Subiectul anterior :: Subiectul următor
Mesaj
Golomoz Marian
Vreau sa schimb cablul de kilometraj inferior fara sa dau cutia jos de pe masina.Cu chei adaptate pentru a avea acces, am reusit sa demontez capacul cutiei aceasta realizandu-se prin desfacerea celor doua suruburi de la suportii motorului, deplasandu-l 2 centimetrii in fata ca sa pot scoate capacul.Aici am omis sa desfac tija de la cautator deplasand motorul in fata si a intrat in viteza a 4-a nemaireusind sa o decuplez.Mentionez ca inainte de aceasta operatie am scos uleiul din cutie pe la busonul de golire.O alta constatare a fost faptul ca kilometrajul nu a functionat datorita blocarii pinionului de plastic unde erau rasi trei dinti.Fiind blocat, am reusit cu greu sa scot pinionul si priza kilometrajului din capacul cutiei si aceasta din urma deteriorand-o la depresare pentru ca a iesit foarte greu.Neavand piesa respectiva, urmand sa fac rost de aceasta in zilele urmatoare, nu puteam tine ocupata rampa unde am lucrat si a trebuit sa o eliberez.La eliberare am constatat ca nu am putut sa o scot din viteza in nici un fel si am miscat-o cu ambreiajul apasat.O pot decupla cumva?Deci cutia si motorul sunt desfacute, adica se misca cu totul cand mut maneta.E blocata?Ma poate lamuri cineva?Sau va reveni la normal dupa ce montez totul si pun ulei nou?
Astept raspunsuri.
Edit: stie cineva unde as putea gasi acea piesa de teflon, adica priza kilometrajui?Se potriveste de la vreun model de Dacia( Nova, 1310) ?
adrian_paul
Teoretic, problema ta ar trebui sa se remedieze cand prinzi motorul si cutia la loc. Ideea e ca acum, motorul si cutia de viteze nu sunt pe pozitie, si implicit levierul schimbatorului de viteze nu e pe pozitia lui de lucru (levierul e dus mult in spate banuiesc).
Poti sa decuplezi din viteza impingand de motor inapoi inspre pozitia lui. Sau desfacand in partea de sus a cutiei de viteze, imbinarea dintre cutie si tija schimbatorului de viteze, si actionand manual acea maneta care actioneaza cutia de viteze. (trebuie data jos aeroterma ca sa ai acces).
Partea naspa e ca nu stiu unde vei gasi piesele necesare. Poate are cineva la vanzari intregul capac...
iulicuta2000
Poti pune poza exact cu ce ai nevoie?s-ar putea sa am eu
Golomoz Marian
Intradevar, cand am tras motorul in fata maneta s-a dus in spate.Sper ca nu s-a stricat nimic...
adrian_paul
Golomoz Marian a scris: Intradevar, cand am tras motorul in fata maneta s-a dus in spate.Sper ca nu s-a stricat nimic...
nu are ce sa se strice, atata tot ca maneta si tija de actionare (care leaga maneta de cutia de viteze) nu e intr-o pozitie in care sa poti schimba vitezele.
daca impingi motorul pe pozitie, o poti scoate din viteza
iulicuta2000
Nici eu nu cred ca e blocat ceva,dar cel mai sigur ar fi ori sa tragi motorul in spate,ori sa desfaci partea de jos a aerotermei si cele doua tuburi patrate care pleaca de sub aeroterma pentru a desface usor surubul care tine tija schimbatorului de cautatorul din cutia de viteze...
Golomoz Marian
Am rezolvat problema cu, cutia.Am reusit si eu sa desfac capacul fara sa dau cutia jos dar a trebuit sa desfac suruburuile de la tampoane si sa mut motorul cativa centimetrii in fata.Priza veche era intepenita si am reusit sa o scot cu un extractor insa s-a deteriorat.Am inlocuit-o cu una noua, la fel si pinionul de plastic.La montare am dat cu silicon de etansare pe garnitura capacului ca sa nu am scurgeri de ulei.
Cine are de gand sa faca aceasta operatie, are nevoie neaparat de o rampa, o tubulara de 14 cu prelungitoare de lungimi diferite in functie de pozitia celor 6 suruburi si foarte multa rabdare.
Am bagat ulei nou in cutie Castrol 80W90 manual si un tratament specific de cutie STP care a mai diminuat din sirenaj iar schimbarea treptelor de viteza se face mai usor.
P.S. : nu va apucati de asa ceva decat daca chiar nu aveti ce face acasa.
Nu poți crea un topic nou în acest forumNu poți răspunde în mesajele din acest forumNu poți modifica mesajele proprii din acest forumNu poți șterge mesajele proprii din acest forumNu poți vota în chestionarele din acest forum