Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ford

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am primit azi o informatie dar trebuie verificata mai amplu, cum ca sambata la Ford ar fi "Ziua portilor deschise" .... deci fabrica se va putea vizita in mod organizat intre orele 09.00 si 16.00 ... din cate am inteleles .. se va vedea un pic din procesul tehnologic in speta un pic din sala de asamblare a motoarelor ... ceva pe linia de asamblare a caroseriilor ... pentru cei norocosi o sa fie si ceva drive-test ca pasager pe pista de incercare a uzinei ...care am inteles ca e facuta chiar super

deci mihai ... ai ceva sa ne spui in acest sens ca am inteles ca ar fi si la liber si ceva invitatii mai multe amanunte nu stiu Ar fi frumos pentru cei care sunt acolo mai aproape, daca ar fi anuntat din timp m-as fi prezentat si eu aseara am auzit si eu de la cineva care lucreaza acolo... in plus nu a fost mediatizata problema ... probabil pentru a nu avea mari batai de cap ... si asa ce-i acolo in general e puscarie Am povestit eu acum un an cu cineva care inca lucreaza acolo,fost angajat Oltcit, chiar spunea ca americanii spioneaza angajatii si pazesc fabrica de parca toti lucratorii ar fi din start vinovati de ceva,asta-i capitalismul american da ... asta ca sa nu spun de regulile foarte stricte din fabrica, de modul in care se fac contractele de angajare si de faptul ca au distrus la propriu tot ce exista inainte ... nu i-a mai interesat istoria uzinei sau piesele de schimb pentru alte masini fabricate ... pur si simplu au bagat compactoarele si totul a zburat la fier vechi... dar dupa cum spuneai si tu capitalism ... cine e de vina cel putim pentru valoarea istorica e statul roman care nu a facut niciodata nimic in privinta asta Ce sa zic,ne-am batut joc de tara si de istoria ei, chiar si de cea recenta, se vede asta oriunde te-ai intoarce,dar la Craiova din pacate cei care au condus fabrica si firma aveau obligatia de a pastra cate ceva din vechea masina, un prototip,o masina de serie sau preserie,au existat cateva , macheta aceea rosie care zace dezmembrata si in bataie de joc in curtea unei institutii,fotografii din uzina,sau din perioada conceptiei Oltcitului, cel putin doua modele diferite a celui cu patru usi, cabrioletul(e), ar fi avut de unde sa aleaga, nu se mai stie nimic de echipa oficiala de raliuri a uzinei Oltcit si asa mai departe. Nu s-a ocupat nimeni de nimic, fotografii din uzina apar acum ,dupa aproape 20 de ani de la sfarsitul productiei,dar din afara tarii, am scris TVR si i-am intrebat de filmele si documentarele realizate la Craiova dar nu mai exista nici astea, eu am vazut doua asemenea documentare,imi aduc aminte perfect .Asa ne-am comportat toti de parca ne-ar fi fost rusine cu masina asta. Azi a avut loc in Sighisoara intalnirea Alfa Romeo, sa vedeti activitate,au venit inclusiv din Polonia si Bulgaria,o sa pun poze mai tarziu, pe aici am vazut ca se facea misto vis-a -vis de intalnirea anuala a Oltcitistilor, pacat !!!!!


