Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

clasele cilindrilor si pistoanelor

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
imi poate explica si mie cum vine treaba asta cu clasele??
adica, de unde stiu eu ce clasa sunt cilindrii si ce clasa sunt pistoanele??
am citit pe oltcit.ro/descriere motor cam ce reprezinta aceste clase, dar nu am gasit cum pot identifica cilndrii, respectiv pistoane de o anumita clasa. Din ce știu eu, ar trebui să aibă dungi de vopsea pe ele corespunzător clasei din care fac parte. Asta dacă sunt noi. Pe un piston ce a funcționat cam greu să poți "citi" vopseaua. Parcă la pistoane poate fi și ștanțată (pe cap) grupa, nu mai țin minte bine. pistoanele ca pistoanele. din cate am inteles dupa oltcit.ro, la cilindrii clasele ar fi urmatoarele: dunga rosie o anumita clasa. dunga verde alta clasa. acum, care e care? care e clasa 1, 2, 3?? mai ales ca acolo nu zice decat de 2 clase(verde si rosu). Pai la cilindrii, clasele sunt de lungime și tot ce contează e ca cil de pe aceeași parte să fie aceeași clasă. Logica e ca să nu fie un cil mai scurt ca celălalt că atunci nu vor fi capetele lor în plan și nu va etanșa chiulasa (care după cum știm, nu are garnitură). Diferențele de înălțime între clase sunt ff mici, practic nu afectează compresia. nu stiu ce sa zic... cica nu se pot imperechea pistoane+cilindrii care au o diferenta de 2 clase. adica cilindrii clasa 1 cu pistoane clasa 3. in schimb merg pistoane clasa 1 cu cilndirii clasa 1 si 2 etc. Nu la oltic bre. Noi nu avem clase de reparație ca la cilindrii alezați în bloc. razvane, eu nu stiu, tocmai de asta intreb. iti spun ce am citit pe www.oltcit.ro la sectiunea descriere motor. cum nu pot face copy/paste, uite-te la poza:

Click pentru a vedea imaginea 
pupa a scris:... cica nu se pot imperechea pistoane+cilindrii ...


avem asa : cilindrii reper rosu merg f bine cu pistoane clasa b2 si cilindrii reper verde (f rari) cu pistoane 1a Clasele dimensionale in functie de inaltime, sunt marcate cu rosu sau verde pe cilindru. Nu are nimic de-a face cu cele 3 clase dimensionale ale alezajului.
Mai simplu, pe aceeasi parte a motorului, obligatoriu vopsea de aceeasi culoare.

Cum sunt marcate clasele dimensionale pentru alezaj (diametru)?
- pe cilindru - cu numar de puncte, dar se practica informatia redundanta, astfel conteaza pozitia in care se afla vopseaua. Cum tinem cilindrul cu vopseaua in sus, in partea stanga - e clasa I, la mijloc- e clasa a II-a, si in partea dreapta - e clasa a III-a.
- la pistoane - este stantat (1,2,3) deci este vizibil.

In rest se imperecheaza cilindrii si pistoanele de aceeasi clasa, eventual o clasa diferenta. Scrie pe site, momentan, mai putin explicatia referitoare la cum sunt marcate clasele. Pe motor, cilindrii mai ales cei de trs se impart in 2 mari categorii: care bat la rece si care nu bat deloc.
EEK! a scris:Pe motor, cilindrii mai ales cei de trs se impart in 2 mari categorii: care bat la rece si care nu bat deloc.
Cilindrii nu bat. Chiar de loc! Ba daca pui IRMA bat
Titus a scris:Clasele dimensionale in functie de inaltime, sunt marcate cu rosu sau verde pe cilindru. Nu are nimic de-a face cu cele 3 clase dimensionale ale alezajului.
Mai simplu, pe aceeasi parte a motorului, obligatoriu vopsea de aceeasi culoare.

Cum sunt marcate clasele dimensionale pentru alezaj (diametru)?
- pe cilindru - cu numar de puncte, dar se practica informatia redundanta, astfel conteaza pozitia in care se afla vopseaua. Cum tinem cilindrul cu vopseaua in sus, in partea stanga - e clasa I, la mijloc- e clasa a II-a, si in partea dreapta - e clasa a III-a.
- la pistoane - este stantat (1,2,3) deci este vizibil.

In rest se imperecheaza cilindrii si pistoanele de aceeasi clasa, eventual o clasa diferenta. Scrie pe site, momentan, mai putin explicatia referitoare la cum sunt marcate clasele.

Gata,am inteles cum se clasifica cilindrii(camasile) pe grupe,in functie de diametrul acestora:puncte de vopsea aplicate pe partea superioara.
Cilindrii mei i-am curatat pe exterior cu peria de sarma in bormasina.Au mai ramas urme de vopsea rosie pe exterior si niste puncte albe in partea superioara a acestora.Ma uit maine! Ultimu post este din 2005 !!! Cu cine te certi mata aici? Nu ma cert cu nimeni! Ma bucur ca am gasit un topic lamuritor pentru nedumeririle mele.
Din 2005 s-au mai deschis vreo 2-3 topicuri pe tema asta(grupe-clase set motor).
Titus a scris:
Cum sunt marcate clasele dimensionale pentru alezaj (diametru)?
- pe cilindru - cu numar de puncte, dar se practica informatia redundanta, astfel conteaza pozitia in care se afla vopseaua. Cum tinem cilindrul cu vopseaua in sus, in partea stanga - e clasa I, la mijloc- e clasa a II-a, si in partea dreapta - e clasa a III-a.


