Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bobina de TRS. Cum o recunosc?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am cumparat astazi o bobina de inductie din B-dul Ferdinand ,Marca Doduco .Am cerut ptr. TRS(aprindere electronica). Pe cutie ,pe o eticheta scrie in lb.romana ca este ptr. Dacia 1300 si Lada 1200.Codul este 4701.Vanzatorul mi-a zis ca sigur este de TRS,insa am o indoiala.Ce ma intereseaza?Cum pot afla, prin masuratoare,daca are sub 1 ohm?
Am citit pe forum ca se masoara intre bornele bobinei.Cum se masoara?Adica se pune cotactul?Se porneste motorul?Sau pur si simplu fara tensioune pe bobina?
Am masurat-o in casa cu un aparat (deci fara tensiune),comutand aparatul pe 20 ohm(era cea mai mica valoare a apoaratului) si imi afiseaza 0,01.Este bine?Cum trebuie sa procedez? rezistenta se masoara fara tensiune in circuit,pui bobina pe birou si masori intre bornele
sa-mi fie,sa nu-mi fie rusine,nu stiu unde trebuie sa aibe sub 1 ohm,dar ca si tie mi-e lene sa caut prin cartea lu canta,ca probabil scrie pe acolo,sau pe forum dar in paginile anterioare
de buna eu cred ca e buna bobina,chiar daca scrie ca e pentru lada si dacie Am masurat asa si cea noua si una care este de aprindere clasica si tot as imi arata 0,01.
In cartea pe care o am eu nu apare de trs ,axel,ci doar ptr. club si special,iar valoarea la special este de 0,6-0,8 ohmi.Deci? Deci editeaza-ti mesajul si mai sterge din semnele de intrebare si din cele de exclamare ca mi-ai dat peste cap fereastra browserului si nu esti mai convingator daca folosesti o tona de semne de punctuatie. Credeam ca stii ceva in legatura cu masurarea unei bobine de inductie.Convingator ?Poate in mintea ta!! Nu mai cumparati de pe Ferdinand!!! Ala ia piese de la ACSA si umfla preturile. Plus ca e si tzepar. eu am folosit bobina de dacia,pe aprindere electronica si merge foarte bine, am mers cu ea 2 sapt,dupa aia mi-am luat bobina uscata. cea de trs ar trebui sa fie asemanatoare cu cea de club,doar ca nu se aduna si rezistenta aditionala,deci ar trebui sa ai 1ohm, in nici un caz 0.01,care pare mai mult un scurt electric Bobina o masori cu aparatul dat pe cea mai mica scara la ohmi pana in 200 cred ca e pe majoritatea aparatelor prima scara.
Pui terminalele aparatului pe bornele de + si - de pe bobina si masori astfel infasurarea primara a bobinei.

La bobinele de TRS pt aprindere electronica ar trebui sa ai cam pana in 1ohm.
Pt cele normale de Club(cu rezistenta aditioanala) ar trebui sa fie in jur de 2 ohmi(1,26-1,33 ohmi, in carte)fara sa masori rezistenta aditionala(0,66-0,7ohmi tot in carte).

Bobina de dacie seamana cu aia de TRS dar are rezistenta primara undeva intre 3 si 4 ohmi. MULTUMESC!O sa merg la un electrician ca pe ap. meu de masura imi apare cea mai mica scara 20 kilo ohmi. dar ce apart ai bre?ca cea mai mica e la 200 de ohmi,majoritatea astea digitale pleaca de la 200ohmi Gata!Mi-ai deschis mintea.M-am uitat pe aparat si am mai gasit 200 ohmi.Am masurat in pozitia respectiva si imi indica la bobina noua 4 ohmi.Am masurat si o alta bobina (ptr.ap.clasica) si imi indica 4,5 ohmi.Maine masor si bobina de la masina (ap.electronica )sa vad ce imi indica),dar probabil o sa le duc bobina inapoi la magazin si sa ma cert cu cei doi indivizi.Bine ca am oprit bonul fiscal.Multumesc Iulicuta. Cumpara,frate,romaneasca de IAEA-Sfantu Gheorghe de la ACSA.Macar stii ce iei! Am gasit-o la 69 Ron. Eu zic mai intai sa o masori pe aia de pe masina si apoi sa faci diferenta. Eu zic ca e mai buna germanica DUDUCO decat aia romaneasca.... Revin cu masuratorile:
1.Boibina noua 3,5 ohm(DUDUCO)
2.Bobina veche de aprindere clasica(parca Mareli,Italia) 4 ohm
3.Bobina pe care o am pe masina la aprinderea electornica 1,6 ohm.

I-am sunat pe cei de la magazin astazi si mi-au zis ca au vandut sute aceiasi marca si acelasi fel care mi-au dat si nu s-a plans nimeni de ele,insa au fost de acord sa merg sa le-o dau inapoi si sa imi restituie banii.
Nu mai cumparati de pe Ferdinand!!! Ala ia piese de la ACSA si umfla preturile. Plus ca e si tzepar

Am spart o gramada de bani acolo pana si-au dat in stamba....Foloseste cu incredere magazinul ACSA de pe strada Breaza ... De mai multe ori eram acolo cand sotia tipului din Ferdinand a venit sa cumpere piese de Oltcit si Matiz... situatie este similara si cu magazinul din str. Turda : piesele de la ACSA si preturi marite mult ...

