Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Furia visinie-CS-02-BDS
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
dar acuma ca sfat ... ca sa poti face o lucrare de calitate ma bine il dai jos cu totul ... inainte de demontare poti face semn pe delcoul si pe palierul axei cu came ca sa stii cum iti vine asa ca ulterior nu prea ai avea nevoie de reglaj la avans daca il pui la fel pe semn ... oricum in prealabil blocheaza volanta, dai capacul jos si vezi luleaua pe ce pozitie e, desi din ce se vede din poze s-ar putea sa ai luleaua sarita de pe ax, dar macar aia e usor de pus la loc In regula...multumesc Acuma sa treaca bacu apoi ma apuc de lucru si o sa va tin la curent cu progresul si starea masinii. Bafta la bac! Multam!! M-am pus astazi sa fac o inspectie mai amanuntita...delcoul am reusit cumva sa-l centrez la loc(intradevar,luleaua era sarita) si am infiletat putin surubul din partea dinspre roata...oricum va trebui sal mai demontez o data sa fac treaba ca la carte,ca celalalt surub cred ca e undeva pe scut ca e sarit de la locul lui,dar cel putin sta cat sa pot tracta masina pana in service fara sa risc sa se dezmembreze ceva pe la el pe drum....iar beleaua cealalta...la o inspectie mai amanuntita am constatat ca si suportul este rupt din pacate...era prea frumos sa fie adevarat doar cu planetara sarita(oricum de obicei sare doar la suport motor rupt).Acum maine dupa ce termin cu bacul ca mai am la bio si is gata,ma apuc de lucru,si o sa rezolv totodata si cu bratul ala inferior,ca m-a sunat mecnicul sa-mi spuna ca are pregatit tot ce trebuie...sa speram ca se rezolva si sa ne auzim cu bine ...aa,si inca o chestie,cum am tras te teava pe unde se pune ulei sa verific suportul sa slabit putin capacul de la culbutori,si din pura curiozitate l-am dat jos si am dat la manivela sa vad cum functioneaza si daca invarte bine...am invartit cam jumate de cursa si s-a auzit un fasait care iesea din partea de unde era capacul scos...am ce sa fi stricat? e normal acel fasait?...ca eu cand am auzit ca fasaie am pus la loc cabacul,am infiletat bine surubl si l-am lasat asa,ca m-am speriat de fasaitul ala......toate cele bune,si o sa va mai tin la curent cu progresul ... fasaitul ala se aude si cu capac si fara capac ... e o chestie minora la un motor care se numeste compresie ..

in alta ordine de idei capacul ala nu se pune asa usor cum vrei tu, capacul ala trebuie etansat ... altfel o sa ai pierderi de ulei

in plus daca tot duci masina la service ... da jos delcoul cu totul si aranjeaza-l, sau cel putin da-l jos ca sa nu mai strici si altceva la el cand duci masina ... o sa iti puna pe urma mecanicul aprinderea la punct .. pentru cine stie e treaba de cateva minute Ma gandeam eu la compresie dar nu eram sigur
Acel capac cum as putea sa-l etansez ?...ca si cat timp am mers cu masina tot cam asa era capacul ala,fiindca mai mult ca sigur era deja putin destrans,si totusi nu am avut pierderi de ulei.Cel mult era putin mai srans decat in momentul in care am observat ca a inceput sa joace. daca ai mers asa cu el putin desfacut inseamna ca a fost bine lipit, cu silicon
ca sa faci treaba calumea acolo la capac, schimba garnitura cu una noua, dai si cu silicon si e perfect asa cu silicon din ala transparent de geamuri sau cu din ala alb ... vezi ca mai e si din ala de tine la 600 de grade pentru cosuri de fum ...

nu se foloseste silicon ... se folosete gaschet ..sau loctite cum ii mai zice in denumire populara .. si nu e obligatoriu sa schimbi garnitura, daca folosesti gaschet de calitate si aplicat bine nu in cantitati industriale silicon pentru etansari la motor, de la Victor Reinz. (reinzosil, tub albastru, aprox. 35ron) Orice silicon auto (preferinta mea este pentru cel negru). Eu am folosit si de la Arexons si de la 2+2 si a fost totul in regula.

P.S.: Astia te pun sa dai 60-100 lei pe un tub de silicon din care folosesti cam jumatate din el pentru toate 4 capacele.

