Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Salutare!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut toti pasionatii de oltcit! De curind m-am pricopsit si eu cu o asemenea masina...multi dintre voi aveti Oltcit de pe vremea lui ceasca, eu am achizitionat primul Oltcit din viata mea in ianuarie 2013. Cine stie cunoaste. Stiu ca e tirziu...la urma urmei cine ar cumpara un Oltcit in 2013 cind n-a mai avut in viata lui asemenea masina. Uite eu am facut-o. Adevarul este ca de mic copil mi-am dorit un Oltcit si abia acum am reusit sa imi implinesc dorinta. Mai bine mai tirziu decit niciodata.

Dar sa trecem la subiect...in primul rind sa stiti ca nu sint deloc pe dinafara de mecanica, am mai refacut motoare la viata mea, atita doar ca nu am experienta deloc pe Oltcit...motorul boxer racit cu aer nefiind un motor "clasic". Deci cum spuneam am cumparat si eu un Oltcit...care evident la virsta lui are oaresce probleme...ar fi fost aproape imposibil sa fie impecabil...sau cel putin nu la banii la care l-am luat eu...

Deci...nu o sa va bat la cap cu probleme insignifiante ca ambreiajul prinde prea jos...sau s-a ars motorasul stergatorului spate sau nu merge una din lampile de ceata pentru ca ar fi penibil...Dar, motorul pierde ceva ulei...nu e bai oricum multe Oltcituri pierd ulei...nu e un capat de tara. Cind am luat masina am adus-o pe rotile ei pina la Bucuresti..avea cam 2 litri lipsa la ulei...Am mers incet cu ea...nu prea am depasit 60 la ora..pe alocuri daca i-am dat 80 a fost mult...cind luam curbe pilpiia becul de la ulei...Am adus-o la Bucuresti si am completat uleiul cu acelasi tip de ulei cu cel folosit de fostii proprietari. Booon, nu imi mai pilpiie becul de ulei, motorul nu are nici un fel de zgomote ciudate. Ca nu sta rotund ralantiul sau mai da rateuri sint alte probleme..tin de reglajul carburatorului si/sau al avansului, nu au treaba cu motorul in sine..

Prea mult nu am folosit masina...ca doar nu e masina de zi cu zi pentru mine...dar totusi am facut deja cu ea 1000 Km. Nu i-am schimbat uleiul niciodata de cind o am, doar am completat. Mai ieri alalteri am inceput sa ii dau si forje...schimbat treptele la 5000 rpm...am inteles ca Oltcitul nu se supara..ca ii plac forjele de genul. Din pacate am constatat ca la forje de genul cam lasa fum albastru in spate...Si ok...deci arde si un pic de ulei, nu-i mare bai..multe motoare mai ard si ulei..ca doar nu sint noi. Azi am fost cu ea pina la Bacau si inapoi...nu i-am dat nici o forja...nu s-a aprins nici o clipa becul de ulei a mers relativ Ok....doar ca am vazut ca nu prea mai prinde peste 100 la ora.

Dar! adevarata problema a aparut abia in seara asta dupa intoarcerea de la Bacau. Pornesc motorul si are o bataie la rece (dureaza 5-6 secunde sa se stinga becul de la ulei dupa care bataia se estompeaza). Plec cu masina de pe loc si dupa 2-3 metri se aprinde din nou becul la ulei ( se aprinde tare...complet nu pilpiie) timp in care iar se aude bataia aia (cred ca e axa cu came stinga - cea cu delcoul)..dupa alte 5-6 secunde se stinge becul de la ulei si bataia dispare...si nu mai apare deloc pina la urmatoarea pornire a motorului. Sigur ca prima verificare care ar trebui facuta ar fi nivelul uleiului...In seara asta nu am apucat sa il verific..dar ieri inainte de plecarea la Bacau era la semnul maxim. Voi verifica miine nivelul uleiului cu motorul rece (asa cum se face). Totusi aveti idee de la ce poate fi problema asta? Ca deja suna a motor care trebuie desfacut...sper totusi sa nu fie ceva foarte grav mai ales ca acum este problema mare de tot cu procurarea pieselor.