iata si pozele promise

http://imageshack.us/a/img51/595/wmfh.jpg
http://imageshack.us/a/img35/835/d3qs.jpg
http://imageshack.us/a/img855/1573/lqpq.jpg
http://imageshack.us/a/img580/7764/2bh1.jpg
http://imageshack.us/a/img833/3696/ga4v.jpg
http://imageshack.us/a/img560/5229/l27m.jpg
http://imageshack.us/a/img9/4728/6n8u.jpg
http://imageshack.us/a/img823/769/m6hn.jpg
http://imageshack.us/a/img543/7694/1nw3.jpg
http://imageshack.us/a/img849/1338/0l66.jpg
http://imageshack.us/a/img46/5990/1wqy.jpg
http://imageshack.us/a/img689/7698/g9ox.jpg Si Zephirus cand cerea ca intalnirea anuala a Oltcit-istilor sa fie asemenea ca celor de la Alfa, multi il criticau si il luau in bataie de joc... Dar se pare, ca nu este singurul care isi doreste o intalnire/reuniune nationala anuala a posesorilor de Oltcit si asta este bine.
De ce sa nu recunosc ca si eu ma incadrez in aceeasi tabara. Si asa ar fi frumos. Ca un ,,gratar in cimitir" (Parazitii) putem face oricand, oriunde, oricum si cu oricine. Chromatech, ai perfecta dreptate, DAR, daca n-ai cu cine, ce poti sa faci?
mai ales la cum e lumea pe forum, HALAL pentru unii iar daca se simt, eu ma simt si mai bine Cristi, tu mai bine taceai ca nici nu ai permis Cum vi la intalnire? stii tu ca nu am permis de conducere?, a, stai, tu ne vezi datele la toti prin satelit , am uitat, scuze
si crede-ma, se poate venii la intalnire si fara permis de conducere ca doar accepta orice oameni, nu doar cei cu permis de conducere
gyorgyoda a scris:.....ca intalnirea anuala a Oltcit-istilor sa fie asemenea ca celor de la.....

Oooooooooooof!
Românul nu se dezminte: "să fie".... "să se facă"....
Cine frate vreți să facă, posesorii de atelaje?
Se discută de un an de întâlnire, dintre prețioșii pretențioși a venit careva cu ceva inițiativă?
Câți dintre posesorii de Oltcit și-au exprimat dorința fermă de a participa?
Anul ăsta probabil va fi un singur Oltcit la întâlnire, cum vreți să se facă paradă sau mai știu eu ce?
Sau strâns 20-30 de posesori de Oltcit și nu au putut să se întâlnească de ceilalți?
Și cu pretenția aia cretină că cine nu mai are Oltcit nu are voie să participe ce-i? Sunt bune sfaturile lui Laurențiu? Sunt!
Așa că nu mai lătrați aiurea și acționați! bine ca facurati si topicul asta plin de off-topic ...

ca sa fiu off-topic in continuare ... o intalnire a oltcit-istilor nu la nivelul celor de la alfa dar cel putin cu 20-25 de masini e pur SF in momentul de fata, daca nu se schimba mentalitatea ... oltcit-uri sunt inca multe dar proprietari nasoli ... si asta ne include si pe noi ...iar in privinta ... fostilor proprietari nu am auzit unul sa zica ca el nu e de acord cu o parada a oltciturilor participante sau ca ce daca e parada ca el vine si sta mot cu masina lui alta decat oltcit in fruntea coloanei sau ca in caz de expozitie o parcheaza intre celelalte oltcituri numai de dragul de a strica parada ..asa ca sincer sunt mai multi din cei ce au avut oltcit care au facut mai multe pentru forumul asta decat unii care latra in van ca ei vor parada, dar nu sunt in stare sa stie in ce parte se strange un surub

ontopic

vazut la ford... placut linia lui BMAX... din pacate nu am facut poze sau filmulete ... dar e oricum ceva sa vezi cu ochii tai chiar daca simulat anumite etape din fabricarea unei masini ... mai ales ca ford-ul e cam restrictiv la anumite probleme de acest gen...

dar in mare vazut sectia presaj si sectia caroserie ... ramas impresionat .. propriu-zis e robotizata in jur de 95% ... de fapt asta a fost cea mai mare investitie a ford-ului ... deci aici din rolele de tabla de import ies caroseriile asamblate si masticate prin unele parti

de aici caroseriile pleaca spre vopsitorie care nu s-a vizitat ... propiu-zis acolo e mediu controlat fara nici un fir de praf ... din cele ce am auzit s-a pastrat de pe timpul oltcitului baia de electroforeza ...schimbandu-se doar substantele folosite

