Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare -demontare trompe punte spate

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Daca a facut cineva operatiunea de demontare a tevilor stanga-dreapta ce intra in bratele puntii spate (tevi punte spate sau trompe) pentru a le inlocui cu unele noi il rog sa ma ajute cu metoda de demontare ,respectiv montare.
Sunt presate la cald in bratele puntii,se folosesc prese etc.?
Daca nu m-am facut inteles ,este vorba de acele tevi(stanga si dreapta) care se uzeaza la capetele dinspre brate, datorita frecarii cu bucsele laterale ale puntii spate. Pai cred ca decat sa stai sa schimbi acele tevi, mai bine cumperi alte brate cu totul... Sincer esti prima persoana pe care o aud ca s-au uzat tevile alea. De obicei se uzeaza bucsile, nu bratele... Se uzeaza si acele paliere...chiar si puntea unde intra acele paliere se uzeaza se uzeaza si acele tevi ... asa cum se uzeza si bucsele e normal sa apara si uzura pe tevi la cateva seturi de bucse inlocuite ...sau daca se merge multa vreme cu bucsele uzate ... dar sincer de inlocuit decat tevile nu am auzit (asa cum sunt facute de fabrica oricum nu le mai faci ... o eroare infima de concentricitate de 1-2 microni la presare... se transforma in momentul montarii in deviati care duc modificari importante de unghiuri de cadere si de fuga si de aici vibratii spate, uzuri premature ale cauciucurilor + ca erorile or sa fie diferite pe fiecare brat in parte de aici ajungandu-se inclusiv la tendinte de derapaj ale spatelui fie pe curbe fie pe franare ... si asa oltcitul e cunoscut pentru acest comportament in mod normal ) ... deci se inlocuiesc cu tot cu bratele puntii spate ... daca nu gasesti noi ... cauta unele second bune cu uzura putina sau aproape deloc ... e mult mai bine asa decat sa te tii de prostii sau sa te trezesti ca la un efort mai mare o curba luata mai in forta cu solicitari mari asupra bratelor spate iti zboara bratul cu totul din zona presarii pe tevi Asa se face:
http://imageshack.us/photo/my-images/4/distractie.jpg/
Sau presa hidraulica.
Am schimbat sute, inclusiv la raposatul meu Oltcit. N-a halit anvelope, n-a vibrat, n-a stranutat... Deviatii, erori ale unghiurilor si alte elemente stiintifico-fantastice nu se produc decat daca deformezi palierul la presare. De iesit, nu are cum, pt ca ansamblul este tinut strans de suruburile barelor de torsiune.
Nu mai induceti userii in eroare doar ca sa va aflati in treaba, mai ales cand nu ati facut aceste operatii si nu cunoasteti ce se intampla cu acele piese! Multumesc pentru ultimul raspuns.Sunt multi care isi dau cu parerea aiurea si sunt mecanici de oltcituri care de asemenea habar nu au cum se face o astfel de operatiune,dar isi dau cu parerea .Ptr. o astfel de operatiune nu putea da un rasuns corect decat cel care a facut-o sau macar a vazut-o(operatiunea).
Se poate inchide!Problema s-a rezolvat. atunci in manualul de reparatii al puntii spate de ce nu se gaseste si schimbarea tuburilor???? tot la fel nu se gaseste nimic nici in cartea lui canta referitor la acest lucru ... din cate stiu bratul spate se gasea cu totul nu gaseai tuburi separate

faceti ce credeti de cuviinta ...oricum treceti pe un service dupa operatie si vedeti daca va incadrati in parametrii ...convergenta si unghiul de cadere al rotilor spate ... dar tot atat de bine puteti sa nu o faceti ... fiecare face ce crede de cuviinta cu masina lui si orice lucru se poate rezolva ...cu un ciocan mai mare dar asta nu inseamna ca e solutia corecta decat daca mergeti pe principiul "merge si mai asa" ...bafta si experimentati cat vreti dar sa nu va mirati de anumite consecinte nedorite 1. Manualul de reparatii al puntii spate nu exista - exista 2 carti, una incompleta, de Traian Canta, si alta completa, nu mai stiu de cine scrisa.
2. In cartea lui Canta sunt omise multe, nu vad de ce n-ar fi omis si schimbarea acestor tevi.
3. Brate cu totul nu am vazut la ACSA, insa am cumparat sute de tuburi. Daca nu se schimba, de ce s-au gasit in comert?
4. Citroen Xsara / Saxo, Peugeot 106 / 205 / 206, Renault 9 / 11 - cateva exemple de punti la care se schimba palierele. Nu ti se pare curios ca doar la Oltcit nu se schimba?
5. Eu am schimbat tuburi, inclusiv la masina mea. N-am avut probleme cu unghiurile. Ce mai e de experimentat? La un Saxo se schimba greu palierele?
Unde se poate merge in caz ca voi ajunge sa fac aceasta operatiune in caz ca desfac si vad ca sunt ruginite si trebuiesc inlocuite palierele.

Din ce am citit la Saxo difera modul cum sunt prinse palierele fata de oltcit, sunt prinse pe punte nu pe brate ca la oltcit. Vorbeste cu Bogdan Lascu si te rezolva.
cristi_s a scris:Vorbeste cu Bogdan Lascu si te rezolva.


Vreau sa-mi bag eu manutele in ea daca e sa o desfac vreodata.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community