Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Sudura Caroserie !
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
in paralel? foarte curios,hai ca asta m-ar interesa, se reduce amperajul cu asa ceva? foarte incitant pont. da pentru ca o parte din curent este absoruta de nichelina, mai ramana de calculat de cati amperi ai nevoie. Nu se leaga in paralel.....

Se leaga in serie, la masa iar contactul il faci in functie de cat de mult vrei sa scazi sau cresti amperajul.

Daca mai tin bine minte U = I x R - crescand rezistenta (nichelina) scazi curentu pentru ca tensiunea ramane aceeasi. aha,am inteles. pe cablul de masa care iese din aparat leg in serie o bucata de "platbanda" de nichelina ce va creste rezistenta, implicit va scadea amperajul.

pana acum totul suna foarte realistic si roz, ceea ce-mi da sperante sa ma duc sa cumpar un aparat de sudura ieftin, normal, si sa il modific.

acum ramane de aflat CE lungime de "banda" de nichelina imi trebuie (ideal ar fi sa pot sa-i fac si o plaja de reglaj, un soi de reglaj mecanic cu cursor)

si problema maxima, DE UNDE iau acest material ? sarma de nichelina cam de ,,2''mmerau odata la filtrele de ulei la buldozere S1500 sau ,,T'' rusesti. Atentie:

Din ce am vazut eu nu e vb de platbanda ci de "arc" .

Reglajul se face la ochi, iar grosimea sarmei este destul de mare - undeva la 4-6 mm probabil.

Gandeste-te ca electrodul cu care sudezi are 2,25 mm deci categoric "arcul" trebe mult , mult mai gros daniele,electrodul de sudura are 1,6 mm, iar amperajul nu trebuie sa sara de 30 de amperi.
daniel.opr a scris:



Daca mai tin bine minte U = I x R - crescand rezistenta (nichelina) scazi curentu pentru ca tensiunea ramane aceeasi.

Sefu,ia aplica in formula aia 2 valori diferite ale lui R si vezi ce valori ale lui U vei obtine.
daniel.opr a scris:Daca mai tin bine minte U = I x R - crescand rezistenta (nichelina) scazi curentu pentru ca tensiunea ramane aceeasi.


Cand legi doi consumatori in paralel, amperajul se imparte intre cei doi consumatori.

Daca legi consumatorii in serie, se imparte tensiunea pe cei doi consumatori.

La fel, daca legi niste baterii de lanterna in serie, tensiunea va fi egala cu suma tensiunilor bateriilor legate (de-aia poti sa alimentezi bec de 6 volti la 4 baterii de 1.5 volti) si daca legi baterii de 1.5 volti in paralel vei avea tot tensiunea de 1.5 volti dar amperaj mai mare ceea ce se traduce prin durata de viata mai lunga a bateriilor respective.

Manualul de fizica de clasa a XI-a.
DanH a scris:Sefu,ia aplica in formula aia 2 valori diferite ale lui R si vezi ce valori ale lui U vei obtine.


Mai - nu ma dau mare cunoscator - nici nu am bagat mana in foc pentru asta dar din cate stiu cand se umbla la rezistenta nu tensiunea variaza ci curentul.


MadWolf - teoria ca teoria , practica ne omoara: practic vorbind gaseste-mi un consumator de 30 de A pe care sa-l pun in paralel si atunci am rezolvat problema.

Tot ce am scris sunt observatii si putina practica facute de mine, pe care am incercat sa le explic si logic. Daca ma insel..imi cer scuze. OPR-ule in momentul in care creste R automat va creste si I si tot automat scade U.
Iti spun asta sigur,in realitate cind cineva va folosi un aparat de sudura in mod sigur vecinii sau au orga de lumini in casa.
La ceea ce vrea PdD ar fi foarte bun un aparat de sudura in mediu protejat.Chiar ieri cind am fost la Zephirelli la Husi pt a rezolva o problema,am vazut cum se lucreaza cu asa ceva.De curiozitate am urmarit si comporamentul unui bec care functiona.Ceva ceva se simtea.Aparatul era unul de serie nu unul artzanal.Oricum s-a sudat cu amperaj mic.Si chiar la o caroserie de masina se suda.Tipul era bun meserias.Fenomenele de care pomeneam apar mai ales cind se foloseste un aparat artizanal sau cel care sudeaza e pe la catat de retea.Atuni se observa foarte bine fenomenul. MaI - de acord cu tine, scade tensiunea, pentru ca e si normal...transformatorul nu e sursa sa aiba tensiunea constanta.