de aici caroseriile merg la montaj general ... unele din cele mai grele sectii ... propriu-zis posturi de cate 4 lucratori monteza diverse piese folosind anumite ustensile din dotare in timp ce banda merge ... deci un timp limitat si o diostanta limitata ... de multe ori operatiile facandu-se in timp ce te deplasezi. Tot aici robotizata am vazut partea de prindere a geamurilor parbriz luneta si cele laterale ... de ce am ramas impresionat aici e faptul ca pe aceiasi banda poti sa vezi masini de diferite culori ..diferite nivele de echipare ... chiar si cu volan pe dreapta ... si iar ca o curiozitate pe caroseria toata partea de tren de rulare fata, spate + motor + evacuare vine prinsa deja asamblata pur si simplu se ridica tot ansamblul si se prinde pe caroserie, tot aici umplerea cu fluide (ulei, antigel, freon, lichid frana se face asistata de calculator, de fapt cam orice ansamblu de operatii e verificat de calculator )... de aici masina deja asamblata intra la verificare si reglare unghiuri de fuga si apoi la testerul, acceleratie, frana ... propriu zis masina e accelerata si franata in diferite regimuri ... testul care l-am vazut masina a fost dusa pana la 110-115 Km/h ...dar am inteles ca la un anumit numar de masini una e testata la maxim aproximativ 200 de km/h dupa care e sigilata si trimisa la verificari ... de aici masina pleaca la testul de ploaie si de aici iese pe pista mica de incercari si de aici intra intr-o hala in care este supusa unor temperaturi extreme

s-a mai vizitat sectia motoare unde nu e prea mult de spus de fapt nici nu prea au mai avut ghizi care sa povesteasca .. oricum la craiova se face clar ecotech-ul de 1 litru dar am vazut si alte motoare de fapt blocuri cu 4 cilindrii nu cu 3 si stive intregi de motoare asamblate ... de asemenea am puttut vedea si piese cu rebuturi .. bloc motor cu fisuri ... dar care se descoperise probabil dupa rodaj ... dupa cum arata oglinda cilindrului

mai departe s-a vazut ceva pe la johnson unde se confectioneaza scaunele si la magna unde se confectioneaza si se vopsesc buclierele fata-spate, grila fata si alte cateva repere mici de plastic

la magna ca idee exista 3 prese pentru bucliere fata, spate si alte subansamble dintre care doar una este noua celelate 2 fiind de pe vremea daewoo-ului


si cam asta a fost tot ... si am trecut la locul amenajat pentru catering pentru o friptura de pui si un carnat
si astfel a aniversat ford 150 de ani ... astfel de activitati am inteles ca au fost facute de ford la nivel mondial in toate fabricile sale Nici cand era Daewoo nu s-a putut vizita vopsitoria. O fi ceva ultra mega secret acolo.
Off topicul o sa dispara curand de aici. nu e vorba neaparat de secret la vopsitorie ... doar ca e mediu controlat fara fir de praf ... complet inchis ...si iti trebuie neaparat echipament special ceea ce nu se putea asigura pentru oamenii care au fost ... si au fost dimineata la ora 09.00 cand s-au deschis portile eram cel putin 300 de insi si pe parcursul zilei se asteptau la peste 4000 deci de unde atatea echipamente .. in plus de ca fiecare trebuie sa tina si un oarecare secret ...

acuma in mod normal echipament special iti trebuie peste tot in fabrica ... dar s-au putut suspenda activitatile ... banda era oprita peste tot ... iar robotii decat simulau ceea ce ar fi trebuit sa faca ...

oricum partea naspa ca nu s-a vizitat tot ce anuntasera initial de exemplu Kirchhooff-ul si sectia de masini vip unde se fac anumite setari la masinile cele mai smechere ba din pacate..la vopsitorie a fost un accident ...aproximativ 1-2 saptamani inainte de evenimentul asta.

a explodat un rezervor cu ceva..si au fost raniti vreo e persoane.

acum din pacate nu am fost atent la topicuri si am cam ramas in urma...de dus la portile deschise nu m-am dus ca si asa umblu zilnic..si na

in rest...pentru cineva care nu a vazut niciodata o asemenea fabrica robotizata..este o adevarata UIMIRE. si da..merita vazuta.

din pacate cum zicea cineva mai sus...e mare secret pe aici.si o sa ramana asa. uimire mare nu a fost ... dar a fost interesant ...si oricum fordul nu face prea des asemena gesturi ... de fapt nici o fabrica nu a prea facut asemenea gesturi .. nici oltcitul nici daewoo ... iar din partea fordului mai asteptam asemenea manifestari poate peste vreo 50 de ani cand aniverseaza iar o cifra rotunda
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community