Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

vitezometru țipător

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare,
Am tot căutat dar nu am găsit o problemă similară. Dacă mai e pe undeva apreciez un link și promit să caut mai atent.
Iarna trecută, la rece, vitezometrul scotea un sunet ciudat și destul de tare. Aș putea să-l descriu ca pe un țipat. Pe loc nu zicea nimic. Cum plecam de pe loc începea să sune și suna din ce în ce mai tare cu cât creștea viteza. Acul avea un joc mai mare decât cel obișnuit, nu erau doar câțiva mm, la 50km/h dansa de la 30 la 80.
În fine după vreu 15 minute de mers (zic eu până se încălzea) se oprea - adică arăta corect și nu mai scotea nici un sunet.
Am găsit un ceas sh, l-am înlocuit și acum se comportă normal (evident am modificat kilometrajul).
Problema mea acum e că îmi pare rău de ceasul vechi, că era îngrijit și aș vrea să-l repar. Ăsta nou e jigărit rău. Cred că problema e de la rotițele interioare, dar ceasornicarii nu vor să se uite la el.
Are cineva idee unde aș putea să mă duc să încerc să-l repar?
Mulțumesc și, iar, scuze dacă s-a mai scris. Eu nu am găsit.
Radu Nu e din rotite,e din vaselina cu care e uns ceasul in partea din spate unde intra cablul;mai exact la frig se intareste si merge foarte greu axul interior...daca ii bagi ulei si il invarti cu o bormasina suficient cat sa se incalzeasca si sa se duca vaselina,o sa scapi de probleme. La mine din contra, cand e frig afara acul sta drept dar cand e cald danseaza ca naiba si am ceasuri veglia
Sa stii ca am patit si eu ce ai patit tu la un trs de romania, fabricatie 95, tot asa, tipa destul de rau dar dupa 40km/h dar acul nu dansa, era drept si am inlocuit ceasurile de romania cu unele tot de romania si n-am mai avut probleme.
Al meu avea 117.000 km cand a inceput sa faca asa, al tau la cati kilometri a inceput sa faca? Da,in ceasul ala este o piesa din alama cu patrat interior unde intra cablul.Cablul este din otel si fiind mai tare decit alama,in timp se rotunjeste patratul acela al piesei din alama,din ceas.Asa se intimpla la ceasurile de bord cind se uzeaza acea piesa,la viteze mici face galagie iar la viteza mai mare nu mai face zgomot din cauza inertiei si nu mai joaca nici acul.Singura solutie este schimbarea ceasului cu unul nou,sau unul care nu are uzura mare,exact cum ai procedat.Daca nu-ti convine de ceasul pe care l-ai schimbat,vino ca am eu trei ceasuri de bord care au uzura mai mica si-ti alegi unul din ele care-i mai curat,toate arata bine. Mulțumesc pentru răspunsuri. Văd că sunt opinii diferite. Eu nu le prea am cu mecanica, tot ce am meșterit am făcut citind pe aici și prin cartea tehnică. În rest, am căutat mecanici și electricieni să nu fac prostii :roll:

A început să țipe acum vreo două ierni. Avea vreo 48000. Țipa puțin atunci, cam 5 minute. Iarna trecută începuse să-i ia mai mult să-și revină, vreo 15 minute. Cred că e mai degrabă ce spune iulicuta. Nu era chestie de viteză, puteam să merg și cu 100-120 că tot urla, și urla din ce în ce mai tare cu cât acceleram. După vreo 15 minute tăcea și mergea normal la orice viteză și 10km/h. Mergea ok până următoarea zi de dimineață. Am schimbat ceasul pe la 56000.

Iulicuta poți, te rog, să-mi explici mai în detaliu (așa mai pentru necunoscători) ce trebuie să fac cu uleiul?

