Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Reconditionare Etrieri

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
m-am apucat sa reconditionez un set de etrieri de club fata + spate, am desfacut etrierii si am o mica problema, deoarece etrierii sunt dati jos dupa masina.

problema este ca sunt pistonasele bagate in etrieri si nu pot sa le scot.

cade din start treaba cu pus etrierii la pompa si dat pedale ca masina nu o mai am. (a fost o masina parasita care nu mai se putea reconditiona am cumparato si am mai salvat ceva piese din ea....long story...e scrisa povestea pe celalalt forum)

deci cum as putea scoate pistonasele fara sa le stric incearca cu pompa de umflat rotile, astupi gaurile iar in locul aerisitorului pui un furtunel cu o valva si dai la pompa. Daca nu reusesti cu pompa, incearca cu un compresor auto. Sigur o sa-i scoti asa tocmai am intrat in casa sa bag in foc si am vazut raspunsurile....
sunt plin de lichid de frana si de jeg pe maini....

am reusit sa deblochez un etrier spate,am prins pistonasul in menghina si am tras de semietrier si am scos pistonasele.

dar s-a tocit un pic buza pistonasului. pistonasele sunt de aluminu...nu am mai vazut pana acum

voi incerca si cu pompa daca reusesc sa dau aeresitoarele jos,sau imbinarile de la conducta,ca nu le pot da jos. ma duc sa ma apuc de celelalte sa vad daca reusesc cu pompa. am incercat cu pompa si nu vrea incercai si cu compresor deala la 12 V pt roti si tot nu vrea .... si in menghina nu mai pot sa prind pistonasele ca astea sunt bagate mai mult inauntru si nu pot prinde bine in menghina .

alte ideei nu mai am. Cand pui compresorul sa pui si o garnitura de cauciuc ca sa nu piarda presiune. Recomand sa faci asta in spatiu deschis. Ultima oara cand am scos asa pistonasul de la masina lui Cristi_s, copresorul arata 6 atm presiune ... si noi insistam ... la un moment dat a facut POC si a zburat pistonasul vreo 20m.
**COSMIN** a scris:
am reusit sa deblochez un etrier spate,am prins pistonasul in menghina si am tras de semietrier si am scos pistonasele.


daca ai noroc si nu s-a ovalizat pistonasu e ok ... , incearca cum zice dreamer , imposibil sa nu reusesti. solutia optima, si cea mai sigura...e sa conectezi pe rand fiecare semi-etrier(blocand orificiul de comunicare dintre semi-etrieri)...la o pompa de frana, si sa dai pedale...


la compresor ai sanse 40% sa iasa
alte modalitati in afara de pompa de frana(sistemul de franare propriu)...5% de obicei cei blocati nu ies nici cu 8 bari (atit baga compresorul meu) si ramane ultima varianta o conducta din pompa in etrier dupa ce strangi semietrierii intre ei cu 2 suruburi si obturezi gaura cealalta cu un ventil de aerisire bogdane ai mei nu cred sunt blocati,doar ca etrierii au fost dati jos dupa masina,eu am incercat sa scot pistonasele pana sa dezmembrez masina,dar conducte de frana , canci pe masina aia,erau rupte. voi mai incerca cu pompa. daca nu reusesc,cu toate ca imi va parea rau de pistonase,dar cred ca o sa dau gaura in "buza" care este iesita afara,voi lega cu o sarma care sa tina si trag pana iese.

va multumesc pentru sfaturi.

o seara buna.
**COSMIN** a scris:voi mai incerca cu pompa.
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=121679#121679 nu merge sa bagi in pompa ulei ca si cum ai vrea sa umplii cutia de viteza, sau chiar lichid de frana, dupa care sa o inchizi, si sa incerci sa scoti pistonasele, la fel cum ai face prin actionarea pedalei de frana ? multumesc laurentiu am incercat si metoda descrisa de tine si nu a mers. cred ca s-a curatat teflonul dupa pistonase si au corodat ... nu vor sa iasa...

o sa ma chinui sa prind pistonasele in menghina si sa trag de semi etrier. dar asta dupa revelion nu se prind in menghina pistoanele indiferent de situatie...si cu aer comprimat nu vor iesi in veci.