Va multumec pentru atentia acordata! zii si tu de unde esti Bucuresti, dar credeam ca am zis...sau cel putin s-a subinteles. Oricum nu cred ca bataia de la motor a aparut din cauza ca sint din Bucuresti . Glumesc desigur! Mai toate au o bataie la rece si sta becu aprins 2-3 secunde pana isi trage ulei. Si mie imi face la fel... Booon, am verificat uleiul si iar are lipsa 1-1,5 litri. Bucuresti-Bacau-Bucuresti (700 Km) a tot avut timp sa piarda acel ulei...

M-am hotarit sa schimb uleiul nu mai completez ca si asa ulei de care puneau fostii proprietari nu se gaseste la Bucuresti. Spuneti-mi si mie cum cumpar filtru de ulei pentru Oltcit? Vreau sa spun adica, la magazinul de piese auto pentru ce masina sa cer filtrul in asa fel incit sa se potriveasca la Oltict? Evident, cei de la piese auto import nu au auzit de Oltcit .
sorin_ncs a scris:
1. ...in primul rind sa stiti ca nu sint deloc pe dinafara de mecanica, am mai refacut motoare la viata mea, atita doar ca nu am experienta deloc pe Oltcit...motorul boxer racit cu aer nefiind un motor "clasic".
2. am vazut ca nu prea mai prinde peste 100 la ora.
3. Pornesc motorul si are o bataie la rece (dureaza 5-6 secunde sa se stinga becul de la ulei dupa care bataia se estompeaza). Plec cu masina de pe loc si dupa 2-3 metri se aprinde din nou becul la ulei ( se aprinde tare...complet nu pilpiie) timp in care iar se aude bataia aia (cred ca e axa cu came stinga - cea cu delcoul)..dupa alte 5-6 secunde se stinge becul de la ulei si bataia dispare...

1. In primul rind ai mare dreptate cind spui ca nu e un motor "clasic" si din aceasta cauza, daca nu esti dotat cu DOCUMENTATIA si sculele necesare, nu faci absolut nimic. Nu vor fi de ajuns doar cheile clasice fixe si/sau tubulare: 8-10-12-13-14-17-19. Iti vor trebui si altele (fara tubulara de 41/42 nu vei putea incepe dezmembrarea motorului). Vezi ca undeva pe forum, sint date cu ani in urma cheile ce-ti vor fi de trebuinta la dezansamblare.

2. Ori motorul se supraincalzeste, ori ambreajul patineaza, ori rotile in timp se infrineaza.

3. Aici ai o problema destul de mare. Sistemul de ungere creaza probleme pe undeva. Un RK la motor ar trebui facut insa nu te apuca de el pina nu-ti faci rost de un set motor, axe cu came, culbutori, simeringuri si "adezivi" pt lipirea semicarterelor. Daca te poticnesti pe undeva, ia legatura cu Bogdan Lascu.

sorin_ncs a scris:Spuneti-mi si mie cum cumpar filtru de ulei pentru Oltcit? Vreau sa spun adica, la magazinul de piese auto pentru ce masina sa cer filtrul in asa fel incit sa se potriveasca la Oltict? Evident, cei de la piese auto import nu au auzit de Oltcit .

Trebuie filtru de ulei cu supapa interioara. Cel de Cielo se potriveste fizic insa nu e cu supapa. Cere filtru pt Oltcit sau Citroen Axel. Salutare!
Daca ai nevoie de ajutor, poti apela si la mine
filtru de ulei, citroen axel, gs, gsa sau daca nu, le poti da codurile astea:
W 712/15 - mann
OC 9 - knecht
LS450A - purflux
sau, e posibil ca multe magazine sa mai tina pe stoc vechile romcarbon, chiar si la magazinele de dacie!
Laurentiu a scris:
1. In primul rind ai mare dreptate cind spui ca nu e un motor "clasic" si din aceasta cauza, daca nu esti dotat cu DOCUMENTATIA si sculele necesare, nu faci absolut nimic. Nu vor fi de ajuns doar cheile clasice fixe si/sau tubulare: 8-10-12-13-14-17-19. Iti vor trebui si altele (fara tubulara de 41/42 nu vei putea incepe dezmembrarea motorului). Vezi ca undeva pe forum, sint date cu ani in urma cheile ce-ti vor fi de trebuinta la dezansamblare.