Pruna, dacă nu reușesc să-l repar pe al meu, ne auzim pe pm sau la telefon să văd cum arată. Ăsta pe care l-am găsit eu arată ca și cum și-ar fi ascuțit o mâță ghearele pe el. Uleiul se baga in cablu cu o seringa,ptr.aceasta operatiune trebuie scos cablul de la ceas,tinut vertical sii bagi incet,cu seringa ulei pe sus astfel sa patrunda intre camasa si cablul respectiv,darrr.....cind cablul sau...de regula bucsa despre care am amintit de la ceas,este uzata,atunci degeaba-i mai bagi uloi.acum cred ca ai inteles,ai nevoie de un ceas bun si eventual si un cablu nou,sau...poate fi uzata si bucsa aceea de la intrarea in cutia de viteze. Eventual, dai mansonul cu tot cu cablul din el afara, scoti cablul din manson si dai cu el in ulei, eventual ceva ulei mai gros dar nu foarte gros, gen de transmisie iar cu lacasul ala patrat care s-a rotunjit sau daca s-a rotunjit din cauza uzurii, e simplu, o foita de tabla sau de cupru si ai rezolvat problema.
Sau poate sa mai faca si din cauza prafului si a mizeriei care s-a amestecat cu vaselina aia din fabrica si care acum s-a cam ingrosat dar sunt fel si fel de spray-uri care rezolva problemele astea.
Vezi ca daca te apuci sa dai cablul superior de kilometraj jos si nu stii e futere , faci totul praf pe acolo, mai bine te duci la un oltcitar care stie dar sa nu-ti mai faca si ala alte belele dupaia ca sa aibe de unde sa te roada de bani ca se intampla in ziua de azi ca la cum e omul
De unde esti? Cablul superior de oltcit,din cate imi aduc eu aminte,are terminatia dintr-un plastic alb sau negru,nu e din fier,iar de stricat patratul acela din ceas se strica doar daca cablul este tocit si merge mult timp cu ceasul blocat,dar poate nici atunci nu se toceste pe toata lungimea gaurii ci doar la intrare;
Sunt doua situatii in care face galagie ceva pe acolo:
fie cablul uzat si indoit prea mult,lucru in care uleiul ajuta pentru putin timp,zgomotul aparand iar dupa ce uleiul se scurge din cablu
fie e din mecanismul ceasului,practic acea piesa din bronz se agata de vaselina intarita si produce o miscare sacadata.
Rezolvarea e simpla sau complicata,depinde cum doresti:
-desfaci ceasul din bord,dai jos ac,cadran,contoarele ,desfaci nituirea pieselor pana scoti complet piesa care se roteste,si cureti bine acolo dupa care ungi cu putina vaselina siliconica
-sau tii ceasul cu gaura in sus si pui ulei de mecanisme fine,sau un ulei subtire, pe maginea gaurii si invarti cu o bormasina in sens invers acelor de ceasornic pana intra ulei destul in interior, Mulțumesc încă o dată.

Nu cred că trebuie să fac ceva la cablu... cel puțin nu deocamdată, Doamne ajută. Oricum nu m-aș fi încumetat eu la o operațiune atât de complicată.

Revenind, după cum am zis, am schimbat ceasul și merge fără probleme. Asta e de vreo 6 luni, deci inclusiv ianuarie și februarie când a fost frig. Prin urmare, problema era la ceasul vechi.

Chestia e că mie mi s-a pus pata să-l repar pe cel vechi :lol:
Cred că voi urma sfatul lui iulicuta, varianta a doua. Aș avea răbdare să merg pe prima, dar nu am idee cum să desfac toate cele :lol: Văd că am două șuruburi de desfăcut dar după aia...
De înlocuit ceasul cred că mă descurc. Am văzut operațiunea la mecanicul care mi l-a pus pe ăsta jigărit și nu pare greu.

Edit: Sunt oltean care a ajuns la București :lol:
rms_ucv a scris:...vitezometrul scotea un sunet ciudat și destul de tare.
Remediu: ungere cablu cu ulei siliconic sau seu de oaie. Uleiul ATF ce are, draci pe el?
gyorgyoda a scris:Uleiul ATF ...?
Se sicleste (atrage praf) iar in timp se blocheaza. Daca bagi ulei sau vaselina la cablu de kilometraj il rezolvi definitiv , va funtiona o perioada de timp dupa care se va bloca si va distruge pinioanele de angrenare din cutie . Demontarea ceasului si curatarea lui de vaselina veche de la fabrica in solutie degresanta ( benzina usoara ) si ungerea lui din nou este solutia cea mai buna ( dupa parerea mea ) fara a deregla reglajele din fabrica care sant sigilate este cea mai buna solutie si de durata , ungerea cablului este ca si o frectie la un picior de lemn , de scurta durata su cu repercursiunu imprevizibile care pot distruge alte piese componente . In completarea d-lui teutisan, mentionez ca au aparut si alte solutii degresante cum ar fi sprayul curatitor de frane.
gyorgyoda a scris:au aparut si alte solutii degresante

A degresa = a curata (piesa) de "unguent" (vaselina, ulei).
In cazul de fata avem nevoie de o ungere usoara fara atractie de praf si fara diferente mari de viscozitate la diferite temperaturi.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community