Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Aerisitor etrier

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Daca vreti sa nu mai aveti mari probleme cu desfacerea aerisitoarelor, e bine sa folositi in capul lor, capishoane de cauciuc. Daca nu le aveti, le puteti confectiona dintr-un varnish ce intra fest pe aerisitor iar capatul ramas liber, il indoiti si-l bocati cu 2-3 spire de sirma de Cu.
tot ca o protectie, inainte de montarea lor pe masina, ungeti intreg filetul cu vaselina.

Daca aerisitorul este blocat, incercati sa pulverizati shpray degripant in gaura ce strabate aerisitorul si lasati-l sa "mustaesca" o perioada de timp dupa care incercati desfacerea lui. Hmmm... buna idee. S-a notat Se mai gasesc aerisitoare noi??
La imbinarea dintre etrier si aerisitor, puneti un "guler" de vaselina. Poate si de incercat sa nu se rupa cheia cand se strange aerisitorul bagati bine la cap ce zice laurentiu
io am distrus 3 bucati din cauza ruginii.. pana la urma le-am desfacut cu o fixa de 7 batuta fortat.
wd 40 si obligatoriu inelara de 8 Una din cele 2 variante...
Asta este de la Nubira dar cred ca toate sunt la fel.


Totusi cred ca solutia cu o bucata de furtun e mai buna deoarece capacelul asta nu acopera tot si apa tot ajunge la filet...
Dumitru Cristian a scris:Totusi cred ca solutia cu o bucata de furtun e mai buna deoarece capacelul asta nu acopera tot si apa tot ajunge la filet...
E bun si capacelul. Ceea ce conteaza este sa nu intre apa si mizeriea pe orificiul central al aerisitorului - apa poate patrunde si apoi sa ajunga in partea inferioara debordind prin gaura laterala blocind filetul la interior.
Pt filetul aerisitorului, e bine sa se puna un guler de vaselina la imbinarea cu etrierul - va asigura o protectie pt filet in partea superioara.

Aceasta este cheia pentru desfacerea aerisitoarelor. Se numeste cheie pentru conducte de frana.

Un set complet de la Yato costa undeva la 40 lei.

De retinut ca la Oltcit avem nevoie de doua astfel de chei. Una de 8 pentru aerisitoare si alta de 16 pentru piulitele de la racordurile flexibile din spate.

Zice bine domnul Laurentiu. Insa puteti incerca si varianta cu vopsea pentru filete (din aceea galbena) in lipsa de altceva.

WD-ul 40 e deja un clasic. Insa, acum, exista si spray-uri pentru desfiletat suruburi oxidate, spray-uri vaselina si spray-uri pentru curatat franele (astea sunt naspa ca se usuca repede). Puteti incerca combinat spray-ul vaselina cu cel pentru desfiletat suruburi intepenite. Eu niciodata n-am avut probleme cu aerisitoarele. Au mers desfacute cu o inelara de 8, si, in cel mai rau caz, pus putin degripant cu cateva minute inainte de desfacere.
Au mers mereu din prima, fara sa trag nebuneste sau sa se strice hexagoanele pt desfacerea aerisitoarelor se poate folosi orice cheie de 8 ,acea cheie se foloseste pt conductele de frana depinde si cine a lucrat inainte la acea masina ...si de cati ani nu s-a umblat la aerisitoare ... am avut aerisitoare pe spate care nu au mers desfacute pana nu s-a sudat piulita m8 pe ele
bogdanlascu a scris:pt desfacerea aerisitoarelor se poate folosi orice cheie de 8 ,acea cheie se foloseste pt conductele de frana


Fara nici o suparare, eu ce am zis, domnul Lascu?
gyorgyoda a scris:

Aceasta este cheia pentru desfacerea aerisitoarelor. Se numeste cheie pentru conducte de frana.


Doar asta ai spus,ca este cheia pentru desfacerea aerisitoarelor,adica nimic mai fals,nici macar nu e buna fiindca daca este aerisitorul intepenit,cheia se deformeaza,se largeste si se strica hexagonul aerisitorului...
Cea mai buna cheie pentru aerisitoare este o cheie inelara hexagonala (greu de gasit) ca sa poti bate cu un ciocan in aerisitor in timp ce incerci sa-l desfaci,dar merge si o tubulara de 8 tot hexagonala,ca de exemplu asa
http://www.bricoshop.ro/media/products2/large/70/11/p47fb4c4469bc6.jpg
nu dublu hexagonala ca in poza urmatoare
http://www.bricoshop.ro/media/products2/large/69/11/p47fb72644a7c3.jpg Iulian stii tu ceva.
Exista si asemenea chei tubulare care au un hexagon interior si un hexagon exterior de care se adapteaza un clicket.
Tu iar rastalmacesti vorbele mele. Am spus clar ca este cheie pentru conducte care se poate folosi si la aerisitoare.
Mai exista si tubulare hexagonale de 8 lungi (asemanatoare celor pentru bujii) pentru clicket-el.
Acum fiecare poate folosi ce varianta doreste si de care, poate, dispune. pana la urma e topic de chei sau de aerisitoare... oricum orice muma de cheie ai folosi inelara sau tubulara ...daca aerisitorul e gripat nu prea ai ce ii face singura varianta sudura ... sau incalzit aerisitorul ... altfel risti sa il rupi si mai greu cu scosul dupa aia
gyorgyoda a scris:

