Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vitezometru defect, kilometraj aproape defect

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
O problema ciudata: kilometrajul merge, dar incorect, in sensul ca la vreo 60 kilometri reali parcursi indica abia vreo 40. Vitezometrul nu merge deloc. Care sa fie problema? Cablul? mey....citeste un pic regulamentul...
ca sa-ti raspund la intrebare...probleme pot si multe...
verifica intai cablul(cele doua bucati)...de obicei el se duce primul
dar mai bine ia paginile forumului la rand..si ai sa gasesti cel putin doua topicuri legate de problema ta Cablul e bun, ceasul e bun... Un meserias mi-a zis ca ar putea fi din cutia de viteze. Se poate asa ceva?
bobpro a scris:Cablul e bun, ceasul e bun... Un meserias mi-a zis ca ar putea fi din cutia de viteze. Se poate asa ceva?
Da. Acolo cică e o rotiță de plastic. Dacă dai search, cum a zis și iulicuță, o să găsești destule discuții pe tema asta. poate e arsă vreo siguranță...
adrian-ar a scris:poate e arsă vreo siguranță...
Lasă măi omul în pace... că nu e o întrebare de tip guvizeanu... păi e la electrică..

Îmi cer scuze daca am fost deplasat! Cred ca merit ironia... Nu ma pricep de nici o culoare. Fiu-meu e in clasa I, dar cred ca eu abia sunt la grupa pregatitoare.
Si ca sa revin la oile mele (coleg cu nea Jiji, deh...), am urmat indicatiile voastre, am dat cautare si am gasit ce cautam: se pare ca defectiunea e de la cutie, si ma apuca groaza, ca de-abia i-am facut motorul (ma rog, mecanicul, nu eu). Asta e. Ramane cum am stabilit. Sper sa nu ma ia la intrebari la ITP , anul viitor. Merci fain, baieti. Readuc la viata topcul asta ca nu gasesc raspuns la urmatoarea intrebare: De ce cand merg in R acul de la vitezometru o ia in sensul opus? In loc sa urce si el la 10-20 km/h el fuge spre 180 . Cablul nu era strans bine in cutie, dar nu cred ca asta sa fie problema. Lipseste ceva la cablu sau la cutie? Cablul nu e nou, l-am gasit pe la tara, prin piesele de oltcit care zac pe acolo. Sau cablul nu e infipt in gaura care trebuie? e normal stai linistit ! asa e si la mine si la toate oltciturile pe care le-am condus! In mod normal cind se merge in R nu ar trebui sa indice nimica.Si la mine face la fel.Nu ma deranjeaza.Problema e din cutie.Dar nu se merita efortul pt a se repara. nu e nici un defect,asa e gandit sistemul Ma speriasem! Deci e un "defect normal". Misto! la fe face si la cutie de gsa Păi nu e lojic ? Pinionul ăla se învârte și într-o parte și în alta. Chestia asta se intimpla la cutia 5 Fr si cele de GSA.La astea cablul de kilometraj nu vine din spatele cutiei ci dintre etrieri,iar miscarea de rotatie e preluata de la coroana(parca) si din cauza asta apare fenomenul asta.
DanH a scris:Chestia asta se intimpla la cutia 5 Fr si cele de GSA.La astea cablul de kilometraj nu vine din spatele cutiei ci dintre etrieri,iar miscarea de rotatie e preluata de la coroana(parca)

exact . am vazut asta cand am schimbat carterul la asta de gsa.pinionul de vitezometrul e actionat de coroana la 5 franta/GSA cablu de vitezometru intre etrieri pinionul e actionat de coroana,la celelalte cutii(4franta,4ro,5ro) pinionul este actionat de axul trenului mobil(parca asa ii spune la axu ala cu sincroane rotite bilute etc ) mai exact,melcul care invarte pinionul cablului este solidar cu piulita care strange axul trenului mobil pe pozitie si e normal ca la mers inapoi sa se invarta invers
ca sa se fi invartit intr-un singur sens ar fi trebuit pus un mecanism de cuplaj care sa introduca intre melcul de pe trenul mobil si pinionul cablului de vitezometru un al 3-lea pinion care sa inverseze sensul de rotatie al cablului de vitezometru doar cand se merge cu spatele
dar cum asta ar fi complicat cutia de viteza s-a mers pe varianta asta
ca si asa...cu spatele ce iti trebuie vitezometru? Deci la toate axelurile acul o ia in jos cand dai cu spatele. Am vazut cand am desfacut cutia de viteze 5 fr ca se invarte in ambele sensuri... sa fi fost ceva, un sistem de cuplaj in borduri sau in cabluri la alea frantuzesti? Stiu ca la cutia de viteze originala (4ro) nu o lua in jos... Băi băiete câte discuții inutile și aprinse pentru o chestie limpede ca lumina zilei....
Tipic. ochelarii de soare sunt la moda...chiar si iarna. Atunci de ce naiba mai exista forumul asta? Nu am provocat nici o discutie aprinsa sau mai stiu eu ce, am intrebat daca cineva stie ceva, atata tot. nu o lua personal..dar sunt o gramada de raspunsuri in susul paginii..iar intrebarea ta vine dupa 1 an... Am intampinat si eu azi o problema.
Am avut cablu km partea de la cutie rupt.
Am desfacut surubul la cutie si am tras,impins de cablu si a iesit toate bune si frumoase,dar le remontare nu a vrut sa intre la loc capul calblului de km.
Ce sa ii fac ,nu vrea sa intre nici cum. trebuie rotit si sigur intra Multumesc.
O sa incerc azi. Sigur e de la o siguranta arsa, trebuie schimbat releul de incarcare. o interbare, ce trbuie facut ca la viteze mici acul vitezometrului sa nu oscileze, ci sa arate viteza constant? precizez ca o data cu cresterea vitezei dispare usor, usor, oscilatia, deja la 50 la ora indica constant. schimbat cablul de kilometraj cablul are joc in locas,capetele din plastic se uzeaza, si la mine oscileaza pana in 60km/h, dupa care indica corect, mie mi se pare ok, atat timp cat oscileaza nu depasesc limita legala ar mai putea fi si din altaparte? cablurile le-am schimbat pe parcurs. E posibil ca patratul din ceas in care intra cablul superior sa se fi largit si sa apara joc intre cele doua piese. Poti incerca cu putin poxipol, dar numai in slotul cablului nu prea mult sa nu blochezi mecanismul.
octavian_tom a scris:ar mai putea fi si din altaparte? cablurile le-am schimbat pe parcurs.

