Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

[Diverse discutii - reparatie motor... Segmenti, preturi]

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sa incepem , cat mai ajunge un segmentat motor 1100 cmc ?

astept niste raspunsuri .. si ce mai trebe schimbat
Toto a scris:cat mai ajunge un segmentat motor 1100 cmc ?

Indiferent de capacitatea cilindrica a unui motor, iti trebuie un set de segmenti (3 bucati / cilindru). In afara de acest lucru se mai verifica starea culbutorilor, a axelor cu came, starea de etansare a supapelor si a ghidurilor de supape, inlocuirea tuturor elementelor de cauciuc ce asigura etansarea instalatiei de ungere, se verifica eventualele jocuri aparute in functionarea motorului, se curata aripioarele de racire a motorului. Pretul ti-l pot spune ma tarziu (o sa editez mesajul) : Unii meanici spun ca nu e recomandat sa schimbi doar segmentii - in timp din cauza uzurilor cilindrii se ovalizeaza , punand doar segmenti noi nu se va face o etanshare buna si o perioada de timp (zeci de mi de km) motorul va papa in continuare ulei....e doar o parere Susțin părerea cu ovalizatul. Am făcut operațuinea la dacia lui taică-miu și după 20 k km era varză iar. Dacă motorul nu are mulți km (sub 70-80 k km zic eu) poate merită. Dacă are mulți dar pistoanele nu bat se poate face schimbul de cilindri + segmenți. Diferența de bani nu e așa mare ca să merite desfăcutul de 2 ori.
Garniturile (inclusiv simeringuri) te pot duce peste 1,2 mil lejer, depinde de starea lor. Setul motor complet era aproximativ 4 mil acum o lună. Bună,

Eu am segmentat motorul în iulie. Am schimbat și ambielajul cu acea ocazie. Povestea incluzând manopera și materialele m-a dus lejer la 11milioane. Bașca uleiul, filtrele, benzina de rodaj, etc. Este drept că i-am schimbat și delcoul cu unul de TRS nou.
Înclin și eu să cred că ar fi meritat un set nou dar se golise buzunarul.
Cu stimă, toto, daca tot dai jos motorul, fa treaba cum trebuie.
asta e, ia set nou, dar macar sti un lucru, ai motor "boboc". ultimul rk facut ,set motor,ambielaj,cuzineti,axe cu came ,culbutori etc 20 milioane, eu mi-am segmentat motorul in toamna la Norocel.
nu mai stiu preturile exacte da` e cam asa :
segmenti Goezte .... 1,2 mil
uleiul ... vreo 500k
filtru de ulei .... nu mai stiu
plus garnituri si alte treburi .... 3-400k
manopera e vreo 2 mil (asta discuti cu nenea mecanicu ) eu am segmentat motorul in vara 2003 si au fost set segmenti Goetze 580.000lei la Ploiesti. Si manopera parca 5-6milioane. mai baieti ce segmenti recomandati pt motor comprimat car ar fii mai buni dintre astia pe care ii gasesc eu
goetze
polonezi
romanesti
sm nemtesti si cu segmentul de ungere din 3 bucati
pretul nu conteaza calitate sa fie Stefane parerile sunt impartite dar avnd in vedere ca discutam de comprimat iti recomand SM. Eu din astia am si am fost placut surprins sa constat ca nu au schitat nici cel mai mic comentariu. Polonezi am folosit odata si i-am ras dupa 3500 de km (fara gluma). Am incercat si romanesti dar nu se potriveau in camasa (erau mai mari si ovalizati de noi) am probat vreo 3 seturi. Cei gotze ce sa-ti spun Exista odata made in germany acum este made by gotze dracu sa-i pieptene. Ce stiu sigur este ca sunt prea duri pentru fonta romaneasca asta numai in cazul in care nu ai cumva niste camasi vechi de cel putin 10 ani pe care sa le pui pe masina. Este stiut faptul ca fonta veche este mai durabila decat cea noua. De ce? Din nou ma repet Dracu sa-i pieptene si pe astia. Mergi pe SM. Noroace. Și Lascu tot SM recomanda parcă. Goetze sunt made in turkey. Bine,bine acuma SEGMENTII 1,4 MIL.Dar ce ma interesesza pe mine iti mai bea ulei? Asa cum a mai spus cineva ,daca setul are uzura nu e suficient sa schimbi segmentii , indiferent ce segmenti vei folosii vei ajunge in aceeasi situatie in scurt timp[mii sau zeci de mii km]
Nu e deloc economic sa segmentezi motorul de oltcit daca cilindrii sant uzati
Gandeste te numai cat costa :
manopera demontat montat motorul
segmentii noi
uleiul +filtru nou pt rodaj
benzina pt rodaj
+alte maruntishuri
Daca tot vrei sa faci asta ar fi bine sa schimbi tot setul motor
Iar consumul mare de ulei nu e neaparat sa fie din cauza setului motor
Se mai poate sa fie din cauza semeringurilor de supape care nu mai etanseaza corect Da ai si tu mare dreptate dar la mine stiu ca sigur sunt dusi segmentii din cauza ca motorul nu prea mai are putere in sarcina adica cind masina mai e si incarcata.Iar cilindri nu au uzura prea acentuata La peste 60-80 mii km, nu poți să nu ai uzură la cămăși. mey stiu ca pare de necrezut ce va spun acum dar am 100.000 km si nu am segmentat mashina niciodata:) o am din 90 iar in aprilie acum o bag la segmentat si toate chestiile pe la motor.Ma oftica tzacanitu motorului si a inceput sa numai traga deloc.Saptamana asta ma duc sa ma interesez cat sunt scorurile prin oras.Apropo dupa voi cam ce credeti ca trebuie schimbat?
mey stiu ca pare de necrezut ce va spun acum dar am 100.000 km si nu am segmentat mashina niciodata:)