2. Ori motorul se supraincalzeste, ori ambreajul patineaza, ori rotile in timp se infrineaza.

3. Aici ai o problema destul de mare. Sistemul de ungere creaza probleme pe undeva. Un RK la motor ar trebui facut insa nu te apuca de el pina nu-ti faci rost de un set motor, axe cu came, culbutori, simeringuri si "adezivi" pt lipirea semicarterelor. Daca te poticnesti pe undeva, ia legatura cu Bogdan Lascu.

Trebuie filtru de ulei cu supapa interioara. Cel de Cielo se potriveste fizic insa nu e cu supapa. Cere filtru pt Oltcit sau Citroen Axel.


Multumesc frumos pentru timpul si atentia acordate si pentru raspunsurile rapide.

1. Documentatii am si cartea lui Canta si manualul de uzina. Este totusi naspa ca in nici una din acele carti nu este descris TRS-ul. Doar specialul (oare cite or mai exista din alea) si Club-ul. Sper, pentru binele meu ca nu sint diferente esentiale intre TRS si Club. Cit despre scule..eu nefiind mecanic de profesie (mecanica fiind doar un hobby) nu prea am sculele mele..am lucrat mai mereu cu scule de imprumut, dar se pare ca va cam trebui sa le cumpar pe ale mele...se satura si prietenii de dat scule imprumut .

2. Pai hai sa o luam sistematic..eu unul zic ca doar un incepator la volan ar putea sa nu-si dea sema de un ambreiaj care patineaza. Ca doar se vede din indicatiile celor doua ceasuri de bord...se aude cum motorul se tureaza dar masina nu ia viteza....si nu in cele din urma miroase. Deci ambreiajul cred ca il putem elimina linistiti.

Mai plauzibila imi pare aia cu motorul care se supraincalzeste...oricum la drum lung parea destul de incins motorul..dar cit de incins sa fi fost? Eu nu sint obisnuit cu masini care nu au "apa" si drept urmare nu pot urmari temperatura motorului pe ceasul de apa de pe bord. Dar daca bine stiu eu un motor supraincalzit, o data oprit porneste greu. Daca asa stau lucrurile sa stiti ca nu este cazul..am oprit pe parcurs si la revenirea in masina motorul pornea la sfert.

Nici rotile infrinate nu imi par pentru ca masina se poate impinge usor cu mina...oricum la roti ar mai fi si alte probleme ca la viteze mai mari masina incepe sa traga puternic intr-o parte..dar aici sintem la capitolul motor.

3. Asa ma gindeam si eu...pur si simplu vreo supapa ceva pe traseul ungerii face figuri. Cum nu sint familiarizat cu sistemul de ungere al acestor masini imi dau doar cu presupusul. Am vazut ca masina are si radiator de ulei...ceea ce evident nu se gaseste pe masinile obisnuite, care in schimb au radiator de apa. Sa inteleg ca la intrarea in acel radiator exista ceva de genul unui termostat? Poate si acela sa faca figuri sau poate fi altceva...Acum daca tot am inteles ca filtrul de ulei trebuie sa aibe o supapa in el ma gindesc ca ar putea fi chiar aia problema si se va remedia cind voi gasi filtru de ulei. Oricum ar fi poate este indicat sa nu mai circul cu ea macar pina ii gasesc filtru de ulei si fac schimbul de ulei.

