Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Din nou despre stergator parbriz

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Dupa ce caut de jumatate de ora nu am gasit nimic despre asta. Nu zic ca nu e, doar nu am gasit eu, deci nu dati inca cu pietre

Problema sta in felul urmator:

Pana acum am avut satelit stanga fara temporizator. Cand porneam stergatorul si il opream repede, inainte sa-si termine cursa, el se oprea dupa ce termina de facut cursa.
Acum am pus un satelit cu temporizator si cand il opresc, stergatorul ramane in pozitia in care e in momentul opririi.

Intrebarile ar fi:

1. E normal asa, ca eu tind sa cred ca asa e facuta instalatia, deoarece si la david si la vali se inatampla la fel.
2. Daca e normal, mi se pare o tampenie sa opresti exact cand ajunge la capatul cursei si as vrea sa stiu daca se poate face ceva sa se "combine" cei doi sateliti.


Postez sperand ca s-a mai confruntat cineva cu asta. Eu acuma ma apuc sa disec satelitii si sa ma uit si pe schemele electrice. Nu e normal.
La mine nu mergea decat pe treapta a II-a si pe temporizare si tot se oprea aiurea. Erau oxidate contactele din satelit. Am desfacut azi satelitii, si al vechi si al nou sa vad ce fire are in plus cel cu temporizator.

Si ma gandii sa incerc sa vad daca se intampla fenomenul si cand e pus pe pozitia cu temporizator, ca incercasem doar pe tr1 si 2. Si surpriza, acuma totul e ok pe toate treptele. Daca pun pe 0 stergatorul isi termina cursa.

Deci pana la urma uite ce probleme mari crezi ca ai din cauza unui contact imperfect.

Ce e foarte ciudat e ca fenomenul e prezent si la masinile lui David si Vali. O sa verificam si la ei contactele. Eu stiu ca satelitul in sine nu are temporizator. Temporizatorul e un releu aflat in spatele bordului. Satelitul in sine are mufa care intra direct in releu. Adica mufa de la releu nu duce in nu-stiu-ce manunchi de fire de unde pleaca alte fire spre mufele in care conectezi satelitul. Deci poti considera releul si ca parte din satelit la fel cum sunt alte piese din satelit ce le poti inlocui.

Eu oricum prin satelit cu temporizator ma refeream la satelit care are pozitie pentru temporizator. Eu pana acum am avut satelit care avea doar 3 pozitii: 0, 1 si 2. Nici nu-l puteai roti in jos.
Asta al nou are inca un manuchi de 4 fire care are la capat o mufa ce intra exact in releul temporizator. Pana la urma tot contactele au fost de vina? Asa se pare ciudat...eu credeam ca asa trebuie sa fie
oricum, imi place asa, ca pot opri stergatorul pe mijlocul parbrizului...sa par mai de 'curse', mai 'nervos'
oprirea stergatorului la jumatea parbrizului nu are treaba cu temporizatorul...ci cu mecanismul din interiorul stergatorlui...acolo e problema...
iulicuta2000 a scris:oprirea stergatorului la jumatea parbrizului nu are treaba cu temporizatorul...ci cu mecanismul din interiorul stergatorlui...acolo e problema...

