Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltciturile de Raliuri
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pe asta il stiti: http://www.youtube.com/watch?v=SSB-YpEWSuo ? dap, pacat de munca investita in acea masina L-am vazut mai demult. Ete si originala Olda, cu motor central, facuta de echipa de raliu de la Cluj: Poza e din 1989. Ce caracteristici avea motorul de dacie? misto poza, nu am vazut-o pana acum
mai ai si altele? Nu mai am, din pacate, asta am vazut-o ieri intr-un articol de pe prima pagina de pe autorally. S-ar putea sa fie una si aceeasi masina cu aia alba, de cateva pagini mai in fata.
George, detalii tehnice nu stiu.
Cred ca nimeni nu mai stie. Seamana cu Oltcit 4X4, un prototip facut la Campulug Muscel cu sasiu de ARO si caroserie de Oltcit destul de mult:
Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea  Seamana, dar nu rasare. Olda avea motor central de Dacia, masina aia alba e un unicat facut de un nene care lucra la prototipuri la Aro, practic e un Aro 10 undercover. Ambele au fost/sunt inmatriculate. Deci e Olda, credeam ca tot Oltcit e modificat intr-un fel asemanator de altcineva, oricum imi place Sbarro pacat ca nu a ajuns masina de curse .
Olda (Oltcit Dacia) un prototip produs de Oltcit in 1986, cu motor si transmisie de Dacia 1310, dar a avut numeroase probleme in a fi functionala
Sa inteleg ca s-au mai rezolvat din bubele ce o facea masina greu de utilizat daca zici ca mai circula Aici cred ca e o confuzie destul de mare. Din cate stiu eu, a existat in cadrul uzinei o tentativa de adaptare a motorului si cutiei de Dacie pe Oltcit, numita tot Olda, dar clasic, cu motorul in fata si tot tacamul, in ideea productiei de serie.
Asta de raliu a fost o alta incercare, masina avea motor central (in spatele scaunelor) si era doar pentru raliuri, facuta de Dacia Service Cluj, deci nici o legatura cu uzina. A fost facuta o singura masina, din cate stiu.
Un prototip si o masina de raliu cu acelasi nume, de aici si confuzia. Am gasit un album a carui link cu Oltcit-uri de raliu nu era aici:
http://picasaweb.google.com/oltcitclub/OltcitRally#


Asta e Olda cu motor central. Ce se mai aude cu SKF-ul? A disparut si el...?
Am auzit de la niste piloti VTM, cum ca, in vremurile lor s-a incercat o motorizare DACIA 1410 pe transmisia de Oltcit ba chiar mai mult, cum ca ar mai avea o flansa din aceea. Poate poate reusesc sa pun gheara pe dansa. Motorul cica s-ar fi montat inclinat, din cauza lipsei de spatiu... si ca ar fi fost o solutie mult mai eficienta... toti mi-au zis ca motorul de oltcit e, vezi doamne prea gurmand, dificil, invechi, si ne-performant in vedea modificarii.... eu sincer, nu cred ca e chiar asa, e intradevar alta mancare de peste dar mi se pare cu un potential cel putin dublu fata de un banal motor de Dacie, la care intradevar gasesti piese cam tot ce-ti trebuie si informatii si la ultimul cersetor (vorba vine). http://www.facebook.com/#!/pages/Oltcit-Rally-Team/164734206958534 Daca aveti intrebari despre perioada 1976-1990 va stau la dispozitie cu raspunsuri
Singurul brasovean care a prins lotul mare al uzinei oltcit a fost (si este)
FLORIN CORDAN echipaj cu VIOLETA CORDAN Ce s-a intamplat cu Oltcitul pe care ati concurat?
dar mi se pare cu un potential cel putin dublu fata de un banal motor de Dacie, la care intradevar gasesti piese cam tot ce-ti trebuie si informatii si la ultimul cersetor (vorba vine).