Siliconurile/silicoanele pe care le-am dat ca exemplu costa undeva la 10-15 lei.

Tu faci cum crezi! Decat cel 2+2 la 15ron, mai bine Victor Reinz la 35ron. Mai bine ceva de calitate, ca doar nu discutam de sume foarte mari.
Si apropo, probabilitatea de a da jos capacele de mai mult de 2ori pe luna e destul de mare la Oltcit:) la capace merge si ceva mai ieftin gen 2+2 ... nu e nici presiune mare nici o cantitate mare de ulei... in plus nu e nici vreo probleme cu accesul in cazul aparitiei scurgerilor ca in cazul altor etansari gen tub retur

iar probabilitatea de a nu umbla decat de cateva ori in toata durata de viata a motorului e destul de mare ... adica in speta la 1000-1500 km dupa RK-ul unui motor pentru reglarea culbutorilor ... si apoi doar atunci cand mai schimbi axe cu came sau culbutori pentru ca in caz de uzura reglarea din nou a jocului e degeaba ...pentru ca tot va bate

dar deh daca unii prefera sa verifice daca tamponul e rupt de 30 de ori pe zi ... e posibil sa umble si la capace odata la 2 saptamani Ca sa verifici starea suportilor motor, este recomandat sa tragi de ceva ce este fixat bine de motor (ex: galeria de admisie sau de evacuare) altfel patesti ceea ce ti s-a intamplat deja: sa strici ceva. Azi am inceput lucrarile la masinuta...sper in 2-3 zile sa fie gata totul,si o sa rezolv cam 95% din problemele prezentate la inceput de tot...oricum cel mai important este ca am gasit tot ce aveam nevoie in stare foarte buna,deci ma astept ca de acuma incolo sa ma tina masina mult si bine,chiar nu pot sa-mi inchipui acum ce altceva s-ar mai putea intimpla,fiindca singura chestie ce nu a suferit pana acuma interventii/reparatii majore este cutia de viteze...dar la aia nu prea are ce sa se intimple...si chiar daca s-ar intimpla ceva se va intimpla peste mult timp de acum incolo,fiindca nu da semne de oboseala,intra bine in toate treptele,merge usor,nu are pic de sirenaj etc. Mai caraie sincroanele de a doua cateodata daca schimb prea violent si nu nimeresc bine viteza,dar in rest e ok. La cum te stiu eu ca mergi tu cu ea, nu cred ca o sa te tina prea mult
Ia-o mai usor, mergi frumos cu ea si o sa te tina o perioada de timp Nu te lua dupa Cristii! Oltcitul rezista la forja Apropo, ce ulei ai in motor? rezista la forja moderata ... la forja nesimtita si mers la limita .. rezista si asa dar mai bagi bani in ea mai des decat ar trebuii
Cristii a scris:
oltcitul e masina normala, nu de curse


Fara sa fie vreo legatura cu vreunul dintre useri, sau certurile de pe aici, acum chiar ai zis un lucru mare!
Sunt f multi pe forumul asta care sustin sau cred ca oltcitul e masina facuta pt forja, dar totusi sa nu uitam ca a fost conceputa ca o masina simpla, de strada, fara valente sportive...
oltcitul e masina normala, nu de curse


http://www.youtube.com/watch?v=qS7nqwGt4-I
rabbitdani a scris:
oltcitul e masina normala, nu de curse


http://www.youtube.com/watch?v=qS7nqwGt4-I

http://www.youtube.com/watch?v=s3g7bWpK6W4 Cristi daca erai atent mai sus ai fi vazut ca in ultimii 5.000 km de cand am schimbat planetara pe dreapta nu am mai dat nici macar un scart...stai linistit ca nu mai merg cum mergeam la inceput...singurele asa-zise forje ce le-a suferit masina au fost ceva accelerari bruste si cateva liniute,dar nu cu plecare de pe loc tocmai ptr a proteja planetarele si suportii.

Ulei folosesc momentan texaco havoline...dinasta a luat taicamiu...

