Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcitu', o afacere rentabila in lumea sportului cu motor?!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ma gandeam, ca poate peste ceva timp sa ma apuc si eu de un sport cu motor, desigur m-am gandit la Olsit, dar am zis mai intai sa intreb pe cativa mai avizati... si majoritatea, adica vro' 98% au fost de parere ca nu e o idee deloc buna, unii mai pe ocolite... ca e olsit, altii ceva mai confruntati de probleme cum ca piesele sunt de o calitate foarte proasta si pur si simplu cedeaza, pe langa faptul ca nu prea gasesti nimic performant deja existent pe piata, ceea ce asa si e...
Acum... daca stam sa ne gandim putin ... sa iei o masina pentru un VTM sa zicem, ca e renault 5, ca e un citroen mai vechi, vw, audi..... vorbim de cel putin cel putin 1500 euro pretul masinii, care sigur nu va fii intr-o stare tocmai buna. Pe langa estia 1500 ar mai intra vreo 3000 ca masina sa fie ok din punct de vedere al sigurantei (centuri, scaun, roll-cage, hartogaraie, etc.), care sunt cam aceleasi indiferent de coaja. Gresesc pana aici?
Deci ar fi cu un olsit: 3000 cu o alta 4500 iepuri
De aici intervin modificarile, ceea ce e si interesant....
Pentru mai mult sau mai putin toate marcile cele mari se mai gasesc pe ici pe colo piese de performanta... pentru olsit ioc.
Pentru caroserie.... se face acasa, sau cel putin marea parte. Ar mai intra in calcul si sasiul tubular... dar presupun ca presupune putin cam multa stiinta... ce stiti despre tema asta?? Ar renta pe oltcit? Sau cel mai bine usurata la maxim caroseria ei si trasa toata in cordon de sudura?
Pentru suspensie: de bine de rau aici mai putem jongla la olsit, mai o bara de cs, mai o inventie cu bara antiruliu spate, 2 lamele pe fata, etc etc.... aici sa zicem ca am putea ajunge la rezultate cu un pret ok.
Pentru frana... aici daca e cazul, si cred ca e ar trebuii ceva la comanda, care inca nu stiu pe nimeni care ar fi dispus sa faca...? Sau ce alte chestii ar putea folosii? o frana de mana hidraulica pe spate ar fi mai mult decat necesara... facubila. Cat despre sistemul ei... ce idei/pareri aveti?
Despre directie, poveste grea, ar fi tare buna o caseta scurta de tot, care presupun ca e cam tare greu de facut... sau exista firme care fac? In cazul in care se adapteaza alta caseta... nu stiu sigur daca zice in regulament, sau zice?
sauu, avem "steering reducer" reglabile, care par a fii solutia ideala, ce credeti despre ele?
La transmisie, in materie de planetare... eu zic ca e destul de ok, avand in vedere olsitele turbo care au fost si inca mai sunt, si in general nu sunt probleme aici, cel putin pentru inceput, cutiile de viteze... inainte de altele "custom" cea de GSA in 5 s-ar zice ca e numa' buna pentru asa ceva... chiar si asa.. s-ar putea imbunatatii in orice fel fara prea mari eforturi? Short-shiftul se face relativ usor... ambreiaje gasim destul de usor.
La capitolul motor.. aici devine interesant... ma gandeam la ceva cu o capacitate mai mare (ori cilindri alezati ori alti cilindrii), era acea firma prin Germania care se ocupa de ambielaje custom, biele forjate, si foarte bine echilibrat, niste seturi de 1,6 cu alti cilindrii... dar care suna cam scump si cred ca s-ar putea mai low buget cu ceva custom... axe cu came, role distributie + culbutori si arcuri pe comanda, supape mai mari, clasicele weber sau delloroto duble, verticale direct pe chiulase, un msd si o aprindere revizuita putin si alte maruntisuri... asta fiind principalu' Credeti ca ar rezista un motor in configuratia asta, si sa scoata si ceva caluti? Ar fi mai bun ceva turbo cu piese forjate? Sau pur si simplu altul...? Din pacate cel de oltcit este cam limitat la 1600 cmc.... mai mult de atat nu prea are cum, pentru ca deja raman chiulasele foarte mici ca si materie prima....