Si ce te dai mare bre??? Ha???

A mea are peste 180.000 km si setul e inca cel original... si trage de rupe... si nici nu haleste ulei!

Uite asa, ca sa ma laud si io ...

Jan (mecanicul/prietenul din arad) mi-a aratat cum sta treaba cu segmentii goetze.. adica fanta la segment cand il pui pe camasa trebie sa fie maxim 1 -1,5 mm... Pai la segmentii goetze astia noi fanta e 3,5 -4,5 mm! Pai normal ca pierde compresie pe acolo! Asta la TRS. Pt motoarele de 1100 segmentii Goetze sunt nitel mai reusiti, adica fanta e de obicei pe la 1,5 -2,5mm Deci el recomanda pt motor de 1100 segmenti goetze, iar pt TRS segmenti SM!

important e sa se verifice la momentul cumpararii fanta segmentului! Se pune segmetul in interuorul cilindrului, ca si cum ar sta pe piston si se masoara fanta! Daca e mai mare de 2 mm nu cumparati segmentii aia! fanta trebuie sa fie intre 0.10 -0,25mm la un motor uzat fanta are intre 0,60-si ......mm Pentru o fanta la segment de 0.45 la un set de 1.3 ce pareri aveti? Daca il fac sa nu scape compresie pe la supape, eu zic ca nu o sa fie probleme legate de putere.
E motor ro cu 65k km segmenti originali. Fanta este prea mare la 0,45! Masoara toate piesele din ansamblul cilindru -piston -segmenti si vezi ce ai de facut. Daca esti norocos s-ar putea rezolva numai cu schimbarea segmentilor cu unii noi. Masoara cu atentie celelte componente si apoi tragi concluziile. Cat despre chiuloase, daca ai desfacut motorul eu zic ca este obligatoriu sa te ocupi si de eel: rectificat scaune. zona etensare supape , nivel uzura culbutor , axe culbutori, axa cu came si totodata curatenia generala (circuit ungere in special). Spor la treaba!
benzar robert a scris:Fanta este prea mare la 0,45! Masoara toate piesele din ansamblul cilindru -piston -segmenti si vezi ce ai de facut. Daca esti norocos s-ar putea rezolva numai cu schimbarea segmentilor cu unii noi. Masoara cu atentie celelte componente si apoi tragi concluziile. Cat despre chiuloase, daca ai desfacut motorul eu zic ca este obligatoriu sa te ocupi si de eel: rectificat scaune. zona etensare supape , nivel uzura culbutor , axe culbutori, axa cu came si totodata curatenia generala (circuit ungere in special). Spor la treaba!


Cilindrii nu prezinta uzura prea mare(verificat cu buricul degetului), fata de alti cilindri de oltcit pe care i-am mai verificat. Cred ca un set de segmenti ar rezolva problema, am si pistoane noi. Motorul are 65k de km si l-am luat desfacut.
O problema ar fi ca am gasit rugina pe un cilindru, am curatat-o cu niste solutie antirugina si cu o pasla. I-am aratat cilindrul dupa ce l-am curatat unui mecanic cu experienta si el mi-a zis ca e ok cilindrul si ca nu o sa am probleme cu el, nu se simte nimic cand dai cu degetul.
De chiulase o sa ma ocup sa le fac sa nu piarda deloc pe la supape.Am mai facut o chiulasa de oltcit care nu mai tinea nici apa sa etanseze cu benzina, dar am frecat la supape si scaune de m-am saturat Ia incearca tu sa folosesti alt aparat de masura si nu degetul, pentru masurarea cotelor cilindrului si apoi vezi daca iti ies cotele de toleranta cu pistoanele si segmentii noi
benzar robert a scris:Ia incearca tu sa folosesti alt aparat de masura...
Un ceas comparator ar da mai multe informatii.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community