Ok...revenind la subiect...aproape am terminat azi toata partea stanga(a durat atat ca am pierdut ceva timp cu un pivot naravas ce nu voia nicicum sa iasa)...singura chestie ce mai trebuie pe partea stanga este sa rezolvam cu delcou...si acum care este temerea mea:l-am intrebat inainte sa plec pe mecanic cum o sa facem luni cu avansaul,cand montam delcoul,intrebandu-l de metoda aia cu stroboscobul sau becul,si el a inceput sa rada si mi-a raspuns ca nu a mai folosti metoda asta de 30 de ani de cand era si el invatacel...mi-a raspuns ca o face dupa ureche,ascultand motorul,si ca nu prea are ce sa nu faca bine acolo.Acum problema este,are cum sa-mi faca avansul mai prost decat era daca il face dupa ureche un om cu experienta asta de sute de masini,avansuri si delcouri facute?Sau sa merg pe mana lui?Iar in cazul in care sa zicem ca l-ar face mai prost...cam care sunt manifestarile unui avans prost?(nu de alta dar sa stiu sa-mi dau si eu seama).Nu mai urca in ture?Nu trage?Nu merge in toate pistoanele?COnsuma mai multa benzina? Care ar fi simptomele unui avans prost/dereglat?

Ah...si inca o chestie...in ce conditii o sa am pierderi de ulei daca nu pun silicon la capacul de la culbutori?Ca nu prea mai am bani acuma sa dau si pe ala.Nu ajunge sa strang doar forte bine capacul ?Si daca o sa am pierderi,despre ce cantitate vorbiti?Pierderi industriale?Tasneste uleiul peafara?Sau mici scurgeri in cel mai rau caz? era un topic despre problemele ce pot apare la un avans mic sau un avans mare, asa ca nu are rost sa repetam aceiasi poveste de 20 de ori

acum o sa imi zici ca sunt carcotas dar ... "ti-am zis sa schimbi mecanicul" uite inca un motiv in plus ... niciodata oricata experienta ar avea un mecanic nu o sa iti regleze avansul la ureche ... reglajul la ureche e apa de ploaie (fara sarcina si asa nu se prea cunoste daca e bine reglat sau nu .. diferentele mici la mers in gol sunt isesizabile dar se cunosc al dracu in sarcina cand vezi ca se limiteaza in 6000 de rot in treapta 1 sau cand vei ca in 2000 de rot/mion in treapta 4 deabea te rogi de ea sa acelereze si la o panta cat de mica nu accelereaza deloc) ... deci bag de seama ca mecanicul tau cam da rasol din cauza batranetii si lenei ...deh nu mai are aceiasi pasiune si forta de munca ca atunci cand era mai tanar si asta se intelege .. chiar daca stie meserie

in plus ca metode de reglaj ...

cartea recomanda reglajul dinamic cu stroboscopul ... deci ala e cel mai bun reglaj ...

in lipsa de stroboscop reglajul delcoului se poate face static ... cu becul (dar asta nu functioneaza in cazul tau pentru ca ai delcou electronic) sau cu bujia, dar iti trebuie ceva experienta la reglaj ca sa iti reuseasca ..de altfel metodele de reglaj sunt scrise amanuntit pe aici pe undeva

cat despre
oltcitul e masina normala, nu de curse
nimeni nu a zis ca e masina de curse ... in plus masinile de curse in marea lor majoritate sunt proiectate sa reziste o cursa ... dupa care la service si la schimb de motoare/suspensii cam tot in afara de caroserie daca nu a fost botita

deci oltcitul rezista la forja mai mult un pic ca alte masini de strada ca e masina de turatie si ca ii place la turatii mai ridicate e adevarat, dar asta inseamna ca in mers normal ii prieste o turatie cu 1000-1500 de ture in plus fata de alta masina ..dacia 1300-1400 de exemplu care au fost fabricate in aceiasi perioada

de altfel daca are un pic de valente sportive nu inseamna ca a fost conceputa pentru curse ... la vrfeamea ei avae totusi o anumita sportivitate care nu o aveau autovehioculele din clasa ei D-nul Bogdan Lascu mi-a reglat avansul dupa ureche la SFW in februarie 2009 si sunt in continuare multumit de treaba pe care a facut-o.

Deci se poate regla si dupa ureche, daca ai experienta. Unul care-ti repara sau regleaza masina dupa ureche numai meserias nu se cheama fie el si electrician, ce electrician auto este cel care nu are in atelier un stroboscop macar?Orice reglaj se realizeaza in conformitate cu niste norme,masuratori,asa cum spunea si Lancer, un motor care merge frumos dupa ureche nu inseamna ca functioneaza in parametri, meseriasii care lucreaza dupa ureche lucreaza pe ghicite! Mecanicul l-as schimba...daca ar mai fi cineva care sa se ocupe de oltcituri in orasul asta.Din ceea ce mi-ati spus voi,sper doar sa aiba destula experienbta incat sa faca treaba buna asa dupa ureche,sau sa puna delcoul fix in aceeasi pozitie in care era.