Cit despre RK...evident mai intii trebuie facut stocul de piese. Nu ma apuc eu sa desfac motor pina nu am piese...in trecut am procedat si in felul acesta...si numai bine am stat cu motorul desfacut aproape un an pina am facut rost de toate piesele si l-am asamblat la loc..avind in vedere ca Oltcitelul nu e masina de zi cu zi nu este graba si nici nu arde sa ii refac motorul acum...dar cum am spus ramine o problema aceea cu procurarea pieselor...sa zicem ca acum se mai gasesc...greu dar se mai gasesc. Daca nu am bani acum voi mai gasi oare peste 1-2 ani? Eu momentan nu am reusit sa gasesc un banal filtru de ulei...mai cautam . diferente exista intre club simplu si trs, mai ales la motor, trs-ul are motorul de 1299 cm3, pe cand clubul, il are de 1129 cm3
Nu este niciun termostat la radiator, oltcit-ul n-are asa ceva.
Poate ai filtru de ulei de cielo pe el si de aia iti face ce iti face ( pune o poza cu el sa ne dam seama ).
Cauta filtru de ulei romcarbon, facut la buzau, are codul F.U.-P. 925 si daca nu are, ia dupa codurile celor straine dar vezi ca daca o sa gasesti mann, o sa aibe pretul cam piperat( vreo 45 lei).
Bafta!
sorin_ncs a scris:
Laurentiu a scris:
1. In primul rind ai mare dreptate cind spui ca nu e un motor "clasic" si din aceasta cauza, daca nu esti dotat cu DOCUMENTATIA si sculele necesare, nu faci absolut nimic. Nu vor fi de ajuns doar cheile clasice fixe si/sau tubulare: 8-10-12-13-14-17-19. Iti vor trebui si altele (fara tubulara de 41/42 nu vei putea incepe dezmembrarea motorului). Vezi ca undeva pe forum, sint date cu ani in urma cheile ce-ti vor fi de trebuinta la dezansamblare.

2. Ori motorul se supraincalzeste, ori ambreajul patineaza, ori rotile in timp se infrineaza.

3. Aici ai o problema destul de mare. Sistemul de ungere creaza probleme pe undeva. Un RK la motor ar trebui facut insa nu te apuca de el pina nu-ti faci rost de un set motor, axe cu came, culbutori, simeringuri si "adezivi" pt lipirea semicarterelor. Daca te poticnesti pe undeva, ia legatura cu Bogdan Lascu.

Trebuie filtru de ulei cu supapa interioara. Cel de Cielo se potriveste fizic insa nu e cu supapa. Cere filtru pt Oltcit sau Citroen Axel.


Multumesc frumos pentru timpul si atentia acordate si pentru raspunsurile rapide.

1. Documentatii am si cartea lui Canta si manualul de uzina. Este totusi naspa ca in nici una din acele carti nu este descris TRS-ul. Doar specialul (oare cite or mai exista din alea) si Club-ul. Sper, pentru binele meu ca nu sint diferente esentiale intre TRS si Club. Cit despre scule..eu nefiind mecanic de profesie (mecanica fiind doar un hobby) nu prea am sculele mele..am lucrat mai mereu cu scule de imprumut, dar se pare ca va cam trebui sa le cumpar pe ale mele...se satura si prietenii de dat scule imprumut .

2. Pai hai sa o luam sistematic..eu unul zic ca doar un incepator la volan ar putea sa nu-si dea sema de un ambreiaj care patineaza. Ca doar se vede din indicatiile celor doua ceasuri de bord...se aude cum motorul se tureaza dar masina nu ia viteza....si nu in cele din urma miroase. Deci ambreiajul cred ca il putem elimina linistiti.

Mai plauzibila imi pare aia cu motorul care se supraincalzeste...oricum la drum lung parea destul de incins motorul..dar cit de incins sa fi fost? Eu nu sint obisnuit cu masini care nu au "apa" si drept urmare nu pot urmari temperatura motorului pe ceasul de apa de pe bord. Dar daca bine stiu eu un motor supraincalzit, o data oprit porneste greu. Daca asa stau lucrurile sa stiti ca nu este cazul..am oprit pe parcurs si la revenirea in masina motorul pornea la sfert.

Nici rotile infrinate nu imi par pentru ca masina se poate impinge usor cu mina...oricum la roti ar mai fi si alte probleme ca la viteze mai mari masina incepe sa traga puternic intr-o parte..dar aici sintem la capitolul motor.

