Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B 78 Eva aka Eleanor
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
gyorgyoda a scris:Stiti cumva daca exista becuri H4 cu profil rotund cu led-uri ? Fac asta nu pentru design cat pentru economie.



poti sa renunti la idee ... se gasesc dar ... lumineaza mai deloc ... pana la urma la farurile nu sunt fite ... degeaba faci economie de curent daca noaptea nu vezi nimic ... Ai perfecta dreptate cand spui ca ,,farurile nu sunt fite ... degeaba faci economie de curent daca noaptea nu vezi nimic".

Dar o alternativa tot trebuie sa existe pentru halogen. Poate xenon-ul sa fie solutia !?

Cu halogenul nu mai pot sta. Imi ingenuncheaza alternatorul. Cred ca e mai ieftin simplu si de bun simt sa il repari, sau sa il inlocuiesti, alternatorul nu consta numai in releu perii si punti, are si el rotor, stator poate de acolo e problema, nu mai bine cauti altul? eu am acelasi alternator de 4 ani de zile romanesc naiba stie ce e in el incarca >13.9 in orice situatie (am ceas voltmetru si ma uit din cand in cand la el) In ultima vreme n-am facut mai nimic la masina.
Am montat o plafoniera noua cu led, am montat burdufele de caldura de Saviem si am montat cablul de soc cu bec. Mai trebuie doar sa-l leg de plusul de pe contact. Am uns cu ulei toate balamalele, incuietorile si butucii care exista. la incuietori daca ai folosit ulei simplu ... mai bine da-le jos si spala-le
uleiul normal face mai mult rau decat bine ..pana in primavara o s ate trezesti cu ele ancrasate de depuneri Ma, nu stiu ce sa zic. Totusi era ulei nou pentru lant de drujba. Era singurul pe care-l aveam la dispozitie fiindca in portbagaj aveam si drujba si uleiul.
Totusi l-am indesat cam in toate gaurile care exista inclusiv in contact.
gyorgyoda a scris:Am uns cu ulei toate balamalele ....
Balamalele se ung cu vaselina. Uleiul nu prea sta pe ele. Asa este. Dar se foloseste si omul de ce are la indemana.
Luna asta am facut urmatoarele la masina: am montat aprinderea electronica, am schimbat un burduf de planetara (altfel e sa lucrezi cu planetara in dreptul fetei... ), am legat becul de la cablul de soc la un plus permanent (instalatia electrica pare a fi manarita), mi-am luat o baterie noua (Varta D24 Blue Dynamic, 60Ah, 540A) si cam atat.
Poze alta data. Dupa doua zile de stat in ger, tensiunea bateriei era 12.63V. Fara nici un consumator, alternatorul debiteaza 14.53V, cu consumatori in functiune scade pana la 12.63V. Sigur cel putin o dioda e arsa sau desprinsa.
Motorul meu nu se impaca cu aprinderea electronica, de vina o fi delcoul sau modulul. Tot la cea clasica am revenit.

Problemele pe care le-am depistat sunt: rulmentii de roata din fata, amortizoare fata, spate si toba finala si Y-ul gaurite. Dupa ce rezolv problemele acestea pot spune ca am o masina ok.

Poze:



Scuze pentru calitatea unora dintre poze. Se datoreaza unsorii cu care era manjita camera.


Am schimbat o planetara, axul si amortizorul toate pe stanga fata. De luat aminte ca amortizorul pe care l-am pus este Boge din 1986 cu peste 200.000 de km si e aproape la fel de tare ca unul nou. Planetara e englezeasca. Marti, pe 3 iunie, am luat carnetul fiind examinat a doua oara consecutiv de politistul Gaspar Gabriel considerat ca fiind cel mai al naibii din Bucuresti. Un simplu search pe google va va oferi toate info. pe care le doriti. Mentionez ca l-am luat fara spaga: 1. pt. ca nu concep aceasta mentalitate, 2. n-as fi avut banii necesari (300 euro) bani pe care i-as fi bagat in masini.

Pe facebook unii deja ma desconsidera fiindca am pus niste poze cu cealalta masina a mea in afara de Oltcit. Este vorba despre un Ford Sierra din '86. Vreau sa reafirm cu toata taria ca nici in ruptul capului n-am renuntat la Oltcit. Dar asa cum am spus si pe alt topic, statul roman nu-mi permite sa merg cu prima mea masina de suflet datorita birurilor imense ( a se citi: RCA = 600-750 lei pe 6 luni). Oltcit-ul este in stare foarte buna de functionare, insa l-am retras la mine la tara unde este in permanenta supravegheat de mama pana va da Domnul sa imi permit sa merg cu el. Dupa o jumatate de an am reusit sa scot la plimbare Oltcit-ul. A pornit la a treia cheie, dupa ce s-a amorsat carbu' cu benzina.