Si legat de capacul de la culbutori....in ce conditii o sa am pierderi de ulei daca nu pun silicon?Ca nu prea mai am bani acuma sa dau si pe ala.Nu ajunge sa strang doar forte bine capacul ?(l-am strans cat s-a putut,fara sa fortez bineinteles...mai exact pana in pragul in care am simtit ca incepe saiba sa se indoaie).Si daca o sa am pierderi,despre ce cantitate vorbiti?Pierderi industriale?Tasneste uleiul peafara?Sau mici scurgeri? Din fabrica garniturile au fost lipite de capacele de chiulase dar nu si de chiulasa, etansarea pe chiulase s-a realizat prin presarea materialului acelei garnituri, daca ai noroc si nu s-a umblat niciodata la capace nu vei avea probleme cu etansarea lor daca esti atent si le pozitionezi corect, observa te rog ca pe acele garnituri se vede zona de contact cu chiulasa si portiunea care a depasit suprafata de etansare unde s-a format un mic prag pe contur, inainte sa strangi surubul pozitioneaza capacul in asa fel incat sa simti cand s-a incadrat muchia exterioara a chiulasei in acel contur cu prag,apoi strangi surubul dar nu sa-l dai peste cap. Importanta este si degresarea suprafetelor inainte de aplicarea capacelor si evita sa schimbi pozitia celor inferioare, cea de pe dreapta pune-o tot pe dreapta ,la fel si pe stanga. chromatech ... in principiu ai dreptate .. dar el are probleme cu capacul superior stanga (cel cu gura de umplere cu ulei) pentru ca el de acolo a tras sa verifice tamponul motor si asta zilnic ... deci pe langa faptul ca efortul a presat garniturile mai mult decat era cazul, e posibil sa fi aparut si mici deformari deci cam greu sa reuseasca fara solutie de etansare

in plus ca sa iti zgârmi in fund pentru 15-20 de lei ... mi se pare jalnic, poti sa faci rabat la sume mai mari sa sari peste daca e posibil si in locuri in care nu e neaparat nevoie dar pentru 15-20 de lei nu se merita mai ales ca e posibil ca atat sa te coste pierderea de ulei in cateva zile maxim o saptamana ... deci nu se justifica
AndreiB a scris: pana in pragul in care am simtit ca incepe saiba sa se indoaie

Capacul este prins cu o piulita astpata si cap conic,fara saiba. Eu am dat exemplul intr-o situatie ideala,am citit deja ca s-a umblat la capac si ca a fost strans fortos , si intr-adevar Lancer trebuie sa fi zgarcit rau sa nu dai 15-20 de lei sau chiar 30 de lei pentru un etansant de calitate ,cu conditia sa-i ai,sunt si situatii in care omul nu are nici macar 10 lei dar asta nu este o rusine,este o situatie trecatoare

iulicuta2000,probabil s-a referit la saiba sudata pe capac,cea cu con interior. intr-adevar nu e o rusine ca nu ai bani ..si tocmai de aceea mai bine astepti pana faci rost ca sa rezolvi situatia ... in plus dupa cum spuneam mai sus la capace se poate folosi si 2+2 care e mai ieftin nu neaparat Victor Reintz pentru ca nu e presiune prea mare si nici temperatura iesita din comun si nici nu iti trebuie o etansare micrometrica In sfarsit e gata!!! Maine mai trebuie sa merg din nou la service sa rezolv cu capacul de la culbutori...ca nu am rezistat sa o mai las acolo pana maine,si atunci voi putea spune si eu ca sunt mandrul posesor al unui oltcit aproape impecabil...oricum,spre fericirea mea avea mecanicul un tub de victor reinz,deci nu mai am de ce sa ma stresez cu siliconul si pretul lui.Legat de avans...se pare ca in cazul meu experienta si-a spus cuvantul...mi l-a facut mecanicu dupa ureche in 20 de secunde de miscat si ascultat la motor,de nu mi-a venit sa cred....inainte intr-a 4-a de exemplu se plafona cam la orice turatie...acuma intr-a 4-a la 2 mii de ture cu 4 oameni in afara de mine in masina m-a infipt putin in scaun In alta ordine de idei,am rezolvat cam toate problemele despre care vorbeam l-a inceput.Singura chestie ce va ramane asa este bataia aia de la pornire,ce credeam ca e de la galerii sau ca bate vreun piston,care dupa o inspectie auditiva mai amanuntita a mecanicului ar fi din cauza electromotorului.Nu am inteles prea bine explicatia lui,ca mi-a zis pe fuga despre ce este vorba,fiindca eram amandoi rupti de oboseala si ne grabeam sa plecam acasa...in principiu ar fi ceva mizerie acolo,sau cracii aia de la electromotor care antreneaza motorul mai dau rateuri cateodata,si exact din cauza asta nu bate tot timpul...cam asta am inteles din explicatiile lui,mai mult de atat nu stiu.