Daca bordul e RO cauta unul veglia si ai scapat de probleme. Daca e unul veglia canibalizat poti sa uiti, am vazut si veglia care oscileaza... Ieri s-a defectat vitezometrul, nu mai indica viteza de deplasare si nici kilometri parcursi, chestia interesanta este ca am trecut cu viteza peste o denivelare a drumului si kilometrajul si-a revenit, functiona ok, am mers unde aveam treaba si seara cand am plecat inapoi spre casa iar nu functiona, cred ca a sarit cablul de pe undeva.
Ce ar trebui sa verific ?
Momentan merg cu gps-ul pe bord ca sa stiu ce viteza am. as da vina pe cablul de la kilometraj iesit partial din spatele ceasului Desfa imbinarea dintre cablul inferior si cablul superior. Pune pe cineva in masina si invarte cu o surubelnita mica cablul superior, daca se misca acul inseamna ca e cablul inferior problema. Cablul inferior nu il poti invarti cand desfaci imbinarea, daca se invarte inseamna ca e rupt.
PS: Am eu cabluri de vanzare Cablu scurt ,cel care intra la ceas e scurt . George vezi ca la Olcitul care lai luat din Tractoru , cablu , cel de la ceas e mai lung cu aproape 5 milimetri , eu lam montat ca avea aceleas sintome ca cele aratate mai sus . Am desfacut azi ceasurile, unde intra cablul de la vitezometru era un sigiliu pus si nu am mai desfacut, am incercat sa invart cu surublenita de cablu si s-a miscat foarte putin acul vitezometrului, cablul inferior l-am scos si parea ok la prima vedere.

Poate cineva sa puna o poza cu cablul inferior de la vitezometru sa vad daca arata ca la mine ? toate cablurile arata la fel acolo unde se imbina sub roata de rezerva,in partea de la cutie difera in functie de ce cutie ai
cutiile frantuzesti 4 sau 5 tr au intr-un fel, cele romanesti au alt fel,tu ce cutie ai? Cutia este 5tr ro, la cablul inferior am scos miezul (cablul din manta) si parea ok.
Este ok ca a iesit sau nu trebuia sa iasa ?

La cablul superior cand invart cu surubelnita de el acul de la vitezometru trebuie sa se ridice imediat ? Nu trebuie sa se ridice imediat,insa cel mai usor ar fi sa pui in locul surubelnitei o bormasina ca sa iti invarta constant
Daca miezul a iesit din camasa cablului inferior si pare ok,e posibil ca problema sa fie de jos din cutie,mai exact pinionul care preia miscarea de pe arborele cutiei de viteze si o da mai departe cablului,insa pentru asta trebuie scos capatul camasii din cutie(e un surub de 6 care fixeaza acel capat) si vazut intai daca roata melcata din capatul cablului e ok,iar daca aia e ok,trebuie schimbata a doua roata melcata,care este piulita pentru unul din pinioanele de la tr5,si atunci e nevoie sa dai jos capacul cutiei de viteze ,dar cel mai bine e sa dai direct cutia de viteze jos Cred ca este asa cum ai spus, dar cutia nu o mai dau jos, o sa merg cu gps-ul cat o mai tin.
Nu stiu daca are legatura dar uneori cand schimb vitezele se simte ca si cum ar fi o piatra la furca sau in cutie, Nu are treaba,poate ai joc in tija si nu nimeresti mereu treapta de viteza Ambreiajul pe ducă, cel mai probabil cablul.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community