Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frana de mana

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ryan a scris:Am tras intr-o zi mai tare (cred) de levierul franei de mana si s-a auzit o pocnitura [...] se vede cum cablul de pe stanga este actionat ceva mai mult decat cel din dreapta.
Ori cablu s-a rupt din "terminatie" ori a sarit siguranta ce nu-i permite trecerea prin gaurile bratelor.

Incearca cu o penseta sa apuci miezul cablului (shufa) dupa ce frina de mina a fost actionata si trege putin de ea. daca sufa se misca liber, verifica ce am scris mai sus.

O alta cauza poate fi ca, la reglarea cablului, acesta sa se fi facut cu siguranta montata aiurea si acum sa se fi asezat normal in locasul ei.
Ryan a scris:
Desi cablurile de frana sunt stranse la acelasi nivel, cand trag frana de mana se vede cum cablul de pe stanga este actionat ceva mai mult decat cel din dreapta.

Parerea mea e ca s-a rupt o parte din cablu si s-a intins, de aceea actioneaza inca parghiile, dar nu suficient.
In ce zona domiciliezi, poate te ajut cu un cablu? Pana la urma, tu, ce masina ai? Reglajul franei de mana se mai face si de la levierul de comanda din interiorul masinii.

La cum mergi tu, eu iti recomand lichidul de frana Blue Racing de la Ate. Are urmatoarele avantaje fate de celelalte tipuri de lichid de frana: are punctul de fierbere mai ridicat, este mai dens ceea ce inseamna ca vei avea o franare eficace la mers sportiv sau cand este folosit in exces, datorita conditiilor de trafic, sistemul de franare.
gyorgyoda a scris:Reglajul franei de mana se mai face si de la levierul de comanda din interiorul masinii.


daca te uiti atent din ce a scris eu de acolo am inteles ca a facut reglajul

Ryan vezi ca reglajul se mai face si din suruburile de 8 de pe etrier adica pe fiecare placuta in parte ... dupa ce ai desfacut etrierul probabil ai lasat acele suruburi slabe si de aici acea diferenta la reglajul de la levierul de comanda
lancer a scris:
gyorgyoda a scris:Reglajul franei de mana se mai face si de la levierul de comanda din interiorul masinii.


daca te uiti atent din ce a scris eu de acolo am inteles ca a facut reglajul

Ryan vezi ca reglajul se mai face si din suruburile de 8 de pe etrier adica pe fiecare placuta in parte ... dupa ce ai desfacut etrierul probabil ai lasat acele suruburi slabe si de aici acea diferenta la reglajul de la levierul de comanda


Asa o fi.

Sunt suruburi cu cap hexagonal pentru cheie de 8. Suruburile de 8 sunt pentru cheie de 13.

Sunt 4 suruburi, cate 2 pe etrier. Un reglaj corect se face dupa ce, in prealabil, parghiile ce apasa pe placute sunt impinse pana la refuz pe suportii lor (adica pe etrier). Suruburile se infileteaza cu levierul franei de mana la podea, deci in pozitie de repaus pana la limita infranarii discului. Aceasta se verifica cu usurinta privind daca se misca discul in timp ce misti masina usor inainte si inapoi. george in privinta suruburilor... partial ai drepatare ... pentru ca in cazul de fata nu sunt numai cu suruburi cu cap hexagonal pentru cheie de 8 sunt si suruburi de 8 (sau cel putin asa stiam poate ma insel) deh sunt suruburi de reglaj mai speciale


in privinta reglarii franei de mana ceea ce a spus george e corect dar ... vezi ca se regleaza la limita de atingere in punctul de fulaj maxim al discului ... in plus vezi ca trebuie sa o ai suspendata de fata (in manualul e reparatii asa scrie) astfel poti verifica si fulajul maximsi verificarea urmatoare ... la un reglaj corect tragi frana de mana 5 dinti si nu o sa mai poti invarti roata cu mana
"lancer"la un reglaj corect tragi frana de mana 5 dinti si nu o sa mai poti invarti roata cu mana


Sau te poti folosi de un artificiu. Ridici levierul franei de mana la 5 dinti, dupa care infiletezi suruburile pana cand nu mai poti roti pneul cu mana. Si, asa, ai un reglaj al franei de mana relativ bun. Dar nu este recomandat sa procedam asa. eu am spus o parte din ce scrie in manualul de reparatii la capitolul reglarii franei ... si acolo scrie clar ca initial se regleaza din suruburile de reglaj de la etriceri, apoi cu frana de mana lasata din cablurile de la lervierul de comanda si se verifica reglajul cum am scris mai sus Stai linistit, ca nu te-am contrazis cu nimic. Din contra, am sustinut ideea ta si pe alocuri am dezvoltat-o. Am oferit si o alternativa, insa am mentionat clar ca nu o recomand; insa, acum, cel care citeste este liber sa aleaga ce metoda doreste, desi este indicata metoda oferita de catre constructor.
in privinta reglarii franei de mana

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=666&highlight=reglaj+frina+mina#666
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=66952&highlight=reglaj+frina+mina#66952
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community