In orice caz,am facut o promisiune cu mine insumi ca de acum o sa am grija de masina asta mai ceva ca de un bebelus...singurele forje ce o sa le mai vada vor fi probabil cateva liniute ocazionale...merge prea frumos acum ca sa mai fac mai mult de atat.

O lista de interventii,ca se le zic asa,ar fi:

1.Suport motor stanga+planetara schimbata(acuma am doi suporti si doua planetare impecabile).
2.Pivoti inferiori dreapta+stanga noi.
3.Pivot superior dreapta nou(ala care era pe masina puteai deja sa-l misti cu un bobarnac mai fortos ).
4.Schimbat bucse brat superior dreapta.
5.Schimbat brat inferior dreapta cu totul(avea mecanicul ceva fain pregatit special pentru mine care mergea super bine).
6.Pus la loc si strans bine surubelele de la delcou(unu aveam lipsa cine stie de cat timp si unul imi sarise de la soc atunci cand s-a rupt planetara,ca nu era bine strans din ce am observat si nu l-am mai gasit...doar unul singur mai era la locul lui,desfacut bineinteles si ala...doar ca nu a avut loc sa cada din cauza clemei cu care se prinde capacul delco ).
7.Pus si strans bine suruburile de la bara de fata,ca am descoperit ca lipseau din ele...desi cand mi le-am pierdut nu imi pot da seama...(imi lipseau 4 din 6 suruburi...toate alea de sub mai exact...le mai aveam doar pe cele doua care vin in arpipi )
8.Placute frana noi pe fata(am vrut sa le schimb si pe alea de spate...dar cand le-am desfacut am descoperit ca era mancat foarte putin din ele...erau in carne aproape cat unele noi).

Acuma o singura problema as mai avea la care vreau sa va cer parerea...franele nu mai prind asa de bine ca inainte,desi am placute noi...inainte daca bagam pedala in blana ori se blocau rotile si se lasa cu scart ori frana foarte brutala(de exemplu de la 100 la 0 am franat intr-un interval de 3 linii discontiune...cam un tir sau putin mai mult de un tir ca sa zic asa)...acuma cu pedala in blana se infraneaza destul de mult masina,dar nu prea mai franeaza asa cu brutalitate cum am fost obisnuit...merge asa mega infranat inainte sa se opreasca de tot,dar tot merge...chiar era sa o patesc azi din cauza asta,din cauza ca nu eram obisnuit...noroc ca am reusit sa reduc la timp...si nu aveam cine stie ce viteza...vreo 50-60 maxim.Deci care ar putea fi problema?Pe mecanic l-am sunat acuma seara si mi-a zis ori ca s-ar putea sa mai fie putin uns discul stang de la cum am lucrat si cum o zburat vaselina cand s-a rupt planetara,ori ca ar fi din cauza placutelor,ca sunt noi si au deasupra un fel de pojghita,si ca trebe mers o vreme asa mai prudent pana se mananca pojghita aia si se rodeaza calumea placutele.Discul nu cred ca e uns totusi,ca daca era uns sa alunece,ar fi luat-o masina intr-o parte la franari mai bruste,celalat fiind curat.Voi ce credeti ca ar putea fi oare? (mentionez ca in sistem a fost facuta aerisire atat la cele doua aerisitoare din spate,cat si la cel din fata...deci pedala am,nu e vorba de asta).
AndreiB a scris: ... nu prea mai franeaza asa cu brutalitate cum am fost obisnuit... din cauza placutelor,ca sunt noi ... Discul nu cred ca e uns totusi...
- Cu o cirpa inmuiata in tiner (diluant, benzina sau orice alt degresant) sterge bine discurile de frina.

