Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme mari carburatie/aprindere

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare.
Am niste belele foarte mari cu un oltcit care cam de o luna mi-a mancat zilele, mi-a scos peri albi in cap.
Este vorba despre un CLUB 12 TRS OLTENA fabricat in 1995 pentru Cehoslavakia.
Masina are 120.000 de kilometrii reali.
Pana acum i-am schimbat de nenumarate ori carburatoare, fise, bujii, capace delco, filtre de aer, i-am curatat carcasa filtrului de aer de nspe mii de ori si tot imi da in nas cand plec cu ea de pe loc.
Astazi de exemplu ii monta-i carburator nou de 1100 si aprindere electronica ducellier fiindca vechea aprindere electronica romaneasca nu era asa de stralucita si tot la fel face.
Faza naspa e ca face in toate treptele de viteza pana la a 5-a.
Ce sa aibe?
Toti oltcitarii batrani care au avut oltcituri de noi mi-au spus ca asa-i oltcitul iarna dar eu cu cel crem nu am avut niciun fel de problema, dadeam cheie, pornea, si plecam imediat ca animalu de pe loc, nelasandu-l sa-si traga nici macar ulei si mergea super fain. Mai umbla la reglarea avansului.Eu l-am reglat dupa ureche cu motorul pornit la ralanti si mi-a iesit bine. Acu vazui ca imi face figuri si la drum lung.
Pana la urma cred ca-i pun aprindere clasica. Gata, ii dadui de cap.
Din avans era problema, dar si din ansamblul de acceleratie mai precis cablu nereglat care mai trebuie sa il reglez si parghia la carburator.
Acum am o alta problema.
Demarorul mi-a cam stirbit dintii la volanta si il dadui azi jos sa il schimb iar in partea de jos era un surub lung iar in partea de sus unul scurt.
Erau bine pozitionate sau erau inversate?
In alta ordine de idei am pus un demaror femsa fiindca cel vechi avea bucsile uzate si ii inversai cablurile, actiona bobina si dadu sa porneasca cum ii pusai borna la baterie.
Dupaia pusai totu la loc corect si cand dau sa pornesc, nimic.
Ce s-o fii intamplat?
Am distrus eu demarorul sau era el bulit?, ca daca stau bine sa ma gandesc, cand ii inversai cablurile, dadu sa porneasca deci pana la urma eu cred ca il buliii. Orice electromotor se verifica in acelasi mod, fie el de Oltcit sau de Ferarri.

Pui borna neagra de la redresor pe corpul demarorului, iar succesiv pui borna plus pe prezoanele de la +-ul permanent si pe bobina (lansor, bendix).
In primul caz ar trebui sa se roteasca, iar in al doilea sa-ti impinga bendix-ul. S-a rezolvat si treaba cu demarorul.
Avea bobina de aruncare dusa asa ca l-am inlocuit cu un alt FEMSA de pe un motor de-al meu care functiona impecabil.
Treaba e ca am reusit sa ii incalec filetele la prinderea lui fiindca idiotii care il au, au pus suruburile gresit dar pana la urma le-am pus corect si am reusit intr-un final sa il strang. Si daca-i schimbai doar bobina, ce avea Draci pe el!?
Ok. L-ai pus pe ala Femsa. Dar cum l-ai pus, asa pur si simplu!? Sau l-ai desfacut si i-ai uns cu vaselina internele, i-ai curatat colectorul s.a.m.d.? Mare atentie, foarte multi fac greseala de a unge bucsile de bronz grafitat cu vaselena . Este grsit, intru cat vaselina si cu gragitu din bucsa in timp va forma o pasta foarte vascoasa si nu va mai face ungerea ( gresarea ) corespunzatuare . La bucsi se unge numai cu ulei de motor, si numai cand se umbla la electromotor . Iar vaselina se pune doar la spirala unde actioneaza bendixu .
alexandruteutisan a scris:Mare atentie, foarte multi fac greseala de a unge bucsile de bronz grafitat cu vaselena . Este grsit, intru cat vaselina si cu gragitu din bucsa in timp va forma o pasta foarte vascoasa si nu va mai face ungerea ( gresarea ) corespunzatuare . La bucsi se unge numai cu ulei de motor, si numai cand se umbla la electromotor . Iar vaselina se pune doar la spirala unde actioneaza bendixu .


Da bre, stiu. Eu la spirala aceea m-am referit.
gyorgyoda a scris:Si daca-i schimbai doar bobina, ce avea Draci pe el!?
Ok. L-ai pus pe ala Femsa. Dar cum l-ai pus, asa pur si simplu!? Sau l-ai desfacut si i-ai uns cu vaselina internele, i-ai curatat colectorul s.a.m.d.?

