Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Burdufuri planetara cum schimbam

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Nu prea m-am dumirit cu o chestie . Cand am dat jos planetara ( CV 5 Ro ) la partea dinspre cutie in burduf am gasit o siguranta . Ce rol are ? Nu am desfacut acele suruburi de la disc si nici slabit . Pe urma a intrat usor inapoi centrand tripoda . la partea dinspre cutie, nu ai nici un fel de siguranta.

Ai doar cate 1 saiba la fiecare 'crac' al tripodei, saiba care e montata inainte de galetul cu ace.
Deci teoretic nu ai cum sa ai nici un obiect strain pe acolo...gen siguranta, saibe, etc..



iar la exteriorul burdufului...ai cate 1 colier


siguranta ai doar la capul de planetara(partea dinspre roata). E siguranta tip zegher, si se schimba la fiecare demontare a capului de planetara (uneori e rupta cand dai jos capul de planetara) De aia ziceam ca doar era in burduf la locu ei . ce rol are ? Sa nu se torsioneze burduful ? doar are forma tripodei ca sa zic asa . De ce majoritatea zic ca trebuiesc desfacute cele 6 suruburi ? Ce se intampla daca nu se desfac? galetii erau in ordine si la locul lor . siguranta de la capul de planetara (care e un cerc taiat si se monteaza pe tesitura axului planetarei, care intra in capul de planetara) are rolul de a nu lasa capul de planetara sa se desparta de axul planetarei.
De aceea este neaparat nevoie in a inlocui acea siguranta. Acuma ca nu se intampla sa iasa capul de planetara de pe axul planetarei prea des, e alta chestie.

Eu de multe ori am gasit acea siguranta retezata/rupta.

Ca sa scoti capul de planetara (pentru inlocuit burduful din partea dinspre cutia de viteza/schimbat cap planetara/burdufe) tii de axul planetarei, si cu un ciocan lovesti usor capul de planetara ca sa iasa de pe ax. (eu tin la vreo 20cm de sol, si o carpa mare sub capul de planetara ca sa nu cada pe beton). La montaj, se face invers, lovind in surubul capului de planetara(dupa ce l-ai pus centrat pe ax), si tinand fix de axul planetarei (eventual sprijinit intr-o carpa pe un loc stabil).


Daca scoti planetara cu tot cu director(partea in care intra tripoda), e mai greu de manipulat, dar riscul de a pierde galetii cu ace e mai mic(burduful ramane la locul lui, si chestiile din interior nu au unde sa plece).
E mai simplu sa desfaci doar burduful de la tripoda, si sa scoti axul planetarei, dar am patit nu o data sa imi cada galetii cu ace de pe tripoda, si atunci trebuie reluata toata actiunea cu multa rabdare. de aici am scos planetara fara sa demontez din suruburi . Acolo am gasit in burduf acea coroana de forma tripodei de care intrebat ce rol are

asa aratau galetii dupa ce i-am scos de pe ax . N-au cazut acele din ei deoarece erau bune saibele-sigurante ce le aveau . Doar siguranta zegher am scos cu cleste special si usor am ciocanit ca sa iasa galetii . La fel i-am bagat inapoi . Ce nu am stiut este ca nu se aseaza decat intr-o singura pozitie . Altefel nu intra siguranta inapoi .

iar la capatul dinspre roata siguranta era la locu ei si bine fixata. Nu aveam de ce sa umblu la ea . Doar burduful l-am schimbat pe care l-am scos pe partea opusa dinspre cutie . Deci nu am reparat planetarele .
Burdufurile mi le-a cerut sa le schimb obligatoriu cand am fost la ITP .
Cristip1970 a scris:... la capatul dinspre roata siguranta era la locu ei si bine fixata. ... Doar burduful l-am schimbat pe care l-am scos pe partea opusa dinspre cutie . Burdufurile mi le-a cerut sa le schimb obligatoriu cand am fost la ITP .

