Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

NU am frana de motor si de mana!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am si eu o mare rugaminte! Azi am pornit si eu Oltcitul meu dupa 2 ani de pauza. Am avut acum 2 ani un grav accident rutier din care am iesit facuta bucati ( nu cu oltcitul meu) si o perioada de timp ( 1 an si jumate nu am putut merge deloc ). Acum ma pot deplasa cat de cat pe picioarele mele si vreau sa imi conduc masinuta mea draga. I-am luat baterie noua, totul e o.k, merge bine, problema ca nu am nici un fel de frana. Mecanicul care imi repara mie oltcitul a plecat in strainatate si nu mai are cine ma ajuta. Azi l-am rugat pe vecinul meu sa imi monteze bateria si sa mai mestereasca una alta la ea. Dar el a avut dacie veche si nu prea se pricepe la oltcit. Problema e ca atunci cand apas pedala de frana, este foarte slaba, se duce la fund usor si nu isi face treaba deloc. La fel nu am frana de mana. Va rog sa ma ajutati si sa-mi explicati exact ce trebuie facut, ca sa ii dau vecinului sa citeasca ce imi scrieti voi ca trebuie facut. Masina a fost reparata cap coada acum 2 ani, spalat si reglat carburator, aerisire frane etc. Va rog din suflet sa ma ajutati. Eu ca femeie nu ma pricep la asa ceva, eu doar imi conduc olcitul meu drag! Va multumesc din suflet! Dane mai multe detali , tipul fe oltcit . an fe fabricstie sistem de franare , cu frana deana pe disc fata sau spate , sistemul de framare e cu bsi_ pas .sau clasic direct ? mane vezi ca trebuie sa faci o aerisire la frane .

schimba lichidul cu unul nou si vezi pe urma ce zice. Oltcitul meu este 12 TRS CLUB din anul 93. Atat stiu! e oltcit normal, club 12 trs, nu e rm sau rt.
trebuie facuta aerisire la frane avand in vedere ca a stat 2 ani pe dreapta
dupa cate am vazut pe forum, nu prea mai are cine sa-ti faca oltcitul, asta e nasol
incearca totusi sa apelezi tot la zephirus ca poate te ajuta ca si data trecuta Ar trebui intai sa fie aerisite franele,daca dupa aerisire pedala nu se intareste inseamna ca pompa de frana are o problema,sa incerce vecinul intai aerisirea si dupa ce ne comunici rezultatul purcedem la alte sfaturi

Legat de frana de mana,se poate incerca in prima faza reglaj al parghiilor,astea se gasesc pe etrieri sub caseta de directie,sunt ca niste antene orientate spre caseta de directie si sunt unite de niste arcuri;trebuiesc stranse in sensul normal al strangerii unui surub,ar fi de preferat cate jumatate de tura toate 4,si repetata operatia pana tine si frana de mana;
Insa ,daca masina a stat multa vreme sigur are discurile ruginite si ar fi bine sa fie plimbata putin si fortata franarea ca se curete discurile de rugina.
RAMY35 a scris:.......Am avut acum 2 ani un grav accident rutier din care am iesit facuta bucati ( nu cu oltcitul meu) si o perioada de timp ( 1 an si jumate nu am putut merge deloc ). Acum ma pot deplasa cat de cat pe picioarele mele si vreau sa imi conduc masinuta mea draga.......Eu ca femeie nu ma pricep la asa ceva, eu doar imi conduc olcitul meu drag! Va multumesc din suflet!