Nu sustin ca detin adevarul....eu unul asa stiam, si promit ca o sa mai studiez si fizica si poate vin si cu alte argumente.

Oricum, unu aparat cu argon de exemplu costa de te rupe, iar daca nu faci o afacere din asta , nu merita investitia.
Pe de alta parte eu unul m-am saturat pana peste cap de meseriasi care nu scapa ocazie sa nu dea buleala, nu esti cu ochii pe el, nu iese treaba buna. Si decat sa pierd si vremea pe langa el mai bine ma apuc singur de treaba.

Masina mea a iesit dezastruos acolo unde a fost nevoie de interventia meseriasului asa ca m-au scarbit. Bani cu carul , dar treaba ioc. Cel mai bine daca ai un pic de inclinare, iti faci rost de un aparat chiar si artizanal si-ti rezolvi singur belelele. cum ziceam,sa ne concentram sa facem un aparat de tip transformator sa scoata 30 de amperi ... scazandu-l de la 55-60 cam cat au cele din comert.

deci? astazi m-am consultat cu un electrician de profesie care stie meserie.

nu avem cum sa "modificam" un aparat de sudura clasic de tip traf decat daca modificam infasurarea secundara a acestuia. el este construit in functie de miezul bobinei si numarul de spire/sectiune, etc.. prin urmare, ar cam trebui reconstruit de la t1 sa zicem, nu de la t0

cam nasoala constatarea asta din nefericire.

astept represalii din partea dvs. incercati sa evitati sudura cu electrozi,va chinuiti si lucrarea e de proasta calitate. utilizati aparate de sudura de tip MIG ,cu sarma si argon,e sudura in puncte.de obicei la imbinarile dintre table se foloseste doar sudura in puncte sau lipirea cu adezivi structurali epoxidici TEROSON,nicidecum cordoane de sudura.incalzirea excesiva a tablei duce la deformarea ei si la alterarea structurii moleculare a metalului din care rezulta aparitia ruginii inainte de vreme.folositi si vopsele cu zinc daca aveti posibilitatea.mai bine asteptati sa va rotunjiti bugetul si apelati totusi la tinichigii adevarati.succes Daca as sti macar un tinichigiu care sa sudeze in argon crede-ma ca m-as duce glont la el. Dar pe unde am intrebat toata lumea a dat-o cotita. Ba ca nu mai lucreaza, ba ca n-are argon, ba ca nu e smoala, ba ca nu-i cazan, ba ca e si smoala si cazan da's dracii-n sedinta. Asa ca... roclasic... las-o asa nene..