exista 2 modalitati: cu lichid si pompa si prinzi etrierii de forma doar ca sa tina presiune sau a doua posibilitate este sa faci o presa pt scos pistoanele...aici imi este mia greu sa iti explic un surub cam cum 2-3 numere mai mici decat interiorul pistonului il vei sectiona longitudinal in 4 sectiuni. bucatile rezultate le prinzi intr-un elastic puternic care sa pastreze forma initiala a surubului. dupa se face o gaura tot longitudinala dar in mijlocul surubului ce se va fileta cu un tarod... dupa introducerea surubului in piston se trece cu alt surub mai mic prin el, acesta ducand la "unflarea" partilor componente...sper sa fi inteles ceva! bafta cea mai simpla solutie este sa infiletezi pe pistonas un tarod mare si sa faci un pic de filet pe interiorul pistonasului dupa care sa tragi cu totul afara. dj05fmx merci pentru ideea cu presa. am priceput cum se face aceea presa.

Un an nou fericit revin cu 2 mici probleme :

1. Cum se numeste solutia aceea pentru spalat instalatia de franare?
2. ce lichid de frana sa pun? 1. Alcool tehnic (e pe la 5ron/litru parca) (un fel de palinca/tzuica de prune)

2. neaparat DOT 4, sau DOT 5+1. daca tot pui lichid nou, macar sa fie ceva de calitate, chiar daca e mai scump putin.

3. Verifica in afara de etrieri, si conductele de frana, sa nu fie coapte sau pe cale de a se rupe, verifica si furtunele de frana sa nu fie crapate (ai pe spate 2 furtune flexibile) azi am inceput sa lucrez la etrieri, am bagat alcool tehnic in instalatie... am dat pedale am deblocat 2 etrier ... si deodata flosc s-a molesit pedaua si nu isi mai revenea complet la loc pastila din pompa, verificat putin pe acolo, si pompa nu mai trage lichid s-a dus dracu si asta . e mai avantajos sa o repar sau sa iau alta?

si unde mai pui ca am niste frane pe spate pe stanga etrier de club, pe dreapta etrier de RM, si cum ma chinuiam eu sa desfac etrierul ala de RM s-a rupt conducta aia mica care vine din racordul flexibil in etrier asta s-a intamplat cand am incercat sa o desfac. am o bafta

cam cat e o conducta deaia micuta?
**COSMIN** a scris:am bagat alcool tehnic in instalatie... am dat pedale am deblocat 2 etrier ... si deodata flosc s-a molesit pedaua si nu isi mai revenea complet la loc ... si pompa nu mai trage lichid ... s-a rupt conducta aia mica care vine din racordul flexibil...
Dupa ce s-a rupt conducta, pompa si-a revenit Mai putea trage alcool din rezervor nu si-a revenit pompa, am demontat-o dupa masina si tot la fel face, nu isi mai revine complet,si nici nu trage alcool din rezervor
**COSMIN** a scris:nu si-a revenit pompa
Aici pot fi doua cazuri:
1. unul din arcurile interioare rupte;
2. garnituri date peste cap ceea ce duce la blocare - alcoolul, nu asigura si ungerea necesara alunecarii garniturilor.

Pompa trebuie demontata si vazut ce se intimpla.
ATENTIE la ordinea pieselor. m-am trezit cu chef de reparat franele ma duc sa cumpar niste lichid de frana si sa desfac pompa aia sa vad ce are ea de nu vrea sa mearga

in pompa sunt 4 elemente nu? vazusem pe aici atasata o schema cu pompa de frana, va rog dati-mi si mie un link sau directionati-ma catre acea schema.
**COSMIN** a scris:directionati-ma catre acea schema.

Laurentiu : multam frumos.