- Demonteaza placutele de frina si trage-le putin pe smirghel pina li se duce pojghita.

- Mai fa apoi un test de frinare dar nu in trafic. Se intampla asta fiind placutele noi si pana se ,,aseaza" pe disc. Adica, discul are uzura de la placutele vechi (santulete) si pana sa apara santuletele pe placutele noi a.i. sa fie contact plin intre placute si disc dureaza ceva timp.

E foarte bine si ce zice d-nul Laurentiu.

Ca nota personala, eu as fi schimbat si lichidul de frana daca tot as fi umblat la frane.
AndreiB a scris:..se pare ca in cazul meu experienta si-a spus cuvantul...mi l-a facut mecanicu dupa ureche in 20 de secunde de miscat si ascultat la motor,de nu mi-a venit sa cred....inainte intr-a 4-a de exemplu se plafona cam la orice turatie...acuma intr-a 4-a la 2 mii de ture cu 4 oameni in afara de mine in masina m-a infipt putin in scaun


mai bine zis lipsa ta de experienta ... continua ... invata ce inseamana plafonare si apoi poti spune turatie la care se plafoneaza ... pentru ca nu se plafoneaza in orice turatie .. se plafoneaza la o singura turatie in functie de treapta de viteze .. asa ca daca iti merge mai bine ca inainte nu inseamna ca merge cum ar trebui sa mearga ...dar de asta trebuie sa iti dai tu seama ca sofer si chiar si asa de multe ori diferentele sunt isesizabile ...dar fac diferenta

la capitolul franare cel mai bine ar fi sa faci asa cum zice laurentiu ... daca nu ... rodeaza-le pe masina cateva zile sa apuce sa se duca acea pojghita si sa se formeze pe santurile vechi ale discului ... adica mergi mai prudent in trafic .. sua dute intr-un loc fara trafic si pune frane repetate la limita blocarii rotii ... adica sa franeze dar sa nu blochezi roata Din moment ce 1-a,a 2-a si a 3-a trag si urca la fel de bine ca inainte,si a 4-a mult mai bine ca inainte(a 5-a nu am avut ocazia sa testez)...,eu spun ca a fost facuta o treaba buna...am facut si un traseu scurt cu pante si rampe prin afara orasului....si unde inainte mergeam cu a 3-a sa am zvacul ala in caz de ceva,acuma mergea lejer a 4-a. Mai mestere, sper ca n-ai uitat ce am vorbit pe facebook, fii atent. Nu nu,nu am uitat Andrei ... nu are rost sa iti explic ce si cum ... mai trage de oltcit cativa ani ... invata masina cum merge la diferite reglaje fie ele de carburatie si aprindere ... m-ai vorbeste si cu alti mecanici daca sunt dispusi si stiu sa iti dea indicatii pretioase ... eu unul iti spun doar atat stiu destui mecanici care iti desfac sau iti desfaceau pentru ca acuma s-au retras din meserie oltcitul pana la ultima cheie ... multi din ei au avut cursuri facute in franta la citroen ... primul motor l-am avut asamblat de mecanici din echipa de raliu a uzinei ... si nici unul nu a reglat avansul final la ureche ... daca l-a reglat la ureche a fost intr-o faza premergatoare pentru a porni mai usor motorul la rece ... sau pentru anumite teste .. dar avansul final s-a reglat in cel mai rau caz la bujie .. bine ca mie unul peronal nu mi-a reusit bine niciodata la bujie ...dar recunosc la aprinderea electronica am trecut acum 1 an si ceva deci nu am experienta cu reglajul la bujie ... si pana atunci la aprinderea clasica reglajul la bec mi-l faceam singur si de putine ori mi s-a intamplat sa nu bata cu stroboscopul

deci ca sfat fa rost de un stroboscop si incearca sa il reglezi asa ...

diferentele mici ale unui reglaj de avans nu prea cred ca le simti tu in treptele inferioare ... in treapta a -2 oare la ce turatie ti se plafoneaza??
AndreiB a scris:Nu nu,nu am uitat

ok, bun atuncea, si pe alta data Si-au revenit si franele!! Bineinteles,dupa ce m-am mai carat si azi putin.Acum totul e perfect.