Crezi ca motorul de oltcit are potential ? Hmn.
Eu zic ca te inseli ! Pentru motorul de dacie gasesti cam tot sa-i faci up grade.Ax cu came,carburatoare, alte pistoane,alt arbore,alte biele,eventual un motor de renault 12 gordini cu toate modificarile ce se pot face.
Pentru motorul de oltcit ce se poate gasi sa cumperi sa-i faci upgrade profi nu artizanal ? Axe,alt ambielaj,carburatoare,chiuloase ?"Potentialul " motorului de oltcit este ca nu il poti raci standard numai cu aer fara sa treaca de 100 de grade .In cazul in care il modifici bineanteles..Motorul racit cu apa e mai stabil Oltcitul pe care am concurat a fost proprietatea AB (autcamioane brasov) si a fost cumparat la licitatie de seful lotului de raliu apoi vandut la craiova .
De atunci nu m-a mai interesat istoria masinii.
Oltcitul a fost inainte al lui Lamboiu si pregatit de uzina din craiova pentru concursurile internationale.
Dupa ce l-am mai smecherit la brasov a ajuns la 101 CP ceea ce atunci era ceva, acum e fas.
Noi am montat axe cu came unicat cu diagrama de deschidere a supapelor copiata dupa axale de porsche si am reusit sa ducem turatia la 10000 de ture.
Combinatia cu o aprindere electronica ,2 pompe de benzina electrice si un carburator facut unicat de Carfil brasov ducea consumul la 30 de litri la 100km
autosiscar a scris:Oltcitul [...] a ajuns la 101 CP [...] am montat axe cu came unicat cu diagrama de deschidere a supapelor copiata dupa axale de porsche si am reusit sa ducem turatia la 10000 de ture.
Combinatia cu o aprindere electronica ,2 pompe de benzina electrice si un carburator facut unicat de Carfil brasov ducea consumul la 30 de litri la 100km
La 10.000 rpm, 100 CP si consum de 30L 100 km/h, cu ce ati realizat racirea motorului ? Cati km rezista un asemenean motor? ca un motor sa faca 10 000 r/min trebuie sa mai ramana de el doar blocul si chiulasa restul trebuie sa fie altceva ,de ex pt motorul de 1.6 16v saxo ,p 106 sau citroen c2 costurile sunt undeva la 6-9000 e si ai de unde sa cumperi piesele ,pistoanele sunt f scurte si f usoare,volanta arata ca pinionul de la bicicleta si tot asa,dar trebuie sa cresti turatia cu 2500 de ture motorul 1.6 16v merge de fabrica cu 7500r/min daca scoti limitarea face 8000 cu un soft ,la oltcit cu piesele pe care le are sa faci 10000 este un pic de sf,motorul de Honda 2.0 vtech care face 9000 daca vezi cum arata axele ,arcuri duble la supape chiulasa de ia durerea de cap
turatia la 10000 de ture.
Combinatia cu o aprindere electronica ,2 pompe de benzina electrice si un carburator facut unicat de Carfil brasov ducea consumul la 30 de litri la 100km

Imposibil sa faci asa ceva dintr-un motor de oltcit. Ca sa cresti turatia nu iti trebuie numai axe si carburator.
La diametrele de admisie a chiulaselor este imposibil sa se faca o aspiratie normala ,rapida, pentru a ajunge la 10.000rpm.In plus nu rezista sistemul de ungere.Existau pompe de benzina inca din anii '80 ce aveau un debit de 50 litri pe minut la o presiune de 5-7 bari, folosite la injectia mecanica de benzina cu distribuitor,nu erau necesare doua pompe.
Intr-adevar s-au construit ambielaje de "curse" la craiova,dintr-un material mai usor asemanator aluminiului,biele mai scurte cu aprox 5 mm,culbutori ce aveau pulberi vidia sinterizate direct pe talpa pentru a aluneca mai usor,alte axe,volanta din aluminiu,alte chiuloase si multe alte piese ,dar pana la 10.000 rpm si 100 cp,este cale lunga.
Practic motorul de curse a fost alt motor, unicat,proiectat de la 0,nicidecum motor de serie.Craiovenii pot spune.....
Sunt convins ca la cilindree de 1299 normal aspirat nu trecea de 100 cp in nici un fel !Altfel la 100 cp si 10.000rpm, oltcitul scria istorie in campionatele mondiale,alaturi de masini consacrate,nu concura numai in blocul comunist impotriva ladelor,daciilor,skodelor,zastava, etc.,