Ar mai intra in calcul, mutarea motorului mai in spate, dar ma gandesc numai la planetare, lonjeroane, prinderi... pentur a renunta la tendina sub-viratoare... sau chiar la un motor central cu tractiune spate... dar din nou, aici intervine foarte mult performanta si fiabilitatea lui. Spre exemplu un alt motor cu o capacitate mai mare si deci putere mai mare ar fii o idee foarte buna zic eu... voi ce credeti?

Astept toate parerile voastre, dar la obiect... chiar as vrea sa readucem Oltcitul in peisaj, poate si ceva sponsori pentru realizarea lui, dar ceva care sa scoata si un timp, clasament nu doar bani, munca si piese consumate intr-o cantitate mult prea mare incat sa nu dea un rezultat. Daca te dai de placere si ai o sapca de bani de ingropat, poti sa te dai cu orice cotetz, nu conteaza ce zic altii, ca doar e placerea ta. Iti spun din start: despre sponsori poti sa uiti, nu exista asa ceva si o sa cheltui doar banii tai din buzunar. Nu e interesat nimeni de asa ceva in Romania.
3000 de euro e o suma realista pentru un Oxid de curse. Orice altceva, chiar daca e o vechitura, tot trebuie reconditionat, tot trebuie revizuit, chiar daca e gata pregatit cu rolbar & stuff. Daca ai cunostinte si documentatie, e ok, daca nu, e nasol, indiferent de masina. Daca vrei un cotet pe care il cumperi, ii bagi benzina si ulei si te duci la curse, nu exista asa ceva in Romania, masinile "gata de start" sunt in majoritate epave care trebuie reconditonate la sange, indiferent de cat de scumpe sau ieftine sunt, indiferent de la cine le iei. Nici pe afara nu stau lucrurile prea diferit, dar totusi nu sunt asa de multe tzepe ca la noi.
Sa revenim. Problema pieselor de schimb exista cam la orice masina de curse, performanta inseamna bani multi. Asa ca, daca te dai de distractie, sa iti faci damblaua, modificarile minime sunt solutia, ca fiabilitata salveaza buzunarul.
La Oxid, iti spun sincer, cu modificari minime obtii o suspensie de nota 20, care bate de departe cotete cu pretentii. Fara amortizoare duble, brate triple in dublu Y si alte prostii. Doar facute cu nitel cap si de cineva cunoscator. Franele si asa sunt supradimensionate, asa ca aici nu e nimic de facut. Frana de mana hidraulica e acelasi principiu la toate, fie ca e Evo X sau Trabant. Desi nu prea vad la ce ti-ar trebui, doar daca vrei sa te dai la raliuri pe zapada.

De dat cu el oricum nu o sa te poti da decat la H, asa ca orice iti trece prin cap se poate face, a propos de caseta de directe scurta. Pe care nu prea vad une o poti gasi, dar, ma rog. Oricum, la vtezele astronomice dezvoltate (uneori prinde si 60, vorba lui talash), nu prea iti trebuie.
STP Tuning aia din Germania mie mi se par cam dubiosi. Intarit arcuri, modificat supape e relativ usor de facut, trebuie timp si bani. La piese forjate nu are rost sa visezi, alea adevarate costa de te indoaie. ))))))) Ai chef sa iti tai venele? Ia si rasfoieste aici: http://www.youblisher.com/p/154136-Woessner-Autokatalog-2011/ dar preturile sunt cu minim doua zerouri dupa primul 8.

Oricum, la facutul "pe soba", esential e sa faci modificarile progresiv, ca altfel ajungi sa arunci toate pe masina si nu stii ce nu merge. Pentru ca va fi ceva care nu va merge, la un moment dat. Si ajungi sa tragi pe margine, ca sa faci loc la un cotetz fara pretentii, dar care merge.

Concluzia este ca in afara de distractie, invatat si cheltuit bani, nu realizezi nimic altceva. Important este sa ramai cu niste chestii invatate, sa te distrezi cat mai mult si sa nu ajungi sa iti vinzi din casa ca sa te dai. Adica sa te intinzi cat ti-e plapuma. Daaar... daca nu te arunci cu capul inainte prima data, nu vei realiza nimic. Trebuie insa sa fii foarte hotarat si sa dispui de ceva banuti pentru inceput ca sa realizezi ceva. Si sa nu fie un moft de moment, ca atunci vor fi doar bani aruncati pe geam, fara finalitate. Daca e doar o pasiune trecatoare, mai bine inchiriezi de banii aia o masina vreo 2 curse, iti faci damblaua si dupa aia iti vezi de viata ta inainte.

