Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme evacuare ...

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am montat motorul pe masina dar la imbinarea de sub sofer (dinainte de Y ) nu se mai unesc tevile...... precizez ca atunci cand am dat jos motorul nu erau unite....mai am sanse sa le pun sau tre sa dau jos motorul sa imbin alea si pe urma sa montez iar etc etc ? Poftim raspunsul la problema ta: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=13688&check=4608547.

Daca aveai mai multa rabdare sa cauti sigur gaseai raspunsul si tu insuti. Frate Stuparu,daca vrei sa afli cum se monteaza ansamblul esapament la Oltcit trebuie sa negociem,i-mi dai un roi de albine si-un butoi cu miere si-ti spun, ce zici ,facem tirgul au ba ?
OK, pina atunci trec de la mine ca no fi bai si-ti spun ca-s de meserie si-s satul de cite esapamente am montat la viata mea: cind eram ucenic prin 1973,fiindca am pus o toba gresit la o Volga,in pauza de masa mi-a luat mesterul mincarea si mi-a pus toba pe masa si mi-a spus sa o maninc si de atunci n-am mai gresit niciodata.In ziua aia am ramas flamind,i-mi ghiortaiau matele de foame.
Si-acum sa trecem la munca:fixezi colierele la tot ansamblul-tevi saxofoane fata-y-toba mijloc-toba spate,fara sa le stringi tare (adica,daca invirti de teava cu mina sa o poti rasuci,dar nici prea slabe, apoi atentie toba mijloc si cea din spate sa fie ficsate si-n gumele alea de cauciuc de podea, apoi o iei din spate,asezi toba spate in pozitia normala in locasul ei,pui pe cineva sa tina teava sus sa nu atirne apoi ridici de teava de la toba mijloc,dar din partea din fata de la y,pina la circa 3 cm de podea si pui un crik sub teava, stringi colierul din spate care leaga cele doua tobe si treci in fata- y-ul sa fie paralel cu podeaua ,stringi colierul de la y,apoi invirti de tevile din fata in asa fel incit sa fie in pozitie normala fara sa atirne, dar nici ea nu loveasca in laterale si stringi colierele bine dar nu prea tare ca se duc filetele la suruburi. Apoi verifici din fata pina-n spate cu vederea daca-s bine montate si unde ti se pare ca nu-i bine slabesti colierul de acolo si rotesti de piesa apoi stringi la loc.
Si la Oltcit e obligatoriu sa pui de la inceput la inbinari silicon din acela rosu special ptr. esapament, si inca ceva,cautati fratilor suruburi mai otelite la coliere fiindca in ultimul timp parca erau facute din plastelina,stiu eint suruburi de 7 dar se pot folosi cu bine si cele de 6, problema-i sa le poti stringe bine fara sa le sficui filetul sau sa se rupa la stringere.
Cam asta-i treaba cu esapamentul,acum trecem la distractie sub masina, bafta. si ca idee pentru o munca mai usoara vezi daca poti gasi coliere noi ... se schimba destul de mult problema ... fata de cele refolosite
... si ca etansare si ca rapiditate de montare ... asta am vazut-o ultima data cand am umblat la esapament ... ca am mai gasit un colier nou prin rezerva de piese si m-am decis sa il folosesc Da Lancer,e bun si colier nou daca ai,dar sa fie facut din otel bun care sa reziste la stringere,sa nu se indoaie sau sa se rupa.Eu am mai multa incredere in cele vechi fiindca otelul din care erau facute era de buna calitate si nu cedau asa usor si se mulau perfect pe inbinari incit,cind venea masina de la fabrica nu avea silicon la inbinari,tevile se inbinau bine daca erau montate corect si pe unde mai scapa un pic de fum,cu timpul se ermetiza.
Nu vreau sa-mi fac reclama la colierele vechi pe care le mai am de vinzare,dar asta-i adevarul pe care-l stie cine-i de meserie cred ca-i bine sa-i invatam si pe cei tineri si pasionati de automobile si de aceasta meserie frumoasa de mecanic auto fiindca daca ai o masina,o vorba Romaneasca spune ca daca vrei sa-ti cunosti masina,e bine sa ti-o repari singur si nu te costa,bineinteles luind in consideratie sfaturile unui specialist. Eu niciodata n-am avut probleme cu, colierele in sine, am avut probleme cu suruburile de la ele. Ca sa etanseze calumea tre' sa le strangi...si daca le strangi prea tare ori se sficuiesc ori se rup Din experienta personala, la colierele noi/originale nu este nevoie sa pui silicon, etanseaza perfect daca sunt montate cum trebuie.
Si colierele vechi/originale sunt bune daca nu sunt "prea arse".
Diferenta intre un colier vechi dar bun si unul vechi dar ars si care nu mai e bun se vede cu ochiul liber, colierul ars este foarte subtiat in "carne". Iar colierele astea vechi si arse/subtiate le strangi pana ajung marginilor lor cap in cap si ele tot au joc peste imbinare pe care trebuie sa o etanseze. eu nu am zis ca nu sunt bune si cele vechi ...am zis doar ca sunt mai bune noi daca ai ...noi ma refer la nefolosite chiar daca au nu stiu cati ani si nu au fost afectate de rugina ...