Motorul de oltcit are piese grele in miscare ce "mananca"din putere.
Nici in ziua de azi nu prea exista motor de serie normal aspirat cu 4 cilndrii/8 supape,la o cilindree de 1,3 care scoata 100 cp.
Majoritatea motoarelor de serie normal aspirate,ce ajung la turatii mari(8000-9000 rpm),Honda cu i-Vtec(Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), Toyota cu al sau VVTi(Variable Valve Cam Timming)cele mai populare,sunt motoare multisupapa si au obligatoriu distributie variabila.
Ia uitati :
http://www.youtube.com/watch?v=YjIKUrre4FQ
http://www.youtube.com/watch?v=OtRlQrAc5IY
Cati km rezista un asemenean motor?

Cat crezi ca rezista un motor modificat ? Intreaba un coleg de forum ce are turbo ,daca se poate "mandrii" cu 50.000 km rulati fara sa dea motorul modificat jos.. primul motor turbo 2500 km ,sau topit pistoanele si ambreajul,'urmatorul are 4000km dar cu pistoane de turbo si merge s-a stricat turbina ,am reparat-o cu 50$ piesele si merge in rest bani sa fie
sa nu uit merge doar cu 5-6000 r/min
bogdanlascu a scris:
sa nu uit merge doar cu 5-6000 r/min


Cred ca asta e unu din factorii principali pt care un astfel de motor se uzeaza rapid.
Eu consider ca un motor "manarit" cu niste pistoane de turbo, o turbina cu AR-ul mic, care sa faca presiune de jos (~2000 rpm) astfel incat sa nu fie nevoie sa urci f mult in ture, si un boost decent (~0.6 bari), si bineinteles fara "forja" non-stop, ar rezista 50 000 km fara sa faca probleme....
E doar parerea mea; poate ma insel... Cei care au facut deja asta pe masinile lor, isi pot da cu parerea mai bine nici la 0.6 nu merge 50 000km
pt ca motorul nu este facut sa mearga cu asa ceva,poate acum cu pistoane de turbo al meu o sa mearga 10 000km si o sa cedeze o biela .....
Cati km rezista un asemenean motor?

Cat crezi ca rezista un motor modificat ? Intreaba un coleg de forum ce are turbo ,daca se poate "mandrii" cu 50.000 km rulati fara sa dea motorul modificat jos..


Cand am pus intrebarea ma refeream la nr de km cat rezista motor si ma asteptam la un numar in jur 100 km, cat dura o etapa de raliu
Nu sunt chiar atat retardat sa cred ca un asemenea motor rezista mii de km @autosiscar. Olcitul de care faci referire pe sait in data de 6 feb. era de culoare Galbena?? , nu intreb la misto ! Vorbesc serios !!
alexandruteutisan a scris:@autosiscar. Olcitul de care faci referire ...
Nu cred ca mai nimereste subiectul asta. Are de dat cam multe raspunsuri.
bogdanlascu a scris:nici la 0.6 nu merge 50 000km
pt ca motorul nu este facut sa mearga cu asa ceva,poate acum cu pistoane de turbo al meu o sa mearga 10 000km si o sa cedeze o biela .....
pesimistule...... Lascule, facem niste teste de anduranta adevarate cu motorul tau ? Din fericire pentru voi intru pe site nimeresc discutia si raspund
Motorul la care fac referire s-a facut la brasov in decursul a 3 ani, despre cat a costat nimeni nu a stat sa faca socoteala ca erau implicate fabrici si uzine cu laboratoare pentru motoare.
Totul a plecat de la cei din uzina din craiova care au spus ca au facut deja un motor si s-a terminat tot acolo unde motorul a fost luat de pe masina si disecat.
Motorul nu a participat decat la o jumatate de raliu si a explodat cu brio .
Fratii lui mai mici in schimb au apucat sa faca maxim 800 km , cel mai rezistent.
Totul in aceste motoare care au fost 6 la numar din care se pastra doar ce rezista a fost facut unicat.
Pistoane speciale facute la altur ,ambielaj turnat , forjat la brasov cu biele din NiCr
Capacitatea motorului 1680 cmc
autosiscar a scris:Din fericire pentru voi intru pe site nimeresc discutia si raspund
Nu prea vad raspunsul referitor la racirea motorului.