Mi-a facut enorma placere sa ma plimb cu el, asta si datorita faptului ca trage de rupe si ca nu bate, nu troncane nimic la el.

In luna august mi-am propus schimbarea cutiei de viteze de la 4 fr la 5 Ro, bineintelesc ca vor fi schimbate uleiul si ambreiajul (disc, placa si rulment).

Pe de alta parte ma intristeaza atmosfera de pe forum, dar e de inteles de ce. Rar mai vezi un Oltcit mergand pe soselele patriei. A apus epoca lor. Eu conduc oltcitul destul de des in ultima vreme, dar, predominant seara si in weekend Vesti bune ! Spor la treaba! Mersi frumos!

Distractia o sa se termine repede, din pacate - maxim o jumatate de zi de munca.

Si ford-ul e demolat. George Hermenean stie de ce. Daca vrea, poate va spune el ce fac si la ford. Avem itp pana in noiembrie 2016. Felicitari! Cand va pleca masina de la mine, va pleca la fier vechi.
Acestea fiind spuse, am motivatia de a va anunta ca ,,am reusit" sa lovesc masina fiindca l-am protejat pe altul (un nesimtit si jumatate) care mi-a taiat calea fara semnal, fara asigurare pe autostrada si care a fugit (a se intelege ca nu a oprit ca sa vada ce s-a intamplat). Evenimentul s-a petrecut in felul urmator: eu eram pe banda doi pe autostrada in tr. a V-a la 4000 rpm (deci undeva la 120-130 km/h) la o distanta de 2-3 masini fata de un A6 2010 iar pe banda 1 circulau un tir si in ,,curul" lui o masina mica. Asta fara sa dea semnal si fara sa se asigure, pur si simplu, a trecut de pe o banda pe cealalta in scurt. Evident ca eu am franat cat am putut. Masina, nu stiu din ce cauza, a inceput sa se roteasca; incercand s-o redresez, n-am reusit decat s-o fac sa se roteasca in celalalt sens fata de cum s-a rotit inainte pana cand s-a oprit frontal in parapetul care separa sensurile de mers pe autostrada.
Pagubele sunt: farurile, bara de plastic, capota, tragerul, armatura (bara de rezistenta) si putin indoite/infundate aripile.

Iar ca sa dam si o nota optimista povestirii, va anunt ca eva a primit incaltari de iarna aproape noi (165/70 r13). Nasol incident ! Cand franezi brusc de la 120-130 km/h, e cam imposibil sa nu derapeze.Trebuie sa franezi progresiv Stai linistit, e bine ca nu ai patit tu nimic, la viteza aia putea fi mult mai rau, am patit un lucru asemanator acum 4 ani, cu masina unui amic, am intrat intr-un refugiu in loc sa intru intr-un logan care-mi taiase calea, cel cu loganul s-a intors si-a cerut scuze dar bani nu am vazut de la el si daca mergi la politie o dau pe aia cu "trebuia sa intrii in el cine te-a pus sa intrii in refugiu" asta e legea n-ai ce sa-i faci, zii merci ca erai cu oltcitul, la ford erau mai scumpe piesele.
gyorgyoda a scris:
Masina, nu stiu din ce cauza, a inceput sa se roteasca; incercand s-o redresez.


Explicatia, cel putin teoretica, pentru fenomenul asta e ca forta de franare nu e distribuita egal pe fiecare roata (cauzele fiind ori un cilindru din etrier care culiseaza mai greu, ori prezenta aerului in instalatie etc.)

Urat incident, insa e bine ca ai scapat teafar din treaba asta! Eu am avut ce am avut cu un scuar...un bou mi-a franat in ultima clipa in fata ca vroia el sa intoarca si n-am avut ce sa fac decat sa dau in frane...si m-am suit incepand cu roata dr fata pe scuarul care era in stanga. (arza-l focu' p'ala care a pus borduri asa inalte la scuar). Aceeasi problema cu franele si la mine ca a fugit de spate mai intai...dar era si putin curba.

Gyorgyoda, n-ai apucat sa-i vezi nr aluia? Cred ca era mai bine daca dadeai in el... N-am retinut nr. aluia de inmatriculare.
In fine, am reparat masina asa cum am putut mai bine insa mai am nevoie de o pereche de faruri.
Per ansamblu, sunt multumit ca am iesit ieftin. In cel mai rau caz puteam ajunge acasa ,,sub scut nu deasupra lui".
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community