Am reusit sa identific camasile mele si in functie de ALEZAJ.Urmand sfaturile lui Titus,am tinut o camasa in mana,cu pata de vopsea alba in sus:e pozitionata in dreapta.Deci sunt clasa a III-a ca diametru,cele mai largi(74,02-74,03 mm).Merg imperecheate cu pistoane tot de clasa a treia pe care,din fericire,le am!

Le multumesc pe aceasta cale lui Robertino si lui Titus pentru informatiile oferite. Ei bine , am si eu o nelamurire : am un set de cilindrii cu o pata GALBENA de vopsea ?! Are careva idee ce clasa ar putea fi ? Cel de la care i-am luat mi-a spus ca-s de 1.1 , dar clasa ...
Peste tot pe unde am citit am vazut referiri la vopsea rosie , verde... da' galbena nicaieri .
Vreo idee , ceva ? Sunt cilindrii grupa I.
Asta daca au doar o linie sau o pata alba/galbena.Normal alba,dar s-a facut galbena peste timp
Merg imperecheate fara probleme cu pistoane 1a,1b,2a,2b.
In documentatia citroen(nu cea batuta la masina de scris) sunt explicatii despre cilindrii si pistoane.
Culorile ,numarul de dungi,fac referire la inaltime,dar si la alezaj.
Astfel daca toti cilingrii ar fi la fel,doar cu inaltimi diferite ai putea imperechea din greseala cilindrii grupa 3 cu pistoane grupa 1.Va iesi un mare fas.Pistoanele vor bate la rece sau mai rau la cald+pierderi de compresie.
Cilindrii +pistoanele sunt interschimbabili pe aceeasi parte,numai pereche.
Am gasit spre ex. cilindrii frantuzesti reper verde imperecheati cu pistoane grupa 3 a.Un set motor foarte bun si foarte rar.De obicei culoarea verde se face cu 2b. Robertino , multumesc frumos. Am sa le caut si niste pistoane pe masura din clasele mentionate de tine si mi-am facut un set pt 2013 !
Sper sa nu-mi iau teapa si sa fie pe bune faza cu 21.12.2012 , ca-i pacat de Oltcit....
robertino a scris:
In documentatia citroen(nu cea batuta la masina de scris)


Robertino,poti sa-mi dai si mie aceasta documentatie?Copiata la xerox,bineinteles.Multumesc. O am in pod.
Sa vad cand am drum pe acolo o iau si o scanez.
Da' nu toata,ca e groasa doar chestiile cu cilindrii. Tu in pod tii cartile?Copiaz-o toata la xerox si trimite-mi-o si mie!Te rog frumos.Multumesc. Bre am peste 1000 de carti.
Ultimele colectii de la adevarul,jurnalul....iti poti inchipui ce spatiu imi trebuie.
Am urcat in pod o biblioteca veche si acolo depozitez ce nu mai prea folosesc.
400 pagini nu-ti trag la xerox nici daca ma platesti.
Imi spui ce ai nevoie...
robertino a scris:Bre am peste 1000 de carti.
Ultimele colectii de la adevarul,jurnalul....iti poti inchipui ce spatiu imi trebuie.
Am urcat in pod o biblioteca veche si acolo depozitez ce nu mai prea folosesc.
400 pagini nu-ti trag la xerox nici daca ma platesti.
Imi spui ce ai nevoie...


Stai,bre,c-am glumit!Tu nu mai stii de gluma?Si eu cate am prin pod...Si cate am carat la tzara...
Ce-mi trebuie?Toata cartea!
Nu se poate?Vin dupa ea!! Primesti colindul?
robertino a scris:Bre am peste 1000 de carti.
Ultimele colectii de la adevarul,jurnalul....iti poti inchipui ce spatiu imi trebuie.
Am urcat in pod o biblioteca veche si acolo depozitez ce nu mai prea folosesc.
400 pagini nu-ti trag la xerox nici daca ma platesti.
Imi spui ce ai nevoie...



e bine ca le ai de impresionat lumea )

apropo..p.s.

daca sa zicem printr-o conjunctura a aliniamentului planetelor ...se intampla sa am din alea cele mai rare. care-i avantajul ...sau de ce sunt asa "rare" ??

ca am luat acum 1 luna niste camasi de pistoane de la o matusa din pod...niste bucati trase de bunicul din uzina. mda...cu pata alba sunt si ale mele :-s eu am cilindri cu verde , si au 2 pe ele si pistoane 3b
merg asa ? Nu! ce se intampla ?
edit

am cautat pe forum putin si am gasit asta :

"Niste pistoane grupa 3b,cu ce grupa de camasi pot fi imperecheate?"
intrebare pusa de tine deceneu32


"Merg cu cilindrii:
Grupa 3 reper negru
Grupa 2 reper verde/rosu
Poate daca ai noroc si cu grupa 1 reper alb.
Pistoanele grupa 3 sunt cele cu diametrul cel mai mare la exterior. "
raspuns de robertino Daca asa mi-a raspuns Robertino... Crede-l!
Consider,totusi,ca acele pistoane sunt prea mari in diametru pentru camasile tale. Vreau sa reconditonez motorul.
Am gasit un set motor.Culoare reper camasi rosu.
Potriveste,este ce trebe pentru motorul meu.
Motor actual 1129.Set 1129..
Nu cunosc detaliile tehnice si diferenta de culori si alte amanunte legat de acest lucru.Mersi
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community