La 10.000 rpm, 100 CP si consum de 30L la 100 km/h, cu ce ati realizat racirea motorului ?
ambielaj turnat

Ma indoiesc ca s-a realizat asa ceva.
Nu exista ambielaj turnat decat la (ex.)compresorul Knorr Bremse.
Nu se poate turna din intregul un ambielaj .Este construit din bucati,asamblat simetric la cald, rectificat si echilibrat.Altfel la 10.000 de ture zboara pe luna.

pt ca motorul nu este facut sa mearga cu asa ceva,

Corect.Nu este facut sa mearga cu turbo.Pintre altele presiunea pe biele este mult mai mare si nu rezista. Eu din mica experienta cu turbo o sa te contrazic putin,fiindca pana acum ce a cedat in motoristile mele au fost supape,si pistoane +segmenti care se tocesc mult mai repede decat in mod normal,si cu toate astea il contrazic si pe lascu,un motor de oltcit cu 0.3-0.4 bari pe gpl la mine a mers peste 10mii de km,si i-am dat de m-am saturat,basca in ultimele luni cat a stat pe masina,nu mai avea compresie dar cand intra turbina masina era mai fasneata decat orice trs pus bine de tot la punct. Insa,probleme sunt cu racirea,la mersul in oras caci la drum intins si vara si iarna nu sunt probleme,nici motorul stock nu atinge turatiile reale care le arata turometrul de oltcit,asta pe probate .
Despre restul nu comentez,pistoane scurte sigur s-au facut,ambielaje cu piese mai usoare sigur s-au facut,volante din aliaje de aluminiu la fel,mers fara alternator la coasta ,si te miri ce traznai...
Asta cu ambielajul turnat dintr-o bucata e din alt film,dar nu neaparat un SF daca bielele erau demontabile si asamblate prin presare Iulica,ma asteptam sa zici ca ai facut 50.000 de kilometri si nu ai dat motorul jos deloc. 10.000 cam putin....i-a facut oltcitul meu in 2 luni de la inceputul anului.
La oltcit daca ai probleme cu racirea ,ai probleme cu motorul.Nu poti spune ca la supraancalzire totul merge uns fara uzura.Odata ce apare "telampentura" mare,piesele se uzeaza fantastic de repede.
Daca urci o rampa lunga vara la 38 de grade,(cum urci la Viena cca 20-30km) si ii dai cocs la 120 km /h aproape constant,crezi ca motorul ala cu turbo nu sare de 100 de grade fata de un motor clasic ? Ar fi ceva sa reziste si sa "nu scoti" segmentii pe toba !

