Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Indicator ciudat frana de mana

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare
Mi-am cumparat ieri din targ un ceas de bord ca ala vechi avea circuitul impuscat si nu mai mergea nici un bec dar dupa instalarea astuia am observat o ciudatenie: indicatorul de frana de mana sta aprins cand maneta e lasata jos si se stinge cand o ridic ( adica tocmai pe invers)
La electronica si electrica ma pricep asa putin la nivel de amator dar sincer chestia asta nu prea pot sa mi-o explic. Butonul este din ala normal; nu m-am uitat la el ca inca nu am scos masca. Mentionez ca nu stiu cum functiona inainte ca nu mi-a mers niciodata de cand am luat masina deci nu stiu daca e din ceas sau din alta parte.
Altceva: de vreo 2 saptamani nu imi mai merge turometru; am crezut ca o fi din ceas dar nu merge nici cu asta de l-am pus acum; sigurantele sunt toate bune; trece prin vre-un releu sau cum vad care e buba?
Multam!!! La frana e ciudat cu botonul, la turometru vezi firele de la bobina de inductie sa nu fi scapat vreunul, sau sa fie oxidat..... la faza cu butonul..
verifica contactul franei de mana(adica face masa bine, sau ceva e inversat)...sau....poate e de la bord...da o privire si pe acolo...
nu stiu ce sa iti zic...ca la dacie n'am patit asa ceva...da nici la oltcit:)
EEK! a scris:La frana e ciudat cu botonul, la turometru vezi firele de la bobina de inductie sa nu fi scapat vreunul, sau sa fie oxidat.....


..sau firele care vin la bord(turometru) să nu fie întrerupte pe undeva,mai verifică mufa care se prinde in spatele tabloului de bord,s-ar putea să nu ai contact acolo.. Inca o chestie ar fi daca firele de la frana de mana sa fie inversate intre ele... asta ar insemna sa se intample la fel cum povestesti tu... eu iti propun sa te uiti .... nu stiu care fire de la frana de mana cand e fir (unu singur) e ala de masa. (plusul e pe contact) .masa vine de la butonul de sub maneta (buton ca la frigider, portiera si altele, simplu de tot(butonul). asta stiu dar eu ziceam nu la frana de mana ci cele de la becul din spatele bordului cele care aprind becul daca butonul are 2 contacte unul Norma Deschis -ND si unul Normal Inchis-NI nu cumva firul care duce la buton este pus pe ND si atunci cand maneta este sus, buton liber si se deschide contactul? Vezi daca butonul are 3 borne atunci schimba intre ei papucii si gaseste combinatia buna Contactul de la frana de mana este la fel cu cele de la usi, nu are contact ND si NI. Mai curand cred ca lampa din bord nu are masa sau este legat gresit.
Razvandum a scris:care fire de la frana de mana cand e fir (unu singur) e ala de masa.

Butonul frinei de mina este un intrerupator de tip Normal Inchis la care ajunge un fir de "+" cuplat la intrerupator printr-un papuc electric. Punerea la "masa" se face direct din intrerupator prin surubul de fixare de sasiu.
Poate vechiul proprietar a pus un intrerupator Normal Deschis in locul celui original.

P.S. Chiar daca se inverseaza firele la bec, acesta trebuie sa lucreze normal in functie de intrerupatorul din circuit. Daca ar fi fost LED in locul becului, ar fi fost o cu totul alta problema.
indicatorul de frana de mana sta aprins cand maneta e lasata jos


vezi daca nu cumva palonierul face contact cu "+"-ul de pe buton cand levierul este lasat jos

palonierul il vezi dupa ce dai jos masca si are 2 cabluri prinse de el hai ca va scot tot eu din zona crepusculara!!
ca orice scamatorie sau lucru paranormal explicatia este foarte simpla:
duap ce am dat jos masa si m-am chinuit pe acolo sa imi dau seama despre ce e vorba o jumate de ora, dupa ce am montat si demontat masca de vreo 3 ori m-am prins despre ce e vorba: butonul nu era bun ( nu faceau contact lamelele alea) si dupa ce l-am curatat mergea cand trageam levierul dar nu se mai stingea;
pana la urma m-am prins care era cauza: cand lasam levierul tija aia care tine cele doua cabluri facea atingere de partea de jos a butonului si il punea la masa. Deci butonul dadea la masa si cand era levierul tras (normal, prin functia butonului) si cand era jos ( facea atingere cu platbanda aia).
Problema am rezolvato simplu imbracand platbanda aia cu neste banda izoliera si acum merge tot struna
Deci orice lucru complicat se dovedeste ca are rezolvari foarte simple!!!
multam pentru pareri!! La mine toată ciudățenia a început ieri când veneam de la Ploiești.
În mers a început să licăre becul din bord. Într-un târziu s-a liniștit.
Astăzi de dimineață când am pornit mașina a stat aprins până când am plecat de pe loc, apoi a mai licărit iar în mers.
Becul ăla se aprinde numai la acționarea frânei de mână sau și la alte probeleme(nu am plăcuțe cu senzori)?

Iar funcționează aiurea forumul ăsta.
Plumber a scris:Becul ăla se aprinde numai la acționarea frânei de mână sau și la alte probeleme(nu am plăcuțe cu senzori)?
Mai completeaza si tu lichidul de frina. Pe masura ce placutele se tocesc, si lichidul din rezervor scade. O să verific, cu toate că acum două săptămâni s-a făcut aerisire și s-a completat lichidul. Pentru frana de mana becul martor este pozitionat pe turometru.

Pentru uzura placutelor de frana si nivelul lichidului de frana avem un buton cu bec martor situat deasupra ceasurilor. la majoritatea masinilor e primul buton.

Din cauza unui contact imperfect becul martor al franei de mana se mai poate aprinde uneori si in locul becului martor al nivelului de benzina din rezervor atunci cand ai sub 7 litri de benzina in rezervor.
The Driver a scris:Pentru frana de mana becul martor este pozitionat pe turometru.

Pentru uzura placutelor de frana si nivelul lichidului de frana avem un buton cu bec martor situat deasupra ceasurilor.


Aici The Driver are dreptate. Se vede treaba ca am cam uitat configuratia bordului de Oltcit. Eu stiam ca ala de sus de tot din stanga este pentru lichidul de frana iar cel din stanga becurilor de benzina respectiv frana de mana este pentru uzura placutelor de frana (unde este cazul) dane ai dreptate ...

cel situat pe primul comutator din stanga este pentru nivelul lichidului. De asemenea tot el se aprinde si pedala moale (contactul de podea) in cazul in care masina a fost echipata cu asa ceva.

pentru uzura placutelor fata avem indicator separat existent pe turometru (primul din stanga jos). De asemenea tot pe turometru avem indicatorul de frana de mana, si indicatorul de benzinza (rosu)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community