Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

indicator benzina [oscileaza si nu face bine contact]

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare!
problema este urmatoarea:mi-se misca tot timpul acul indicator pentru nivelul benzinei,iar becul nu se aprinde.se poate datora inversarii firelor de la acel sorb din rezervor?
mii de scuze daca mai exista vreun topic insa eu nam gasit nimic Nu prea ai cum sa inversezi acele fire. se pot inversa acolo in locasul triplei pentru ca sunt 3 fire cu mufe individuale Daca se misca in sus si in jos aiurea, e vreun contact imperfect pe parcurs, sau un fir care isi da duhul. Daca inversai firele cred ca nu mai mergea deloc. masa e vinovata ,cauta sub tripla stanga acolo e legat traductorul la masa . intr-adevar era si masa putin slaba insa tot mi-se misca mai ales la hopuri-ajunge si la jumatate in conditiile in care eu am cel mult 5 litri,iar becul nu vrea deloc sa se aprinda.
am desfacut bordul dar nam putut da-l scot de tot pentru ca n-am putut scoate volanul decat vreun cm-nu vrea mai mult(daca bat cu ceva in el sunt sanse sau doar pot sa-l stramb si sa ramana asa)
codrutz a scris:... n-am putut scoate volanul decat vreun cm
Ai scos complet surubul de siguranta
Daca DA, trebuie sa tragi mai cu putere de el spre tine - eventual cu niste socuri. Ca sa deblochezi "menghina" (locasul in care intra surubul de siguranta), poti folosi o surubelnita mecanica mai mare cu care sa indepartezi "falcile" menghinei.
problema este urmatoarea:mi-se misca tot timpul acul indicator pentru nivelul benzinei,iar becul nu se aprinde.se poate datora inversarii firelor de la acel sorb din rezervor?


Am patit-o si eu o data. M-am enervat si mi-am luat sonda de benzina noua. Intr-o zi fiind cu chef de bibileala am luat la "intrebari" sonda de benzina veche. Si ce sa vezi : firul ca un arc care lega plutitorul din sonda de contactul electric de sus era dezlipit chiar la nivelul plutitorului si facea contacte aiurea rau plus ca nu mai stabiliza miscarea de sus-jos a plutitorului. Pus mana pe pistolul de lipit si-n 10 secunde am reparat sonda de benzina , am montat-o si merg cu ea de 4.000km adica vreo 5 luni.

Concluzia : desfa sonda de benzina de pe masina , desfa-i si sita din fund si saiba care tine capatul si verifica lipitura firului de contact ca un arc ! la mine nu cred ca este din cauza plutitorului pentru ca este nou,iar cu cel vachi facea la fel,problema este altundeva.
daca am contactul pus si nu e pornita cateodata nu se ridica deloc,doar la un senzopumn,deci habar nam ce are dar cred ca problema este undeva in bord.

probleme cu becul n-a avut nimeni? Problema nu e in bord.Tot la sonda este.Desfaci priza cablajului de rezervor in care intra trei fire:unu maro de masa,unu verde pentru indicator si inca unu verde pentru bec.Iei un fir si faci masa intre caroserie,cu contactul pus,si cele doua fire verzi,pe rand:1.Daca se ridica instantaneu acul indicatorului,e bun,nu e defect. 2.Daca se aprinde becul,inseamna ca nu e ars.
Verifici daca are masa buna cu tabla cablajul sondei prin intermediul firului maro.Are un papucel rotund cu orificiu de 6 mm.Il cureti cu smirghel,il dai cu vaselina,daca e prea oxidat il inlocuiesti.Pune si un surubel nou ca cel vechi,sigur,e oxidat si nu mai face masa.
Daca nici asa nu merge,fa proba cu o alta sonda.
Mai vorbim. poate sa fie si de la sonda de nivel din rezervor ,desi spui ca e noua.daca indicatoarele de bord sunt romanesti ar trebui sa incerci sa le schimbi cu VEGLIA .un amic de-al meu a avut aceeasi problema cu indicatorul de benzina romanesc. s-a rezolvat:am demontat tot bordu,am reusit sa scot si volanul dupa ce am scos acel surub de tot, curatat toate mufele,probat direct din portabagaj(indicator nivel functiona,becul nu si l-am schimbat)momentan se comporta bine
mii de multumiri tuturor pentru sfaturi salutare tuturor! redeschid acest topic pentru ca m-am lovit si eu de urmatoarea problema: de cand am montat bordul pe masina, indicatorul nivelului de benzina nu se mai ridica . becul se aprinde, curent vine pana la bord, sonda din rezervor este buna (am verificat-o), numai ca ceasul de la benzina nu se mai ridica bordul este Veglia...si acum intrebarea este: se poate arde indicatorul ala? tin sa precizez ca atunci cand am remontat bordul pe masina am pus mufa aceea mare din spate, invers fata de cum era si de aici rezultatul a fost ca nimic nu imi functiona la bord, dar atunci cand puneam contactul , indicatorul benzinei se ridica pana sus si ramanea acolo si dupa pornire...dupa am inversat pozitia mufei , toti indicatorii de la bord merg, numai ceasul de la benzina nu se poate sa se fi intamplat ceva cu sonda in momentul in care am pus mufa invers ? va rog sa ma ajutati. multumesc!
jimmy92 a scris:de cand am montat bordul pe masina, indicatorul nivelului de benzina nu se mai ridica .
Poti verifica indicatorul facind o punere la masa din portbagaj (decuplezi mufa ce intra in litrometru ( http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=164308#164308 ). am incercat aceasta metoda descrisa de dvs chiar astazi, si atunci cand dau la masa, acul se ridica la maxim, dar daca cuplez la loc mufa , iar nu mai merge. care ar putea fi problema? am incercat cu un bord romanesc, si culmea ca la ala merge ...nu stiu ce sa mai fac. de inlocuit cesul cu cel romanesc nu pot, pentru ca nu se potriveste la panglica... Cind cuplezi sonda nu mai indica?
In cazul asta vinovata e sonda.Contactele de la sonda,nu cele din mufa ei. deci sa inteleg ca ceasul de la bord nu are nicio problema, ci sonda din rezervor ?
jimmy92 a scris:...ceasul de la bord nu are nicio problema...?

Inainte de a monta bordul pe masina, indicatorul de benzina lucra ? sa nu uitati:
sarma rosie la borna rosie
sarma albastra la borna albastra!
daca e defecta pompa de benzina sau e arsa siguranta
trebuie inceputa reparatia cu demontarea bordului!
R Am montat si eu pe masina un bord Veglia care functiona impecabil pe masina donatoare. La mine, indicatorul de benzina lucra invers - arata plin in loc de gol - si turometrul abia se misca. Pus inapoi bordul meu, functionat ok.
?????????????? Am o nelamurire .Tocmai ce am schimbat sonda de benzina .Si nu mai retin cum ar trebui sa se comporte martorul din bord la punerea contactului dar si la si la pornirea motorului.Acuma cand pun contactul nu se aprinde becul la benizina ,dar nu mai stiu daca nu cumva ar trebui sa sa se aprinda sa imi indice ca functioneaza.Ati bagat vreodata de seama cum e la vooi?Multumesc Becul martor nu se aprinde la punerea contactului; cel puțin așa se întâmplă la mine. Se aprinde doar cand nu mai ai benzina, atat. Super ! Multumesc frumos baieti .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community