de Oltcit iar restul e de Ford Planetara a fost cumparata prin 2000 deci e modelul de fiesta mai vechi
http://www.pieseauto.ro/planetare/ford/fiesta/vand-planetara-ford-fiesta-826188684.html
http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro/dezmembrari/dezmembrari-ford/planetara-ford-fiesta-11375204.html OK, multumesc, asta am citit cu multa atentie. Acum as fi vrut o a doua opinie a cuiva care se pricepe bine la coduri de piese si eventual a tinut in mana si planetara de Oltcit, si planetara de Ford Ka, Fiesta etc: lungimi, numar de caneluri... detalii de-astea. E de ford fiesta planetara ca la ford ka e altfel capul de planetara si nu seamana la exteror cu cel de Oltcit OK, daca informatia se confirma din cel putin inca o sursa, ne-am scos

P.S. N-o lua personal, vreau doar sa fiu 100% sigur cand comand o piesa. acuma ca e de ford fiesta ok ... dar acuma care se potriveste pe oltcit, cea de dreapta sau cea de stanga (din cate stiu la masinile cu motoare transversale sunt diferite ca lungime) ... dar asta nu ramane decat sa te duci in magazin sau la baietii care se ocupa de dezmembrari cu o planetara de oltcit in mana si sa vezi ce si cum ... adica afli exact tipul de ford si anul de fabricatie si apoi cauti codul pe net ..sau mai sigur la un magazin care aduce piese la comanda

acuma dupa cum am impresia ... din ce zice george numai planetara propriu-zisa e de ford adica tocmai partea care nu se prea uzeaza ... in rest capul de planetara si tripoda ... adica partile in care apare uzura sunt de oltcit ... deci pana la urma cu un rac tot sarac ... Capul de planetara e de ford ca e diferit in interior unde vine pe ax iar siguranta e altfel. La tripoda dar oala e de oltcit, rolele sunt de ford iar ansamblul pe care stau e demontabil, se vede in pozele de mai sus atunci tot e bine .. ... raman doar problemele la tripoda ca acolo uzura apare in oala cum ii zici tu si u in role Din fericire la tripoda desi se face joc in timp,nu deranjeaza cam cu nimic,nu trosneste,nu smuceste,si daca tampoanele motorului sunt ok nu se poate rupe nimic... a ..decat bate ... pana incepe sa dea vibratii in tot sistemul ..cutie de viteze-motor ... vibratii care cres si tot cresc pe masura ce se uzeaza tot mai mult ...pana ajunge la trepidatii de nu mai poti merge ... am patit-o
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community