Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme ambreiaj, nu debreiaza complet

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut baieti!
Problema mea suna cam asa:
Intr-o zi la plecarea de pe loc, am calcat ambreiajul si am sesizat o detensionare a pedalei, ca si cum atunci s-ar fi smuls fire din cablul de ambreiaj.
Am strans cablul, nu s-a schimbat nimic. L-am desfacut, am schimbat cu altul utilizat. Nu am vazut spire smulse pe cel schimbat.
Dupa ce am pus pe celalalt, masina face la fel:
Nu pot baga in a I-a decat cu motorul oprit, patineaza un pic si pot pleca de pe loc.
Cablul l-am strans la maxim, se simte cum cupleaza complet cand eliberez pedala. Patineaza daca accelerez brusc.
Ce parere aveti ?
Sa fie ambele cabluri detensionate, desi nu se vad spire rupte ?
Multumesc! Mie îmi sună a pierdere de ulei Daca ar fi pierdere de ulei, n-ar debreia complet si as putea sa ii dau a I-a ? nu e bine ca ai strans cablul la maxim.
Pedala de ambreiaj trebuie sa aibe un joc de vreo 1-2cm, adica sa apesi pedala in gol vreo 2cm. (acea tija filetata de la reglaj de obicei e undeva pe la jumatate).

Daca ai reglat pedala de ambreiaj corect, cu joc, si tot ai probleme, atunci cred ca se lasa cu demontatul motorului. (eu mizez pe placa de presiune cu dinti rupti, rulment de presiune distrus, sau probleme cu furca ambreiajului(boltul acesteia). Scurgerile de ulei nu ar trebui sa influenteze bagatul in viteza in tr1, pentru ca placa de presiune departeaza discul de volanta, si nu ar trebui sa existe contact). Figura s-a intamplat dintr-o data, la plecarea de pe loc.
S-a slabit un pic pedala, simptom similar celui cu smulgerea unor spire de cablu. Am strans un pic cablul dar tot nu debreia complet. Am schimbat cablul, face la fel.
Ma gandeam ca ambele cabluri sa fie detensionate (un pic mai elastice) sau sa fie smulse pe la jumate, unde nu se vad ?
Nu e boltul de la furca (aceasta culiseaza).
Pedala se apasa, parca, un pic mai usor.
La rulment, ma gandesc ca ar face scandal la apasarea pedalei, nu face.
Ar ramane varianta cu placa de presiune.
Ciudat, zic eu. N-ar fi trebuit sa faca vreo figura inainte sa cedeze ?
Pana in faza asta nu am avut probleme cu ambreiajul la masina asta.
Sa vad de unde fac rost de un cablu nou. Sa incerc si asta. Asta e altceva.
De dat cu presupusul pânà mâiine, până nu desfaci (din păcate) nu poți să știi. Ori rulmentul, ori placa. In oricare din cazuri te-ai facut de un rk la ambreiaj.

E cam abrubt spus ca departeaza discul de volanta. Mai corect spus este ca lasa discul de ambreiaj si implicit internele cutiei de viteze prin intermediul prizei de putere sa se rotesca liber, din inertie prin tragerea discului de frictiune de la placa de presiune.
petre1414 a scris: am calcat ambreiajul si am sesizat o detensionare a pedalei [...]am schimbat cu altul utilizat. [...] face la fel:
Nu pot baga in a I-a decat cu motorul oprit, patineaza un pic si pot pleca de pe loc.
Parerea mea e ca a trecut rulmentul prin soarele placii de presiune ori placa a crapat.

Vorba lui Zephireli: "până nu desfaci (din păcate) nu poți să știi." Nasoala treaba.
Deja ma uit dupa placa, disc, rulment.
Timpul si spatiul nu prea imi permite sa dau motorul jos.
Am gasit un mecanic care zice ca rezolva problema pt 150 lei (manopera).
Sau o garez si iau alta, ma orientez spre Tico...poate. Sau altceva.
Pe oltcit se cere mai mult.
Am avut oltcituri din '89 dar faza asta ciudata n-am patit-o.
Se mai rupea un cablu, mai fluiera rulmentul, se mai bloca in placa (cand se ducea soarele) dar sa cedeze asa instant placa, nu.
TRS-ul asta chiar a mers...
Ma mai gandesc...
Multumesc frumos baieti ! Daaa, bucură-te la consum.
Că bag samă, vrei aceleași probleme ca la un Oltcit. Da' la jumătate ca putere motor.
O fi că are conserva aia cinci uși, probabil...

Mașină , adică autoturism, înseamnă de la Matiz în sus.

Motocicleta mea are motor mai mare ca un Tico. Si aia care au motoare de 5 litri se bucura la consum/costuri, pun GPL pe ele.
Nu cunosc specificul Tico in materie de generare de probleme. Or fi, d'aia eram curios, sa le cunosc.
Se cere pe site-uri pe un Oltcit, cat dublul unui Tico.
Intr-adevar, desi e mai compacta, masina in 2 usi e mai incomoda, eu m-am saturat, vreau in 4 (5).
Dupa cum prezinti Matiz-ul, ar avea 2 motoare de Tico ?
Si motocicleta mea are motorul mai mare ca un Tico, dar nu asta era discutia.
Ideea era sa garez masina si sa iau alta pana reusesc sa imi fac timp pt reparatie. Motorul nu l-am dat jos pe masina asta niciodata (o am din 2008, luata la 60000 in stare impecabila). Cunoscatorii stiu ca atunci cand desfaci, gasesti mai multe repere care trebuie schimbate/remediate (tampon, garnituri, oringuri, etc...), nu te induri sa pui motorul la loc asa.
Asta asa...de nostalgie, e clar ca nu se mai merita efortul.