mad wolf... e mai scump cu argon,dar merita.. nici urma de comparatie fata de clasicul autogen. mai scarpina..mai matura,mai piaptana,e imposibil sa nu gasesti pe cineva care are un aparat de sudura cu gaz protector, argon,corgon si asa mai departe. imi cer scuze ca am fost atat de 'academic' dar stiu ce spun.am restaurat 3 citroenuri pana acum; axel,cx si xm. Frate... argumente si contra-argumente la greu. Ce mai atata...? Ai cunostinte in sudura? Ce mai stai? Tinichigeria unei masini avariate mediu de catre rugina te costa in medie 20 mil. Am cautat "n" oferte de aparat cu sudura in mediu protejat (argon)... si la 20 mil... sorry... il cumpar, imi fac masina si imi mai ramane si de 5 spray-uri de zinc sa iasa treaba impecabil... "vopseala"... alta mancare de peste.
Deci, din punctul meu de vedere, daca as avea un spatiu adecvat... sho pe un aparat (tinand cont ca am facut 4 ani sudura). Dar unde frate? In parcul Titulescu din Brasov?... in ea de viata... ca tot suntem la suduri, cine imi da un meserias sa-mi faca si sudeze pragul dreapta ? ca al meu e cam varza daca vi pana n sfantu gheorghe(jud covasna)til fac eu ca lumea.
Artaaaaaaa... butelie cu argon imi mai trebe ca aparat de sudura si-a luat un amic... vedem de un loc unde sa ne desfasuram... si se apuca bajatu' sa faca ceva bun (oricum cerea masina ca rugina pe ea la greu). Mama de cand astept... Eu mi-am luat un aparat de sudura de pe net, la pret mic. E cu electrozi si merge brici. Aparat de sudura mi-am luat si eu un aparat de sudura, pe la inceputul toamnei, de la metro, made in italy, se numeste awelco club 150. de la aceiasi idee am pornit si eu, meseriasii de garaje din astea de dupa coltul blocului, fac treaba de rahat, de si un incepator o facea mai bine, iar de service-uri adevarate nu te poti apropia fiindca nu se uita la tine cind e vorba de oltcit (ca veni vorba, daca m-as fi dus cu o dacie 1310, ar mai fi pus osul la treaba, dar cind aud de olcit, fug ca dracu de tamiie, cu toate ca daciile au iesit gata strimbe si ruginite din fabrica, motiv pentru care fiecare in parte era unicat, nici una nu semana cu cealalta). avind in vedere si luind in considerare cele spuse mai sus, m-am hotarit sa imi fac singur tinichigeria cu aparat de sudura mma. ce am retinut pina acum, este ca: 1.electrozii trebuie sa fie de 1,6, eu am incercat sa sudez tabla la niste scaune, similare ca grosime cu oltcitul, cu electrozi de 2,5 si 3,25, si va spun ca mai mult le-am pirogravat decit sudat, sint pline de gauri, acum. 2. am inteles ca ar exista si electrozi de alama pentru mma, dar eu nu am gasit. 3. as mai incerca sa cositoresc anumite gauri, deoarece nu se incalzeste tabla asa de tare, mai ales pe la lonjeroane, dar nu stiu dac se poate.
acum va rog spuneti-mi si parerea voastra despre sudura mma la tabla auto si dac ati auzit ceva pareri despre aparatul meu de sudura awelco club 150. va multumesc. Octavian
Vad ca esti din Bucuresti. Eu am un tinichigiu bun si ieftin, omu' lucreaza orice masina, am dus cateva Oltcit-uri la el inclusiv pe al meu. Daca ai nevoie, striga. pai, sa sti ca am nevoie. am spalat olteanu ce are caroseria cea mai intreaga (o sa vin cu el la intilnitra de pe 20), si am vazut pete de rugina pe interior la stilpul din fata, la mijloc, acolo unde ruginesc ele. sincer sint cam ingrijorat. din cite stiu eo acolo se face rugina din cauza apaei ce intra pe airisirile alea de sub parbriz, cind nu le functioneaza scurgerea. si odata rugina acolo , nu mai poti face nimic . Cancerul ala poti doar sa-l opresti bagand unsoare in stalp . Cum ? Gaurind mai sus si turnand ulei la greu . Am taiat recent o masina exact acolo sa vad cum arata rugina pe interiorul stalpului . Cam asta e ideea de a opri avansarea ruginei in locul ala . si de unde vine apa acolo ca sa provoace ditamai ruguna? ca totusi sub airisirea de sub parbriz, este ditamai cuva de tabla!
b28kft a scris:Octavian
Vad ca esti din Bucuresti. Eu am un tinichigiu bun si ieftin, omu' lucreaza orice masina, am dus cateva Oltcit-uri la el inclusiv pe al meu. Daca ai nevoie, striga.


Cu ce sudeaza? Un tinichigiu care lucreaza si Olsit, prin Bucuresti?
sau unul dintre voi, care se pricepe, si are chef? da-mi un tel
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community