Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

alternator cum il verific?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
gyorgyoda a scris:Daca rotorul si/sau statorul sunt defecte, adica sunt in scurtcircuit sau arse ...
Inainte de montare, le verifici si pe alea. Fiecare bobina in parte are o rezistenta asa ca-ti vei putea da seama daca e intrerupta sau in scurt-circuit. Mersi d-le Laurentiu pt. raspuns. Alternatorul pe care am vrut sa-l repar are rotorul ars (12 Ohmi rezistenta fata de 4 Ohmi), statorul e ok (rezistentele sunt similare: 5.70-6.0 Ohmi) si puntea redresoare (puntea mare) pare ok.

In situatia de fata, daca pun piesele noi, imi va incarca sau imi va distruge piesele noi? Nu ar trebui sa stie electricianul la care il duci? Electricianul sunt eu. Am zis ca-l duc la service-ul unde lucrez, fiindca mi-e mult mai usor sa-l fac acolo decat acasa pe genunchi. Nimic nou sub soare, nu-i asa?

Solutia definitiva va fi sa dezmembrez toate alternatoarele pe care le am, le masor rezistenta la rotor si sa fac unul bun, se pare... pai si in service-le ala nu ai nici un coleg electrician... care sa te invete ce si cum?
gyorgyoda a scris:Alternatorul pe care am vrut sa-l repar are rotorul ars...
In situatia de fata, daca pun piesele noi, imi va incarca sau imi va distruge piesele noi?
Ce rosta are sa montezi si sa dotezi un alternator cu piese noi daca e rotorul ars ? Cauta un rotor bun, il inlocuiesti pe cel ars, montezi puntile si releul si nu are voie sa nu mearga. Singura conditie e ca releul regulator sa functioneze. E singura piesa ce nu o poti masura, e releul regulator. Pe asta doar in circuit il poti vedea daca functioneaza normal sau nu.
Laurentiu a scris: Ce rosta are sa montezi si sa dotezi un alternator cu piese noi daca e rotorul ars ? Cauta un rotor bun, il inlocuiesti pe cel ars, montezi puntile si releul si nu are voie sa nu mearga. Singura conditie e ca releul regulator sa functioneze. E singura piesa ce nu o poti masura, e releul regulator. Pe asta doar in circuit il poti vedea daca functioneaza normal sau nu.


Multumesc pentru incurajare. Sper din tot sufletul sa se intample cum ati prezis dvs. Fiindca multe necazuri am din cauza alternatorului (nu pot folosi aprinderea electronica, nu pot asculta muzica, nu pot folosi consumatorii uzuali - stergatoarele, farurile s.a.). Am gasit un rotor cu rezistenta 6.6 Ohmi. Dar, bine, nu era demontat de pe alternator.
Uitati si poza: http://imageshack.us/photo/my-images/832/iwb7.jpg/

Ce ziceti? Sa mai imi incerc norocul si cu altele sau sa ma multumesc cu asta?
gyorgyoda a scris:Am gasit un rotor cu rezistenta 6.6 Ohmi.
In manualul de uzina, Cap. 07 - Echipamentul electric, pag. 478 - 487 gasesti toate masuratorile care se pot face pe diferitele marci de alternatoare montate pe oltcit. Am citit si referintele de acolo. Insa alternatorul romanesc pare a fi facut dupa alternatorul Duccelier, avand aceleasi specificatii si mod de depanare. bine ca ti-ai dat si tu seama... Ca idee, tu ce masina ai? Ca idee, aici discutam despre Oltcit.
Normal ca alternatorul romanesc e copie dupa cel Ducellier. La fel cum 90% din piesele originale frantuzesti cu care a venit Oltcitul in Romania, au fost copiate de producatori romani(culmea, si electromotorul, si delcoul, panoul de ceasuri, si alte chestii electrice, sunt copie dupa cele facute de Ducellier si alti producatori). Vroiai sa fie copie dupa cel de Audi 80?
La fel de normal e si faptul ca se depaneaza identic cele doua alternatoare, si culmea, au aceleasi specificatii.

Si culmea culmilor....toate alternatoarele se verifica si se depaneaza la fel.
Ca au o singura punte redresoare, sau au regulatorul de tensiune incorporat, astea sunt chestii specifice. Dar la fel il masori....

Spui uneori niste chestii, de parca ai descoperit America.... Eu acum descoperit America. Te deranjeaza cu ceva?

Spune-mi, tu, la 21 ani cate lucruri stiai despre masini? Le stiai, cumva, pe toate? Nu cred.

Deci, lasa aroganta de o parte si poarta-te civilizat pe forum! In puii mei ca e acelasi alternator, e evident, e clar...dar tu te comporti de parca ai descoperit ca pamantul se invarte in jurul axei sale.


"nu pot sa folosesc aprinderea electronica pentru ca am probleme cu alternatorul"...ma bufneste rasul pe bune!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community