Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Intrebare bujii.

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna! Vreau sa trec pe NGK(BP6EF),fiindca din cate am citit pe aici sunt cele mai potrivite pentru Oltcit(iridum nu imi permit)...si as avea si eu doua intrebari legate de bujii...am tot cautat pe forum dar nu am gasit nimic concludent,parerile fiind impartite,si as vrea sa stiu exact niste lucruri,care sper sa ma ajute atat pe mine,cat si pe altii.

In primul rand,care este distanta la electrod recomandata pentru aceste bujii,la aprinedrea electronica de TRS(unii spuneau 0.7mm,altii 0.9 mm)...eu unul stiam de 0.9mm la aprinderea electronica si 0.6 normala,indiferent de marca bujiei...dar am vazut ca unii zic ca la ngk se lasa 0.7 mm la electronica.

In al doilea rand,as vrea sa stiu daca trebuie refacut avansul dupa montarea noilor bujii,sau doar le pun si gata. Eu unul merg pe 0.9 mm, dar le poti lasa linistit la 0.7, ca nu e nicio problema. La mine merge ok asa, , nu se simte vreo diferenta de la 0.7 la 0.9.
Avansul nu trebuie refacut daca nu umbli la pozitia delcoului. Pui bujiile noi, si gata! daca bujiile sunt noi nu are rost sa umblii la distanta de la electrod ... sunt si ele reglate de fabrica cu abateri minime intre bujii ...

daca te apuci sa le reglezi distanta la electrod oricum apar mici diferente intre bujii oricat de bine le-ai regla ... nu zic ca nu merge masina cu bujiile reglate de unul sau de altul ... merge si diferenta e isesizabila ...fata de cele reglate de fabrica .. dar nu are rost sa umbli atata timp cat e mai bine sa le lasi asa cum au fost facute Distanta intre electrozii bujiilor nu depinde de marca lor ci de tipul aprinderii. TEORETIC vorbind, la o aprindere electronica distanta este de 1 mm iar la aprinderea clasica (mecanica) distanta este dublul deschiderii platinelor (0.8 mm).

Practic, pe o aprindere clasica, eu am mers cel mai bine pe distanta de 0.6-0.7 mm.

P.S. La o bujie cel mai mult conteaza in functionare sa ai curat spatiul dintre izolatorul central si filetul bujiei (masa). Este locul pe unde se cedeaza caldura acumulata. Asta stiam si eu ca distanta nu depinde de marca bujiei...dar am citit undeva pe forum ceva de 0.7 la ngk...oricum,sa inteleg ca daca iau NGK-uri noi,si le pun pe TRS cu aprindere electronica vor merge la fel de bine,chiar daca vin reglate la mai putin de 0.9 sau 1 mm? Sau va trebui sa maresc putin distanta ca sa functioneze la capacitate maxima? pt aprindere cu platini 0,6 - 0,7 mm, pt aprindere modulara (TRS) 0,9 - 1 mm. Bujia e aceeasi, iei o lera si verifici distanta. Sunt bune bujiile cu rezistenta la Oltcit ? da Mi se pare ca astea sunt cu garnitura/saiba si hexagon de 21. Nu-i asa ? Garnitura? nu, nu are...doar saiba Tot aia e. Cand zici garnitura...un om se gandeste de obicei la cauciuc, la fel si cu saiba, din metal. Stiu ca exista si exceptii (pe la gaze parca) da' clar nu e acelasi lucru Iar intram in polemici si nu imi place.
Rolul garniturii este de a etansa. Materialul din care este realizata variaza in functie de destinatie: cauciuc, clingherit, metale (cupru, aluminiu, otel s.a.) s.a.m.d. .
gyorgyoda a scris:Mi se pare ca astea sunt cu garnitura, saiba si hexagon de 21. Nu-i asa ?


arata-mi mie o bujie care are o garnitura si o saiba ... si eu o mananc...

si oricum garnitura la bujie e cam fara rost ... etansarea se face pe filet Am modificat. E mai bine acum ?
P.S.: Ma minunez, fratilor, cum intelegeti voi. Intotdeauna pe dos. Bre a pus "/" ca sa se intelege ori caca/ori caca...
Oricum,etansarea se face ori pe saiba ori pe con,niciodata doar pe filet bre

Cat despre rezistive sau non-rezistive,cele rezistive au o scanteie ceva mai slaba dar elimina din parazitii care ii baga scanteia in sine in circuitele electrice ale masinii,iar cele fara rezistenta interna se comporta mai bine,insa baga paraziti in instalatie,care la o masina cu nspe mii de calculatoare nu face bine,dar cum la oltcitul singurul calculator e de obicei ceasul din plafon,nu-i nici o paguba
Danutz Bratosin a scris:Cand zici garnitura...un om se gandeste de obicei la cauciuc...
Si metalele moi (Cu, Al.) pot juca rolul de garnituri.

P.S. La baia de ulei ai garnitura de Cu, la filtrul din carburator asijderea.
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris:Cand zici garnitura...un om se gandeste de obicei la cauciuc...
Si metalele moi (Cu, Al.) pot juca rolul de garnituri.

P.S. La baia de ulei ai garnitura de Cu, la filtrul din carburator asijderea.


Si la butelia de gaze primesti tot o garnitura de aluminiu...s.a.m.d. Am zis, exista si exceptii, dar eu unul cand aud de garnitura ma gandesc la cauciuc. Am luat azi bujii, vad ca merge bine motorul. cat ai dat pe ele?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community