am desfacut pompa de frana. garniturile sunt in stare buna, o voi curata bine si o sa o ansamblez la loc, are si ceva mizerie prin ea, presupun ca s-a desprins piatra formata dealungul timpului cand am bagat alcool tehnic in instalatie .
**COSMIN** a scris: presupun ca s-a desprins piatra formata dealungul timpului cand am bagat alcool tehnic in instalatie .
Alcoolul, daca e tehnic (90 gr), nu lasa piatra. Mizeria se aduna din descompunerea cauciucului (imbatrinirea lui). alcool tehnic am bagat in instalatie. nu stiu de unde este mizeria aia acolo, dar este. sa speram ca va functiona dupa ce o ansamblez
**COSMIN** a scris: sa speram ca va functiona dupa ce o ansamblez
Inainte de montare, unge cu lichid de frina interiorul pompei pt a usura alunecarea garniturilor de cauciuc.. exact asta am facut si pompa tot la fel face, apas pedaua, pompa nu trage lichid si nici nu isi revine la loc complet. cred ca sunt duse garniturile.
**COSMIN** a scris:pompa nu trage lichid si nici nu isi revine la loc complet.
Verifica orificiile (2 buc) pe unde se alimenteaza pompa din rezervor sa nu fie infundate. am verificat, nu infundate, si nici alea pe unde iese lichid
**COSMIN** a scris:am verificat, nu infundate,
OK, mai incearca facind in ordine:
1. toarna lichid in rezervor si asteapta pina cind incepe sa iasa lichid pe gaurile de iesire spre etrieri;
2. astupi orificiul dinspre compartiment motor si astepti sa iasa lichid si pe celalalt din fata; 1 si 2 = amorsarea pompei;
3. apasa frina sa iasa lichid;
4. astupa cu degetele orificiile spre etrieri dupa care lasi libera pedala de frina.

Repeti operatia de citeva ori si vezi ce se intimpla. astazi am pregatit 1 etrier care va ajuta sa se opreasca masina cand va fi in stadiu final . am curatat semietrierii , in exterior cu perie de sarma montata pe flex si perie de sarma manuala (in locurile mai greu accesibile) si smirghel,iar in interior cu scobitoarea si bat pentru frigarui ,m-am chiunit ceva timp ca sa desfac aeresitorul,dar am reusit intr-un final. dupa aceea am vopsit semietrierii ,culoarea rosie , cu vopsea speciala pentru etrieri. care este si fluorescenta)si tablita care vine deasupra placutelor de frana, si bolturile cu care se prinde etrierul de puntea spate le-am vopsit negre,cu pensula.

acum sunt afara la uscat. maine daca s-a uscat bine vopseaua le fac poze si postez aici. mai am de lucru la un etrier spate,dar cand va mai fi o vreme asa calduroasa ca azi .

etrierii care ii voi avea in final pe masina vor fi frantuzesti. acum pe spate am etrieri de club (romanesti) si pe fata etrieri de club (frantuzesti) asa arata acum etrierul meu stanga spate :
http://img82.imageshack.us/img82/607/etrierstangaspate1xm7.jpg
http://img82.imageshack.us/img82/3199/etrierstangaspate2hu3.jpg
http://img82.imageshack.us/img82/3901/etrierstangaspate3dz4.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/6585/etrierstangaspate4mt6.jpg

mai am de vopsit cu negru saibele de la suruburile de prindere ,surubul si siguranta care tin placutele de frana. Dar tablita aia de protectie de ce nu ai vopsit-o???
si ce fel de vopsea e aia ca mi se pare mata!!
BANDITU a scris:Dar tablita aia de protectie de ce nu ai vopsit-o???


Pare sa fie vopsita in negru, la fel ca suruburile. Ai dreptate , dar in unele poze pare ruginita ,cred ca e din cauza reflexiilor din jur! da,tablita de protectie este vopsita neagra . vopseaua este mata,dar este o culoare foarte aprinsa,se vede mai bine in realitate. la magazin am cerut vopsea pentru etrieri si mi-a dat un spray,mai aveau si verde,dar nu imi place verde. pe capacul spray-ului scrie 129 MAGNETA FLUORESCENT. Imi cer scuze ca ma bag peste topicul omului dar am si eu o intrebare!Am primit pistonasele de la etrieri iar in interiorul celor mari este un "M" sau "W" depinde cum te uiti,iar in interiorul celor pentru spate un "N"!Ce inseamna?


Am scos pistonașele din etrierii spate și i-am spălat cu cif și ajax până s-au curățit de teflon. Acum, fără garnituri, intră și culisează lejer(fără joc) în etrieri.
Am curășit și etrierii(canalele garniturilor și suprafața pe care lucrează pistonașul) dar mă gândeam să îi fierb în apă cu sodă de rufe pentru că nu se poate vedea dacă s-a curățit partea dinspre interior a canalelor garniturilor.
Or păți ceva? Eu nu cred ca e nevoie de asa "tratament".
iulicuta2000 a scris:Eu nu cred ca e nevoie de asa "tratament".

Perfect de acord. Ajunge ce ai facut pina acum Plumbere.
Inainte de montaj, unge cu lichid de frina atit pistonasul cit si garniturile.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community