Si ma rog, de unde luam eu bobina pentru demaror femsa?
Da, pur si simplu fiindca nu ma pricep sa-l desfac, sa-l ung si alti draci.
Daca merge, merge!
Cand o crapa, il arung si gata, iau altul. Simplu.
Revenind la belelele mele cu masina, tot asa se manifesta, da in nas.
Se pare ca e din carburator.
Trebe sa ii pun jiglere de trs, sa il etansez bine si sa il curat, ca s-a infundat

II dau eu de cap pana la urma. Datu in nas, cum zici tu , EZITARI , poate fi : avansu centrifugal din delcou; joc la bucsa de la delcou cea de sus de la lulea, blocarea camelor pe axa delcou ; avnsu vacumatic ( se blocheaza , sau reglaju incorect ) . reglaju avansului de aprindere ; mers la relanti si la 3000 r/ min . Cel mai des la carburator dublu corp cu deschiderea clapetelor in trepte este reglarea incorecta de deschidere a treptei 2 a clapetei cand intra si al doilea difuzor in lucru . Daca ai umblai la suruburile de reglaj a clapetelor de acolo e cauza , de acea are capacele deasupra sa nu se umble acolo . Foarte multi umbla la acele surubele si reusesc performanta de a scoate carburatoru din parametri . In cea ce priveste schimbu de jiglere de la un tit de carburator ( 1100 ) la ( 1300 ) nu te sfatuesc , intrucat jiglerele sant calculate dupa diametru difuzorului si nu vei reusi sa maresti puterea motorului , schimba tipu de carburator cu unu cu capacitate de amestec carburant mai mare si atunci vei realiza o putere la motor mai mare , dar risti sa strici altele ( transmisia sau chiar motoru ) dine inteles in timp . Explicatia este simpla , de acea masinile de curse nu au viata lunga . O gramada de specialisti priceputi in oltcit, au vazut aceasta masina si au spus ca nu este problema din aprindere, ci din carburatie.
Acum o sa incerc sa pun jiglere de trs pe un carburator nou de fabrica cu sigilii facut pentru motorul de 1129 cmc si o sa vad daca functioneaza bine.
Alexandru, tu nu ai inteles bine la ce-am facut eu referire, eu nu vreau sa maresc puterea motorului, nici nu-mi doresc asa ceva pe moment, vreau doar sa nu-mi mai dea in nas. Atat!
Daca o scot pana la capat, bine, daca nu, voi inlocuii motorul de 1300 din lipsa pieselor de schimb, si voi trece la 1100.
Alta alternativa n-am. Dar socul il tragi cand pornesti motorul Fiindca stiu ca aveai mai de mult o manie sa pornesti motorul fara soc chiar si vara fiind.

Daca iti da in nas la rece, asta e cauza, clapeta de soc care nu inchide cum trebuie, trage mai mult aer decat are nevoie se saraceste amestecul si tuseste, da in nas.

Daca iti da in nas la cald, altele sunt cauzele.


Incep sa cred ca tu nu stii sa folosesti socul si ai folosesti o tehnica defectuoasa la pornirea motorului si in condusul masinii. imi da in nas si cand e motorul rece si cand e cald, iar la drum lung merge cu intreruperi.........
cand trag socul la drum, merge destul de frumos Avans mic sau si amestec sarac.
In primul rand, pune la punct aprinderea si abia dupa aceea te ocupi de carburatie. Intelegi !? Cristi , ce am scis despre maritu puteri a fost la modu general . La carburator de 11oo reglagele sant valabile cu jigleru standar pentru acel tip de carburator , daca schimbi jiglerele de sarcina cu altele mai mari nu rezolvi problema , verifica cantitatea de conbustibil injectata de pompa de sprit intrucat in sarcina este necesar ca sa debiteze mai multa benzina decat la acceleratie in gol . Acum pe timp de iarna este normal ca sa dea putin in nas ( temperatura aerului la intrarea in carburatur este de +5 , iar la esirea amertecului carburant sub clapeta de acceleratie este de -5 ) asta ca fapt informativ , si tot o data se mai poate sa stranute in carburator , spunei NOROC si trge un pic socul , inseamna ca e rece motoru Gata.
Astazi am scapat de problemele cu datu in nas.
Am inlocuit bujiile, capacul de delco ca era fisurat la fisa nr 1, carburatorul cu unul tot de 1100 dar cu jiglere de TRS, cel vechi am avut surpriza sa descopar ca era fisurat si pierdea benzina chiar sub membrana triunghiulara si aveam impresia ca nu e etansat bine carburatorul si tragea aer fals.
Deocamdata, merge super masina, insa nu stiu cat va tine acest vis Putin, ca la orice oltcit. Corect!
Insa, daca era vara, aveam scule si piese calumea, si desigur un garaj, ma tinea foarte mult timp oltcitul fara sa-l repar din moment ce-l faceam odata, dar fiind frig afara, faci un mare rahat, nu poti sa lucrezi mai deloc si mai ales in pragul sarbatorilor. Fa-te mecanic si lucrezi la caldura cu masina urcata pe elevator! Acum ca ai reusit sal faci sa mearga bine ,nu incerca sa-l faci sa mearga si mai bine ,intru cat poate reusesti sal dai iar peste cap . Asculta sfatu , eu la al meu la motor nu umblu la reglaje decat foarte rar , de nulte ori si calitatea benzinei lasa de dorit . Eu am vazut cum scoteau benzina din cisterna si bagau Witespirt , cu ani in urma , crezi ca si-au lasat naravu de atunci ?
alexandruteutisan a scris:Acum ca ai reusit sal faci sa mearga bine ,nu incerca sa-l faci sa mearga si mai bine ,intru cat poate reusesti sal dai iar peste cap . Asculta sfatu


Un sfat intelept! Empiric vorbind, l-am neglijat si vrand sa mearga mai bine m-am pomenit mergand mai rau ca niciodata. Si ca sa repar greseala m-a costat timp, nervi, bani.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community