Bobina pt aprindere electronica trebuie sa aiba sub 1 Ohm , ca sa fii sigur de masuratoare , dupa ce-ai pus aparatul pe gama 0-200 Ohm , atinge bornele de masurare intre ele si vei vedea care este rezistenta implicita a circuitului de masurare , abia apoi masoara si din valoarea masurata scade valoarea anterioara . Oricum cata vreme te invarti in jurul lui 1 Ohm pt primarul bobinei este ok.
Eu am avut 3 bobine : 2 Ducellier si una Bosch si erau in zona lui 0,9 -> 1,1 Ohm si mergeau perfect , dar am facut un upgrade la o bobina "uscata" tip transformator , de Opel , cu care am o scanteie mult mai buna si care are 0,5 Ohm in primar .... si-n plus nu se incalzeste deloc ! Scorpion ai dreptate in ceea ce priveste modul de masurare.Rezistenta la ap. de masura este de 0,7.Deci ptr. bobina de pe masina este corect 1,6 - 0,7 =0,9 ohm.
Sambata le duc bobina inapoi . [quote="scorpion"]
atinge bornele de masurare intre ele

Gresit. Avand in vedere ca se masoara si rezistenta contactelor, daca vrei sa masori cat mai exact o rezistenta mica (de ordinul cativa ohmi), trebuie sa faci experimente, si anume: pui ambele borne de masurare pe acelasi contact, si vezi astfel valoarea rezistentei circuitului de masurare. Experimentezi aceasta valoare in functie de puterea cu care apesi bornele, vei vedea ca valoarea variaza. Dupa ce ai experienta, sa poti masura aproximativ acelasi valoare la fiecare repetare a operatiei, poti sa treci la masurarea bobinei. ce se va intampla daca la motorul de 1100 se va anula acea rezistenta de la bobina?nu cumva se va mari intensitatea curentului la buji? Am dat de topicul asta si am zis sa masor si eu niste bobine.
Am masurat bobina originala cu care a venit din fabrica GTF-ul, e diferita fata de bobinele de aprindere clasica prin faptul care rezistenta cilindrica si seamana cu bobina trs sau dacie. Are rezistenta in jur de 2.5 Ohm
Am masurat si o bobina de trs pe care o am, dar nu montat-o pe masina ca merge bine si cu bobina actuala. Aceasta are rezitenta de 0.7-0.8 Ohm.
Daca o sa schimb bobina care o am pe masina cu cea de trs, o sa se simta vreo diferenta.Precizez ca am aprindere electronica, iar masina trage destul de bine. George, teoretic da. Spun asta, plecand de la legea lui ohm care spune ca intensitatea curentului electric care traverseaza un circuit creste invers proportional cu rezistenta conductorului (I=U/R, unde I=intensitatea (Amperi), U=tensiunea/voltajul, R=rezistenta electrica (Ohmi)).

Deci, in cazul nostru avem U=12V, R=2.4 Ohmi => I=5 Amperi vs
U=12V, R=0.8 Ohmi => I=15A. Frumos topic, am ras in special de aberatiile lui gyorgyoda.
Diferenta dintre bobina pt aprindere cu ruptor - distribuitor (delco cu platini) si cea pt distribuitor mecanic (delco cu aprindere modulara / 12 TRS) este de 4 KILOVOLTI. Cea pt platini scoate 12 kv, cea pt modul scoate 16 kv.
Deasemenea, bobina pt modul nu are rezistenta. Si ca sa nu va tepuiti cu bobina de Dacia 1310, bobina de 12 TRS tre' sa aiba 6 borne, nu 2 (Dacia) sau 4 (Lada 1200), fiecare borna avand aplicat cate un "papuc" cu 3 cai fixat cu piulita de 5mm / cheie de 8mm. Asa. Si de ce anume ai ras!?
gyorgyoda a scris:Deci, in cazul nostru avem U=12V, R=2.4 Ohmi => I=5 Amperi vs
U=12V, R=0.8 Ohmi => I=15A.
Desi diferenta consta in 4 kilovolti...
Mba, cand spuneam eu sa ti se interzica accesu' la topicurile tehnice stiam eu ceva... Bati campii intr-un mod mai infiorator decat Radu Banciu si nu spui niciodata nimic la obiect. Esti genu' de "inginer dulgher frizer" care stie Oltcit-u' din cap in coada da' nu e-n stare sa schimbe o usa.

Deci, copii, tineti minte: gyorgyoda "nu bun"! Vreti sa va functioneze masinile, ignorati cu desavarsire sfaturile lui!
Am scris sfaturile? Ma scuzati, balariile. Bobina nu mai scoate nici 1 kilovolt daca rezistenta interna e enorma. Corect?

Iar tu confunzi circuitul de inalta tensiune (curentul care iese din bobina; curentul de la bujii/fise) cu circuitul de joasa tensiune (curentul ce intra in bobina (12V).

Bobina nu-ti va da nici un curent HT daca e defecta.

P.S.: Faptul ca recurgi la ofense/jigniri si atacuri de persoana spune multe despre caracterul tau, dle. Medicamenteeeee! Aici era vorba de bobina NOUA!
Si-n caz ca nu stiai, bobina uscata de 16 kv are rezistenta mai mica decat bobina cu ulei de 12 kv!
Ce confund? Eu vorbesc clar de tensiunea ce iese la fisa centrala, altceva nu conteaza.
Mergi si fa-ti un control.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community