Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

incarca prea mult

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am o problema ciudata.Releul de incarcare incarca prea mult 15.2-15.5V,l-am schimbat dar problema e aceeasi. Ce sa mai incerc Alt releu.Sau releu electronic de dacie.De ala cu 3 fire. Nu e ciudata E prost releul!
Ca si Dan te sfatuiesc sa iei "cu trei fire"("de Curtea de Arges").Nu vei avea probleme cu ala.Sunt foarte reusite!

Bafta! Am schimbat iar releul, 14.7V e bine?

iuliu marinescu a scris:
Ca si Dan te sfatuiesc sa iei "cu trei fire"("de Curtea de Arges").Nu vei avea probleme cu ala.Sunt foarte reusite!
Bafta!

De Curtea de Arges nu se mai fac, asa a zis vanz. de la mag. Puntea redresoare ai verificat-o?am un amic cu aceeasi problema,cu releu de dacie si zicea ca diodele erau 2 arse si avea o tensiune de 19v...eu zic daca poti sa schimbi si puntea redresoare(verifici diodele totusi,s-ar putea sa fie bune)si releul E bine 14,7 V.Cateva zecimi de volt sunt insignifiante.Cu conditia sa fie constanta valoarea asta, indiferent de turatie si/sau numarul consumatorilor porniti.

Bafta! La incarcare maxima nu trebuie sa depaseasca valoarea de 14,7v iar minim sa nu scada sun 13,5v. De fapt, teoretic e intre 13,8 si 14,4 V. Azi dimineață: pornesc, se duce voltmetrul pe la 14,5V, becul din bord cam roșu. Accelerez, se roșește și mai mult. Pornesc farurile, se stinge becul din bord, opresc farurile, se aprinde becul.
Întrebare: să fie voltmetrul meu defect și să încarce mai mult alternatorul? Se aprinde becul din bord și când încarcă alternatorul mai mult?
Plumber a scris: Se aprinde becul din bord și când încarcă alternatorul mai mult?
Se aprinde sub 13.8V si peste 14.5-15.0V. Verifica alternatorul si releul de incarcare. Mulțumesc Laurențiu!
Cred că o să umblu la rezerva de stat, mai ales că duminică am un drum la capitală. Pai oricum o sa circuli in afara cu ea...deci farurile aprinse in permanenta, caldura ca altfel nu se poate...si o sa stea in parametri
Danutz Bratosin a scris:Pai oricum o sa circuli in afara cu ea...deci farurile aprinse in permanenta, caldura ca altfel nu se poate...si o sa stea in parametri
Si daca curentul nu e redresat (adica alternativ in loc de continuu), nu farimi bateria ? Asta nu ar insemna sa fie statoru' sau rotoru' distrus? La el daca ii baga prea mult n-ar fi problema din releu, ca ramane blocat pe deschis? Stați liniștiți, nu plec așa la drum.
Am 4(sau mai multe ) de rezervă. Mâine în 1/2 oră rezolv. Inainte sa bati drobul de sare in cuie, masoara cu un voltmetrul tensiunea la bornele bateriei, cu si fara lumini aprinse. E posibil sa fie dus circuitul de masurare din releu, am avut acum multi ani problema asta, desi releul incarca corect, becul era aprins. Daca e stricat releul si cu farurile aprinse incarca normal, poti merge non stop cu farurile aprinse. Ca sa fie neredresat curentul, daca nu ma insel, trebuie sa fie defecte diode din puntea redresoare. Corect. Puntea cu diode este responsabilă cu transformarea curentului alternativ trifazat pe care-l debitează alternatorul în curent continuu iar mai departe releul regulator de tensiune îl menține în cotele normale: 13.8V- 14.5V. Cristi,plumber are voltmetru si deci nu prea are cum sa-i fie de la circuitul de incarcare,eu as merge pe o dioda ramasa in conductie,daca nu-ti pasa de electronicele din masina,e totul ok fiindca becurile merg bine si in curent alternativ
După ceva măsurători am ajuns la concluzia că alternatorul meu bagă puțin. Aiurea mi se pare că variază tensiunea de încărcare în funcție de turația motorului/accelerație.
În orice caz din cele 6 alternatoare pe care le am de rezervă(2 Ducellier, 2 Paris Rohnee și 2 românești dintre care unul cu releul ăla de încărcare ciudat/italian parcă ați spus voi că este) nu funcționează decât cel românesc sadea care și ăsta bagă cam aiurea.
În orice caz cursa de astăzi de la Ploiești am făcut-o cu alternatorul inițial dar cu celălalt în portbagaj pentru orice eventualitate.
Faza dură a fost când ieri după-amiază când tot învârteam eu la alternatoare pe mașină, am observat într-un târziu faptul că am cureaua secționată și practic nu mai ține decât baza mare a curelei.
Fiindcă se înserase am hotărât să o las așa.
Prin urmare astăzi am mai plimbat până la Ploiești, cheia de rac și levierul de 1m, desigur alături de curea de alternator de schimb.
Și de data sta norocul i-a ajutat pe cei îndrăzneți.
Plumber a scris:Prin urmare astăzi am mai plimbat până la Ploiești, cheia de rac și levierul de 1m, desigur alături de curea de alternator de schimb.
Pentru inlocuirea curelei de alternator, NU aveai nevoie de jumatate de service dupa tine. Cu una sau doua chei de 10-11 se rezolva problema destul de elegant. Păi iese/intră cureaua peste ventilator?! La mine nu intra cureaua peste ventilator Intra, dar nu din prima. In mai multi pasi. Nu peste toata circumferinta paletilor, ci peste mai multi paleti. Păi acuma.... dacă tot dau jos masca și bara ca să ajung la ventilator, de ce să mă mai forțez să strecor cureaua printre paleți?
Nu e mai simplu să pun cheia, să desfac ventilatorul și să pun cureaua fără să-mi julesc degetele? Merge schimbata cureaua fara sa dai bara jos. Doar masca dintre faruri. Eu mi-am schimbat-o de atatea cum zice si Cristi, doar dai masca jos si intra. Basca si pe asta de Tico de-o am acum am bagat-o tot asa...si e ceva mai mica decat aia de Oltcit merge fara sa demontezi ventilatorul si merge brici..
Plumber a scris:Păi iese/intră cureaua peste ventilator?!
Intra doar slabind intinderea curelei de la alternator si demontarea grilei dintre faruri. Usor, usor dai cureaua noua peste cite 2 pale pina o aduci in spatele ventilatorului si o asezi in canal. Cu cea veche nu are rost sa te chinui; o tai si scapi de "corvoada". Si daca o scapi dupa elice, cu arcul de la acceleratie il agati foarte usor Mulțumesc!
Acum ninge, poate la.... primăvară. S-a rezolvat, mulțumesc pentru îndrumare!
Cred că s-a rezolvat și cu încărcarea. Văd că după schimbarea curelei nu mai fluctuează sau fluctuează foarte puțin(14,4-14,7).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community