Lăudabilă intenția dumneavoastră dar în condițiile date mai bine renunțați la mașină.
Tot ceea ce v-au spus băieții până acum necesită pricepere și efort. Dacă nu aveți pe cineva care să se priceapă și, foarte important, să-i placă să meșterească la Oltcit va fi foarte greu.
Și eu mă lovesc de aceeași situație după operația pe care am suferit-o. La noi mai sunt mecanici de Oltcit dar atunci când te duci la ei se uită chiorâș și parcă fac totul în silă. Spunei vecinului sa aeriseasc frana.Daca nu stie sa aeriseasca frana, cauta pe altcineva. Se incepe de la roata dreapta spate. Pedala se intareste dupa ce faci mai multe pedale?
RAMY35 a scris:cand apas pedala de frana, este foarte slaba, se duce la fund usor si nu isi face treaba deloc. La fel nu am frana de mana.

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=100405&highlight=aerisire+frine#100405
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=666#666

P.S.
NU am frana de motor...
Daca nu ai frina de motor, e grav. Asta inseamna o schimbare sau un RK de motor; lipsa compresie in cilindri. Va multumesc din suflet pentru sfaturi! Ii voi da vecinului hartia cu toate detaliile, sa vedem ce va iesi! Inca o data mii de multumiri! Stimata doamna, ca sa miscati masina din loc si sa remediati problemele pe care le-ati descris,trebuie sa face-ti urmatorii pasi:
-verificati daca aveti lichid in vasul pompei si completati
-verificati daca sint scurgeri de lichid pe la:
1 -capul pomei de frina din interiorul masinii,deasupra pedalei de frina,pe la tija care actioneaza pedala.In cazul cind capul pompei este umed,inseamna ca trebuie data jos pompa de frina,demontata la banc,deblocata sau se schimba garniturile din interior( se repara pompa)
2 -se verifica conductele,furtunele de frina,fata-spate,atentie la furtune sa nu fie crapate,caci trebuie sa-i faceti verificatea tehnica dupa atita timp si va respinge daca aveti furtunele crapate.
3 -se verifica pistonasele la etrierii de frina,fata-spate,fara a fi scoase daca nu au scurgeri si se plimba acestea,inainte-inapoi de citeva ori ptr a le debloca,atentie la aerisitoare,care trebuiesc desfacute numai cu o cheie tubulara adecvata,altfel le distruge si ori se rup,ori se strica hexagonul si nu se mai pot scoate
4 -se face aerisirea frinei incepind cu spatele,in cazul in care aveti rm.si aveti repartitor sub capota,se face aerisirea poompei pe la aerisitorul acestuia.

Toate acesta le faceti dupa ce: intii porniti masina,bagati in viteza si incercati sa plecati de pe loc,daca nu pleaca de pe loc inseamna ca sa lipit discul de ambreiaj de placa de presiune si trebuie dezlipit,se baga apa la placa de presiune cu o seringa,sau benzina ptr a le deslipi.in cazul cind nu se dezlipesc si masina nu pleaca de pe loc trebuie dat jos motoul,placa si discul ptr.a le dezlipi si apoi puse la loc.
Mentiune-frina de motor nu are legatura cu frina hidraulica a masinii.
Ptr. alte detalii va rog sunati-ma la nr.ele de tel afisate si va ajut ca sa va rezolvati orice problema legata de oltcit,sau alta masina,s-auzim numai de bine.
pruna a scris:
intii porniti masina,bagati in viteza si incercati sa plecati de pe loc,daca nu pleaca de pe loc inseamna ca sa lipit discul de ambreiaj de placa de presiune ...
Nu este o regula. Daca masina a fost stationata in vitezaa 1 sau in mers inapoi, masina poate porni in mers chiar de la actionarea demarorului.

P.S. "sa lipit discul"; corect e "s-a lipit discul". Păreri... oameni neavizați, mai mult sau mai puțin.

Ca în politica romînească. O mie de păreri și tot prost merge țara.

O să văd ce pot face.

Pînă una alta asta e mașina. La vremea respectivă era bine, deși nu prea avea frîne.

(parcă am știut că va fi filmare-document)

https://www.youtube.com/watch?v=05yE3sDgEgE D-na Ramona, ti-am dat un mesaj privat inca de cand am revenit, dar nu ti l-ai citit nici acum.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community