Aceasta este cheia pentru desfacerea aerisitoarelor. Se numeste cheie pentru conducte de frana.

De retinut ca la Oltcit avem nevoie de doua astfel de chei. Una de 8 pentru aerisitoare si alta de 16 pentru piulitele de la racordurile flexibile din spate.



epic fail.....
gyorgyoda a scris:
Tu iar rastalmacesti vorbele mele. Am spus clar ca este cheie pentru conducte care se poate folosi si la aerisitoare.


Nu rastalmacesc nimic,ai spus tu clar,este pentru conducte DAR NU se poate folosi la aerisitoare din pricina faptului ca si ca pentru hexagonul nu este inchis si cheia se deformeaza,deformeaza si aerisitorul ,ce e asa greu de inteles?

Lancer,nici inelarele de 8 nu sunt bune,fiindca au dinti multi si mici,care trec usor peste hexagonul aerisitorului,cea mai buna cheie este tot una hexagonala,tubulara sau inelara,sau chiar dinalea vechi de bicicleta...
iulicuta2000 a scris:
cheia se deformeaza,deformeaza si aerisitorul


mai de curand deformeaza aerisitorul pentru ca sare peste ... nu ca se deformeaza ... cam greu sa deformezi (decalibrezi) o cheie in fierul ordinar al aerisitorului ... cu atat mai mult daca cheia e de calitate

in privinta cheilor da ... cele mai bune sunt cele simplu hexagonale ... fie ca sunt tubulare sau inelare (desi inelarele sunt mai greu de gasit) ... asa ca se poate debloca cu tubulara si apoi se foloseste inelara pentru aerisire ... pentru ca permite si montarea unui furtun de recuperare a lichidului

iar despre cheile de conducte ... clar sunt mai bune decat fixele atunci cand se lucreaza la frane ... dar nu sunt mai bune decat inelarele sau tubularele in locurile unde ai acces cu acestea din urma
lancer a scris:iar despre cheile de conducte ... clar sunt mai bune decat fixele atunci cand se lucreaza la frane ... dar nu sunt mai bune decat inelarele sau tubularele in locurile unde ai acces cu acestea din urma


Lancer a pus punctul pe ,,i". Cheia care este speciala de conducte de frana este oricum mai groasa decat una fixa/inelara. Andrei, se vede si din poza. S-o luam in ordine:
In INTERIORUL aerisitorului (denumirea tehnica "purjator") intra apa si se formeaza oxid la baza. De aceea se pune capac.

Pt racordurile spate nu iti trebuie cheie de conducte, acestea fiind blocate de un umar special pe punte, iti tre' doar cheie de 8, pt conducta. Intrucat conducta face etansarea pe cauciuc, nu-ti tre' mai mult de o cheie fixa.

In prospectul seturile mai smechere de chei de conducte, cum e al meu, Drapper, scrie clar a nu se folosi la purjatoare - ai inclusiv desen. Si va zic eu: cand tragi de un purjator intepenit, cheia tinde sa se largeasca - facut proba pe un surub prins in menghina.

gyorgyoda, eu nu am inteles, poate ma luminezi tu: care e scopul tau aici? Clovnul forumului cumva? Sau simti nevoia de umilinta periodica? Spune-ne ce probleme ai, poate te putem ajuta.
dj53zfb a scris:S-o luam in ordine:
In INTERIORUL aerisitorului (denumirea tehnica "purjator") intra apa si se formeaza oxid la baza. De aceea se pune capac.

Pt racordurile spate nu iti trebuie cheie de conducte, acestea fiind blocate de un umar special pe punte, iti tre' doar cheie de 8, pt conducta. Intrucat conducta face etansarea pe cauciuc, nu-ti tre' mai mult de o cheie fixa.