P.S. Am zis Tico sau altceva. Tu ai zis ca imi iau Tico pt a pleca in croaziera ? M-a prins in offside faza asta cu ambreiajul, din cauza timpului care e fragmentat, masina o pot desface la curte, care e la 30 km si tot asa...

Zeph...daca m-ai intaratat sa fac Oltcit-ul, sunt dator de cinste.
Inca ma gandesc la solutii Decat sa iei un tico...mai bine investesti banii aia in Oltcit. Parerea mea.
Te cramponezi de o reparatie, si o investitie de 500-600ron in Oltcit, ca sa iei o alta rabla cu o suma de 10x mai mare, care foarte probabil n-o sa mearga cine stie cat de banii aia.
Nu e oltcitul cine stie ce, dar pus la punct, si daca ai grija de el, e o masina destul de buna.

Dar, daca te-ai saturat de masini in 2 usi...cred ca e timpul unei schimbari. Motorul nu l-am dat jos pana acum si sigur mai sunt si altele p'acolo.
Mai mult d'aia vroiam sa iau alta, sa am timp de ea.
Stiu ce e Oltcit-ul, am spus ca am avut mai multe, dintre care doua luate de la Craiova.
Eu am intrebat aici pe forum in ideea ca cineva a intampinat acelasi simptom. Mi s-a intamplat de mai multe ori sa se duca placa de presiune dar facea ceva scandal, agata rulmentul...ceva.
Asta nu fluiera, nu agata, nu orjae...e cuminte.
In fine...
Multumesc pentru pareri si opinii
Va salut ! Ai forjat cumva ambreiajul cu o zi înainte?
Ia încearcă întâi să picuri cu o seringă niște benzină pe sus, peste disc.

Ori e posibil să fi ieșit carcasa rulmentului de presiune de pe dinții furcii. Oricum trebuie desfăcut. E posibil sa se fi intamplat ceva cu furca de la rulmentul de presiune, mai ales daca zici ca merge mai usor. Inca ceva: cand ai schimbat cablul, nu ai observat ceva rupt pe la articulatia pedalei, pe langa piulita de reglaj?
cristi_s a scris:E posibil sa se fi intamplat ceva cu furca de la rulmentul de presiune
La inlocuirea cablului, ar fi trebuit ca furca sa umble putin balalau.
Zephirus a scris:Ai forjat cumva ambreiajul cu o zi înainte?
Ia încearcă întâi să picuri cu o seringă niște benzină pe sus, peste disc.

Ori e posibil să fi ieșit carcasa rulmentului de presiune de pe dinții furcii. Oricum trebuie desfăcut.


Nu l-am forjat, am mers obisnuit.
Nu inteleg ideea cu picurarea benzinei.
Daca iese carcasa n-ar mai debreia ?

cristi_s a scris:E posibil sa se fi intamplat ceva cu furca de la rulmentul de presiune, mai ales daca zici ca merge mai usor. Inca ceva: cand ai schimbat cablul, nu ai observat ceva rupt pe la articulatia pedalei, pe langa piulita de reglaj?


Merge doar un pic mai usor sau asa mi se pare, nu foarte usor.
Daca te referi la suportul pe care vine piulita de reglaj, nu, e ok. Pedala e ok.

Cu cablul strans la maxim (din reglaj), patineaza daca accelerez mai brusc, in mers, chiar si in tr3. Se simte cuplarea completa a discului pe placa, chiar cand eliberez complet pedala. Deci un pic lucreaza.
Daca reglez cablul in parametri, debreierea e la fel, doar ca nu mai patineaza.
Din logica mea, placa de presiune ar fi defecta, dar nu in locul in care calca rulmentul.
Stiu ca mai are ceva pe acolo (la placa) care se poate defecta, dar nu am cunostintele. Va dati voi seama ce ?
Va multumesc! Din pacate trebuie dat jos motorul, si vazut exact situatia.....
Indiferent daca e placa de presiune, rulment, furca, trebuie dat jos motorul, si facuta o constatare.
La placa de presiune, sau la rulment, nu ai ce sa repari. Odata stricat, e bun stricat.

O placa de presiune de dacie (180mm) + un distantier din ala care se pune pe dintii placii de presiune, nu cred ca te costa mai mult de 100ron.
Un rulment de presiune e vreo 50ron, daca gasesti pe la vreo firma mare gen Meteor, Unix, Autonet. Nu stiu daca se potriveste de la altceva. Dupa umila mea parere si experienta , este este soarele plesnit in dreptul unui nit de fixare , atunci forta de presare se modifica si pedala devine mai moale , nu poate retrage placa de ambreaj in totalitate si in mod egal cea ce duce la o debraere inegala si antreneaza discul . Pare plauzibila explicatia.
Masina circula ocazional pana s-o duce discul. De cutie mi-e sa nu cedeze dar cum o vrea.
Pornesc motorul in tr1 si pot pleca de pe loc, la schimbare mai caraie uneori dar intra. La drum merge, e mai urat in oras.
Poate o tine pana la primavara/vara cand am timp sa ma desfasor la tara. Daca nu, am gasit un service care o va rezolva in cateva ore.
Ideea e ca nu a cedat de tot placa si pare sa nu se agraveze.
Discul oricum il voi schimba cand dau motorul jos.
Va multumesc tuturor pentru timpul acordat gasirii de solutii si explicatii la problema mea! In mod sigur sincronul treptei 1-2 si angrenarea mansalierului sant fortate pe langa disc , aceste piese te pot lasa .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community