P.S: eu iti recomand o Lada, neagra de preferat. Iti recomand cu caldura un golf, gasesti cu 1000 de ioro, cu tot cu rollbar, ii faci ceva tinichigerie si gata. Modificari la golf poti face milioane, piese se gasesc. Daca te apuci de oltcit o sa bagi o caruta de bani si satisfactiile or sa fie scurte .

Daca totusi te hotarasti sa faci, nu ezita sa intrebi, is multi p'aci care se pricep.

PS Nu te gandesti sa cumperi unul gata facut ? De curând m-a apucat și pe mune nebunia curselor. Problema e în felul următor: nu reușesc să găsesc un regulament care să-mi spună ce modificări îmi trebuie, mă refer la roll-cage, scaune, centuri cam ce condiții ar trebui să îndeplinească o mașină pentru a fi acceptată la vtm. Și nu numai mașina ci și pilot/copilot.
free3rider a scris: nu reușesc să găsesc un regulament care să-mi spună...
Ia legatura cu cristi_s sau cu talash. Cu siguranta ei te vor ajuta. Salut. Legat de partea tehnica si de siguranta masinii, exista Anexa J a FIA, care iti spune ce si cum trebuie facut. Este destul de stufoasa, ca trebuie sa acopere toate tipurile de masini din punct de vedere tehnic. O gasesti =field_regulation_category%3A69&f[1]=field_regulation_category%3A283]aici. In principiu te intereseaza Articolul 253 pentru echipamentele de securitate. Pare simplu, dar nu prea este. In principal, iti trebuie un rolbar conform cu articolul asta, scaun omologat, centura omologata cu fixari conforme, intrerupator general actionat din interior si exterior.
Echipamentul obligatoriu e format din combinezon, casca, manusi, ghete, bluza, "izmene" si cagula ignifuga, toate omologate. Din 2014 va fi obligatoriu sistemul HANS si in CNVC, deci casca cu prinderi HANS (nu poti pune HANS pe orice casca) si HANS-ul in sine.

Daca pastrezi masina mai de serie, nu ai probleme, daca nu, trebuie sa tii cont de niste chestii (gen daca tragi conductele prin habitaclu nu trebuie sa ai imbinari in habitacluz, etc.) La competitiile regionale se mai inchid ochii la unele neconformitati (se accepta echipamente cu omologare expirata).

E destul de laborioasa munca, daca nu ai pe cineva sa te idrume sau documentatie, e destul de greu. Cu schita rolbarului te-as putea ajuta eu, doar ca timpul meu e cam dramuit. Oricum, cel mai bine se face pe masina. Insa trebuie facut ca lumea, e extrem de important si poate face diferenta intre a scapa cu viata si cu minime sechele si a ajunge acasa intre 4 scanduri. Suna cinic, dar sunt suficiente cazuri de morti stupide sau sechele pe viata din cauza unui rolbar prost facut sau din materiale neconforme.

Inca ceva. Ca prepari o Mitsuba sau un Oltcit, tot costa. Un minim de 2000€ (optimist vorbind) tot ajungi sa bagi, pentru ca echipamentele de motorsport sunt de 3 feluri: scumpe, foarte scumpe si ridicol de scumpe. Mulțumesc de răspuns. Cum se mai încălzește mă apuc de treabă. O să dureze dar sper să reușesc. ce masina vrei sa o faci de raliu? Încă nu am una anume în minte. Oscilez între Golf 2 și Citroen Saxo. M-am gândit și la Oltcit sau Dacia Sport. Să se mai încălzească și văd ce buget am atunci.
free3rider a scris:M-am gândit și la Oltcit sau Dacia Sport.
Oltcitul e limitat. Eu zic sa pornesti cel putin de la Dacia. free3rider - inainte de a te apuca de treaba mergi la ceva curse si arunca o privire la ce inseamna logistica de acolo. Masina e cel mai ieftin element de la curse . Restul te omoara. Apoi vezi exact ce costuri sunt. Intreaba in dreapta in stanga, nu pe forumuri .

Dar, daca te hotarasti sa te apuci iti stam la dispozitie cu orice fel de informatii. Dar nu aici ! Spor si bafta maxima!
talash a scris:inainte de a te apuca de treaba mergi la ceva curse si arunca o privire la ce inseamna logistica de acolo
Păi o să urmăresc forumul să văd ce competiții apar și in funcție de timp poate ne vedem să discutăm mai multe la fața locului. cel mai bine
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community