3. Asa ma gindeam si eu...pur si simplu vreo supapa ceva pe traseul ungerii face figuri. Cum nu sint familiarizat cu sistemul de ungere al acestor masini imi dau doar cu presupusul. Am vazut ca masina are si radiator de ulei...ceea ce evident nu se gaseste pe masinile obisnuite, care in schimb au radiator de apa. Sa inteleg ca la intrarea in acel radiator exista ceva de genul unui termostat? Poate si acela sa faca figuri sau poate fi altceva...Acum daca tot am inteles ca filtrul de ulei trebuie sa aibe o supapa in el ma gindesc ca ar putea fi chiar aia problema si se va remedia cind voi gasi filtru de ulei. Oricum ar fi poate este indicat sa nu mai circul cu ea macar pina ii gasesc filtru de ulei si fac schimbul de ulei.

Cit despre RK...evident mai intii trebuie facut stocul de piese. Nu ma apuc eu sa desfac motor pina nu am piese...in trecut am procedat si in felul acesta...si numai bine am stat cu motorul desfacut aproape un an pina am facut rost de toate piesele si l-am asamblat la loc..avind in vedere ca Oltictelul nu e masina de zi cu zi nu este graba si nici nu arde sa ii refac motorul acum...dar cum am spus ramine o problema aceea cu procurarea pieselor...sa zicem ca acum se mai gasesc...greu dar se mai gasesc. Daca nu am bani acum voi mai gasi oare peste 1-2 ani? Eu momentan nu am reusit sa gasesc un banal filtru de ulei...mai cautam .


Un sfat:
Ai mare grija ce ulei bagi in motor .. ia si tu un ulei mai bun gen Mobil 1(foarte important este 1 ...asta), Motul , etc... cu indicele 10w40 si s-ar putea sa scapi de consumul de ulei si problemele cu ungerea...
Cristii a scris:Nu este niciun termostat la radiator, oltcit-ul n-are asa ceva.
Cristi, daca nu te pricepi sau nu esti sigur pe ceva, ar fi cazul sa nu te apuci a da sfaturi.
1. Oltcitul ARE termostat dar e pozitionat in carcasa filtrului de aer.

2. Oltcitul, in instalatia de ungere ARE o supapa bypass pt protejarea radiatorului la presiune mare (ulei rece).

sorin_ncs a scris:Mai plauzibila imi pare aia cu motorul care se supraincalzeste...oricum la drum lung parea destul de incins motorul..dar cit de incins sa fi fost? Eu nu sint obisnuit cu masini care nu au "apa" si drept urmare nu pot urmari temperatura motorului pe ceasul de apa de pe bord. Dar daca bine stiu eu un motor supraincalzit, o data oprit porneste greu. Daca asa stau lucrurile sa stiti ca nu este cazul..am oprit pe parcurs si la revenirea in masina motorul pornea la sfert.
Prin intermediu unei reductii pe locul manocontactului, se pot monta 2 sonde (una de presiune si alta de temperatura ulei) prin care se monitorizeaza temperatura uleiului si presiunea acestuia in timpul functionarii motorului.
Motorul racit cu aer la o eventuala supraincalzire, dupa racire poate porni fara probleme. Problema de blocaj poate apare doar daca nu se asigura ungerea. Cind motorul ajunge undeva pe la 110-120 gr.C. se observa ca acesta nu mai "trage" ca lumea.
Acc3l3ratoR a scris:
Un sfat:
Ai mare grija ce ulei bagi in motor .. ia si tu un ulei mai bun gen Mobil 1(foarte important este 1 ...asta), Motul , etc... cu indicele 10w40 si s-ar putea sa scapi de consumul de ulei si problemele cu ungerea...



O parere personala: undeva mai sus, omul a zis ca in 700 km i-a papat in jur de 1.5 litri ulei, ceea ce mie imi suna a uzura destul de pronuntata. Nu cred ca ar face mare branza, mai ales daca i-ar pune un ulei mai subtire, ca atunci s-ar putea sa ramana fara presiune la rece, unde zice ca are si bataie...

Eu zic totusi ca ar trebui usor sa-ti strangi niste piese, sa folosesti mai rar oltcitul si pe distante nu f mari, si cand ai timp, baga-i un RK.
Laurentiu a scris:
Cristii a scris:Nu este niciun termostat la radiator, oltcit-ul n-are asa ceva.
Cristi, daca nu te pricepi sau nu esti sigur pe ceva, ar fi cazul sa nu te apuci a da sfaturi.
1. Oltcitul ARE termostat dar e pozitionat in carcasa filtrului de aer.