Iulicuta, nu neaparat. La mine (si din cate am inteles si la highvoltage) a fost de vina un contact oxidat din satelit. Da, si la mine era un contact imperfect.
La vali si la david care au aceeasi problema e simplu de vazut daca problema e din satelit sau de la motoras. Am satelitul meu al vechi cu care mergea. Daca il punem si merge inseamna ca e din satelitii lor, daca nu, inseamna ca e de la motoras si parghiile alea. Aseara pe viscolul ala m-a disperat stergatorul. Adica daca dadeam pe temporizare mergea prea rar; daca dadeam pe continuu mergea prea des(sau cel putin asa mi se parea mie). Si ma gandeam daca se poate pune(adapta) in locul releului nostru de temporizare cel de dacia cu mai multe trepte de temporizare. A incercat cineva? si pe mine ma bate gandul sa adaptez unu de dacie...dar din pacate nu am unu sa ma joc cu el...si nici bani de aruncat in caz nu merge nu am Ala de dacie cred ca e prea mare si inestetic, parerea mea. Unul de la Daewoo Cielo mi se pare mai acceptabil, e mai mic butonul de actionare si seamana cu rozeta de la reglarea intensitatii luminoase a bordului. stie cineva s aimi spuna si mie urmatoarele:
1>.cum si cu ce pot lipi papucii pe rezistenta d epe luneta ca s-au deslipit ambii si cu tot cu rezistenta
2. daca din fabrica nu a avut masina dezaburire oare in instalatie este lasat pentru luneta cu dezaburire?
3.cum pot umbla la motorasul de la stergator fata?cred ca s-a slabit o piulita ceva ca se invarte putin cu totul,are un joc . edy,highvoltage si cine mai vrea, pentru ca nu gasisem mai nimic despre stergator, am incercat sa lamuresc problema cand m-am lovit de ea.
am pus intrebarea in alta parte si mi s-a mutat postul la "caroserie". l-am lasat acolo si l-am dezvoltat ca poate ... mai "inspira" pe cineva .
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=156883&highlight=#156883
in principiu satelitul e doar un amalgam de parghii si contacte. nu are mai nimic in el. e mecanica pura. temporizatorul e undeva sub bord (o chestie alba si simpatica pe care scrie la deruta (temporizator) ).
daca stergatorul a apucat sa isi faca putin din cursa si nu se mai intoarce daca a fost oprit, probabil e de la motoras. daca moare la incaput de cursa (daca atunci se opreste din satelit), e foarte posibil sa fie un contact naspa in satelit.
daca mai sunt nelamuriri, intreaba-ma repede cat am informatia proaspata in cap
cat despre papuci ... au fost niste discutii pe forum legate de instalatia de dezaburire. s-au dat o gramada de solutii (majoritatea destul de costisitoare).
cred ca cea mai rentabila soultie era o luneta noua.
desigur erau o gramada de solutii cu pul...bere de argint, spray-uri cu grafit & stuff. chiar de lipit papucii ... nu-mi vine nimic in cap. bate un cui
concluzie la partea cu stergatorul :
ai acces numai dupa ce dai jos aeroterma. in gol se poate invarti daca ai slabita piulita din capatul axului motorului (care invartie biela aia lunga-metalica) sau a cedat bieleta aia de plastic. Revin la ideea pe acare am avut-o mai demult. Astăzi am demontat un releu de pe o Dacia și l-am comparat cu cel de Oltcit. După cum puteți observa sunt diferențe mari: releul Dacia are 5 papuci iar releul Oltcit are doar 4.
Treaba ar fi simplă dacă cei doi papuci(în afară de + și - a căror semnificație e clară) ar fi comuni pentru cele două instalații electrice(adică NI=I și 31b=AF). Nu ar mai rămâne de descoperit de unde vine Lv și aducerea lui la releu.
Aveți cunoștință care cum vin și de unde, pe acolo?

Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Problemă tipic Oltcit.
Treapta 1 la ștergător nu funcționează din prima dar dacă dau pe treapta 2 și apoi pe 1, aceasta funcționează.
Dăăăăă! As zice ca e din satelit Din satelit e, ca si la mine nu functiona treapta 1 si dupa ce am schimbat satelitul a inceput sa functioneze. Ai că s-a rezolvat de tot: nu mai merge deloc treapta 1.
Și mi-e un drag să schimb sateliți pe vremea astaaaaaa....... ori din satelit, ori din mufele lui care cred ca s-au oxidat ori o siguranta handicapata care nu face contact bine sau e pe duca
parerea mea......
Cristii a scris: o siguranta handicapata care nu face contact bine sau e pe duca
parerea mea......
Ai vazut la oltcit doua sigurante pe acelasi circuit ?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community