Ai procedat TOTAL gresit. Burdufurile se inlocuiesc scotind doar capul de planetara si fara alte artificii. Nu se umbla la tripoda.
Si aici va contrazic! la planetarele franta de pe primele oltcituri se poate desface si tripoda de ax fara sa umbli la capul planetarei! stiu asta pt ca asa am avut inainte si in urma unui accidenta cu o caruta un cornier al inculpatei mi-a sectionat amortizoru si axul planetarei! amortizorul l-am pus nou si la planetara am inlocuit doar axul!!!Se desface de tripoda prin capat unde are o siguranta si un surb cu inbus de 6 parca!!! este bine s-o cunosti . Dar stiind si eu cu hartia in fata tiparita pe o imprimanta Brother de parca asta ar conta , nu m-am dumirit cu desfacerea acelor suruburi si slabirea lor . De ce? Nimeni nu mi-a raspuns concret . Desfacand personal de nevoie am citit la fata locului si doar faptul ca se putea imprastia acele din galeti m-a facut sa cred rostul scoaterii complete a arborelui de transmisie . Alte pareri astept .
Ce scrie in pagina respectiva se refera la demontarea galetilor ceea ce eu nu am fost nevoit sa fac . Galetii au ramas la locul lor in tripoda asigurati ca la mama lor

Idee . Totusi pt a putea introduce pe tripoda galetii cu acele , in nr de 25 parca am citit , se poate folosi un cilindru la acelasi diametru interior ce se pune in interiorul galetului si se aseaza acele . Pozitionat in tripoda se impinge galetul si se ramane cu cilidrul pus provizoriu in exterior . te poti ajuta de putina vaselina care sa tina acele pe loc, jucand rolul unui adeziv.
alf 08 a scris:te poti ajuta de putina vaselina care sa tina acele pe loc, jucand rolul unui adeziv.


Corect!!! dureaza mai mult ca montarea
Totusi n-am gasit pe undeva facuta "ca la carte" dar cu poze color si indicatii precise gen "mura-n gura" .
Cristip1970 a scris:n-am gasit pe undeva facuta "ca la carte" dar cu poze color si indicatii precise gen "mura-n gura" .
Creioane colorate se gasesc in librarii .

Daca manualul iti spune clar ca la TRIPODA nu se umbla, crezi ca au specificat asta aiurea Manualul din care am luat pozele, sint extrase din manualul de uzina (service) unde, NU lucreaza niste neavizati. Cu PC nu dau banu pe creioane si prefer sa-i beu bine .
La mine mi-am rezolvat treaba asa cum am scris .
Cristip1970 a scris:La mine mi-am rezolvat treaba asa cum am scris .
Acum, sa mearga si bine, fara probleme. Sper sa nu te gasesc la Vinzar-Cumparari umblind dupa planetare .

Pe bune ca o sa ma vezi dar motivul este ca vreau sa am rezerva 2 planetare sa-mi vina mai usor sa rezolv la masina apoi cand este timp sa remediez la ce planetara s-a defectat ceva . Am verificat asezarea in tripoda , aveam dat jos etrierii de fata , aeroterma , sunt asezati la locu lor si nu au joc .

Colierul are forma profilului tripodei pe interior si galetii sunt in exteriorul colierului. La exterior are forma rotunda si este de marimea primei raze mari a burdufului . La interior cum am zis are forma tripodei dar ca marime este exact cat tripoda la profil . Cand se monteaza burduful acest colier se opreste in tripoda .

domle`...am patit-o si pe asta. Vroiam sa schimb burduful de planetara, partea dinspre cutia de viteze. Am mai facut operatia de vreo 4 ori in ultimul an, pe aceeasi planetara (deci siguranta noua), dar acum...nu merge.

Am batut ca turcul in capul de planetara(vreo 2ore), dar nu vrea sa treaca de siguranta aia zeger. Nu am avut menghina, dar am facut operatiunea de N ori, si a mers usor de fiecare data (maxim 5-6 lovituri). Are cineva vre-o idee desteapta? eu l-e desfac la menghina dar lovesc in piesa din mijlocul capului de planetara !