2. Oltcitul, in instalatia de ungere ARE o supapa bypass pt protejarea radiatorului la presiune mare (ulei rece).

sorin_ncs a scris:Mai plauzibila imi pare aia cu motorul care se supraincalzeste...oricum la drum lung parea destul de incins motorul..dar cit de incins sa fi fost? Eu nu sint obisnuit cu masini care nu au "apa" si drept urmare nu pot urmari temperatura motorului pe ceasul de apa de pe bord. Dar daca bine stiu eu un motor supraincalzit, o data oprit porneste greu. Daca asa stau lucrurile sa stiti ca nu este cazul..am oprit pe parcurs si la revenirea in masina motorul pornea la sfert.
Prin intermediu unei reductii pe locul manocontactului, se pot monta 2 sonde (una de presiune si alta de temperatura ulei) prin care se monitorizeaza temperatura uleiului si presiunea acestuia in timpul functionarii motorului.
Motorul racit cu aer la o eventuala supraincalzire, dupa racire poate porni fara probleme. Problema de blocaj poate apare doar daca nu se asigura ungerea. Cind motorul ajunge undeva pe la 110-120 gr.C. se observa ca acesta nu mai "trage" ca lumea.

eu am dat sfaturi in legatura cu ce a intrebat, nu stiam ca de radiator e legat si termostatul din carcasa filtrului de aer
Cristii a scris:....eu am dat sfaturi in legatura cu ce a intrebat, nu stiam ca de radiator e legat si termostatul din carcasa filtrului de aer.....

Cristiane, citește cu atenție ce a scris Laurențiu.
jimmy92 a scris:
Acc3l3ratoR a scris:
Un sfat:
Ai mare grija ce ulei bagi in motor .. ia si tu un ulei mai bun gen Mobil 1(foarte important este 1 ...asta), Motul , etc... cu indicele 10w40 si s-ar putea sa scapi de consumul de ulei si problemele cu ungerea...



O parere personala: undeva mai sus, omul a zis ca in 700 km i-a papat in jur de 1.5 litri ulei, ceea ce mie imi suna a uzura destul de pronuntata. Nu cred ca ar face mare branza, mai ales daca i-ar pune un ulei mai subtire, ca atunci s-ar putea sa ramana fara presiune la rece, unde zice ca are si bataie...

Eu zic totusi ca ar trebui usor sa-ti strangi niste piese, sa folosesti mai rar oltcitul si pe distante nu f mari, si cand ai timp, baga-i un RK.

NU zic ca ce ai zis tu e gresit , dar inainte sa desfaca motorul mai bine incearca cu alt ulei ...
e o vorba: "Incercarea moarte n-are!"

consumul de ulei depinde foarte mult si de tipul/marca de ulei pe care a pus-o in motor ...
uite ca Plumber a patiut-o cu uleiul liqui molly ....sii il papa naspa de tot si ii dadea si cu fum albastru rau de tot
Dupa ce a pus alt ulei ...s-a rezolvat problema ...

din cate am auzit Aveti dreptate, "incercarea moarte n-are".
Am spus pur si simplu o parere, nu spun ca as avea eu dreptate, doamne fereste! Pana la urma nu se naste nimeni invatat
jimmy92 a scris:O parere personala: undeva mai sus, omul a zis ca in 700 km i-a papat in jur de 1.5 litri ulei, ceea ce mie imi suna a uzura destul de pronuntata.
Si mie mi se pare cam mare consumul de 1.5L/700km. Acum ar trebui de vazut cit ulei maninca motorul si cit este pierdere pe la "imbinari".