in privinta colierelor vechi nu e vorba numai de grosimea carnii e vorba si de decalibrarea unghiurilor interioare datorita montarilor si demontarilor repetate care nu mai asigura o mulare perfecta pe marginile tevilor deci o neetansare corespunzatoare , in plus poate sa mai intervina si o anumita ovalizare si intindere a colierului care iar duce la neetansare

in alta ordine de idei ... dane colierele nu le stragi la nemurirea sufletului pana sfichuiesti sau rupi surubul ... si asa odata ajuns colierul cap in cap inseamna ca s-a mulat si a prins capetele tevilor iar in mod normal si conul ar trebui sa etanseze pefect cu sau fara silicon odata ajuns colierul cap in cap ... in plus cu piulite originale nu sficuiesti tu sau rupi surubul nici batut, in cel mai rau caz razi filetul la piulita, pentru ca piulitele originale erau din metal neferos ... alama sau cupru pentru o desfacere ulterioara usoara deci pentru a nu ruginii si face corp comun cu surubul datorita conditiilor de temperatura si factorilor de mediu la care sunt supuse Daca ai sti de cate ori am rupt sau sficuit eu suruburile/piulitele de la coliere...
Eu cand le etansez, le asez pe pozitie, dau cu un strat de silicon (1500 grade), infasor cu niste staniol apoi pun colierele. pana acum e cea mai buna si rezistenta metoda. eu prefer alta metoda ... dau cate un strat subtire de loctite rosu si pe ambele parti ale conului ... pun un pic si in coliere ... asez tevile pe pozitie in timp ce imi impinge cineva din spate pun colierele si le strang ...cu silicon la 1500 de grade nu mi-a tinut ...e casant si in timp se crapa datorita dilatarilor ...si incepe sa scape
stuparu_mihairadu a scris:Am montat motorul pe masina dar la imbinarea de sub sofer (dinainte de Y ) nu se mai unesc tevile...... precizez ca atunci cand am dat jos motorul nu erau unite....mai am sanse sa le pun sau tre sa dau jos motorul sa imbin alea si pe urma sa montez iar etc etc ?

Ai rezolvat? m-o mancat si pe mine in c.. sa-mi iau finala sport si acuma ma screm sa-i fac legatura cu intermediara/ prindere noua.
problema in esenta e imbinarea: intrarea la finala e de 48mm diametru interior, iar iesirea la intermediara e de ~ 38 parca. Acu eu m-am gandit sa-i rezolv imbinarea cu mai multe inele (segmente de teava) de diametre Ø treptat crescatoare, suprapuse undeva pe teava -iesire din intermediara, cam la ~10 cm de la gura de evacuare. Astea vor fi bineinteles unse si cu silicon rosu.
Totusi in situatia in care nu reusesc sa le imbin perfect, se poate folosi un izolator anume? exista ceva gen leucoplast/ banda izolanta termica?!
Parca vazusem pe la masinile cu turbo ca aveau galeriile izolate cu ceva de genu... In ultima instanta ma gandeam sa folosesc ceva pasla din vata minerala.
Prinderea finalei de caroserie vreau s-o fac tot pe principiul original, cu tampoanele de cauciuc, numa sa reusesc sa o strecor intre carlig si rezervor. daca imi spui exact ce diametru are la exterior teava intermediarei,si ce diametru are la interior toba finala iti pot face o cupla care sa vina la fix pe cele doua diametre,altfel ce faci tu o sa iasa un rahatel urat si care o sa rasufle... da man.. cred ca ai dreptate, da lasa nu te ambala. Poate, daca erai de prin TM, da asa numa ne complicam. Iti zic totusi aproximativ: diametrul ext. la finala e de ~51,134432243432564$#@#$%^, cel interior de 48,26547754455$#$@#^^%#@!.....; iar cel de intermediara e ca la toate oltciturile presupun, de 38,54564631527637^%$#!%@^#&$$@#
Tu spune-mi doar cu ce ai izolat termic galeriile la turbaciune', e un fel de banda adeziva termorezistenta? ce e?
Am mai rumegat si eu problema, si ar fi posibil cum am zis, da ar arata cam urat.. nu ca as sta eu vreodata sa admir lucrarea, sau poate sobolanii n-ar fi placut impresionati..
In concluzie voi face o cupla", poate asa cum te-ai gandit tu Iulica, intre exteriorul intermediarei si interiorul finalei. deoarece nu am la dispozitie teava de Ø54, doar una de 48,0013482764762854#$$%^#@$ pe care o voi plia pe una de 42, sudate una de alta. E mai sigur asa si realizabil cam cu acelasi efort, sau mai simplu. Daaaaaaaaaaaaaaa imi place cum suna...
Motorul toarce mai gutural, si respira mult mai bine asa. E mai fasniatza masina acum
Nu mai am nici scapari de gaze.. (imi pufaia imbinarea dintre Y grec si intermediara) asa ca refacusem etansarea la imbinarile de la Y grec, le-am izolat ca la carte, cu pelicula de silicon rosu pe imbinare, iar deasupra cu inca un strat de silicon invelit in staniol, sper sa tina.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community