Legat de plafonare in diverse trepte pot sa spun urmatoarele: 1-a si a 2-a trag perfect de la o mie rpm pana la 6 mii(mai mult nu am urcat niciodata),motorul urcand in ture rapid si fluent...a 3-a,care cu vechiul reglaj o simteam ca exista deabea de pe la 3.500,acum se simte foarte bine de pe la 1.700-1.800 in sus pana cat duce...iar a 4-a,care inainte indiferent de turatie nu datea nici un svac,nu prea simteam ca o am pe acolo,cu noul reglaj deja se simte de pe la 2 mii.A 5-a nu ma pot pronunta ca nu am avut ocazia sa ma joc prea mult cu ea.Dar ceea ce este cel mai important,referitor la cum merge acum fata de cum mergea inainte este ca ajunge sa ciupesc acceleratia sa am raspuns pozitiv de la motor...inainte in treptele superioare trebuia sa apas pana pe la jumate...Oricum este foarte dubios vechiul avans,avand in vedere ca aveam la delcou un surubel lipsa si celelalte doua erau foarte slabite...nu cred ca aveam o scanteie prea buna.Si cu ocazia asta sper sa mi se mai imbunatateasca putin si consumul,avand in vedere ca nu va mai trebui sa fiu tot timpul cu gazul aproape de podea Si inca o chestie importanta...cu noul reglaj trage foarte bine si incarcata...inainte cu 3-4 oameni in ea te rugai sa urce in ture. Buna!Dupa ceva saptamani de absenta in care am fost putin ocupat(drumuri la Timisoara pentru inscrierea la faculta) revin si eu cu inca o mica intrebare.Inainte de toate vreau sa va spun ca acum masina merge impecabil(frane si acceleratie de nota 10),si inafara de ceva liniute ocazionale nu mai vede strop de forja...am castigat doua liniute frumoase de care trebuie sa mentionez una cu un ford mondeo 2.0 tdi 90cp si una cu un seat cordoba 1.4 60 cp(seatu era benzinar).

Si acum intrebarea:zilele astea mi s-a intimplat ceva ciudat...in timp ce mergeam acul de la turometru a inceput sa oscileze in toate partile,cel de la vitezometru a ramas blocat la viteza la care eram in momentul in care a inceput oscilatia la turometru si martorul de baterie(primul martor de la stanga spre dreapta) a ramas aprins continuu...Cand am avut ocazia am tras pe deapta,am oprit motorul si l-am pornit din nou si si-a revenit totul la normal.Ce sa fi fost?A mai patit cineva asa ceva?Oare am de ce sa ma ingrijorez?

In alta ordine de idei,trebuie sa va mai spun ca imi voi schimba cat de repede se poate si uleiul in cutie si motor,si imi voi lua in sfarsit cauciucurile de mult visate Revin dupa o absenta destul de indelungata...din nou timpul este de vina... pot sa spun doar ca am realizat multe vacanta asta,si sunt unul din fericitii studenti ai universitatii Poli din Timisoara...bineinteles facultatea de mecanica ...pe langa faptul ca in sfarsit am scos lamaia...am facut un an de permis in 10 septembrie:D

Nu o sa ma lungesc prea mult...vreau sa va spun ca am reusit sa fac cam tot ce mi-am propus la masinuta...mai ramane sistemul audio tapan,dar aia pe viitor,nu e o urgenta...

Lista ar fi urmatoarea...am schimbat si pe partea stanga cam tot ce am schimbat pe dreapta(brat inferior,pivoti,bucse superioare),am bagat ulei bun in motor+cutie(acum pot schimba vitezele cu degetul mic ),mi-am luat gumele mult visate,dupa doua nopti pierdute cu citit intens de review-uri la modele de cauciucuri compatibile cu oltcitul(diferenta fiind imensa...la 120 pe ploaie torentiala parca aveam asfalt uscat sub roti....inainte pe la 70-80 o lua razna...de aderenta pe uscat nici nu mai comentez),am schimbat si bujiile,cu niste ngk-uri bineinteles(urca mai bine in ture,toarce mai bine,merge mai rotund,si am impresia ca a si scazut cu vreo 2 secunde timpul de 0-100,dar nu ma pronunt exact,ca poate este placebo,ca nu am apucat inca sa cronometrez) si am pus si autocolantele,mascand in proportie de 95% defectele vizuale la vopsea(in principal capota si dunga trasa de cheie in parcara de la un bun cetatean pe toata lungimea partii drepte)

Pun mai jos si cateva poze cu produsul finit,asteptand bineinteles laudele sau criticile voastre

http://imageshack.us/photo/my-images/809/nf8z.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/716/1rby.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/18/s4h3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/96/65o0.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/706/4yp9.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/46/p3qe.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/13/df4l.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/823/3eo3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/716/c5jd.jpg/

Si pe final o poza artistica cu zboara puiule zboara

http://imageshack.us/photo/my-images/571/6j2x.jpg/ Ti-ai luat unul dintre cele mai proaste uleiuri de motor - Castrol, plus cu indicativul 15W40. Uleiul recomandat pentru acest motor este 10W40. Uleiuri bune sunt: Repsol, Motul, Liqui Moly numai de provenienta germana, nu turcisme.