In prospectul seturile mai smechere de chei de conducte, cum e al meu, Drapper, scrie clar a nu se folosi la purjatoare - ai inclusiv desen. Si va zic eu: cand tragi de un purjator intepenit, cheia tinde sa se largeasca - facut proba pe un surub prins in menghina.

gyorgyoda, eu nu am inteles, poate ma luminezi tu: care e scopul tau aici? Clovnul forumului cumva? Sau simti nevoia de umilinta periodica? Spune-ne ce probleme ai, poate te putem ajuta.

inainte sa te iei de gyorgyoda, ar trebuii sa stii ca prostia este o cauza nedureroasa a inteligentei
tu esti pe forumul asta numai a te arata cat esti tu peste base si a jignii lumea
atat
INCETEAZA CU ATACURILE LA PERSOANA!!!!!
daca erai om serios si matur, nu te lua-i de oameni, chiar daca acestia gresesc, citeai si treceai mai departe, dar vad ca nu te simti tu bine daca nu intri pe forum si te iei de cineva zise copilul minune cauzator de probleme

Cristii a scris:
nu te lua-i


Mai bine "mergea-i" tu la orele de gramatica! Mai ales in propectul seturile(sau seturilor ) de chei de conducte jmechere
Eu degeaba i-am spus ca se deformeaza cheia si asta atraga dupa sine stricarea aerisitorului,tu de ce crezi ca ai reusi altceva? cand omul crede doar ca i se face nedreptate n-o sa-l intorci din drum oricat de mult ai incerca... A plecat domnul Robertino, am ramas eu...
V-ati legat toti de un caz particular/singular, exceptie - cand aerisitorul este gripat. In cazul acesta se foloseste un mochs si se scoate dupa aceea se inlocuieste cu altul nou sau sh dar bun.
Ce-or fi anumite lucruri asa de dificile pentru unii in lumea asta, nu cred ca voi ajunge a intelege...
gyorgyoda a scris:
V-ati legat toti de un caz particular/singular, exceptie - cand aerisitorul este gripat.


facem un mic sondaj ca sa vezi cat de singular e cazul cand gasesti aerisitorul gripat? iti spun eu ca mai singular e cazul cand nu il gasesti gripat Cheia de conducte, in hexagonul ei are un degajament (taietura) pt a permite intrarea cheii pe conducta si hexagonul ei de insurubare. Deoarece conducta nu etanseaza pe con ci prin intermediul unei "garnituri" de cauciuc, conducta nu se gripeaza in filet si in acest caz nu necesita o forta mare pe cheia astfel incit aceasta sa se desfaca (cracaneze). Pt aerisitoare, care in marea lor majoritate se blocheaza in filet din cauza ruginii si a stringerii excesive (etansarea pe con necesita o stringere moderata), e nevoie de o cheie inelara sau tubulara de buna calitate si cu circumferinta continua.
Laurentiu a scris: conducta nu se gripeaza in filet si in acest caz nu necesita o forta mare pe cheia astfel incit aceasta sa se desfaca (cracaneze).


Asta vara cand a trebuit sa desfac bratele pe spate, am rupt toate conductele pentru ca nu se desfaceau! Ce-i drept...cheie din aia ''smechera'' n-am avut. Cu ocazia asta mi-am schimbat si eu toate conductele ca erau originale de....23 ani
Danutz Bratosin a scris:am rupt toate conductele pentru ca nu se desfaceau!
Conductele nu se rup din cauza griparii surubului in filet ci a intepenirii conductei in surub - conducta se rasuceste cu tot cu surub producindu-se strangularea si rupereai ei. Cred ca un WD 40 pulverizat intre coada surubului si conducta ar rezolva problema. Da...asa s-a si intamplat la cele care se desfaceau. Am incercat si cu degripant...degeaba insa Conductele nu erau coapte datorita timpului...? Deja o dau/m in off-topic. Cand incep sa se rupa, nu le mai desfaci cu nimic, nici macar cu cheie de tevi. Cheia de conducte e pt conducte, nu pt epave.
lancer a scris:

facem un mic sondaj ca sa vezi cat de singular e cazul cand gasesti aerisitorul gripat? iti spun eu ca mai singular e cazul cand nu il gasesti gripat


Etrierele spate de Oltcit sunt dintr-un aliaj dur-aluminiu moale, care oxideaza usor. Dupa cum bine stiu unii dintre noi, oxidul de dur-al se lipeste ca sudura de otel, de aceea se gripeaza purjatoarele atat de dragalas (se va grabi gyorgyoda sa ne scrie ca stia asta ).
Eu facusem rost de niste lac incolor rezistent la nu stiu cate sute de grade si aplicasem cu un suflai in orificiile filetate. Am inlocuit limitatorul cand masina avea 22 de ani si purjatoarele s-au desfacut extrem de usor cu cheia fixa. Nici urma de oxid.
dj53zfb a scris:Eu facusem rost de niste lac incolor rezistent...
Eu protejam aerisitoarele cu vaselina si stringere moderata. O data pe an (in special primavara) le incercam printr-o desfacere usoara si apoi o restringere.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community