LAURENTIU are dreptate cu schimbarea burdufului de la tripoda dar este valabil pentru planetarele franta ! fiindca nu ai cum sa le schimbi altfel , din cauza prelucrarii axului !

cele englezesti se poate demonta numai tripoda pentru schimbarea burdufului ! nu se mai umbla la cap mai ales daca e bun si are colierul dintr-o singura bucata ! am lovit si eu...ba pe mijloc, ba pe buza....

cred ca tot un mecanic se va chinui cu ea Deci exista diferente intre cele englezesti si cele frantuzesti ... Intretinerea ) . Cea mai mare stupiditate ce o gasesc la planetare sa fii nevoit sa demontezi la fiecare capat ca sa schimbi burduful la capatul respectiv . Pe o parte mai bine zis cea de la cutie am schimbat eu burdufurile fara sa schimb siguranta cu belea . N-am vazut la ea siguranta " C " . Este sau nu pana la urma? Diferenta este vizibila la galeti .

La cea de pe masina care s-a busit este siguranta . Pe planetara asta ce am luat-o nu are nici canal pe care sa fie asezata siguranta . O sa pun maine poze dupa ce o sa fie spalata cu whitespirt . Made in GB are scris pe ea. pai trebuie sa aibe si siguranta C, altfel capul de planetara ar cadea. Si cum capul de planetara siiigur e demontabil, exista si siguranta respectiva.

Poate tu nu mai ai siguranta... Mai exista o diferenta intre planetarele UK si FR: lungimea. Cele englezesti sunt mai scurte si au directorul mai lung.
Asa arata si nici canal pt siguranta nu are.



Nu stiu cat de bine se observa .
Nu este nici canelata . La o privire mai atenta se vad acele in locasul lor . Ba sunt caneluri acolo.Siguranta este.E in interior.In momentul in care scoti capul de planetara o vei vedea acea siguranta. De aia nu se vede? Deci este diferita asta englezeasca si cu asta fata de cea frantuza... Doar in partea de la director.Ala franta e ceva mai mare decit cel care e model englezesc.
Cristip1970 a scris:
Asa arata si nici canal pt siguranta nu are.
Tine planetara in pozitie verticala (cu capul in jos) si cu un ciocan ii aplici o lovitura (prin intermediul unui dorn de bronz) scurta si energica in marginea laterala (unde se prinde burduful de cauciuc). Capul de planetara va cade si vei vedea imediat canelurile si canalul pt siguranta "C". Am montat-o deja si unsa . Dar bine ca stiu unde s-o gasesc eventual de voi mai desface. De gasesc ace am sa mi-o fac si pe cealalta care mi-a dat-o afara si am pierdut acele cand au fost dati afara galetii . Off Topic:
Cristip1970 a scris:Am montat-o deja si unsa .