Manualul spune ca la un consum de 1L ulei motor la 1000 km, ar trebui facut RK la motor.
sorin_ncs a scris:.Dar, motorul pierde ceva ulei...nu e bai oricum multe Oltcituri pierd ulei...nu e un capat de tara. Cind am luat masina am adus-o pe rotile ei pina la Bucuresti..avea cam 2 litri lipsa la ulei...Am mers incet cu ea...nu prea am depasit 60 la ora..pe alocuri daca i-am dat 80 a fost mult...cind luam curbe pilpiia becul de la ulei...Am adus-o la Bucuresti si am completat uleiul cu acelasi tip de ulei cu cel folosit de fostii proprietari.


o greseala capitala indiferent daca te pricepi la mecanica sau nu ... dar mai ales daca te pricepi la mecanica ... o fi el oltcit dar se aplica aceleasi proceduri ca atunci cand cumperi orice masina despre a carei istorie habar nu ai .... ii schimbi uleiul indiferent de ceea ce zice fostul proprietar ... in alta ordine de idei in functie de kilometraj ai putea schimba si distributia

in plus acel "consum" mare de ulei + ma duce cu gandul la niste pierderi de ulei ori pe la simeringul de distributie ori poate pe la cel de la volanta ...mai ales ca mai intervine si problema cu viteza maxima ceea ce poate insemna si o patinare a ambreiajului din cauza uleiului pierdut
1.5 L la 700 Km,
Pai al meu haleste tot cam pe acolo..
nu trec 2 saptamani si bag un litru.. si nu e de-ajuns.. La o luna imi haeste trei litri de olui.
Haleste - cam aiurea spus, pe partea cu pompa de benzol, totul e fleasca de ulei, scuipa ulei peste tot pe unde poate, pe partea cu delcoul iarasi cam fleasca, unde opresc lasa urme..
La pornire scoate obisnuitul noooor de fum albastru..
Dar ciudat, in mers, nu are nici o taina..
La vre-o 320-330 de mii cat are motorul asta, cred ca e timpul sa ii schimb si io una- alta, niste semeinguri de supape, niste oringuri, semeringuri etc..
Gabii a scris:
La vre-o 320-330 de mii cat are motorul asta, cred ca e timpul sa ii schimb si io una- alta, niste semeinguri de supape, niste oringuri, semeringuri etc..


bag de seama ca tu ai vreun rolls-royce si nu stim noi Va salut din nou si va multumesc inca o data pentru raspunsuri. Mi-au fost de un real folos codurile de piesa pentru filtrul de ulei. Am dat comanda si urmaza ca in doua zile sa imi ajunga filtrul. Schimbam atunci uleiul si mai vedem ce si cum.

Dupa parerea mea masina nu are consum mare de ulei ci mari sint mai degraba pierderile. Pierde si pe dreapta si pe stinga, dar pierderile au loc doar atunci cind motorul functioneaza (simeringuri?). Dupa ce o opresc continue sa picure din ea pina se raceste motorul. Apoi pot sa o las si o luna pe loc si nu mai curge. Desigur are si consum de ulei...dar eu nu cred ca mare. Nu porneste la rece cu fum albastru, Fum albatru da doar putin cind ii dau peste 4000 rpm.

Cit despre faza aia cum ca ar fi trebuit sa ii schimb uleiul imediat, inainte de a pleca cu ea la drum...stiu si eu chestia asta...mai ales ca, dupa cum spuneam, nu sint pe dinafara de mecanica. Dar tocmai cei care mai stiu mecanica sint tot cei care spun "merge si asa". Sa fie clar nu vreau sa imi bat joc de nici o masina de pe lumea asta, fie ea Oltcit, dacie sau trabant. Pur si simplu exista niste cauze obiective pentru care nu poti sau iti vine foarte greu sa ii faci schimbul de ulei exact atunci dupa ce ai achizitinat-o

Cind ai ajuns la ora 5 dimineaza, intr-un oras complet necunoscut dupa o noapte de calatorie cu trenul, apoi ai asteptat cu orele in gari insalubre si friguroase, apoi te-ai plimbat pe strazi in plina ninsoare si viscol ca ultimul aurolac sau boschetar in asteptarea orei la care trebuie sa te vezi cu proprietarul...apoi ai vazut masina...nici nu ai apucat deja sa o testezi din toate punctele de vedere ca se face imediat seara si nu mai gasesti deschis la nici un birou de acte auto..faci actele si trebuie sa pleci cu masina in aceeasi zi...ma intreb si eu ca omul cine mai are chef de facut un schimb de ulei? Ar fi insemnat ca caut filtru, ceea ce dupa cum se vede nu se gaseste asa usor, sa cumpar ulei, sa caut service care sa imi faca schimbul de ulei..ca in ciuda faptului ca as sti sa fac un schimb de ulei de unul singur....nu ar fi asta problema, cum as putea sa il fac totusi in fata blocului? Poate daca mai stateam inca o zi sau doua in acel oras..si asta ar fi insemnat deja hotel, cresc cheltuielile enorm.