Revenind la subiect,s-au facut multe modificari.Unele proaste,altele mai bune,cu certitudine nu exista si nu au existat piese de serie pentru modificari profesionale(raliu).Dacia/Renault 12 a avut piese de tuning de la suspensie pana la motor.
Bielele demontabile cu capac nu erau utile.Sunt mai grele.Toate modificarile au fost facute prin tatonare,cu mari cheltuieli.Daca erau atat de destepti romanii de la Craiova faceau in 1994(cand s-a omologat oltena) un motor revolutionar derivat din "vestitul" boxer citroen, care ar fi "rupt" gura targului.Dar la fel ca dacia ,oltcitul a murit cu motorul din 1965.Pretentii de raliu la un oltcit sunt glume in ziua de azi,mai mult o distractie costisitoare.Ce sa faci cu un motor din 1965-1970 ? nici nu am spus ca s-a facut ambielajul dintr-o bucata ci din bucatele ca cel oricinal de fabrica dar s-a turnat la brasov din acelasi material din care se faceau arborii de competitie pentru camioane si s-a impachetat la craiova
Nu pot sa spun componenta materialelor ,ceea ce stiu eu care am participat la montarea si demontarea motorului de vreo 20 de ori si am reusit performanta de a distruge 18 motoare.
Erau Ingineri mai de soi ca mine care lucrau in laboratorul de camioane si ei au inventat motorul
Puterea lui a fost masurata pe stand la uzina din Brasov si la Craiova a fost confirmata.
Din pacate fiabilitate aproape 0(zero) asa ca s-a renuntat la el
autosiscar a scris:Motorul nu a participat decat la o jumatate de raliu si a explodat cu brio.Fratii lui mai mici in schimb au apucat sa faca maxim 800 km , cel mai rezistent.


Fratii mai mici, erau motoarele de 90 de cp? Cel mai fiabil motor s-a dovedit unul de 85 CP care se desfacea si refacea dupa fiecare cursa Am vazut si eu, demult, un motor despre care proprietarul spunea c-ar fi fost luat de la Craiova, de la echipa de raliu. Cica ar fi fosr unul din vestitele motoare de 90 cai, de care multi au auzit, dar care nu au fost confirmate de nimeni. Echipat, arata ca orice motor de Oltcit, dar dupa demontare era din alt film. Pompa de ulei mai mare, inclusiv carterele erau altfel prelucrate in zona pompei de ulei, chiulasele foarte grosolan realizate, axele culbutoarelor mai groase, delcoul era ciudat, carburatorul era altfel inauntru, volantul arata ca un pinion de roata de motocicleta, cu ambreiaj de 200 mm, cilindreea era mai mare... etc. Proprietarul voia cu orice pret sa-l refaca, dar n-am gasit nimic care sa se potriveasca. Pur si simplu erau alte piese. Si toata ragalia arata ca facuta manual. Apar si cateva Oltcit-uri
http://www.youtube.com/watch?v=Z3jKTm0m_vo
http://www.youtube.com/watch?v=XHD6KdSdbps vai...cand vad pozele cu oltciturile ma apuca plansul.


e o poza cu o urcare in panta...cand apare un cielo in coada de masini..si in rest numai oltcituri..ce vremuri. le vedeam la orice colt de bloc.

acum ne sare inima cand vedem unul in trafic la saptamana.

trist....cu toate ca ma apuca nebuniile din cand in cand si imi vine sa dau cu masina la fier vechi...cand stau si ma gandesc la toate amintirile care ma leaga de oxidul meu..nu as putea in viata mea sa-l dau . si acum il inteleg si pe taica-meu de ce l-a tinut in parcare.....
Laurentiu a scris:
autosiscar a scris:Din fericire pentru voi intru pe site nimeresc discutia si raspund
Nu prea vad raspunsul referitor la racirea motorului.

La 10.000 rpm, 100 CP si consum de 30L la 100 km/h, cu ce ati realizat racirea motorului ?



si totusi racirea cum se facea???

a incercat (cu succes) cineva sa imbunatateasca racirea? si nu ma refer neaparat la montarea unui radiator de ulei ce implica costuri si probleme mai mari. cu un ventilator electric a incercat cineva? (ca la dacia) da am studiat varianta montarii unui ventilator electric dar nu prea ai unde -lmonta in scgim eu am modina cu termostat si radiator suplimentar de ulei si si-a scos banii demult
am urcat transalpina ,urc la Obarsia Lotrului fara pauza recent am fost la Herculane pe Baia de fier si n'am avut temperatura uleiului mai mult de 100grade
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community