Ai tiganit-o de tot cu autocolantele alea albe. Mai bine o lasai asa cum era.

In rest, ai facut treaba buna. Felicitari! Pacat ca n-ai pus mana singurel sa o faci. de ce pacat, bravo lui ca are o situatie financiara ce-i permite sa stea curat pe maini adevarul ca, colantul ala alb o cam strica ... mai bine foloseai tot negru ...

in rest ... ce cauciucuri sunt alea? ca mi se par a fi all sezon sau de iarna dupa profil deci ... pentru iarna cam devreme totusi ... iar all seson-urile sunt cea mai proasta alegere ... nu sunt extraordinare .. nici vara nici iarna ... mai bine
2 perechi ..si gata vara si iarna Mersi gyorgyoda...si sa sti ca de murdarit...m-am murdarit am spus undeva mai sus cred ca mecanicul meu facuse comotie cerebrala in iarna si nu mai vede bine...defpt cel mai mult eu am facut...el imi dadea doar indicatiile...Legat de ulei au fost deja zeci de discutii pe aici pe forum...castrol e nemtesc...chiar daca cel care vine la noi o fi produs in turcia,sunt aceleasi fabrici...exista anumite norme ce trebuiesc respectate,nu conteaza unde se produce...si adevarul e ca din tot ce am incercat de asta sunt cel mai multumit...iar legat de indicele de vascozitate...nu prea circul eu iarna,si chiar daca circul la noi nu sunt temperaturi de -20 de grade sa conteza diferenta intre 10w40 si 15 w40....si chiar si in cartea tehnica recomanda 15w40...si una peste alta pana la urma tot uleiuri sunt toate...ca-i castrol,ca-i motul ,tot de acolo pleaca toate,numa ca unele sunt mai aditivate ca altele....si in ziua de azi deja nu mai sti daca iei lucru bun sau contrafacut,sau daca platesti calitatea sau doar firma....iar legat de autocolante...in poza pare mult mai strident decat in realitate...defapt culoarea e un visiniu mult mai inchis,dar arata asa ca era o zi cu soare foarte puternic....daca puneam negrul ala mat nici nu s-ar fi observat,la cat de fina este trecerea de la nuanta de negru mat la visiniu foarte inchis....deaia am ales alb pe laterale si negru pe capota(capota nu voiam sa sara in evidenta,dar lateralele da...si decat orice alta culoare grosolana,eu zic ca albul este cea mai fina alegere...aa,si am un prieten care avea o masina vopsita intr-un visiniu exact ca al meu...si la el am vazut cum da albul pe visiniu inchis si mi-a placut ).

Cauciucurile sunt de vara(Uniroyal Rain Expert),si bat in clasa lor hankookuri,yokohame si toyo-uri din aceeasi clasa(ma refer aici strict la modelele disponibile pe dimensiunile 145/80 r13)..nu degeaba am zis ca am pierdut 2 nopti citind review-uri la cauciucuri...prima data cand citisem despre uniroyal eram sceptic,pentru ca nu am mai auzit de ei...ulterior am aflat ca apartin de continental...oricum nu regret nici un banut...chiar fac treaba...la peste 100 pe ploaie torentiala inca aveam senzatia de asfalt uscat sub roti...inainte de pe la 60 o lua razna stabilitatea....profilul e inselator,dar nu e de iarna...e facut special sa evacueze apa si sa previna acvaplanarea.Si din nou repet...din experientele anterioare,am invatat sa cumpar calitatea,nu firma....deasta studiez mult inainte sa cumpar ceva important!

Uite aici review-uri daca te intereseaza,si pareri ale utilizatorilor.


http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniroyal/RainExpert.htm
http://www.tyretest.com/summercar_tyres/uniroyal/rainexpert/
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community