Sigur ca de departe cea mai eleganta solutie ar fi fost sa aduc masina pe platforma..nu m-ar fi interesat ca este sau nu in stare sa faca un drum de 500 Km, nu o uzam citusi de putin la acel drum lung...iar apoi o data adusa la mine acasa in Bucuresti ma puteam ocupa de ea pe indelete. Dar si platforma costa bani multi..si in ciuda faptului ca eu sint un nostalgic...un fel de colectionar daca vreti, nu ma dau banii afara din casa.

Un 45 de lei pentru un filtru de ulei Mann nu ma inspaiminta, dar 2.000 de lei pentru o platforma ma inspaiminta. Asa ca pur si simplu am verificat uleiul, am vazut ca inca estre maro, nu innegrit ceea ce inseamna ca nu e urgenta sa fie schimbat, am observat si ca are lipsa, dar in ziua aceea, la ora aceea nu cred ca mai puteam gasi ulei de acelasi tip ca sa completez si pur si simplu mi-am zis ca ma duce 500 Km daca merg cu ea usor si nu o fortez si in felul acesta nu ar trebui sa se uzeze cine stie ce motorul la acel drum.

Sigur ca ar trebui schimbata si distributia cit de curind...masina nu are multi Km, dar totusi au trecut 20 de ani peste ea...au imbatrinit si curelele acelea. Eu pina acum nu am avut masina cu distributie pe curea...pina acum am avut doar masini cu lant. Stiam foarte bine ca Oltcitul are curele....stiam foarte bine la ce sa ma astept daca se rupe una pe drum...nu doar ca ramineam cu masina in drum, eventual in pericol de a ingheta pe drum din cauza nisorii si a viscolului...dar si masina o data recuperata (daca mai reuseam sa o recuperez) ar fi avut motorul facut varza...Dar cine nu risca nu cistiga. Si asa, in ciuda faptului ca masina in sine a costat 1500 lei, toate cheltuielile cu drumuri, cu inmatriculare cu acte, ITP pe spaga, RCA, taxa de mediu s-au ridicat la 6.000 lei ! NU era cazul sa dublez (12.000 lei) aceste cheltuieli cu hoteluri, platforme, service-uri etc, etc. Mai mult ca sigur pierde si pe la o-ringurile tuburilor de retur ulei din chiulasa in bloc. In general asta se manifesta ca si cum ar curge capacele inferioare de culbutori. Si nu curge continuu, ci numai pana cand se scurge tot uleiul din chiulase la stationare. Problema e aparent banala, dar nu se poate remedia decat demontand motorul si scotand chiulasele.
Fum albastru in mers poate sa dea si daca e separatorul de ulei infundat, sau reniflardul. Astea se verifica si se schimba foarte usor (mai putin reniflardul, daca e infundat, e putin mai anevoios de ajuns acolo. Evident, nici uzura setului motor nu e de eliminat.
Daca schimbi distributia, sfatul meu e sa schimbi cam tot ce inseamna simeringuri si garnituri (arbore cotit, arbori cu came, pompa de ulei, etc.). Daca ai posibilitatea sa ii faci RK, e si mai bine. Dar documenteaza-te bine inainte, din fericire documentatia existenta pentru Oltcit este foarte bine facuta.
lancer a scris:
Gabii a scris:
La vre-o 320-330 de mii cat are motorul asta, cred ca e timpul sa ii schimb si io una- alta, niste semeinguri de supape, niste oringuri, semeringuri etc..


bag de seama ca tu ai vreun rolls-royce si nu stim noi


Rolls? nuuuu! Range,da!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community