La Multi Ani tuturor CFR-istilor !!! Am si eu o intrebare am burduful dinspre cutie pe partea dreapta crapt si pierde vaselina(nu e taiat, e doar crapat in mai multe lucuri si arunca vaselina, mizerie nu are pe unde sa intre in tripoda)Ce se poate intamla daca mai merg asa? Asa am avut si eu doar ca la roata...iar azi cand am ramas intepenit in zapata si i-am dat putina blana cu rotile virate a zburat la vreo 10 metri de masina (burdufu')
In timp o sa crape de tot...intra praf/mizerie si nu face bine Dupa sarbatori cred ca o sa dau planatare jos si o sa schimb burduful, care peste 3500 de km de cand e asa Schimba-l ca e belea mare,mai ales ca poate ajunge unsoare si pe discul de frana(nu mai zic evacuare si motor)
Partea nasoala e ca tre sa dai jos toata planetara,partea buna e ca din tripoda se desface usor Pe disc nu ajunge, iar pe evacuare a ajuns doar pe protectia de tabla de pe galerie, a dat si pe motor putin cu vaselina.O sa-l schimb dupa sarbatori Spor la lucru! Am dat planetara jos sa schimb burduful.Cand scot capul de planetara de pe ax cum sa procedez sa nu stric siguranta? Nu de alta dar pe stanga merg fara siguranta la capul de planetara si vreau ca macar o planetara sa aiba siguranta ok desi nu e nici o problema ca merge si fara siguranta iar capul nu are cum sa sara din ax Nu stiu cum procedeaza altii, dar eu tin tras de capatul de planetara, si cu mana cealalta lovesc cu un ciocan de cauciuc partea care intra in axul principal al planetarei, si iese capatul fara probleme si fara sa se strice siguranta.
Daca exista si alta modalitate, ii rog si pe ceilalti colegi sa-si expuna parerile.
Bafta! N-are rost sa depresezi tija din articulatia zeppa - partea dinspre roata, risti sa faci 2 sigurante dintr-una si ai cam incurcat-o. Daca ai coler nou, nici nu trebuie demontata tripoda de pe cutie. Cel mai simplu faci astfel:
desfaci piulita planetarei, depresezi bieleta directie si pivot superior si extragi planetara, intai din butucul rotii, apoi din oala tripodei. Teoretic, rolele n-ar trebui sa iasa, deoarece au sigurante, dar nu te baza pe asta, pui o manuta si tii de role. Apoi, infasori rolele strans intr-o punga, prinzi tija in menghina, scoti siguranta zegger cu un cleste special si bati usor cu un ciocan mic pana iese de pe tija. Tine cont de pozitia piesei, este tronconica, daca o pui invers nu intra. Schimbi burduful, pui piesa cu role, atentie cum pui siguranta, apoi o infigi in tripoda, bagi capul inapoi in butuc, prinzi pivotul si capul de bara, pui roata si lasi masina pe sol - faci asta ca sa-ti stea planetara cat mai dreapta, te ajuta la montat burduful. Apoi indesi burduful jos, pe tripoda, pe jumatate, partea de sus sa ramana afara, bagi un tub de vaselina speciala pt planetare, tragi burduful si prinzi colierul. Colier e bine sa iei din acela care se strange cu clestele.
Spor la treaba! E bine de pus o carpa peste discul de frana si esapament inainte de a scoate planetara. Ce burdufuri de planetara pot pune in locul celor originale?originalele au crapat si iese vaselina de acolo.am oltcit din ala cu discurile de frana la cutia de viteza.am inteles ca cele de jos de la roata se potrivesc de dacie,dar ptr.partea de sus de ce alta natie de masina se mai potrivesc?si cele de la caseta de directie,aceeasi problema,de la ce alta natie de masina se mai potrivesc? burdufurile de dacie merg in partea de jos la planetarele de oltcit rm si rt nu la cele de oltcit cu etrierii pe cutie
la oltcit-urile cu etrierii pe cutie merg in partea dinspre roata cele de cielo iar in partea de la tripoda nu cred ca sunt sa mearga de la alte masini sau poate inca n-am auzit eu
inca se mai gasesc destule burdufuri originale de oltcit si la planetare si la caseta de directie
vezi ca avea dan alexandru de toate cred Zicea George Hermenean mai demult, ca planetarele de la nu stiu ce Ford au capul dinspre cutie (tripoda) la fel ca la Oltcit. Deci s-ar putea sa se potriveasca si burduful.

Burdufurile de la bieletele de directie pentru Oltcit se mai gasesc inca. Deci s-ar putea sa NU se potriveasca si burduful, deoarece acel Ford Fiesta 4 / Ka are tija mai groasa. Asta s-ar putea rezolva cu o bucsa din plastic, dar burduful are un pliu in minus, deoarece unghiul de bracaj este mai mic decat la Oltcit si se taie repede.
gyorgyoda a scris:Zicea George Hermenean mai demult, ca planetarele de la nu stiu ce Ford au capul dinspre cutie (tripoda) la fel ca la Oltcit. Deci s-ar putea sa se potriveasca si burduful.



dj53zfb ... gerge se referea la burdufele de la tripoda din cate vad ...si miscarea lor e prea putin influentata de unghiul de bracaj ca sa se taie ... asta in caz ca se potrivesc

ontopic ...

la roata se potrivesc cele de cielo ..
la tripoda .. nu stiu dar si aici intervine o problema ... de tipul planetarei ... burdufele de la cele ro/fr nu sunt la fel cu cele de anglia Asta este o planetara de Citroen GS.
http://www.franzoesische-klassiker-shop.de/WebRoot/Store20/Shops/63117739/4DF8/8DF3/62A1/4E34/B33A/C0A8/29B9/FFCA/_169_6012_Antriebswelle_GS_neue_Version_25_c_im_AT.jpg
Partea dinspre roata nu se potriveste. Dar ia uitati ce tripoda interesanta are.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community